Тема уроку: Харчові розлади. Профілактика захворювань травної системи.
Мета:
* ознайомити учнів з харчовими розладами та засобами їх профілактики;
* розвивати абстрактне і критичне мислення, вміння виділяти головне;
* виховувати в учнів дбайливе ставлення до свого здоров’я та негативне ставлення до шкідливих звичок.
Тип уроку: закріплення знань та вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку та відмітка присутніх.
Французький філософ, письменник Жан Жак Руссо колись писав: «Більша частина хвороб наших – це справа наших власних рук». На цьому уроці ми будемо пробувати підтримати позицію письменника і спробуємо її спростити.
ІІ. Актуалізація знань та перевірка домашніх завдань.
Вправа «Розумний вагон»
Вам потрібно написати належність органів, які я буду називати, до травної системи:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
У роботі нашої травної системи, різних її відділів, іноді виникають збої. З цим пов'язано багато захворювань. І.П. Павлов сказав: «Надмірне захоплення їжею, безсумнівно, шкідливо, як і будь-яка крайність у житті». Сьогодні серед усіх захворювань в Україні, хвороби органів травлення посідають третє місце за поширеністю після захворювань серцево-судинної системи та органів дихання. Лікарі відзначають, що зараз люди з високим благополуччям хворіють навіть частіше за інших, тому що не напружуються.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Формування нових знань
Хвороби травної системи – е порушення нормального функціонування цілої травної системи, що пов’язано з порушенням роботи одного з органів або декількох.
Ці хвороби класифікують в залежності до відділу з порушенням на:
Давайте розглянемо, які ж причини могли стати причиною хвороб.
Чи знайомі вам деякі хвороби шкт?
Отже, ми бачимо, що від нашого способу життя і харчування залежить наше з вами гарне самопочуття.
Крім хвороб, можуть також виникати і харчові отруєння. Ознаками цього є біль у животі, пронос, блювання, запаморочення, слабкість. До таких бактеріальних харчових отруєнь належать захворювання, які виникають внаслідок потрапляння в організм токсичних бактерій разом з споживанням їжі. Через недотримання санітарних норм, таких як немиті продукти, неправильних умов зберігання, перевезення та термічної обробки. Найбільш поширенішими такими бактеріальними хворобами є ботулізм, сальмонельоз, холера, дизентерія. Давайте запишемо основні симптоми та причини їх виникнення.
Чи траплялось у вас таке, що ви бачили підозрілий продукт, але все одно його куштували, бо сильно полюбляєте? Чи доводилось вам про це жалкувати?
Хочу вас ще ознайомити з такими ще хворобоми ШКТ, як вірусними та яку небезпеку вони для нас представляють.
До них відносять вірусний гепатит А або хворобу Боткіна – це важке захворювання, при якому уражається печінка, і виникає сильне запалення її. Основним шляхом зараження є немиті або забруднення харчові продукти, вода, побутові речі, брудні руки. Цю хворобу у народі називають «Жовтухою».
Отруєння може бути викликаним також грибами, алкоголем та тютюнокурінням. При цьому подразнюється слизова шлунку, підсилюючи соковиділення, а ми знаємо що там є багато ферментів та соляної кислоти, тому тривале вживання алкогольних напоїв призводить до гастритів. Як тільки алкоголь всмоктується у кров, то починає руйнувати клітини печінки. При тютюнопалінні спостерігається пригнічення метаболізму та порушення всмоктування і засвоєння вітамінів.
Якщо ви стали свідками отруєння, якими повинні бути ваші дії?
Це повинен знати кожен!!! Перша допомога в разі отруєнь має бути спрямована на: - видалення з організму людини недоброякісної їжі, залишків грибів та рослин. - Викликавши «швидку допомогу», необхідно: - промити шлунок — дати людині випити поспіль 5–6 склянок слабкого (рожевого) розчину перманганату калію, а потім, - подразнюючи двома пальцями корінь язика та задню стінку глотки, викликати блювання. Так варто зробити кілька разів; - промити кишечник — за допомогою клізми. |
VI. Домашнє завдання
Параграф 12
Напишіть повідомлення, чому стреси та нерви впливають на роботу шлунково-кишкового тракту.
Підготуватись до тематичного оцінювання.
Список використаних джерел