Групове логопедичне заняття в 3 класі: «Диференціація звуків і букв б-д». Урок

Про матеріал
Логопедичне заняття по виправленню дисграфії. Диференціювання звуків [б]-[д] на слух і букв б-д на письмі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Групове логопедичне заняття в 3 класі:

«Диференціація звуків

і букв б-д»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель-логопед Іванова Г.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема : Дифференциация звуков и букв б-д

 

Мета: навчити диференціювати звуки [б]-[д] на слух і буквы б-д на письмі

 

Завдання:

освітні:

-виробляти навички грамотного письма та читання;

-вправляти в звуковому аналізі слів;

-активізувати словник;

 

корекційні:

-розвивати просторові уявлення;

-розвивати зорове та слухове сприйняття;

-розвивати пам'ять, увагу, мислення;

 

виховні:

-виховати самостійність, ініціативність, навички співробітництва

Обладнання: комп'ютер, проектор, презентація

 

Хід заняття:

 

1.Орг.момент
Ось дзвінок нам дав сигнал:
Попрацювати настав час.
Так, що час ми не втрачаєм
І працювати починаєм.

2.Розминка.-

-Назвіть недописані літери, накладені літери. 

 

- Назвіть, яких тварин ви бачите на картинці.

 

- А де живуть дикі тварини?
- Дикі тварини живуть в лісі.

3. Знайомство з темою.

- Я сьогодні хочу запросити вас на прогулянку до лісу. Як легко дихається у лісі. А допоможуть нам здійснити цю захоплюючу подорож лісові жителі, а які ви повинні самі відгадати.

У дуплі пухнаста живе,

та горішки все гризе

- Білка.

- Правильно, діти. Назвіть перший звук у слові білка.

- Перший звук [б].

- Наступна загадка:

Цілий день працюю в гаї,

Діловито дзьобом б’ю,

Я не цвяхи забиваю,

Я комашок дістаю.

- Дятел.

- Правильно, це дятел. Назвіть перший звук у слові дятел.

- У слові дятел перший звук [д].

4. Характеристика звуків [б]-[д], уточнення артикуляції та зв'язок звуку з літерою

- Що спільного у звуків [б]і[д]?

- Обидва звука приголосні та дзвінкі. На звук "б" губи щільно стискаються, а на звук "д" кінчик язика впирається у верхні альвеоли.

- Що спільного у букв б і д?

- Елементом цих букв є овал.

- А чим вони відрізняються?

- У букви д – петля внизу, у букви б – паличка вгорі із заокругленням вправо.

5. «Прочитай, не помились»

- Прочитатей склади ланцюжком.

6. Гра з м’ячем «Навпаки»

-Діти, зараз ми будемо перетворювати склади, змінюючи букву Д на Б і навпаки

Да – ба, ду – бу, де – бе, од – об, яд – яб, уд- уб, ада – аба.

Уб – уд, яб -яд,  ебе – еде,  иби – иди, аба – ада, обо – одо.

7. «Зміни букву-отримаєш нове слово»

- Давайте пограємо. Ми будемо змінювати букву б на букву д і навпаки і отримувати нові слова

Дал – бал

Баня – Даня

Боня – доня

Дім – Бім

Люба – Люда

Дуся – Буся

8. Диференціація б-д у складах

- На нашому шляху болото. Перейти через нього нам допоможуть купини. Але купини ці не прості. Щоб наступити на них і не провалитися, треба правильно прочитати склади (додаток 4)

Ду-ду-ду – по галявині я йду.
Де-де-де – мене пес веде.
Ба-ба-ба – дивись, он жаба!
Аб-аб-аб – а поруч сидить краб.
Ід-ід-ід – до річки привів дід.
Да-да-да – у річці чиста вода.
Де-де-де – риби плавали в воді.
Ду-ду-ду – знову стежкою я йду.
Би-би-би – на стежці є гриби.
Ді-ді-ді - далеко не йди.
Ід-ід-ід - скоро обід.

 

ФИЗХВИЛИНКА

Слухати ми перестали
I тепер вci дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо вправу починати.
Руки вгору, руки вниз,
I легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Хто ж там, хто вже так стомився?
І наліво нахилився.
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз,
Вгору трішки подивись.
Руки склали, як вітряк,
І покрутимося так.
Вище руки підійміть
І спокійно опустіть.
Потім дружно всі сідаймо
І до праці приступаймо.

9. Письмова робота

а) Диференціація б-д у складах

- Завдання: запишіть під диктовку в два стовпчики склади з літерами б-д

Да, бе, бу, ду, аб, дю, бя, юд, ід, іб, єб, од, уб, ад, їб.

б) Диференціація б-д у словах

-Діти, наша прогулянка триває. І ось ми бачимо, що праворуч стоїть березовий ліс, в якому живуть слова з буквою б, а ліворуч – дубовий, в якому мешкають слова з буквою д. Розподілити слова у два стовпчики і записати:

Білка, дерево, кабан, ягода, гриби, жолуді, гніздо, бобер, ведмеді.

 

в) Диференціація б-д у пропозиціях

-А це бурелом. Що таке бурелом? (Словникова робота). Скільки тут навалено дерев. Буря зламала їх, тому називається бурелом. Але буря зламала ще хвостики в букв б-д. Давайте наведемо тут порядок, допишіть елементи букв б,д.

 Ми йоемо на прогулянку в ліс. Там ми зоираємо гриои і ягои. Навколо літають різнооарвні  метелики. Тиша.  Величезні оерева не ворухнуться. Дуже оооре пооувати в лісі.

(Ми йдемо на прогулянку в ліс. Там ми збираємо гриби і ягди. Навколо літають різнобарвні  метелики. Тиша.  Величезні доерева не ворухнуться. Дуже добре побувати в лісі.)

- Діти, ми добре погуляли, а тепер нам час повертатися додому.

10. Підсумок заняття

-Діти, вам сподобалася наша прогулянка лісом?

-Які слова з літерами б і д ви запам'ятали?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Литература

 

 

1. Садовникова И.Н. Нарушения письменной речи и их преодоление у младших школьников. . М.: Владос, 1997.

2. А.Е.Сланская А.Е. 100 загадок обо всём . Юнипресс 2006г.

3. 1. Коррекция устной и письменной речи учащихся начальных классов : Пособие для логопеда / Л.Н. Ефименкова. - М. : ВЛАДОС, 2001.

4.Коррекция письменной речи :  Логопедия: Пособие для начальной шк. / Е.В. Юрова. - М. : Аквариум, 1998. - 208 с. : ил.

5.www/liveinternet.ru
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приложение 1

 

буква У    буква Н     Н П

 

 

 

Б Н    С Р

 

 

 

 

 

Приложение 2

 

Приложение 3

 

C:\Users\1\Desktop\92113163_4979214_6[1].png

 

 

 

 

 

 

 

Приложение 4

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
25 лютого
Переглядів
429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку