Тема. Характеристика фасону виробу за малюнком журналу мод.
Мета: ознайомити учнів з основами моделювання виробів, розглянути різноманітні фасони виробів; забезпечити закріплення учнями понять: ескіз, технічний малюнок; розвивати творчий підхід до моделювання виробів; виховувати самостійність у вирішенні конструктивних завдань під час моделювання виробів, культуру праці та відповідальність у виконанні робіт
Обладнання: кольоровий папір, клей, ножиці, шаблони виробів в масштабі 1:4.
Наочність: журнали мод, таблиці «Зразки моделей поясних виробів», інструкційні картки «Моделювання поясних виробів».
Профорієнтація: художник – модельєр, закрійник.
ХІД УРОКУ
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ.ПОВТОРЕННЯ ПРОЙДЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
1.Що таке конструювання?
2.Що ви знаєте про професію конструктора?
3.Які мірки, необхідні для побудови креслення (спідниці)?
4.Які лінії є на базисній сітці спідниці?
ІІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1.Що таке модель?
2.Що називається моделюванням?
3.Хто займається моделюванням? (художник-модельєр, закрійник)
4.Що повинен вміти і знати художник – модельєр?
Художники-модельєри – люди творчої професії, покликані робити одяг для людей кращим, допомогти людині знайти свій образ, підкреслити свою індивідуальність.
Художник-модельєр повинен мати глибокі знання в галузі художньої культури, володіти просторовою уявою, вільним професійним малюнком, навичками ескізного, графічного висловлювання задумок та ідей. Крім того, він повинен мати художній та естетичний смак, почуття гармонії, творчу уяву. Дуже важлива для модельєра розвинута фантазія. Він повинен бути компетентним щодо нових напрямків моди, кольорових сполучень тощо. Що стосується закрійника, то він, крім того, повинен уміти коректно, не нав’язуючи своєї думки, допомогти вибрати фасон з урахуванням властивостей тканини, призначення віку замовника.
ІУ. Красивий модний одяг, пошитий власноручно дає радість. Потяг до кравецького мистецтва рівнозначний захопленню музикою, живописом, іншими видами творчості, коли людина не професіонал, але володіє багатьма секретами майстерності фахівця. Як у будь-яких інших мистецтвах, науці чи ремеслі, тут необхідні певні знання та навички.
V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ.
VІ.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Основні етапи моделювання.( схема 1)
Конструювання
Технічне моделювання
Художнє моделювання
Ескіз, проект
Розробка ескізу базисної конструкції
Креслення базисної конструкції
Художнє моделювання – це процес створення певного зразка фасону моделі, під час якого враховуються призначення одягу, фігура людини, колір, малюнок тканини. Виконують цю роботу художники – модельєри.
Наступний етап – це конструювання, під час якого розробляють базові креслення деталей виробу.
Останній етап – технічне моделювання – процес нанесення нових фасонів одягу за малюнком художника – модельєра або за фотографією з журналу мод на базисну конструкцію. Виконують художники – конструктори.
(Учні замальовують схему)
Основні методи розробки фасону.
VІІ.ПРАКТИЧНА РОБОТА.
VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.
1.Розвязування кросвордів
2.Оцінювання роботи учнів.
ІХ.ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ.