Гурткове заняття " Натюрморт"

Про матеріал
Конспект гурткового заняття на тему " Декоративний натюрморт" Основна мета гурткового заняття для дітей 7-9 років на тему « Декоративний натюрморт» навчити розпізнавати твори декоративного мистецтва , порівнювати різні техніки їх виконання, навчити виконувати натюрморт у декоративному стилі , розвивати творчі здібності дитини засобами художньої виразності декоративного мистецтва, розвивати уміння та навички стилізації природних форм, виховувати ціннісне ставлення до навколишнього світу його різноманіття. На занятті використовуються: ілюстрації, вернісаж учнівських робіт, інструкційна карта практичного завдання, та ігрові методи « Мікрофон», вправа на Взаємопізнання. Цей конспект допоможе вчителю підготуватися до заняття, не витрачаючи багато часу, та зробити викладання нового матеріалу цікавим насиченим і незвичним.
Перегляд файлу

Орган освіти Новакаховської міської ради

Будинок дитячої творчості Новокаховської міської ради

 

 

 

 

 

 

Конспект гурткового заняття на тему

« Декоративний натюрморт»

Цвєловська Анастасія Олександрівна

Керівник гуртка « Чарівна акварелька»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020 р.

 

Анотація

 

 Основна мета  гурткового заняття для дітей 7-9 років на тему « Декоративний натюрморт»  навчити розпізнавати твори декоративного мистецтва , порівнювати різні техніки їх виконання, навчити виконувати натюрморт у декоративному стилі , розвивати творчі здібності дитини засобами художньої виразності декоративного мистецтва, розвивати  уміння та навички стилізації природних форм, виховувати ціннісне ставлення до навколишнього світу його різноманіття. На занятті використовуються: ілюстрації, вернісаж учнівських робіт,  інструкційна карта практичного завдання, та  ігрові методи  « Мікрофон», вправа на  Взаємопізнання. Цей конспект допоможе вчителю підготуватися до заняття, не витрачаючи багато часу, та зробити викладання нового матеріалу цікавим  насиченим і незвичним.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект  гурткового заняття  для дітей 7-9 років

Тема:  « Декоративний натюрморт»

Мета: 

навчальна – вчити дітей розпізнавати твори декоративного мистецтва та порівнювати різні техніки їх виконання, навчитись виконувати натюрморт у декоративному стилі , формувати вміння правильно визначати положення предметів у просторі

розвивальна – розвивати творчі здібності дитини засобами художньої виразності декоративного мистецтва, розвивати  уміння та навички стилізації природних форм;  розвивати уміння аналізувати форму

виховна – виховувати ціннісне ставлення до навколишнього світу його різноманіття

Матеріали та приладдя:

для педагога– зразки натюрмортів у декоративному стилі; вернісаж учнівських робіт.

для вихованців – листок формату А3 олівець, матеріали для  живопису ( пензлики, фарби, склянка для водички.

Тип уроку. комбінований

                                                          Хід заняття.

1.Організаційна частина.

- Перевірка наявності та готовності дітей.

Доброго дня всім. Погляньте у віконце! Нехай сонечко усміхнеться вам, а ви в свою чергу усміхніться один одному.

 Девізом нашого заняття будуть такі слова:

Відповідай впевнено!

Фантазуй необмежено!

Працюй з віддачею!

Вправа на взаємопізнання.

Я хочу, щоб кожен з нас представив себе з якимось предметом, пояснивши за якою ознакою.

ІІ. Актуалізація опорних знань і практичного досвіду вихованців. 

Сьогодні ми з вами будемо творчо працювати, застосовувати на практиці знання, які отримали раніше.

Ви вже маєте певний запас знань, здобутих на попередніх заняттях. Перевіримо знання методом « Мікрофон»

  • Які види образотворчого мистецтва ви знаєте? ( відповідь : живопис, графіка. Скульптура, декоративно прикладне мистецтво)
  • Що таке живопис?( відповідь: це вид мистецтва, який являє собою нанесення зорових образів за допомогою фарб на основу.)
  • Що таке графіка?( відповідь: вид образотворчого мистецтва, для якого характерна перевага ліній і штрихів, використання контрастів білого і чорного та менше, ніж у живописі, використання кольору.)
  • Назвіть відомі вам жанри образотворчого мистецтва?( відповідь:побутовий, історичний, портрет, пейзаж, натюрморт)

3. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми знову попрактикуємося у зображенні натюрморту, але зробимо це у новій незнайомій вам техніці. Продовжуючи поглиблювати знання з натюрмортного жанру, ми сьогодні навчимося виконувати натюрморт у декоративному стилі.  Декоративний натюрморт – це спрощене зображення форм предметів. Декоративний натюрморт - явище порівняно нове, що з'явилося в кінці ХІХ початку ХХ століття, в епоху зародження хвилі найрізноманітніших напрямків. Це час художніх експериментів з кольором, формою, простором, захоплення пошуком різноманітних фактур. Жанр натюрморт різноманітний і показовий в процесі освоєння прийомів декоративної стилізації. В декоративному натюрморті ключову роль грає здібність.  Стилізація – це спрощення форм до простих. Хочеться відзначити, що володіння прийомами стилізації дозволяє художнику більш творчо вирішувати творче завдання. У натюрморті кілька предметів об'єднують в одну групу. Колір, лінія і фактура поверхні підкоряються єдиним задумом. У стилізованому натюрморті необхідно виділити один головний об'єкт, навколо якого ставлять інші компоненти. Предмети спрощують, трансформуючи їх в символи і силуети. Можна використовувати протилежний прийом, наситивши композицію декоративними деталями.  При роботі над стилізованою композицією натюрморту важливо звертати увагу на пластику форм, їх виразність і декоративність, не забуваючи при цьому про основні принципи побудови та розміщення предметів на площині.

Фізкультхвилинка

Руки в сторону, в кулачок

Розгинай- і на бочок.

По колінах вдарим нижче, нижче.

Руки вгору піднімемо вище, вище.

Інструкційна карта  практичного виконання роботи

При виконанні живописної роботи треба пам'ятати:

1. Виберіть формат роботи.

2. Визначте композиційний центр.

3. Площину аркуша треба умовно розбити на  та стіл та хустинку

4. Працюйте парними точками.

5. Застосуйте прийом обрубовки.

6. Площину аркуша замалюйте рівномірно. Звичайно, десь предметів буде більше, десь - менше, але намагайтеся уникати білих плям.

7. Об'єднайте предмети в єдине ціле, зв'яжіть їх між собою. Нехай вони стикаються один з одним, як це буває в дійсності.

8. Намагайтеся знайти серед предметів головний і якимось чином його виділити. Наприклад: кольором (оберіть кольорове рішення)

9. Деталізуйте роботу.

    Вихованці  працюють  у живописній техніці. Педагог  слідкує за їх роботою і, в разі потреби дає корекційні правки.

6. Підсумок заняття.

     Добігає кінця заняття. Сьогодні ви були справжніми творцями. Адже, проаналізувавши давно знайомі форми елементів натюрморту, кожен з вас зміг їх оригінально стилізувати.  Я сподіваюсь, що ви переконалися в тому, наскільки цікавою  є інтерпретація предметів, що нас оточують.

Метод « Мікрофон»

Що нового дізнались?

Чого навчились?

Чи  було цікаво на уроці?

Завершення уроку.

 

4637F39C-E13B-46E7-BBE0-F2AF36FE5842.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
3 вересня 2021
Переглядів
920
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку