Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для 5 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для 5 класу. Розроблено відповідно до типових освітніх програм для закладів загальної середньої освіти на вивчення предмета "Образотворче мистецтво" у 2021-2022 навчальному році
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва у 5 класі на 2020-2021 навчальний рік

Види образотворчого мистецтва

І семестр

33№ п/п

Тема уроку

Дата

Дистанційні технології

Розділ І.   Графіка (8 год.)                                                   План.         Факт.

 

1

Види образотворчого мистецтва та їх походження. Стежинки графіки. Засоби виразності графіки: штрих, лінія, крапка, пляма. Вправи на виявлення гнучких хвилястих, колючих, тонких, товстих ліній, штрихів, крапок, плям.

 

 

 

2

Краєвид, як жанр графіки. Основні правила композиції, виявлення головного,  центр композиція, ритм, лінійний малюнок як виражальний засіб для створення графічних образів. «Поетичні краєвиди рідної землі».

 

 

 

3

Основні правила побудови композиції та вибору формату аркуша. Вправи на зображення образів дерев. Створення композиції «Диво-дерево» .

 

 

 

4

Засоби виразності графіки: лінія, штрих, крапка, пляма, освітлення, тоновий малюнок.Виявлення характеру форм. Замальовки квітів, фруктів, овочів.

 

 

 

5

Силуетна графіка. Виражальні можливості графіки, пляма, силует, контур, виявлення характеру форм. Вправи на створення силуетів птахів, тварин, дерев на кольоровому тлі.

 

 

 

6

Шрифтова композиція в графіці (буквиця, буква-слово, декор літери, асоціації, характер написання літер.Книжкова графіка. «Весела абетка» (буква – образ, буквиця, буква – слово, декоративна літера).

 

 

 

7

Закони композиції. Загальні пропорції, масштаб, єдність та співвідношення частин з цілим. Особливості передачі образу людини, виявлення стану, настрою. Вправи на передачу пропорцій та характерних особливостей людини.

 

 

 

8

Підсумковий урок з теми: «Графіка». Характер і побудова форм, масштаб, художні прийоми виявлення характеру образу . «Смарагдове місто», «Місто майстрів».

 

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає види графіки, засоби художньої виразності графіки (лінія, штрих, крапка, пляма); основні закони композиції

Діяльнісний компонент

  • відтворює об’єкти навколишнього світу засобами художньої виразності графіки;
  • передає об’єм предметів засобами світлотіні;
  • дотримується основних законів композиції;
  • застосовує різні графічні техніки та матеріали

Ціннісний компонент

  • висловлює власні судження про естетичну цінність графічних творів;
  • аналізує власні графічні творчі роботи та роботи однолітків;

усвідомлює значення графіки як основи інших видів образотворчого мистецтва

 

  • засоби виразності графіки для створення художніх образів;
  • різні графічні техніки та матеріали

 

 Розділ ІІ.      Живопис (8 год.)

 

9

Живопис - як вид мистецтва. Види живопису: Основні виражальні засоби: колір, холодні, теплі кольори, насиченість, тонова розмивка, мазок. Послідовність кольорів у спектрі, змішування, тонова заливка.

 

 

 

 

10

Засоби виразності живопису, ахроматичний, хроматичний колір, насиченість, світлота, відтінок, мазок, пляма, тонова розмивка. «Осіння симфонія», «Тихий листопад».

 

 

 

11

Колір і форма, основні кольори, доповнювальні кольори, тепла колірна гама, лесування, колір природних форм. Холодна кольорова гама «Осінній дощ»

 

 

 

12

Засоби виразності живопису – нюанс, контраст, колір природних форм. Створення образу пташки з використанням нюансу, контрасту. «Папуга», «Павич».

 

 

 

13

Композиція в живописі, мінлива форма, колір, композиційний центр, небо, хмари, вода при створенні мариністичного пейзажу, різні відтінки одного кольору. Мариністичний пейзаж. Творчість І. Айвазовського.

 

 

 

14

Передача плановості композиції, проробка окремих деталей переднього плану.

 

 

 

 

15

Види живопису: станковий, Основні виражальні засоби живопису, композиційний центр, передача характерних особливостей образу.монументальний, театрально-декораційний. Портретний жанр у живопису. Колорит.

 

 

 

 

16

Підсумковий урок, композиція в живописі, художні форми виявлення характеру, виразні засоби художніх технік. «Зимові свята».

 

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає види живопису; властивості кольору (насиченість, світлота, відтінок);
  • називає засоби художньої виразності живопису (колір, колорит, контраст, нюанс, колірна гама)

Діяльнісний компонент

  • відтворює красу навколишнього світу засобами живопису;
  • передає об’єм предметів кольором;
  • дотримується основних законів композиції;
  • уміє передавати плановість засобами живопису;
  • застосовує різні живописні техніки та матеріали (акварель, гуаш)

Ціннісний компонент

  • аналізує власні живописні творчі роботи й роботи своїх однолітків;

висловлює судження, ціннісні ставлення до творів живопису, які є  культурним надбанням людства в Україні й світі

 

 

Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва

у 5 класі на 2020-2021 навчальний рік

Види образотворчого мистецтва

ІІ семестр

 

Тема уроку

Дата

Дистанційні

технології

 

Розділ ІІІ. Скульптура

План.

Факт.

 

17

Скульптурна мова образотворчого мистецтва, види скульптури, засоби виразності: об’єм, пластика, форма, фактура, рельєф, барельєф, горельєф, контррельєф, об’ємна скульптура.

 

 

 

18

Передача ритму, статики, динаміки в скульптурі. Виконання анімалістичної композиції «Диво-птах», «Цирк»      « Тварини» (торцювання, кругла скульптура).

 

 

 

19

Засоби виразності скульптури, малі форми, дрібна пластика, виявлення фактури. Двофігурна композиція «Танцюристи», «Спортсмени».  

 

 

 

20

Скульптурна мова образотворчого мистецтва, статика. Динаміка, ракурс. Анімалістичний і портретний жанри. художній образ

 

 

 

21

Скульптура малих форм (порцелянова скульптура, чавунне лиття, дерев’яна, глиняна іграшки).Підсумковий урок

 

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає види скульптури, матеріали скульптури;
  • розуміє засоби художньої виразності скульптури;
  • називає закономірності стилізації

Діяльнісний компонент

  • уміє створювати художні образи людей, тварин, сюжетно-тематичні композиції з різних пластичних матеріалів (кругла скульптура, рельєф);
  • застосовує різні техніки, прийоми та матеріали для реалізації творчого задуму в скульптурних композиціях

Ціннісний компонент

  • висловлює власні судження про твори декоративно-прикладного мистецтва й скульптури;

усвідомлює значення творів декоративно-прикладного мистецтва і скульптури у формуванні і збереженні культурної спадщини України й світу

 

Розділ ІV.Декоративно-прикладне мистецтво

 

 

 

22

Декоративні форми, орнамент (геометричний, зооморфний, рослинний), рапорт, спрощення. Оздоблення та декорування форми, стилізація рапорт, ритм. Знайомство з народними художніми  промислами України та їх центрами в Опішні, Косові. Вправи на створення нескладного стрічкового орнаменту.

 

 

 

23

Цілісність форми і декору, симетрія, рівновага, декоративна форма. Виконання композиції «Вазон», «Дерево життя». Витинанка.

 

 

 

24

Ознайомлення з властивостями паперу. Створення святкової листівки «Святкова», «Сувенір» в техніках оригамі, кірігамі, квілінгу.

 

 

 

25

Петриківський розпис, основи композиції, умовна стилізація форми і колірне вирішення, елементи розпису. Знайомство з роботами майстрів цього промислу, види ДПМ. Петриківський розпис, основи композиції.

 

 

 

26

Основи композиції петриківського розпису. Композиція в крузі, квадраті. Створення декоративної композиції

 

 

 

27

Композиція у декоративному мистецтві. Цілісність форми і декору. Орнаментальна композиція (стрічкова і сітчаста). Писанкарство. Знакова система писанки (колір, символ). Види декоративних яєць (крашанка, крапанка, дряпанка, писанка, мальованка, восківка-бісерка). Різновиди розпису писанок різних регіонів України.

 

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає види декоративно-прикладного мистецтва; види орнаментів;
  • розуміє засоби художньої виразності декоративно-прикладного мистецтва;
  • називає закономірності стилізації

Діяльнісний компонент

  • уміє створювати орнаментальні композиції;
  • стилізує природні форми (тварин, птахів, квітів) для створення декоративних композицій;
  • застосовує різні техніки, прийоми та матеріали для реалізації творчого задуму в декоративних композиціях

Ціннісний компонент

  • висловлює власні судження про твори декоративно-прикладного мистецтва;

усвідомлює значення творів декоративно-прикладного мистецтва у формуванні і збереженні культурної спадщини України й світу

 

Розділ V. Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтва(архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком, кіно)

 

 

 

28

Взаємодія образотворчого мистецтва з архітектурою. Види архітектури (житлова, культова, громадська, промислова). Роль монументального живопису у формуванні художнього образу архітектурної споруди (вітраж, мозаїка, фреска, панно), основні виражальні засоби.

 

 

 

29

Ілюстрування літературних творів. Створення образів літературних героїв за описом з уривків творів

 

 

 

30

Кольоромузика Музикальність живопису В.Кандінського. Відтворення засобами образотворчого мистецтва настрою, стану слухача, навіяних різних за характером і динамікою звучання музичних уривків.

 

 

 

31

Театрально – декораційний вид живопису, взаємозв’язок форми і змісту. Роль художника в оформленні театрального спектаклю – декорації, реквізит, костюми. Перспектива в сценічному просторі, плановість, умовність, декор. Гармонія поєднання сценічних образів, простору, музики.

 

 

 

32

Взаємодія образотворчого, музичного і циркового мистецтв. Засоби створення художнього образу циркового мистецтва. «Афіша циркової вистави».

 

 

 

33

Кіно та образотворче мистецтво, виявлення характеру образів, виділення головного.Роль художника в ігровому та мультиплікаційному кіно.

 

 

 

34

Особливості композиції, колорит, кольорова гамма. Майстри декоративного малюнка. (К.Білокур, М.Приймаченко, К.Мироненко). «Весняні квіти».

 

 

 

35

Узагальнюючий урок. Гра-вікторина, кросворд, ребус «Види мистецтва».

 

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • розуміє зв’язок образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв (музикою, літературою, театром, цирком, кіно);
  • знає та розуміє особливості засобів художньої виразності різних видів мистецтв

Діяльнісний компонент

  • застосовує відповідні засоби художньої виразності, техніки та матеріали для створення композицій;
  • уміє створювати образотворчі композиції, які відображають взаємозв’язок між різними видами мистецтв

Ціннісний компонент

  • висловлює власні судження про нерозривну єдність різних видів мистецтв;
  • усвідомлює те, що в поєднані образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв повною мірою відображається багатоплановість і складність навколишнього середовища;

виявляє значення роботи художника в театральному, цирковому мистецтві та кіно

 

 

 

docx
Додано
8 вересня 2021
Переглядів
2324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку