Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва у 5 класі на 2020-2021 навчальний рік
Види образотворчого мистецтва
І семестр
№33№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Дистанційні технології |
|
Розділ І. Графіка (8 год.) План. Факт. |
|
|||
1 |
Види образотворчого мистецтва та їх походження. Стежинки графіки. Засоби виразності графіки: штрих, лінія, крапка, пляма. Вправи на виявлення гнучких хвилястих, колючих, тонких, товстих ліній, штрихів, крапок, плям. |
|
|
|
2 |
Краєвид, як жанр графіки. Основні правила композиції, виявлення головного, центр композиція, ритм, лінійний малюнок як виражальний засіб для створення графічних образів. «Поетичні краєвиди рідної землі». |
|
|
|
3 |
Основні правила побудови композиції та вибору формату аркуша. Вправи на зображення образів дерев. Створення композиції «Диво-дерево» . |
|
|
|
4 |
Засоби виразності графіки: лінія, штрих, крапка, пляма, освітлення, тоновий малюнок.Виявлення характеру форм. Замальовки квітів, фруктів, овочів. |
|
|
|
5 |
Силуетна графіка. Виражальні можливості графіки, пляма, силует, контур, виявлення характеру форм. Вправи на створення силуетів птахів, тварин, дерев на кольоровому тлі. |
|
|
|
6 |
Шрифтова композиція в графіці (буквиця, буква-слово, декор літери, асоціації, характер написання літер.Книжкова графіка. «Весела абетка» (буква – образ, буквиця, буква – слово, декоративна літера). |
|
|
|
7 |
Закони композиції. Загальні пропорції, масштаб, єдність та співвідношення частин з цілим. Особливості передачі образу людини, виявлення стану, настрою. Вправи на передачу пропорцій та характерних особливостей людини. |
|
|
|
8 |
Підсумковий урок з теми: «Графіка». Характер і побудова форм, масштаб, художні прийоми виявлення характеру образу . «Смарагдове місто», «Місто майстрів». |
|
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень / учениця Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
усвідомлює значення графіки як основи інших видів образотворчого мистецтва
|
|
|||
Розділ ІІ. Живопис (8 год.) |
|
|||
9 |
Живопис - як вид мистецтва. Види живопису: Основні виражальні засоби: колір, холодні, теплі кольори, насиченість, тонова розмивка, мазок. Послідовність кольорів у спектрі, змішування, тонова заливка.
|
|
|
|
10 |
Засоби виразності живопису, ахроматичний, хроматичний колір, насиченість, світлота, відтінок, мазок, пляма, тонова розмивка. «Осіння симфонія», «Тихий листопад». |
|
|
|
11 |
Колір і форма, основні кольори, доповнювальні кольори, тепла колірна гама, лесування, колір природних форм. Холодна кольорова гама «Осінній дощ» |
|
|
|
12 |
Засоби виразності живопису – нюанс, контраст, колір природних форм. Створення образу пташки з використанням нюансу, контрасту. «Папуга», «Павич». |
|
|
|
13 |
Композиція в живописі, мінлива форма, колір, композиційний центр, небо, хмари, вода при створенні мариністичного пейзажу, різні відтінки одного кольору. Мариністичний пейзаж. Творчість І. Айвазовського. |
|
|
|
14 |
Передача плановості композиції, проробка окремих деталей переднього плану.
|
|
|
|
15 |
Види живопису: станковий, Основні виражальні засоби живопису, композиційний центр, передача характерних особливостей образу.монументальний, театрально-декораційний. Портретний жанр у живопису. Колорит.
|
|
|
|
16 |
Підсумковий урок, композиція в живописі, художні форми виявлення характеру, виразні засоби художніх технік. «Зимові свята». |
|
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень / учениця Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
висловлює судження, ціннісні ставлення до творів живопису, які є культурним надбанням людства в Україні й світі |
|
Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва
у 5 класі на 2020-2021 навчальний рік
Види образотворчого мистецтва
ІІ семестр
|
Тема уроку |
Дата |
Дистанційні технології |
|
|
Розділ ІІІ. Скульптура |
План. |
Факт. |
|
17 |
Скульптурна мова образотворчого мистецтва, види скульптури, засоби виразності: об’єм, пластика, форма, фактура, рельєф, барельєф, горельєф, контррельєф, об’ємна скульптура. |
|
|
|
18 |
Передача ритму, статики, динаміки в скульптурі. Виконання анімалістичної композиції «Диво-птах», «Цирк» « Тварини» (торцювання, кругла скульптура). |
|
|
|
19 |
Засоби виразності скульптури, малі форми, дрібна пластика, виявлення фактури. Двофігурна композиція «Танцюристи», «Спортсмени». |
|
|
|
20 |
Скульптурна мова образотворчого мистецтва, статика. Динаміка, ракурс. Анімалістичний і портретний жанри. художній образ |
|
|
|
21 |
Скульптура малих форм (порцелянова скульптура, чавунне лиття, дерев’яна, глиняна іграшки).Підсумковий урок |
|
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень / учениця Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
усвідомлює значення творів декоративно-прикладного мистецтва і скульптури у формуванні і збереженні культурної спадщини України й світу |
||||
|
Розділ ІV.Декоративно-прикладне мистецтво |
|
|
|
22 |
Декоративні форми, орнамент (геометричний, зооморфний, рослинний), рапорт, спрощення. Оздоблення та декорування форми, стилізація рапорт, ритм. Знайомство з народними художніми промислами України та їх центрами в Опішні, Косові. Вправи на створення нескладного стрічкового орнаменту. |
|
|
|
23 |
Цілісність форми і декору, симетрія, рівновага, декоративна форма. Виконання композиції «Вазон», «Дерево життя». Витинанка. |
|
|
|
24 |
Ознайомлення з властивостями паперу. Створення святкової листівки «Святкова», «Сувенір» в техніках оригамі, кірігамі, квілінгу. |
|
|
|
25 |
Петриківський розпис, основи композиції, умовна стилізація форми і колірне вирішення, елементи розпису. Знайомство з роботами майстрів цього промислу, види ДПМ. Петриківський розпис, основи композиції. |
|
|
|
26 |
Основи композиції петриківського розпису. Композиція в крузі, квадраті. Створення декоративної композиції |
|
|
|
27 |
Композиція у декоративному мистецтві. Цілісність форми і декору. Орнаментальна композиція (стрічкова і сітчаста). Писанкарство. Знакова система писанки (колір, символ). Види декоративних яєць (крашанка, крапанка, дряпанка, писанка, мальованка, восківка-бісерка). Різновиди розпису писанок різних регіонів України. |
|
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень / учениця Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
усвідомлює значення творів декоративно-прикладного мистецтва у формуванні і збереженні культурної спадщини України й світу |
||||
|
Розділ V. Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтва(архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком, кіно) |
|
|
|
28 |
Взаємодія образотворчого мистецтва з архітектурою. Види архітектури (житлова, культова, громадська, промислова). Роль монументального живопису у формуванні художнього образу архітектурної споруди (вітраж, мозаїка, фреска, панно), основні виражальні засоби. |
|
|
|
29 |
Ілюстрування літературних творів. Створення образів літературних героїв за описом з уривків творів |
|
|
|
30 |
Кольоромузика Музикальність живопису В.Кандінського. Відтворення засобами образотворчого мистецтва настрою, стану слухача, навіяних різних за характером і динамікою звучання музичних уривків. |
|
|
|
31 |
Театрально – декораційний вид живопису, взаємозв’язок форми і змісту. Роль художника в оформленні театрального спектаклю – декорації, реквізит, костюми. Перспектива в сценічному просторі, плановість, умовність, декор. Гармонія поєднання сценічних образів, простору, музики. |
|
|
|
32 |
Взаємодія образотворчого, музичного і циркового мистецтв. Засоби створення художнього образу циркового мистецтва. «Афіша циркової вистави». |
|
|
|
33 |
Кіно та образотворче мистецтво, виявлення характеру образів, виділення головного.Роль художника в ігровому та мультиплікаційному кіно. |
|
|
|
34 |
Особливості композиції, колорит, кольорова гамма. Майстри декоративного малюнка. (К.Білокур, М.Приймаченко, К.Мироненко). «Весняні квіти». |
|
|
|
35 |
Узагальнюючий урок. Гра-вікторина, кросворд, ребус «Види мистецтва». |
|
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень / учениця Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
виявляє значення роботи художника в театральному, цирковому мистецтві та кіно |