ГУРТКОВА РОБОТА
з сенсорно — пізнавального розвитку
«Математична головоломка - Танграм»
середній дошкільний вік
Мета і завдання :
Ознайомити дітей з математичною грою — головоломкою “Танграм”. Навчати дітей основним логічним операціям: аналізу, синтезу, порівнянню, класифікації, систематизації, узагальнення.
Вчити орієнтуватися у просторі, відпрацьовувати точність та узгодженість рухів рук та пальців; закріпити знання дітей про геометричні фігури, вчити оперувати нами при складанні цілого зображення з частин, обстежувати їх, порівнювати за розміром, кольором, визначати кількість;
Розвивати пізнавальну активність й елементи навчальної діяльності: самостійність, самооцінку, самоконтроль тощо; розвивати логічне, конструктивне мислення через взаємодію з предметно-ігровим середовищем, творчі здібності, творчу уяву, фантазію, творчі здібності до моделювання та конструювання. дрібну моторику рук; зорову та рухову пам’ять, образне мислення. Зацікавити дітей новим видом діяльності і викликати в них бажання створювати власні творчі завдання.
Виховувати прагнення долати труднощі, впевненість у собі, бажання прийти на допомогу одноліткові, інтерес до логіко-математичної діяльності, бажання навчатися, допитливість, уважність, почуття задоволення своїми знаннями і уміннями.
Методи і прийоми:
• словесні (бесіда, художнє слово, загадки, нагадування про послідовність
роботи, порада);
• наочні;
• практичні;
• ігрові.
ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН
роботи гуртка
«Математична головоломка - Танграм»
Місяці |
Тиждень |
Вид роботи |
Жовтень |
1 |
Конструктор «Танграм» (ознайомлення з головоломкою) |
2 |
Вікторина «Запрошення до країни геометричних фігур» |
|
3 |
Дидактична гра «Будиночок для лисички» |
|
4 |
Головоломка «Танграм» |
|
Листопад |
1 |
Дидактична гра «Цифра 1 у гості завітала» |
2 |
Заняття «Осінній дощик» |
|
3 |
Дидактична гра «Човник по морі пливе» |
|
4 |
Заняття «Птахи відлітають у вирій» |
|
Грудень |
1 |
Дидактична гра «На гостинах у цифри 2» |
2 |
Логічна вправа «Чарівна математика» |
|
3 |
Заняття «Свійські тварини. До нас кішка в гості завітала» |
|
4 |
Дидактична гра «Новорічна ялинка» |
|
Січень |
1 |
Дидактична гра «Цифру 3 вивчаємо: граємось, закріплюємо» |
2 |
Заняття «Мешканці водойм: риби» |
|
Лютий |
1 |
Дидактична гра «Ось четвірка у віконце заглядає» |
2 |
Заняття «Свійські тварини» |
|
3 |
Дидактична гра «Геометричні фігури: великі і маленькі» |
|
4 |
Заняття «Як зимує в лісі зайчик» |
|
Березень |
1 |
Дидактична гра «Цифру 5 запрошуємо в гості» |
2 |
Заняття «Весняна галявина» |
|
3 |
Читання художнього твору «Півник голосисте горлечко» (з виконанням практичних вправ Танграм) |
|
4 |
Заняття «Мешканка морів - черепаха»
|
|
Квітень |
1 |
Дидактична гра «Я фігуру розпізнаю все про неї пригадаю» |
2 |
Заняття «Летимо у космос на ракеті» |
|
3 |
Заняття «Зоопарк запрошує у гості» |
|
4 |
Дидактична гра «Ось і цифри стали в ряд від 1 до 5» |
|
Травень |
1 |
Практична вправа «Чудернацькі візерунки» |
2 |
Заняття «Метелики на галявині» |
|
3 |
Підсумкове заняття «Ми пізнайки» |