2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Громадянська компетентність на уроках економічної і соціальної географії.

Про матеріал
Майстер-клас знайомить з різними сучасними прийомами, які можна використовувати під час формування у учнів національної свідомості, шанобливого ставлення до традицій і звичаїв українського народу.
Перегляд файлу

Тема: Громадянська компетентність на уроках економічної і соціальної

 географії

Автор майстер-класу:

 Клокол Ольга Вікторівна

вчитель географії і біології Нижнєнського НВК «ДНЗ-ЗНЗ» №36

Категорія   учасників: вчителі методичного об’єднання вчителів географії.

Мотивація для учасників:

«Все, що я пізнаю, я знаю,  для чого мені це треба і де  я можу це застосувати».

Задачі майстер- класу:

  1. удосконалення знань поняття громадянська компетентність;
  2. доведення учасникам майстер – класу необхідності і доцільності використання різних прийомів інтерактивного навчання;
  3. розширення кола спілкування учасників, знайомство з різними точками зору  однієї  проблеми.

Необхідне обладнання:

Ноутбук, мультимедія, презентація, додатковий матеріал, набори олівців, ватман

Проблема:

Сучасна освіта має на меті  поступовий перехід на принципи демократичного навчання

 

 

I    Організаційна частина

Вітаю Вас, шановні  колеги!

Пропоную Вашій увазі майстер-клас «Громадянська компетентність на уроках економічної  і соціальної географії»

Участь у ньому дасть Вам змогу:

  • удосконалити поняття громадянська компетентність;
  • дізнатись про різні сучасні прийоми, які можна використовувати під час проведення уроків;
  • сформувати у учнів національну свідомість, шанобливе ставлення до традицій і звичаїв українського народу.

  ІІ Основна частина

 

  1. Вправа «Абетка знайомств»

 Мета: виявити учасників громадянського суспільства ,напрямки їх діяльності.           

Працюємо в групах. Групи визначаємо за вибором.

Завдання 1.

Слова  «патріот», «громадянин», «людина» написані різними кольорами, букви розрізані. Учасники беруть по букві, формують групи, складають назву групи.

Завдання 2.  Намалювати символ вашої групи

Звіти груп.

 

       2 .  Вправа «Дзеркало» «Меншість і більшість в нашій країні»

Мета:  пояснити, що всі люди різні, але вони всі рівні; сприяти толерантному ставленню до людей різних націй, соціальних груп, релігійних уподобань.

 

Жінки, учні, діти, азіати, європейці, роми, чоловіки, китайці, вчителі, люди з обмеженими фізичними можливостями, африканці, американці, політики.

Об’єднати назви до певних груп.

 

  1. Вправа  «Аукціон  ідей»

Мета: пояснити необхідність соціальної справедливості та гендерної рівності, формувати толерантне ставлення до людей  незалежно  від  статі, віку чи соціальної належності.

 

 

Твердження:

  1. Скорочення кількості населення  України може призвести до зникнення   української нації
  2. Ситуацію зі скороченням населення України можуть поліпшити економічні та соціальні заходи
  3. Населення України,  що виїхало до інших країн, має обов’язково повернутися
  4. В Україні є велика кількість людей  похилого віку, тому було б добре обмежити їх у фінансових ресурсах до мінімуму.
  5. Усі люди незалежно від віку, статі, етнічної чи національної незалежності є рівними

 

Підсумок: підведення до  розуміння того, що всі люди незалежно від віку, статі, етнічної, національної чи соціальної незалежності є рівними. Повага і толерантне ставлення до людини є основою мирного співжиття.

 

  1. Вправа «Уявна мандрівка»

Мета: сформувати у учнів національної свідомості, прищеплення шанобливого ставлення до традицій і звичаїв українського народу, підтримання таких важливих рис української нації як чуйність, працелюбність і милосердя.

Показ слайдів – «Вишивка», «Деревообробка», «Кераміка».     

Обговорення змісту слайдів:

  • Що зображено на фото?
  • Де можна застосувати, в якій формі?
  • Тема уроку, де можливо використовувати ці матеріали.

 

  1. Вправа «Я і мої сусіди»

Мета: виявити склад країн-сусідів України та особливостей національних уподобань народів цих країн.

Групи заповнюють колонки таблиці

Мене звати

Мої сусіди

Ми громадяни

Я люблю

Вони люблять

Нас об’єднує

Люблю бути

Вони люблять бути

Ми розуміємо

Мої улюблені

Їх улюблені

Ми прагнемо

Висновок

  • Ми всі схожі в тому, що……
  • Ми відрізняємось тим, що ……
  •  Нас всіх єднає…..

 

ІІІ  Заключна частина

Рефлексія «Валіза вражень»

Вправа «Створи себе сам»

Інструкція : без допомоги ножиць, тільки руками, «вирізати» фігурку – силует людини. На правій, лівій руці, по центру написати значення слів «громадянин», «патріот», «людина». Обговорити відповіді .

 

IV. Підсумки роботи

 

 

docx
Додано
19 лютого
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку