Тема. Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словником синонімів
СЗЛ: Українська мова — один з найважливіших складників української культури.
Мета:
Внутрішньопредметні зв’язки: фонетика, лексикологія, словотвір, морфологія, орфографія, синтаксис, пунктуація.
Міжпредметні зв’язки: суспільствознавство, мова, література.
Методи і прийоми, форми роботи: бесіда, пояснювально-ілюстративний метод, творчо-пошуковий метод. Прийом можливого вибору, прийом рольових ігор. Форми роботи: робота з підручником, картками, творча робота.
Обладнання: підручник, презентація, відеоролики, таблиці, роздатковий матеріал.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Епіграф до уроку:
З видимого пiзнавай невидиме.
Григорій Сковорода
План уроку:
І.Ознайомлення учнів із завданнями уроку ( 3хв)
ІІ.Повторення вузлових питань розділу ( 10хв)
ІІІ.Усні та письмові вправи на матеріалі повторення( 22 хв)
ІV.Підсумки проведеної роботи ( 4 хв)
V.Виставлення оцінок (2 хв)
VІ.Завдання додому та інструктаж про його виконання( 4 хв)
Хід уроку
І.Ознайомлення учнів із завданнями уроку
Доброго ранку, любі діти! Сьогодні ми з вами продовжуємо мандрувати чарівною планетою української мови Лексикологією. І тільки сьогодні ми маємо можливість відвідати її країну Синонімію. Це країна, жителі якої звуться синонімами, вони обожнюють один одного. Вони дуже різні і водночас схожі. Вони змусять кожного закохатися у свою країну, знову і знову повертаючись за новими враженнями! Вирушаємо, щоб дослідити її! Давайте скористаємося чарівними білетиками!
Використання створеної презентації
Використання створених білетиків
ІІ.Повторення вузлових питань розділу
Бесіда
Шановні пасажири! Космічна ракета до старту готова! Але для її запуску нам потрібно дати відповіді на запитання!
Використання створеного матеріалу на платформі WORDWALL (додається у формі відео та за посиланням).
Нарешті! Наш космічний корабель вже прямує до планети Лексикологія!
Застосування пояснювально-ілюстративного методу
Космонавти! Як почуваєтеся? Відчуваєте це незвичайне лексичне повітря? Ми на планеті Лексикологія! Попереду країна Синонімія!
Використання створеної презентації
Діти! Ось! Нарешті, перші жителі планети! Вони дуже хочуть із нами познайомитися! Давайте послухаємо їх!
Використання підібраних ілюстрацій
ІІІ.Усні та письмові вправи на матеріалі повторення
Яскраве знайомство! Згодні? П’ятикласники, синоніми пропонують вам взяти участь в орфографічному батлі! Ви готові? Тоді почали!
Словниковий диктант
Роз’їхатися, духмяний, буряк, бур’ян, пів’ями, рюкзак, торф’яний, міжгір’я, пір’їна, варшав’янин, черв’як, морквяний.
Молодці! Гарна робота! А зараз я пропоную вам попрацювати з підручником! Виконаймо деякі вправи разом!
Робота з підручником
Ми так гарно з вами попрацювали! Ми стали справжніми друзями з синонімами. Зараз вони пропонують нам стати учасниками телевізійної програми «Що? Де? Коли?». Вони кинули нам справжній виклик! Чи готові ми змагатися? Так!
Використання створеного матеріалу на платформі WORDWALL (додається у формі відео та за посиланням).
[https://wordwall.net/ru/resource/23930249/%d0%b4%d1%83%d0%b4%d0%ba%d0%b0-%d0%b0%d1%83%d1%80%d1%96%d0%ba%d0%b0]
Які ви розумники! А зараз я пропоную вам виконати тестові завдання на платформі «На Урок». У груповий чат класу я надіслала код доступу. У вас є 3 хвилинки! Увага! Почали!
[https://naurok.com.ua/test/sinonimi-1096368.html]
Використання створеного матеріалу на платформі «На Урок»
ІV.Підсумки проведеної роботи
Молодці! Діточки! Синоніми пропонують нам зробити спільне селфі на згадку про нашу подорож. Але перед цим я пропоную вам створити акрослово, яке буде підсумком нашого уроку!
Рефлексія: «Акрослово»
С-….
И-….
Н-….
О-….
Н-….
І-….
М-….
И-….
На ваших партах є міні-правила та фотокартка. Але вона незвичайна. Пофантазуйте та створіть спільне фото з синонімами. Якими ви їх уявляєте? Це і буде наше селфі!
V.Виставлення оцінок
Синоніми не хочуть вас відпускати без подаруночків, тож вони підготували для кожного з вас оцінку! Яку саме? Давайте дізнаємося!
VІ.Завдання додому та інструктаж про його виконання
§10. Повторити правила, виконати вправу 86. Створити світлину з синонімами.