Групи слів за значенням: синоніми. Подорож до країни Синонімії.

Про матеріал
Конспект уроку допоможе діткам зануритися в чарівну країну та познайомитися з незвичайними жителями.
Перегляд файлу

Тема. Групи слів за значенням. Сино­німи. Ознайомлення зі словником синоні­мів

 

СЗЛ: Українська мова — один з найважливіших складників української культури.

Мета:

  • навчальна: здійснити поглиблення відомостей учнів про групи слів за значенням (синоніми); навчити учнів добирати синоніми та використовувати їх у повсякденному мовленні з метою уникнення лексичних помилок, ознайомити учнів зі словником синонімів;
  • розвивальна: розвиток образного мислення та творчих здібностей;
  • виховна: виховування любові до праці, мотивація до навчання.

Внутрішньопредметні зв’язки: фонетика, лексикологія, словотвір, морфо­логія, орфографія, синтаксис, пунктуація.
Міжпредметні зв’язки: суспільствознавство, мова, література.

Методи і прийоми, форми роботи: бесіда, пояснювально-ілюстративний метод, творчо-пошуковий метод. Прийом можливого вибору, прийом рольових ігор. Форми роботи: робота з підручником, картками, творча робота.

Обладнання: підручник, презентація, відеоролики, таблиці, роздатковий матеріал.
Тип уроку: урок вивчення  нового матеріалу.

Епіграф до уроку: 

                                 З видимого пiзнавай невидиме.

Григорій Сковорода

 

 

План уроку:

І.Ознайомлення учнів із завданнями уроку ( 3хв)

ІІ.Повторення вузлових питань розділу ( 10хв)

ІІІ.Усні та письмові вправи на матеріалі повторення( 22 хв)

ІV.Підсумки проведеної роботи ( 4 хв)

V.Виставлення оцінок (2 хв)

VІ.Завдання додому та інструктаж про його виконання( 4 хв)

Хід уроку

І.Ознайомлення учнів із завданнями уроку

Доброго ранку, любі діти! Сьогодні ми з вами продовжуємо мандрувати чарівною планетою української мови Лексикологією. І тільки сьогодні ми маємо можливість відвідати її країну Синонімію. Це країна, жителі якої звуться синонімами, вони обожнюють один одного. Вони дуже різні і водночас схожі. Вони  змусять кожного закохатися у свою країну, знову і знову повертаючись за новими враженнями! Вирушаємо, щоб дослідити її! Давайте скористаємося чарівними білетиками!

Використання створеної презентації

Використання створених білетиків

ІІ.Повторення вузлових питань розділу

Бесіда

Шановні пасажири! Космічна ракета до старту готова! Але для її запуску нам потрібно дати відповіді на запитання!

Використання створеного матеріалу на платформі WORDWALL (додається у формі відео та за посиланням).

[ https://wordwall.net/ru/resource/23929294/%d0%b4%d1%83%d0%b4%d0%ba%d0%b0-%d0%b0%d1%83%d1%80%d1%96%d0%ba%d0%b0 ]

  1. Що таке лексика?
  2. Що таке лексичне значення слова?
  3. Куди ми звертаємося, щоб з’ясувати лексичне значення слова?
  4. Які слова називають однозначними? Які багатозначними?
  5. У чому відмінність між прямим та переносним значенням слова?
  6. Які слова називають синонімами?

Нарешті! Наш космічний корабель вже прямує до планети Лексикологія!

Застосування пояснювально-ілюстративного методу

Космонавти! Як почуваєтеся? Відчуваєте це незвичайне лексичне повітря? Ми на планеті Лексикологія! Попереду країна Синонімія!

Використання створеної презентації

Діти! Ось! Нарешті, перші жителі планети! Вони дуже хочуть із нами познайомитися! Давайте послухаємо їх!

Використання підібраних ілюстрацій

ІІІ.Усні та письмові вправи на матеріалі повторення

Яскраве знайомство! Згодні? П’ятикласники, синоніми пропонують вам взяти участь в орфографічному батлі! Ви готові? Тоді почали!

Словниковий диктант

Роз’їхатися, духмяний, буряк, бур’ян, пів’ями, рюкзак, торф’яний, міжгір’я, пір’їна, варшав’янин, черв’як, морквяний.

Молодці! Гарна робота! А зараз я пропоную вам попрацювати з підручником! Виконаймо деякі вправи разом!

Робота з підручником

 

 

Ми так гарно з вами попрацювали! Ми стали справжніми друзями з синонімами. Зараз вони пропонують нам стати учасниками телевізійної програми «Що? Де? Коли?». Вони кинули нам справжній виклик! Чи готові ми змагатися? Так!

Використання створеного матеріалу на платформі WORDWALL (додається у формі відео та за посиланням).

[https://wordwall.net/ru/resource/23930249/%d0%b4%d1%83%d0%b4%d0%ba%d0%b0-%d0%b0%d1%83%d1%80%d1%96%d0%ba%d0%b0]

Які ви розумники! А зараз я пропоную вам виконати тестові завдання на платформі «На Урок». У груповий чат класу я надіслала код доступу. У вас є 3 хвилинки! Увага! Почали!

[https://naurok.com.ua/test/sinonimi-1096368.html]

Використання створеного матеріалу на платформі «На Урок»

ІV.Підсумки проведеної роботи

Молодці! Діточки! Синоніми пропонують нам зробити спільне селфі на згадку про нашу подорож. Але перед цим я пропоную вам створити акрослово, яке буде підсумком нашого уроку!

Рефлексія: «Акрослово»

С-….

И-….

Н-….

О-….

Н-….

І-….

М-….

И-….

На ваших партах є міні-правила та фотокартка. Але вона незвичайна. Пофантазуйте та створіть спільне фото з синонімами. Якими ви їх уявляєте?  Це і буде наше селфі!

Исходный шаблон instagram с уведомлениями | Бесплатно векторы

 

V.Виставлення оцінок

Синоніми не хочуть вас відпускати без подаруночків, тож вони підготували для кожного з вас оцінку! Яку саме? Давайте дізнаємося!

VІ.Завдання додому та інструктаж про його виконання

§10. Повторити правила, виконати вправу 86. Створити світлину з синонімами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 листопада 2021
Переглядів
580
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку