Відкритий колективний перегляд освітньої роботи з дітьми 6 року життя.
Тема: «Добре бути дівчинкою, добре бути хлопчиком».
Розвиток мовлення/гендерне виховання.
Мета: Поглиблювати знання дітей про світ характерний для дівчаток та хлопчиків. Вчити дітей бачити зовнішню подібність і відмінність між хлопчиками та дівчатками; формувати адекватне уявлення про власну статеву приналежність. Розвивати зорове сприймання, творчу уяву, комунікативне мовлення, розвивати увагу, спостережливість, дрібну моторику рук, мислення. Закріплювати знання малят про одяг для хлопчика , одяг для дівчинки. Навчати розрізняти та визначати де чий одяг, сприяти гендерному вихованню. Збагачувати поняття вихованців про відмінне та схоже, типове для: зовнішності, захоплень, діяльності дітей, людей різної статевої належності. Підтримувати позитивне ставлення до сумісної рухової діяльності. Виховувати у малят приязність, доброзичливість, дружні почуття, повагу один до одного.
Матеріал: дві емблеми із зображенням хлопчика і дівчинки; магнітні картинки із зображенням одягу та взуття для дівчинки і хлопчика; картинки із зображенням людей різного віку, аркуші із завданнями,(що подаруємо, хто що допоможе зробити)
Пелюсточки блакитні та рожеві, для викладання квітки дружби., картинка – серединка із зображенням хлопчика та дівчинки
М’ячик
Олівці прості
Клубочок ниток
Хід заняття:
Діти заходять до залу,під музичний супровід, стають півколом.
Вихователь . - Дітки, зверніть увагу , скільки до нас завітало гостей
Давайте привітаємося.
Привітання:
Ми вітаємо новий день,Хай він гарним буде
Ми вітаємо гостей, добрий день вам люди.
Один одного вітаємо , і здоров’я всім бажаємо.
Вихователь. - Дітки, давайте розкажемо нашим гостя про себе, за допомогою ось такого клубочка. Скажіть кожен про себе:
Вихователь А тепер покладемо цю ниточку на столик і подивимось, що получилось..
Відповіді дітей.
Пропоную перетворити це коло в квіточку дружби. Серединкою буде така картинка. Хто зображений на картині? (хлопчик та дівчинка).От про них ми сьогодні і поговоримо.
Пелюсточки ви будете отримувати виконавши завдання.
Проблемна ситуація
Запрошую дітей сісти на стільчики, але стільчиків вистачає не всім. Як поведуть себе діти? – хлопці мають поступитися місцем дівчатам і принести собі стільчики.
Вихователь. - Діти, подивіться, як мало стільчиків. Як же нам бути, кому запропонувати присісти на них?
Вислуховуються пропозиції дітей, після чого хлопчики пропонують присісти дівчаткам і самі приносять для себе стільчики. Вихователь оцінює вчинок хлопчиків.
Завдання 1
Вихователь: – Подивіться уважно один на одного. Чим відрізняються хлопчики від дівчаток і дівчатка від хлопчиків? Як ми здогадуємося, хто перед нами – дівчинка чи хлопчик?
Вправа бесіда «Ми різні»
Чим відрізняються хлопчики від дівчат?
Хлопчики відрізняються від дівчат Зачіскою – у дівчат може бути довге волосся, яке вони заплітають і прикрашають бантами, та шпильками, а у хлопців зазвичай волосся коротко пострижене.
Хлопчики відрізняються від дівчат Голосом - У дівчат ніжний, мелодійний, дзвінкий, а у хлопців грубіший
Дівчата і хлопчики можуть відрізняються один від одного поведінкою. Хлопчики сильніші, вони захищають і допомагають дівчатам, і ні в якому разі не годиться битися з ними. Хлопчики поступаються місцем, іграшкою.
Хлопчики відрізняються від дівчат Одягом , який вони носять - хлопчики носять сорочки, штани, а дівчата ходять в сукнях та спідницях. Іноді дівчата ходять в штанах та шортах , а хлопці не одягають плаття та спідниці.
Вихователь. - Хлопчики , вам більше як подобаються дівчата в штанах чи спідницях?
Діти отримують 2 пелюсточки рожеву та блакитну. Викладають їх на столик формуючи квіточку.
Завдання 2
Ось ваше друге завдання: Дидактична гра з гендерного виховання «Знайди одяг хлопчика - дівчинки»
Вихователь. – У мене є коробка у якій знаходяться картинки із зображенням одягу та взуття. Речі переплуталися. Необхідно допомогти розібрати речі для хлопчика і для дівчинки , і повернути їх господарям.
Хід гри : пропоную дітям дві великі картки (хлопчик і дівчинка) та фішки-відповіді (одяг, взуття). Завдання для дітей — віднести кожну фішку до своєї великої картки.
Фішки на магнітах, викладаються на магнітну дошку.
Діти отримують 2 пелюсточки рожеву та блакитну. Викладають їх на столик формуючи квіточку.
Завдання 3
Вихователь: - Давайте пограємо ще в одну гру, яка називається «Який хлопчик,яка дівчинка»
Діти стають в коло. Будем передавати м’яч один одному по колу в одному напрямку говорити про хлопців, в іншому напрямку про дівчат.
Вихователь. Давайте спробуємо сказати які хлопчики?
Дівчатка - наші хлопчики веселі і пустотливі, сильні і спритні, розумні, сміливі, добрі, турботливі.
Вихователь. Молодці,дівчатка. А тепер давайте спробуємо сказати які дівчата.
Хлопчики - наші дівчатка добрі, милі, акуратні, уважні, дбайливі, чутливі, прекрасні.
Вихователь. Я дуже рада, що ви такі уважні. А ви помітили, що коли ми розповідали які дівчатка і хлопчики, деякі слова у нас повторювалися?
Наприклад, добрі. Згадайте які-небудь ще повторювані слова.
Діти. Гарний, уважний, добрий, веселий, турботливий.
Вихователь. Т що ж виходить, дівчатка і хлопчики схожі?
Діти. Так.
Вихователь. Молодці хлопці та дівчата
Діти отримують 2 пелюсточки рожеву та блакитну. Викладають їх на столик формуючи квіточку.
Сідають на стільчики.
Завдання 4
Вихователь: Я вам зараз роздам картинки, на яких зображені люди різного віку. Розмістіть будь ласка ці картинки по порядку, як ми ростемо та дорослішаємо. (Зображення розставляються по віковим групам. Від народження і до старості)
Вихователь: Схоже на родину, в якій є тато, мама, бабуся дідусь і дітки.
- Діти, як ви вважаєте чи всі люблять отримувати подарунки?
Напевне всі люди люблять подарунки,ось і ми зараз з вами оберемо , що можна подарувати хлопчику, татові, дідусеві,дівчинці, матусі, бабусі.
Запрошую за столи .
Але перед тим як ми почнемо працювати, розімнемо наші руки.
Пальчикова гімнастика
«Дружать в нашій групі хлопці та дівчата»
Дружать в нашій групі хлопці та дівчата,
Дружать у нас на ручках пальчики малята
1,2,3,4,5, починаємо працювати.
Починаємо працювати.
Робота за столами ( потрібно з’єднати лінією подарунки які можна подарувати кожному члену родини.)
Діти отримують 2 пелюсточки рожеву та блакитну. Викладають їх на столик формуючи квіточку.
Завдання 5
Гра «Добрі справи хлопчиків, та дівчаток» діти сидять на стільчиках
Потрібно буде уважно прослухати ситуацію , та варіанти відповіді на неї. Вам потрібно вирішити , як би поступили би ви . Всі дітки уважно слухайте, будете допомагати один одному.
Ситуації для хлопчиків:
Ситуації для дівчат:
Після вибору дитиною варіанту відповіді, прошу пояснити, чому такий вибір. Якщо відповідь не коректна з моральної точки зору, варто запитати інших, можливо хтось вчинив би інакше., але не критикувати дитину за її вибір. Потім запитую дітей чи можна видати пелюсточку. Кожна дитина отримує пелюсточку.
Вихователь Молодці дітки ви гарно впоралися із завданням і кожен отримує пелюсточку.
Викладають їх на столик формуючи квіточку.
Вихователь: Покажемо, які ми дружні !
Фізхвилинка
Діти стають парами, обличчям одне до одного.
Я — твій друг! (Показують на себе.)
Ти — мій друг! (Показують на друга.)
Всі навколо — друзі! (Розводять руками.)
Це мій носик, (Торкаються своїх носиків.)
Це твій носик, (Легенько торкаються носика друга.)
Плеснемо в долоні. (Плескають у долоньки.)
Мої щічки, (Погладжують свої щічки.) .
Твої щічки, (Легенько гладять щічки друга.)
Рівні та гладенькі!
Я — твій друг! (Показують на себе.)
Ти — мій друг! (Показують на друга.)
Друзі веселенькі! (Обіймаються.)
Сідають на стільчики.
Завдання 6
Бесіда на основі власного досвіду:
Запитання:
- як ви гадаєте чи відрізняються обов’язки чоловіків та жінок у сімї?
- розкажіть, що робить тато?
- що робить мама?
- що вони роблять разом?
Отже ми помітили , що жінки та чоловіки виконують різні ролі в сімї. Є робота, яку частіше виконує мама; і така, яку частіше виконує тато, а також є справи, які можуть виконувати і тато і мама разом.
А вам діткам потрібно допомагати своїм батькам.
Але перед тим як ми почнемо працювати, розімнемося трішечки.
Дівчатка і хлопчики.
Дівчатка і хлопчики: хлоп, хлоп, хлоп,
Стрибають, як м’ячики : стриб-скік, стриб-скок.
Ніжками топчуть: топ, топ, топ!
Весело сміються : ха, ха, ха!
Очима кліпають (ритмічне зажмурювання очей),
Після відпочивають (присідають, руки вільні)
Пропоную виконати завдання за столами. Як ви вважаєте, що допоможе батькам хлопчик, а що дівчинка? - проведіть лінії.
Діти отримують 2 пелюсточки рожеву та блакитну. Викладають їх на столик формуючи квіточку.
Вихователь . Поглянемо на квіточку , яку ми створили виконуючі різні завдання .
Тут є різні пелюсточки і блакитні і рожеві. Так і в нашій групі є і хлопчики і дівчатка, чимось схожі, чимось різні. Але всі ми друзі доповнюємо і допомагаємо один одному
Підсумок заняття .
Вам подобається наша квіточка?
Що сподобалося , запам’яталося сьогодні на занятті ?