Харчові розлади та їх запобігання. Шкідливий вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнопаління.

Про матеріал
Харчові розлади та їх запобігання. Шкідливий вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнопаління.
Перегляд файлу

 

 

Дата______________                                                                        8 клас

 

Тема: Харчові розлади та їх запобігання. Шкідливий вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнопаління.

Освітні цілі:

  ознайомити учнів із найбільш поширеними харчовими отруєннями і шлунково-кишковими хворобами;

  виробляти вміння застосовувати здобуті знання про будову та функції травної системи для збереження здоров’я;

  ознайомити з наданням першої медичної допо­моги в разі цих захворювань;

  сформулювати   правила   гігієни   нормального травлення;

  виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок: вживання алкогольних напоїв та тютюнокуріння.

Основні поняття і терміни: гігієна травлення, харчові отруєння, інфекція,  збудник, сальмонельоз, ботулізм, холера, дизентерія, гельмінти, здоровий спосіб життя.

Обладнання: підручник, зошит, роздатковий матеріал, телефони, таблиці

Тип  уроку: комбінований

Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів:

пояснює:

- значення мікрофлори кишечнику;

- негативний влив на травлення алкогольних напоїв та тютюнокуріння;

застосовує знання для:

- профілактики захворювань органів травлення, харчових отруєнь;

висловлює  судження:

- щодо значення знань про функції та будову травної системи для збереження здоров'я.

 

Структура уроку

 

  1.   Організаційний момент.  Вступне слово вчителя.

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

На попередніх уроках ми з вами вивчали будову травної системи.

Сьогодні перевіримо рівень ваших знань, виконаємо завдання двох типів.

Для виконання першого завдання переходимо за посиланням, яке я Вам закинула у вашу групу в вайбері та долучитися до квесту.

Завдання 1

Квест « Пригоди у системі травлення»

https://view.genial.ly/6009754ef359c20dbccecca6/game-breakout-prigodi-u-sistemi-travlennya

Завдання 2

Інтерактивна вправа « Творча лабораторія».

Розглянути малюнок, позначити на ньому органи травлення. (роздаю картки із завданням)

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок учнів.

Давайте пригадаємо, за яким поняттям ми повинні жити.

Інтерактивна вправа « Склади пазл».

Учні переходять за посиланням та складають пазл

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1117cf823e73

 https://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2022/06/4-1.png

Хто може пояснити для чого ми харчуємось

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Французький філософ, письменник Жан Жак Руссо писав: «Більша частина хвороб наших – це справа наших власних рук». У ході уроку ми з вами або підтвердимо думку просвітника, або спростуємо її.

 

Дуже хочеться, щоб кожен з вас показав себе сьогодні через знання і дії на уроці. Отож запрошую вас до співпраці. А хороші оцінки, які я сподіваюсь, ви отримаєте, забезпечать вам хороший настрій.

 

V. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми розглянемо тему «Харчові розлади та їх запобігання. Шкідливий вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнопаління ».

Висловіть свою думку, які саме питання ми розглянемо на уроці.

VІ. Вивчення нового матеріалу

Хвороби органів травлення - це порушення нормальної життєдіяльності організму людини через виникнення відхилень у будові та функціях органів травної системи.

Замальовуємо схему з дошки

Презентація. " Безпека харчування.Отруйні гриби і рослини. Надання першої  допомоги у разі отруєння."

Згідно з Міжнародною класифікацією хвороб, розробленою Всесвітньою організацією охорони здоров’я (ВООЗ), хвороби органів травлення поділяються на групи:

1) хвороби порожнини рота, слинних залоз та щелеп (карієс, стоматит);

2) хвороби стравоходу, шлунка та дванадцятипалої кишки (гастрит, виразка шлунка, виразка дванадцятипалої кишки);

3) хвороби кишок (ентерити - запалення слизової оболонки тонкої кишки, коліти - запалення слизової оболонки товстої кишки, апендицит, заворот кишок);

4) хвороби печінки (цироз)

5) хвороби жовчного міхура та підшлункової залози (жовчнокам’яна хвороба, холецистит, панкреатит) та ін.

Назвіть кілька чинників, які на вашу думку викликають хвороби органів травлення?

Давайте запишимо їх у зошит.

Травна система людини страждає від багатьох чинників, що супроводжують сучасне життя: недотримання режиму харчування, уживання штучної їжі зі шкідливими харчовими добавками, швидке споживання їжі, тривале вживання ліків, негативні емоції, куріння, вживання алкогольних напоїв, стан довкілля тощо. Хвороби органів травлення порушують обмін речовин і спричиняють захворювання інших органів людини.

Хвороби шлунково-кишкового тракту виникають також внаслідок різноманітних отруєнь, проникнення інфекції.

Давайте розглянемо таблицю в підручнику сторінка 59

Як бачимо, захворювань травної системи є багато. Для того щоб прожити довге життя в повному здоров'ї, потрібно знати все про гігієну травлення, харчові отруєння та інші захворювання.

Випереджаючі повідомлення учнів

Під час семінару ми розглянемо інформацію про хвороби шлунково-кишкового тракту, яку ви готували з додаткової літератури.

Повідомлення 1. Шкідливий вплив алкоголю на органи травлення.

Повідомлення 2. Шкідливий вплив паління на органи травлення.

 

Вправа «Мікрофон»

Назвіть заходи профілактики харчових отруєнь розглядаючи картки на дошці.

— не вживати продуктів і напоїв, які викликають сумнів щодо їх доброякісності та з простроченими термінами споживання;

— зберігати продукти харчування тільки в спосіб, зазначений на упаковці, та у встановлений термін;

— не купувати продукти харчування на стихійних базарах або з рук у приватних осіб;

— не готувати продукти із запасом, приготовлені страви вживати відразу. Зберігання без холоду не повинно перевищувати 2 годин;

— не брати в дорогу продукти, що швидко псуються (ковбасні, молочні, кулінарні, кондитерські вироби та інші продукти, які потребують охолодження при зберіганні);

— при споживанні овочів, фруктів та ягід їх необхідно добре промити водою;

— не використовувати для пиття, приготування їжі та миття посуду воду з незнайомих джерел водоспоживання;

— перед приготуванням їжі та перед її вживанням завжди мити руки з милом;

— обов’язково мити руки після відвідування туалету.

VІІ. Узагальнення та систематизація знань

Інтерактивна гра   «Магічний квадрат»

Подивіться на цей магічний квадрат, пропускаючи постійно однакову кількість літер і рухаючись за годинниковою стрілкою, ви прочитаєте вислів – вимогу правила особистої гігієни: основне правило профілактики шлунково-кишкових хвороб.

 

Е

К

М

Д

И

Ю

 

И

У

Ї

Р

П

Е

Р

Е

Ж

Й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мий руки перед їжею

VІІІ.Підсумок уроку

«Незакінчені речення»

Я знав/знала….

Я дізнався/дізналась…

IХ. Домашнє завдання

  1.  Опрацювати § 12 , сторінки 58- 61, підготуватися до контрольної роботи.
  2.  Виконати тести на платформі на урок

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5315923

doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
30 листопада 2023
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку