Конспект уроку з трудового навчання для 6 класу. Види напилків та прийоми роботи з ними.

Про матеріал
Конспект уроку з трудового навчання для 6 класу. Види напилків та прийоми роботи з ними.
Перегляд файлу

Конспект уроку з трудового навчання для 6 класу.

Види напилків та прийоми роботи з ними.

 

 

Мета:

навчальна: ознайомити учнів із видами напилків різного призначення, навчити їх прийомів обпилювання; формування вміння обпилювати поверхні;

розвивальна: розвивати координацію рухів;

виховна: виховувати культуру праці.

Обладнання: напилки, лінійки, кутники, рисувалки, заготовки.

Тип уроку: комбінований.

Мїжпредметні зв'язки: математика, фізика, креслення.

Хід уроку

    I. Організаційний момент

Перевірка присутності учнів, їх готовності до уроку.

    II. Повторення пройденого матеріалу Робота учнів із робочим зошитом.

    III. Актуалізація опорних знань учнів

— Якими інструментами можна надати заготовці певну форму?

— Які напилки ви бачили і чим вони відрізняються один від одного?

    IV. Мотивація навчальної діяльності повідомлення теми, ознайомлення учнів із метою та завданнями уроку.

  На цьому уроці ви ознайомитеся з видами напилків, прийомами обпилювання плоских поверхонь, довідаєтесь, яку поверхню яким напилком потрібно обробляти.

— Запишіть тему уроку: «Види напилків. Прийоми обпилювання плоских поверхонь»

      V. Вивчення нового матеріалу.

         Обпилюванням називають слюсарну операцію,

у процесі якої напилком знімають шар металу з поверхні заготовки. У слюсарній справі обпилювання займає одне з провідних місць. За допомогою цієї операції можна обробляти різні контури деталей.

Людину, яка виконує операцію обпилювання, називають слюсарем. Ця робітнича професія дуже важлива. Без неї не було б ні машин, ні механізмів.

Ріжучим інструментом при обпилюванні є напилок — сталевий брусок певної форми і розміру, на поверхні якого є насічка (нарізка). Напилки бувають із одинарною насічкою (для обробки кольорових металів і деревини), з подвійною (перехресною) насічкою (для обробки чорних металів), з рашпільною насічкою (для обробки шкіри, деревини).

Напилки випускають завдовжки 100—400 мм.

За формою поперечного перерізу напилки поділяють на: плоскі, тригранні, квадратні, напівкруглі, круглі, ромбічні.

        Надфілі — це невеликі напилки завдовжки 40— 80 мм з дрібною насічкою. Застосовують їх для ювелірних робіт, для зачищення отворів, кутів.

Виготовляють напилки з інструментальної сталі.

      VI. Аналіз завдання практичної роботи

Спочатку учні наочно ознайомлюються з видами і конструкціями напилків. Потім підраховують кількість насічок на 10 мм довжини робочої частини інструменту, що дасть змогу визначити номер (вид) напилка та його призначення. Отримані дані учні заносять у таблицю.

 

Учні ознайомлюються з ескізом пластини, а потім учитель проводить інструктаж.

Перед обпилюванням деталь міцно закріплюють у лещатах так, щоби вона виступала над губками лещат на 5—8 мм.

Положення корпусу людини при обпилюванні вважається правильним, якщо права рука з напилком, розміщеним на губках лещат, зігнута в лікті, утворює кут 90° між плечовою та ліктьовою частинами руки. При цьому корпус працюючого має бути прямим і повернутим під кутом 45° до лінії, що проходить через вісь лещат.

 

 

 

 

 

 

 

         Важливе значення під час обпилювання має положення рук (хватка напилка). Напилок треба брати так, щоб його ручка впиралася в долоню правої руки, чотири пальці охоплювали ручку знизу, великий палець — зверху. Долоню лівої руки розміщують трохи впоперек напилка на відстані 20—30 мм від його носка. При цьому пальці не повинні звисати.

         Горизонтальне положення напилка у процесі роботи забезпечується правильним натиском рук на ручку та носок напилка.

У процесі обпилювання необхідно використовувати всю робочу частину напилка.

Перевіряють обпилювані поверхні лінійкою, кутником, штангенциркулем.

 

 

 

 

 

Правила безпечної праці:

• Висота лещат повинна відповідати зросту учня.

• Забороняється працювати напилком без ручки.

• Не можна підгинати пальці руки під напилок під час його руху.

  Не можна здувати ошурки або змітати їх руками.

      VII. Самостійна робота

Учні виготовляють пластину за розмірами, вказаними на ескізі.

Учитель обходить робочі місця, перевіряє, чи відповідає висота лещат зросту учня, чи правильно закріплені заготовки, спостерігає, як виконуються прийоми обпилювання.

У процесі обпилювання учні швидко втомлюються. Коротенький поточний інструктаж дає можливість зняти фізичне навантаження. В ході інструктажу учитель вказує на найбільш характерні помилки. Після цього він показує прийоми обпилювання перехресними штрихами, суть яких полягає у тому, що напрямок руху напилка змінюється після кожного проходження всієї поверхні.

Учитель зауважує, що цей спосіб доцільний при обпилюванні широких поверхонь.

      VIII. Підбиття підсумків практичної роботи.

1. Аналіз практичної роботи.

2. Демонстрування найкращих робіт.

     IX. Підбиття підсумків уроку

— У чому полягає практична цінність знань і вмінь, засвоєних на уроці? Як їх можна практично використати у побуті?

— Що ви сьогодні вивчили:

1. Які є основні види напилків?

2. Які види поверхонь можна обробляти за допомогою напилків?

      X. Виставлення оцінок за практичну роботу.

docx
Додано
25 квітня 2023
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку