Тема: зображення боротьби добра і зла у протистоянні світу людей та світу тварин; розповідь про лося, якого врятували хлопчики з річки, але вбив їхній дядько.Ідея: уславлення мужності, хоробрості, співчуття, бажання допомагати іншим та охороняти дику природу; засудження жорстокості та користолюбства. Рід: Жанр: Персонажі: Записати в зошит. Самостійно визначити та записати
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ГероїХлопчики-підберезники. Дядько Шпичак. ДіїКинулися рятувати звіра, незважаючи на небезпеку; кмітливо придумали спосіб порятунку, хоч були маленькі й слабосиліДорослий, але сидів і насмішкувато з кущів спостерігав, як діти рятували лося; вистрілив у нього; боячись покарання, хотів його позбавитися. Портрет. Обидва плечисті, обидва з широкими, лагідними лицями і схожі на одного так, як маленький гриб-підберезник схожий на свого більшого сусіда. Кругленький, як підпалок, з підпалкуватим, добре випеченим обличчям, в розтоптаних, з довгими халявами, чоботях, в яких він тонув мало не по пояс. Радість на його обличчі змагалася з настороженістю, і від того воно бралося то темними, то світлими спалахами. Що уособлюють. Добро, милосердя, справедливість. Зло, шкоду, безсердечність, боягузтво. Характеристика хлопчиків та дядька Шпичака. Прочитайте та порівняйте персонажів. Усно. Зробіть висновок. Усно
Автор зобразив у творі одвічну боротьбу добра і зла. Недобрий, несправедливий вчинок залишається на совісті того злоумисника. Людська мудрість учить: «Не роби того іншому, чого не хочеш, щоб тобі робили. Тоді й на душі завжди буде легко, світло. Недарма в народі кажуть: «Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла й сподівайся».
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}2. КАШУ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}3.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}4.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}5.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}6.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}7.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}8. Що пообіцяв віддати дядько Шпичак хлопцям за мовчання?2. У що лось дедалі глибше занурювався? У…3. Якою була весняна крига?4. По що приїхали хлопці?5. Якою ставала тиша «з настороженої й сліпої»? 6. Чим ткнув Шпичак вбитого звіра? 7. Куди спробував вискочити лось з ополонки? На…8. Хто переслідував лося восени в чорному бору? Розгадайте кросворд та перемалюйте в зошит
Дайте відповідь на питання. Записати «Ні» — якщо твердження неправильне, «Так» — якщо твердження правильне. Роги лося нагадували осінній кущ, із якого обнесло листя. Лось хотів повернутись на свою батьківщину, у тайгу. До річки він прийшов, щоб збити вовків зі сліду. 4. Лось не передбачив, що лід на річці затонкий для нього. Хлопчаки приїхали до лісу по хмиз. Брати покликали дядька на допомогу. Лось злякався хлопчаків. Дядько пропонував братам поділити здобич. Мисливець знав, що Лось був мешканцевм заповідника. У фіналі оповідання Шпичак щиро каявся у всьому, що наробив. Записати в зошит відповідь. Наприклад:1. Так. 2. Ні.