Тема. Групи слів за значенням. Омоніми. Ознайомлення зі словником омонімів
СЗЛ: Українська мова — один з найважливіших складників української культури.
Мета:
Внутрішньопредметні зв’язки: фонетика, лексикологія, словотвір, морфологія, орфографія, синтаксис, пунктуація.
Міжпредметні зв’язки: суспільствознавство, мова, література.
Методи і прийоми, форми роботи: бесіда, пояснювально-ілюстративний метод, творчо-пошуковий метод. Прийом можливого вибору, прийом рольових ігор. Форми роботи: робота з підручником, картками, творча робота.
Обладнання: підручник, презентація, таблиці, онлайн-ігри, роздатковий матеріал.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Епіграф до уроку:
В науку немає коротких шляхів.
Японська приказка
План уроку:
І.Ознайомлення учнів із завданнями уроку ( 3хв)
ІІ.Повторення вузлових питань розділу ( 10хв)
ІІІ.Усні та письмові вправи на матеріалі повторення( 22 хв)
ІV.Підсумки проведеної роботи ( 4 хв)
V.Виставлення оцінок (2 хв)
VІ.Завдання додому та інструктаж про його виконання( 4 хв)
Хід уроку
І.Ознайомлення учнів із завданнями уроку
Доброго ранку, любі діти! Сьогодні ми з вами продовжуємо мандрувати чарівною планетою української мови Лексикологією. Пропоную сьогодні зазирнути до чарівної крамниці під назвою «Омонімія». Сьогодні ми ознайомимося з асортиментом товарів омонімів, спробуємо зрозуміти відмінність між ними. Навчимося не плутати їх з безкоштовними речами – багатозначними словами. У кожного на партах є іграшкові гроші, ви можете придбати собі на згадку деякі слова. Кожен приготувався, давайте розпочинати!
Використання іграшкових купюр
Використання створеної презентації
Робота з опорними схемами
ІІ.Повторення вузлових питань розділу
Бесіда
Шановні покупці! Ми готові купувати товари? А де ж подівся продавець? Він у лабіринті! Давайте разом визволимо його, відповідаючи на запитання!
Використання створеного матеріалу на платформі WORDWALL (додається посилання).
[ https://wordwall.net/ru/resource/23935863 ]
Ми з вами визволили продавця! Тепер мерщій здійснювати покупки!
Використання створеної презентації
Застосування пояснювально-ілюстративного методу
ІІІ.Усні та письмові вправи на матеріалі повторення
Які гарні слова ви придбали! Молодці!
Робота з підручником
Ми така гарно з вами попрацювали! А зараз я пропоную вас спробувати себе в ролі дослідників-шукачів! Наші омоніми загубилися! Давайте їх знайдемо та повернемо до крамнички!
Вправа (картки)
1. Співає зозуля (кує) — б’є молотом коваль (кує).
2. Велика ділянка ґрунту, на якій росте пшениця (поле) — людина грядку... (поле)
3. Небесне світило (Місяць) — проміжок часу в 30 днів (місяць).
4. Вулканічна маса (лава) — на ній сидять у дворі бабусі (лава).
— Як називаються дібрані вами слова? (Омоніми)
Гра «Знайди омонім» (картки)
ІV.Підсумки проведеної роботи
Молодці! Діточки! Ми сьогодні з вами багато роботи виконали! На ваших партах знаходяться цікаві картки, на яких зображені різні смайли. Пропоную вам обрати смайлик, який, на вашу думку, сьогодні є результатом нашої з вами роботи!
Рефлексія: «Смайлики»
V.Виставлення оцінок
Нехай придбані вами слова перетворяться на оціночки, які відтепер житимуть у ваших щоденниках.
VІ.Завдання додому та інструктаж про його виконання
https://worditout.com/word-cloud/888672 .