Громадівський рух 1860-х – 1890-х рр. ХІХ ст. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863-1864 рр. та його наслідки для України.

Про матеріал
Охарактеризувати особливості суспільно-політичного та національно-визвольного рухів у Наддніпрянській Україні в другій половині ХІХ ст.; ознайомити з появою та діяльністю перших громад; проаналізувати діяльність хлопоманів; На прикладі видатних діячів суспільно-політичного життя України др.пол. ХІХ ст. показати роль особи в історії; визначити роль журналу «Основа» у зростанні національної свідомості та національно-визвольному русі; Розвивати в учнів уміння аналізувати й систематизувати матеріал, виділяти головне і другорядне, робити висновки та узагальнення, удосконалювати навички роботи з історичними джерелами, виступати з повідомленням, розвивати вміння самостійної роботи; Виховувати толерантність, активну життєву позицію, національну самосвідомість, шанобливе ставлення до діячів українського національного руху.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Громадівський рух 1860 -1890-х рр. ХІХ ст. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863-1864 рр. та його наслідки для України.

Номер слайду 2

Мета уроку: Охарактеризувати особливості суспільно-політичного та національно-визвольного рухів у Наддніпрянській Україні в другій половині ХІХ ст.; Ознайомити з появою та діяльністю перших громад; Проаналізувати діяльність хлопоманів; На прикладі видатних діячів суспільно-політичного життя України др.пол. ХІХ ст. показати роль особи в історії; Визначити роль журналу «Основа» у зростанні національної свідомості та національно-визвольному русі; Розвивати в учнів уміння аналізувати й систематизувати матеріал, виділяти головне і другорядне, робити висновки та узагальнення, удосконалювати навички роботи з історичними джерелами, виступати з повідомленням, розвивати вміння самостійної роботи; Виховувати толерантність, активну життєву позицію, національну самосвідомість, шанобливе ставлення до діячів українського національного руху.

Номер слайду 3

План уроку1. Початок громадівського руху напр.50-х – у 60-ті рр. ХІХ ст. 2. Хлопомани. Володимир Антонович.3. Київська «Українська громада» ( Київська громада)4. Журнал «Основа».5. Польське повстання 1863-1864 рр. і Україна.6. Відновлення діяльності громад.

Номер слайду 4

Проблемне завдання. Яку роль відіграли громади у процесі національного відродження?

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Петербурзька громада 1859 р. В. Білозерський. Громади-це напівлегальні та легальні організації (гуртки), української інтелігенції, що вели національно-культурну та громадсько-політичну діяльність. М. Костомаров. П. Куліш

Номер слайду 7

Хлопомани. Коли та де зародився рух?Ким були хлопомани?Чому за ними закріпилася така назва?Яку мету вони переслідували?Якою була їх діяльність?Хто був лідером руху?

Номер слайду 8

Володимир Антонович

Номер слайду 9

Київська громада 1861 р.(Університет Св. Володимира)

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Визначте в яких містах крім Києва діяли українські громади.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Журнал «Основа» 1861-1862 рр.«Мета нашого видання – всебічне й неупереджене вивчення Південноросійського краю… Загальнолюдська просвіта… буде керівною ідеєю редакції». В. Білозерський

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Тестування1. Друкований орган Київської громади 1874–1875 рр. «__ телеграф».а) Львівський б) Волинський в) Харківський г) Київський2. Російський цар — автор Емського указу?а) Іван ІІІ б) Олександр ІІ в) Микола ІІ г) Катерина ІІ3. В якому році було видано Валуєвський циркуляр?а) 1893 році б) 1863 році в) 1789 році г) 1873 році4. У якому році було скасовано кріпацтво в підросійській Україні?а) 1848 році б) 1850 році в) 1888 році г) 1861 році

Номер слайду 22

Тестування5. Які з тверджень стосуються Володимира Антоновича?1. Видавець першого українського часопису «Громада». 2. Під час роботи в Київській археографічній комісії підготував до видання 9 томів «Архіву Південно- Західної Росії». 3. Радикальні політичні погляди спричинили його розрив з Київською громадою. 4. Лідер та ідейний натхненник Київської громади протягом усього її існування. 5. Науковий наставник учених-істориків, зокрема М. Грушевського. 6. Відповідно до Емського указу був змушений залишити Україну. 7. Започаткував систематичні археологічні дослідження на території України, ставши родоначальником вітчизняної археології. 8. автор статті “ Моя сповідь”

Номер слайду 23

Тестування6. Вставте пропущені слова

Номер слайду 24

Тестування

Номер слайду 25

Проблемне завдання. Яку роль відіграли громади у процесі національного відродження?

Номер слайду 26

Поява та діяльность громад були яскравим проявом другого (Культурницького) етапу національного відродження.

Номер слайду 27

Домашнє завдання:1. Опрацювати параграф 18,19 с.153-154;2. Виконати завдання 1-4 на с. 152* Скласти тести до вивченої теми

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Оксана Гузенкова
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
9857
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку