Інтегроване заняття для старших дошкільників "Дикі тварини".

Про матеріал
Мета: - удосконалювати інтерес дітей до живого довкілля, природи зимового лісу; - закріпити знання про диких тварин: зовнішній вигляд, характерні ознаки; - розширювати активну лексику дітей, зокрема узагальненим поняттям «дикі тварини», присвійними прикметниками, навчати правильно вживати іменники у формі множини; - активізувати вживання різних типів поширених речень; - розвивати причинно-наслідкові зв язки, активізувати мислення, зорову та слухову пам ять, дрібну моторику; творчі здібності, фантазію, охайність під час малювання фарбами. - закріллювати вміння дітей працювати гуртом, в групах, самостійно. - виховувати турботливе ставлення до тварин, викликати позитивні емоції та створювати радісний настрій у дітей.
Перегляд файлу

Конспект    інтегрованого   заняття   для  дітей середньої  групи

Тема: «Дикі  тварини»

Тип  заняття:  Підгрупове.

Вид заняття:  Інтегроване.

Час проведення:  25- 30 хв.

Вихователь:  Зимарьова  С.І.

Мета: -  удосконалювати  інтерес  дітей до живого довкілля, природи зимового лісу;

- закріпити знання про диких тварин: зовнішній вигляд, характерні  ознаки;

- розширювати  активну лексику дітей, зокрема  узагальненим поняттям  «дикі тварини», присвійними прикметниками,  навчати правильно  вживати іменники  у формі  множини;

- активізувати  вживання різних типів поширених речень;

- розвивати  причинно-наслідкові   зв язки, активізувати мислення, зорову  та слухову  пам ять,  дрібну моторику; творчі  здібності, фантазію, охайність під час малювання фарбами.

- закріллювати  вміння дітей  працювати гуртом, в групах, самостійно.

- виховувати  турботливе ставлення до  тварин, викликати  позитивні  емоції  та створювати  радісний  настрій  у  дітей.

                                               Хід   заняття

  1. Організаційний  момент .  Мотивація.

Діти, подивіться скільки  гостей до  нас сьогодні   прийшло.

Давайте привітаємось  з  нашими  гостями.

       Сонечко  встало,

       Іде  новий  день.

       Шановні  гості

       Усім: « Добрий  день»

 -Дітки, сідайте тихенько, слухайте  гарненько .                                                         Зараз  ми пограємо  та  порозмовляємо.

Діти, сьогодні  я отримала  лист  від Лісника. А ви знаєте хто такий Лісник. (Відповіді   дітей)  Лісник – це людина, яка піклується про  ліс, тварин, годує  тварин взимку, садить молоді  дерева,  рятує  дитинчат, якщо  загинули   їхні батьки.

Ось  що пише  нам Лісник: «Привіт, мої  дорогі  друзі!  Чув, що ви дуже гарні, розумні  та дружні. Запрошую вас в гості до зимового  лісу.  Для того,    щоб  більше  дізнатися   про ліс  та його мешканців, пропоную  вам виконати  цікаві завдання. Після чого  на вас чекає сюрприз.

2.Основна  частина. Узагальнююче  поняття «дикі  тварини»

Діти, ви  згодні?(Так). Тоді  вирушаємо  до лісу. Давайте  скажемо  чарівні слова: 1,2,3, повернись і в лісі ти опинись. Ось ми і в лісі.  Діти,  а  скажіть будь  ласка,  як  треба поводити   себе  у  лісі. (Відповіді дітей)   А  як ви гадаєте, яких  тварин  ми тут зустрінемо? ( Припущення дітей)  А як  ці тварини називаються  одним  словом? (Дикі) А чому  їх  так  називають? (відповіді  дітей ) 

Робота  з  картиною «Дикі  тварини»

-Діти,  подивіться    уважно і  придумайте  назву  цій картині. («Зимівля   тварин», «Тварини в лісі» , « Зимовий  ліс».  Яких  тварин  ви бачите на картині?  Що вони роблять? (Відповіді дітей)  А зараз  візьміть  у  руки  підзорні  труби,  можливо з  їх  допомогою ви  зможете   розгледіти  те,   що не побачили « неозброєним оком».(Діти  називають  те, що побачили).

Діти,  а  тепер  візьміть  ось ці  незвичайні  окуляри .(Вихователь  роздає  окуляри з кольорового   пластику ) Вони теж чарівні.  Прикладіть  їх до очей і до очей  і подивіться  навкруги. ( Вихователь дає змогу  насолодитися  враженнями) Тепер погляньте  крізь окуляри на  картину і скажіть, що змінилося. (Сніг був білим , а  став синім, жовтим  тощо; білочка була  руда, а стала фіолетова, синя…)

Молодці,  діти,  далі  ми вирушаємо  з вами на галявину  знань.

3.Робота  дітей  у  групах   та самостійно,  виконання завдань. 

Діти,   у  мене є  ось такі різнокольорові    цеглинки   з   лего конструктору.  Візьміть  по одній  цеглинці   і  підійдіть  до столику, на якому   будиночок    такого ж  самого кольору,  як у вас цеглинка. 

(Діти  виконують  завдання  у підгрупах)

Дидактичні  ігри: «Хто  де живе?», «Хто  що їсть?», «Дикі, свійські  тварини»

Перший  стіл. Діти розповідають,  як  вони  розселили  тварин.                                  Ведмідь - в барлозі;  білка – у дуплі; вовк – у лігві;  лисиця – у  норі .                    

Другий стіл. «Хто  що їсть?» Чим  ви  почастували  тварин?                                              

Третій  стіл. « Дикі, свійські  тварини»

-Поділіть  тварин  на групи: диких та свійських.                                                    Чому  ви  так  вирішили?  Назвіть  ознаки,  які  допомогли  вам у  цьому.

                                Фізкультхвилинка     

 4. Галявина  загадок.

-Діти, я знаю, що ви  дуже  любите   відгадувати загадки. Але  сьогодні   у нас  незвичне  заняття і загадки ви будете  загадувати  самі. Згодні? ( діти загадують загадки  за  мнемотаблицями .

-  Молодці  діти, і з  цим завданням ви добре  впорались і відгадали всіх  тваринок.  Але   хочеться  дізнатися  про них більше. Розкажіть нам будь ласка. ( діти  описують тварин  за схемою)

5.Розширення   лексики   присвійними  прикметниками, закріплення  знань  про зовнішній  вигляд  диких тварин.

Гра «Чий  хвіст»

-  Недарма  лисицю   звуть  шахрайкою, вона  хоче  перехитрити   всіх, зібрала   хвости з усього  лісу і просить, щоб  ми відгадали  де чий хвіст.

Вихователь  показує  хвіст тварини, а  діти повинні  назвати  чий  хвіст  і назвати ту тварину,  якій належить  хвіст.

-Це  хвостик якої  тваринки?  Це хвіст вовка – це вовчий    хвіст. Це  хвіст лисиці  - це  лисячий хвіст. Це хвіст ведмедя – це ведмежий хвіст. Це  хвіст зайця – це заячий  хвіст. 

-Молодці,  діти,  а зараз пограємо ще в  ігри.                                                  Дидактична гра « Один – багато»

Діти стають в коло, вихователь кидає  дитині  м ячик,  називаючи   іменник  в однині,  дитина віддає   м яч,  говорить   слово у  множині.

Ліс – ліси; зима – зими; вовк – вовки; ведмідь – ведмеді; заєць – зайці … 

Дидактична гра «Назвемо  усіх ласкаво» 

Лисиця- лисичка; вовк – вовчик;  їжак- їжачок…

- Молодці  діти, та нам  час  повертатись у наш  садочок.  Давайте скажемо  чарівні слова: 1, 2, 3, повернись, і  в садочку опинись. Ось ми знову  в нашій групі.

 6.Образотворча  діяльність. 

- Молодці, діти,  ви добре  впорались  із   усіма  завданнями. А зараз  ми з вами  намалюємо  картину, але незвичну.  Малювати  ми будемо  на  вікні, у  якого замість скла - плівка.   Малювати  можна  дерева, кущі,  сугроби,  тобто зимовий  ліс. Сподіваюсь, що  ви всі постараєтесь,  і картина  вийде  красивою.

(Діти малюють  під   легеньку  музику, вихователь  їм допомагає).                         - Молодці,  діти  вийшло  дуже  гарно.

 7.Підсумок  заняття.

- Діти,  скажіть будь ласка, що нового,  цікавого  ви дізналися  на  занятті?           Які завдання  було виконувати важко? Які легко?  А  який  у вас  настрій  був під час заняття ?  Підійдіть   будь  ласка  до  сонечок  і   почепіть  прищіпку  до того  сонечка,  яке відповідає  вашому  настрою.                                                    Молодці, діти, ви дуже гарно  сьогодні  попрацювали. Були активні, старанні, уважні. І  вам на згадку  Лісник  передав  ось  цю скриньку, але  щоб вона відкрилась, треба всім  покласти на неї праву руку. (Вихователь  відкриває скриньку,  і дарує дітям  розфарбовки).

                  

docx
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
11744
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку