Гуманістичні принципи педагогіки В.О.Сухомлинського

Про матеріал
Ідеї В.О.Сухомлинського, є яскравим прикладом і надійним підґрунтям формування всебічного розвитку гармонійної особистості у моральному, розумовому, трудовому, фізичному та естетичному вихованні, авторською системою гуманістичних поглядів, що вже стали органічною складовою розвитку сучасної освіти і педагогічної науки в Україні.
Перегляд файлу

Гуманістичні принципи педагогіки В.О.Сухомлинського

Видатний педагог радив, що для розвитку пізнавальної активності необхідно вводити дітей у зміст нового навчального матеріалу шляхом відкриття знань, а не їх прямого подання: активізувати пізнавальну діяльність, включаючи у неї використання проблемно –пошукових методів.Педагогічні ідеї В.Сухомлинського особливо актуальні в наш час, позначені гуманізацією навчально – виховного процесу в дошкільних закладах, спрямованні на виховання творчої особистості, гідного громадянина України.

2. Гуманістичні принципи педагогіки В.О.Сухомлинського:
- пізнання багатогранності дитини;
- віри в її неповторність і талановитість;
- визнання природного оптимізму дитини;
- обережного звернення до її душі й розуму;
- захисту багатства людської природи в дитячій душі;
- виховання в дітях самоповаги;
- утвердження краси в природі і в людині.

В гуманістичній системі В.О.Сухомлинський виділяв 4 культи:
Своєю практичною діяльністю він переконливо довів, що добрі почуття, йдуть своїм корінням у дитинство, а людяність, доброта, ласка, доброзичливість народжуються в праці, в турботах, хвилюваннях про красу довкілля.

  • Гармонія людини
  • Культ батьківщини
  • Культ рідного слова
  • Культ матері
  • Культ книги

Культ Батьківщини «Любов до Батьківщини починається із захоплення красою того, що бачить перед собою дитина, чим вона милується, у шо вкладає частку своєї душі»
Культ Матері «Дитина починає пізнавати світ матері і батька. З того, як говорить мати з дитиною, к ставиться батько до матері. З цього всього і складаються перші уявлення про добро і зло»
Культ Книги «Якщо, Ви хочете, щоб юнацтво відчувало невгамовну жадобу до знань, дбайте про головніші, найважливіші вогнища духовної культури – бібліотеки»
Культ Рідного слова «Без казки – живої, яскравої, що оволоділа свідомістю і почуттями дитини, - неможливо уявити дитячого мислення і дитячої мови, як певного ступеня людського мислення і мови»

Принципи організації роботи з впровадження педагогічних ідей       В.О.Сухомлинського в освітній процес ДНЗ
- Врахування інтересів дітей під час обрання теми організованої навчальної діяльності, продумування прийомів заохочення дітей, добирання цікавого словесного супроводу;
- Дотримування взаємозв’язку програмових завдань;
- Залучення дітей до активної пізнавальної діяльності, яка стимулює мисленнєві процеси;
- Забезпечення домінування ігрових прийомів і методів навчання;
- Сприяння розкутості і невимушеній поведінці дітей під час організованої діяльності;
- Забарвлення діяльності яскравими емоційними враженнями;
- Створення проблемних ситуацій, використання елементів дослідницької діяльності;
- Забезпечення інтегрованої спрямованості діяльності.
        Ідеї В.О.Сухомлинського, є яскравим прикладом і надійним підґрунтям формування всебічного розвитку гармонійної особистості у моральному, розумовому, трудовому, фізичному та естетичному вихованні, авторською системою гуманістичних поглядів, що вже стали органічною складовою розвитку сучасної освіти і педагогічної науки в Україні.

Отже, реалізація завдань за спадщиною В.О.Сухомлинського відбувається у процесі:
- Патріотичного виховання;
- Трудового виховання;
- Морального виховання;
- Художньо – естетичного виховання;
- У ході пізнавальної, пошуково – дослідницької діяльності;
- Під час проведення корекційних та логопедичних занять.
Всі аспекти виховання становлять нерозривну єдність духовного стану дитини, упущення хоча б однієї з цих сфер негативно позначається на гармонійному розвитку особистості.

 

docx
Додано
24 жовтня 2020
Переглядів
2456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку