Грицько Бойко «Веремій». Пояснення значення фразеологізмів (впр. 7-12, с. 106-107) ( за підручником Г. Остапенко)

Про матеріал
Розробка уроку української мови та читання 2 клас НУШ за підручником Г. Остапенко. Тема. Грицько Бойко "Веремій". Пояснення значення фразеологізмів (впр. 7-12, с. 106-107)
Перегляд файлу

Українська мова та читання

2 клас

(за підручником Г. Остапенко)

Тема. Грицько Бойко «Веремій». Пояснення значення фразеологізмів (впр. 7-12, с. 106-107)

Мета уроку:

– закріпити поняття про фразеологізм, його лексичне значення; систематизувати знання про фразеологію української мови;

– розвивати вміння виділяти фразеологізми у мовному потоці; збагачувати словниковий запас учнів, формувати мовленнєву, соціокультурну компетентності;

– виховувати в учнів національну свідомість.

Очікувані результати:

  •          розуміти, що таке фразеологізми, вміти пояснювати їх лексичне значення;
  •          доречно використовувати фразеологізми у власному мовленні;
  •          працювати з фразеологічним словником;
  •          створювати власні висловлювання з використанням фразеологізмів.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання: телевізор, комп’ютер, картинки із зображенням фразеологізмів, конструктор LEGO.

Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Актуалізація опорних знань

Вправа «Впізнай мене». Завдання вправи: серед кількох висловів потрібно впізнати фразеологізм.

  1. Хитрий як лис
  2. Брати бика за роги
  3. З віком розум приходить

Використовуючи правило про фразеологізм і словник фразеологізмів, діти доводять, що саме вислів Брати бика за роги є фразеологізмом.

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми пригадаємо фразеологізми, значення яких ми вчили на минулому уроці, а також познайомимося із значеннями інших фразеологізмів.

ІV Очікувані результати

Серед запропонованих фразеологізмів діти обирають той крилатий вислів, значення якого містить в собі очікуваний від уроку результат, і записують його номер на стікері.

  1. Зарубати на носі
  2. Крутитись як білка в колесі
  3. Бити байдики

V Перевірка домашнього завдання

За допомогою картинок, на яких зображені образи фразеологізмів, діти пригадують вивчені на попередньому уроці фразеологізми.

  1. Як кіт наплакав
  2. Водити за ніс
  3. Водою не розлити
  4. Висіти на телефоні
  5. Яблуку ніде впасти
  6. Гнатись за двома зайцями

VІ Знайомство із значенням фразеологізмів

Інтерактивна вправа «Вивчення фразеологізмів»

VІІ Фізкультхвилинка

VІІІ Робота з підручником

  1. Вірш Г. Бойка «Веремій»
  2. Запис у зошиті фразеологізмів, які є у вірші.

  ІХ Отримані результати

Проаналізувавши свою роботу під час уроку, діти обирають той фразеологізм, значення якого описує їхні досягнення, і пишуть його номер на стікері іншого кольору.

  1. Намотати на вус
  2. Вертітися як муха в окропі
  3. Ловити ґав

Якщо цифри однакові, то очікувані результати співпали із отриманими.

Х Домашнє завдання

С. 106-107 виразно читати вірш, намалювати образ того фразеологізма, значення якого найбільше сподобалось.

ХІ Рефлексія

Із цеглинок зеленого та червоного кольорів діти складають дві вежі і порівнюють їх.

Зелена цеглинка – дізнався/дізналася щось нове.

Червона цеглинка – нічого нового не дізнався/не дізналася.

 

 

 

docx
Додано
9 січня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку