Харчування і здоров'я

Про матеріал

Розробка уроку ЯДС у 1 класі на тему "Харчування і здоров'я" за програмою НУШ, підручник Т. ГІЛЬБЕРТ.

Перегляд файлу

Тема. Харчування і здоров'я.

Мета:

  • навчальна: навчити розпізнавати правильну їжу від шкідливої, тлумачити слова «харчування», «вітаміни», «сервірування», формувати бажання якомога більше дізнатися про правильне харчування, обмірковувати свої неправильні дії при вживанні їжі.
  • розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, уяву, логічне мислення, формувати вміння узагальнювати, міркувати.
  • виховна: виховувати уважність, акуратність, дисциплінованість, інтерес до теми і до предмета, працелюбність, колективізм, прагнення щось змінити в своєму раціоні.

Обладнання: ноутбук, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, підручник, робочий зошит, інтерактичні ігри.

Тип заняття. Інтегрований (природнича, мовно-літературна, технологічна, інформатична, соціальна і здоров'язбережувальна, технологічна та громадянська математична освітні галузі).

Література:

1. Гільберг Т.Г., Тарнавська С.С., Павич Н.М. Я досліджую світ : підруч. інтегр. курсу для 1-го кл. закл. заг. серед. освіти (у 2-х ч.) : ч. 2 / Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Ольга Гнатюк, Ніна Павич. Київ : Генеза, 2018. С. 112 (с.41-45)

2. Порощук В.П. Я досліджую світ : розробки уроків для 1-го кл. закл. заг. серед. освіти: ч. 2 (до підручника Т.Г. Гільберг та інш.). Харків: Основа. С.264 (с.92)

3. Корнєєва Н. В. Як цікаво розпочати урок? : для майбутніх учителів початкових класів. Нікополь, 2020. С. 28 (с.6)

4. Народна мудрість. Народні приказки та прислів’я про квітень. (https://dovidka.biz.ua/prysliv-ia-ta-prykazky-pro-kviten/)

5. Презентація про працю людей весною.

(https://vseosvita.ua/library/prezentacia-praca-ludej-navesni-256674.html)

6. Народна мудрість. Народні прикмети про квітень. (https://traditions.in.ua/usna-narodna-tvorchist/narodni-prykmety/161-kviten-narodni-prykmety)

7. План-конспект уроку «Відпочинок на природі» на платформі «Наурок». (https://naurok.com.ua/urok-z-ya-doslidzhuyu-svit-dlya-1-klasu-na-temu-vidpochinok-na-prirodi-209153.html)

8. Загадки про квітень. (https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-kviten/)

9. Сайт для створення ребусів: http://surl.li/akfrm

10. Онопрієнко Л.М. Математика в 1 класі. Віршовані задачі на кожний день. (https://naurok.com.ua/urok-matematika-v-1-klasi-virshovani-zadachi-na-kozhniy-den-1245.html)

11. Інтерактивна дошка «Jamboard».

12. Віртуальні тести на платформі «Google Forms»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організація учнів до уроку. (1 хв)

- Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки!

Хай тупають ніжки!

Працюють голівки!

Доброго ранку! Добрий дня!

Бажаєм собі ми здоров’я й добра на цілий день!

- Добрий день, діти!

- Сідайте рівненько, слухайте мене уважно та активно працюйте, щоб наш урок пролетів швидко та весело.

ІІ. Підсумки спостережень за змінами у природі і праці людей. (4 хв)

1. Евристична бесіда.

  •              Діти, послухайте, будь ласка, загадку та відгадайте про що або про кого розповідається у ній.

Йде по річці льодохід,

Несе кригу, несе лід.

Перелітний птах вернувся,

У бору ведмідь проснувся.

В небі жайворон співає,

Холодів уже немає!

Ось і пролісок привітний.

  •              Про що розповідається в загадці? (про квітень)
  •              Яке сьогодні число та пора року? До якої пори року відноситься квітень? (сьогодні 14 квітня, до весни)
  •              Діти, чи змінювалась висота Сонця на небосхилі з кожним днем весною ближче до літа? (Так, з кожним днем змінюється висота Сонця, він стає все вище і вище)
  •              Діти, як змінюється тривалість дня і ночі? (З кожним днем день стає довшим, ніч – коротша)
  •              Діти, яка сьогодні температура повітря? (На термометру + 6 повітря)
  •              Діти, який на даний момент стан неба? (На даний момент, стан неба – хмарно )
  •              Діти, який вітер на вулиці? (На вулиці – помірний вітер)
  •              Який напрямок вітру? (Північний)
  •              Діти, а чи є сьогодні опади? Які саме сьогодні опади? (Ні, опадів сьогодні не було)
  •              Діти, чи спостерігали ви інші явища у природі протягом тижня? (Не було)
  •              Діти, який стан мають рослини (дерева, кущі, трав’янисті рослини)? (На даний момент, дерева і кущі перебувають у стані цвітіння. Рослини починають тягтися вгору, намагаючись одержати якнайбільше сонячного світла. На листяних деревах і кущах набрякають бруньки; з’являються сережки, квіти, потім з’являється листя. У хвойних дерев змінюється колір кори, хвої)
  •              Діти, як ви думаєте? Які рослини зараз квітують? (Коріння дерев починає всмоктувати воду ґрунту, вона розчиняє запаси речовин і цей розчин-сік рухається вгору, до бруньок. Через десять днів після початку руху соків помітне бубнявіння бруньок. Вони швидко наливаються і ростуть)
  •              Діти, як змінилася поведінка тварин: комах, птахів, звірів? (Ведмеді виходять зі сплячки, готуються до весни)
  •              Діти, які птахи відлітають у вирій? Які проживають навесні у нашій місцевості? (Відлітають снігурі, синиці. Прилітають ластівки, зозулі, лелеки, горобці та інші)
  •              Діти, чи спостерігаєте ви за поведінкою домашніх тварин? Як поводять себе домашні тварини? Чи відчувають похолодання чи потепління? (Так, спостерігаємо. Коти більше проводять часу на дворі, гріються на сонці. Якщо відчувають похолодання, то лягають у більше тепліші місця та ховають носика)
  •              Діти, чи змінилася праця людей у природі? (Так, змінилася. Весною праця людей пов’язана з роботами на вулиці: садження городу, різних зернових культур, прибирання парків, біля будинків, підрізання дерев)
  •              Діти, а як сільськогосподарські роботи виконують люди? (На полях і в городах у людей з’явилось багато роботи. Люди на дачах висаджують розсаду, сіють овочі)
  •              Діти, які ви знаєте народні прикмети для передбачення погоди? Поясніть їх?
  1. Пізня весна – ознака того, що влітку переважатиме холодна погода.
  2. Вранці проти сонця туман – дощу не буде.
  •                   А ви знаєте прислів’я та приказки? Назвіть прислів'я, приказки (про дану пору року, місяць) та поясніть їх.
  1. Квітневий день рік годує.
  2. Якщо квітень робить галас, буде зерна і сіна повний запас.

- А зараз відкрийте календар погоди та запишемо дані.

IIІ. Актуалізація опорних знань. (5 хв)

1. Катехізична бесіда.

-   Діти, з якою темою ви ознайомилися на минулому уроці? (Відпочинок на природі)

-   Що дарує природа людині? (чисте повітря, бадьорість, гарний настрій, здоров'я)

-   Яка небезпека насамперед може очікувати нас у лісі? (загубитися, заблудитися)

-   З ким можна йти в ліс? (з дорослими)

-   Як одягатися для походу в ліс? (тіло повинне бути закрито)

-   Чому? (щоб тіло не постраждало при небезпеці)

-   Що саме потрібно одягати на природу? (спортивний одяг)

-   Чи потрібно їсти всі гриби, які побачили на галявині (ні, тому, що є деякі отруйними)

-    Отже, ми повторили усі відомості про відпочинок на природі.

2. Тестування за допомогою конструктора LEGO.

-  Давайте перевіримо домашнє завдання за допомогою невеличкого тестування.

- У кожного на парті розміщені 3 цеглинки: синього, червоного та зеленого кольору. Це три варіанти відповіді на запитання. Я вам задаю запитання та говорю варіанти. Якщо ви погоджуєтесь з варіантом А, то піднімаєте вгору цеглинку синього кольору. Якщо ви погоджуєтесь з варіантом Б, то піднімаєте вгору цеглинку червоного кольору. Якщо ви погоджуєтесь з варіантом В, то піднімаєте вгору цеглинку червоного кольору. (на слайдах запитання та варіанти відповідей фіксуються)

-   Розпочнемо. Перше запитання.  Топтати траву?

-   Варіанти відповідей: а – непотрібно; б – заборонено; в – потрібно.

-   Яку цеглинку піднімаєте? (правильно, червону. Правильний варіант – Б)

-   Друге запитання. Відпочивати на свіжому повітрі?

-   А – непотрібно; Б – заборонено; В – потрібно.

-   Який правильний варіант?

-   Так, правильно. Це потрібно робити.

-   Слухаємо третє запитання. Знищувати не їстивні гриби?

-   Варіанти відповідей: а – непотрібно; б – заборонено; в – потрібно.

-   Молодці!

-   Ловити метеликів?

-   А – непотрібно; Б – заборонено; В – потрібно? (а, непотрібно)

-   Хто неуважно слухає, той може збитися. Слухайте уважненько!

-   Наступне запитання. Чи можна влаштовувати пікнік на природі?

-   Варіанти відповідей: а – непотрібно; б – заборонено; в – потрібно.

-   Молодці! Впевнено обрали правильну відповідь.

-   Останнє питання. Чи можна запалювати багаття у лісі?

-   А – непотрібно; Б – заборонено; В – потрібно? (в)

-   Хто був уважний та відповість на одне легке запитання? Яку з цеглинок ви найчастіше піднімали та яка була найчастіше правильною? Синя, червона чи зелена? (так, правильно, кожна цеглинка була по 2 рази)

-  Діти, ви прекрасно впорались з цим завданням. Ось ми перевірили знання та логіку.

ІІІ. Цілепокладання. (4 хв)

1. Гра «Ребуси».

- Діти, давайте разом розгадаємо ребуси, щоб дізналися як називається наша тема уроку.

- Погляньте на екран та розгадайте перший ребус.

- Яке слово зашифрувалось за цими картинками? (харчування)

- Діти, ви зрозуміли, як зашифрувалось слово «харчування»?

- Я зараз вам поясню.

- Ми бачимо літеру «ха». Після літери «ха» ми бачимо рака. Він перевернутий, тому слово «рак» потрібно читати навпаки «кар». Забираємо першу літеру, виходить частинка –ар. Додаємо до попередньої частинки, виходить у нас хар-. Після рака бачимо літери «ч», «у» та «в». Додаємо їх до частинки (харчув-). Після літер бачимо бант. Забираємо першу літеру та останню. Залишається –ан, додаємо до частинки. Виходить харчуван-. Після банту бачимо диню. Від слова «диня» забираємо перші дві літери. Додаємо до частинки. Виходить у нас слово «харчування».

- Ви зрозуміли як розгадувати ребус? (Так)

- Йдемо далі. Наступний ребус.

- Яке слово у цьому ребусі зашифрувалось? (здоров'я)

- Як ви його знайшли? Хто може пояснити?

- Правильно, ви прекрасно впорались з цим завданням.

- Отже, на уроці ми розглянемо що таке «харчування», які є продукти, як харчування має важливе значення зі словом здоров'я. Тому, тема нашого уроку називається «Харчування і здоров’я».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. (25 хв)

1. Перегляд відеоролика «Для чого ми їмо». Робота з підручником (с. 43)

(https://www.youtube.com/watch?v=eqKJ216V8Q0)

- Діти, зараз переглянимо відеоролик та дізнаємось навіщо ми їмо, які правила потрібно дотримуватися під час приймання їжі та яку їжу потрібно споживати. Дивіться уважненько, бо після перегляду буду опитувати.

- Яких правил потрібно дотримуватись при вживанні їжі? Назвіть їх. (мити руки, ретельно пережовувати, їсти корисні продукти, не переїдати, вживати їжу 5 разів на день)

- Відкрийте підручник на сторінці 43

- Діти, чому так важливо мити руки? (тому що, на руках мікроби і вони зашкоджують здоров’ю)

- А що буде, якщо не дотримуватись цих правил? (руки будуть брудні, ми забруднимо стіл, можемо захворіти).

- Чи маєте вдома домашніх улюбленців? (маємо)

- Чи спостерігали ви, чим харчуються тварини? Чим вони харчуються? (так, різним продуктами)

- Якими? (супами, кормами…)

- Молодці. Йдемо далі.

2. Асоціативний кущ.

(https://jamboard.google.com/d/1e4tDwuATCKLK7VL3c8_w4IYWYSPGuig6hP7pHXUkZqk/edit?usp=sharing)

- Діти, зараз зіграємо в цікаву гру. Вона має назву «Асоціативний кущ». Ваше завдання полягає в тому, що потрібно написати з яким словом у вас асоціюється слово «харчування».

- У мене слово «харчування» асоціюється з овочами. Тому що, ми їх щоденно вживаємо в своєму раціоні.

- Щоб написати слово вам потрібно перейти за покликанням. Термін виконання – 2 хвилини.

- Всі написали?

- А тепер, давайте тей, хто написав слово, хай прочитає його та скаже: «чому він саме таке слово в нього асоціюється?», «з чим воно пов’язане?»

- Почнемо. У мене харчування асоціюється з словом … Тому що, …

- Діти, який красивий вийшов у нас асоціативний кущ. Кожне слово має особливе значення для цього головного слова.

Фізкультхвилинка

(https://www.youtube.com/watch?v=bOAepb5ePeg)

- Діти, ви вже втомилися? Давайте, трохи відпочинемо та зробимо декілька вправ. Вставайте тихенько із-за парт і станьте біля свого робочого місця.

- Повторюйте за рухами вчительки.

- Вам сподобалась руханка?

- А тепер тихенько сідайте за парти.

3. Розповідь з елементами евристичної бесіди.

- Діти, зараз я вам розповім про правильне та шкідливе харчування, які є поживні компоненти, запам’ятайте незнайомі значення. Сідайте рівненько та слухайте уважненько.

- Харчування – це процес, який полягає у вживанні поживних речовин для отримання енергії та сили, а також відбувається розвиток та ріст людини.

-  Міцне здоров’я  багато в чому залежить від правильного харчування.

- Як ви думаєте? Що таке правильне харчування?

- Правильне харчування – це основа тривалого та плідного життя, запорука здоров’я, бадьорості, гарантія профілактики різних недуг. Ми їмо для того, щоб жити. А жити – це означає отримувати енергію.

- Людина повинна щоденно їсти, тому що її організму потрібні поживні речовини. Їжа має бути різноманітною. М’ясо, риба, яйця і молочні продукти допомагають швидше рости та зміцнюють кістки. Хліб, макарони, рис, масло — дають енергію.

- Діти, подивіться на ілюстрацію і скажіть яких продуктів потрібно вживати найбільше? А яких — найменше? (найбільше – хліб, каші, овочі, фрукти, м’ясо, молоко, яйця. Найменше – жир, олію, сіль, цукор, солодощі)

- Правильно.

- Енергія, яку витрачає наш організм у процесі життєдіяльності, відновлюється лише за рахунок їжі, тому вона має бути поживною з достатньою кількістю білків, жирів, вуглеводів, вітамінів.   

- Ви чули таке слово як вітаміни? Що це таке?

- Слово «вітаміни» походить від латинського «віта» – життя. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни. Вітаміни дуже корисні для здоров’я людини.

- Про вітаміни ми дізнаємось трішки пізніше.

- Шкідливі продукти – продукти, які завдають шкоду нашому цінному здоров’ю.

- До шкідливих продуктів належать чіпси, солодкі газовані напої, майонез, шоколадні батончики, а найбільше вражає наший організм – жирне м’ясо.

- Отже, харчування буває різне. Потрібно пам’ятати про правильне та шкідливе харчування та ніколи не вживати шкідливого.

4. Перегляд відеоролика «Харчування і здоров’я».

(https://www.youtube.com/watch?v=iD1FBS-uNLQ)

- Діти, давайте ми дізнаємось детально про корисні продукти та вітаміни, правила поводження за столом, переглянувши відеоролик.

- Діти, про які вітаміни розповідали у відео?

- У яких продуктах живе вітамін С? (смородина, цибуля, яблуко, лимон)

- Чудово.

- Як називається вітамін, що є в чорному хлібі? (В)

- Будьте уважними!

- У якому фрукті міститься вітамін Д? (гарбузі)

- Молодці! Правильна відповідь.

- Який вітамін дає силу? (Е)

- Розумники!

- Діти, хто живе у моркві?

- Так, вітамін А.

- Яких правил потрібно дотримуватись під час вживання їжі?

- Молодці. Ви прекрасно впорались з цим завданням.

5. Робота з підручником (с.41 - 44)

- Діти, відкрийте підручник на сторінці 41.

- Чи любите ви снідати?

- Що ви полюбляєте їсти на сніданок?
- Щоранку потрібно снідати.
- Як називається прийом їжі вдень? Увечері?

- Оберіть страву для вечері.
- Пам’ятайте, що вечеря повинна бути не менше ніж за дві години до сну!
- Відкрийте зошит. Запишемо до нашого словничка нове слово.

- Ви знаєте як правильно сервувати стіл для вживання їжі?

- Праворуч від тарілки кладуть ніж лезом до неї, поряд — столову ложку, а ліворуч від тарілки — виделку. Маленьку ложечку для десерту кладуть над тарілкою.

Фізкультхвилинка

(https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM)

- Я бачу ви знову втомились. Тому, спробуймо знову трохи відпочити та зробимо декілька вправ.

- Вставайте тихенько із-за парт і станьте біля свого робочого місця.

- Повторюйте за рухами вчительки.

- А тепер тихенько сідайте за парти.

6. Віршовані задачі.

- Діти, давайте розв’яжимо віршовані задачі. Слухайте уважно.

- Перша віршована задача.

Із городу до хатини

Цап приніс три капустини.

На ослінчику присів

І одну смачненьку з’їв,

Чуба мне на голові:

Скільки капустин ще є ?...      

- Скільки капустин залишилось? (дві)

- Як ви знайшли? Поясніть, будь ласка. (3 – 1 = 2)

- Молодці!

- Друга задача.

У папуги Гоші було трохи грошей,

Він на них собі купив:

Яблуко, злаки і картофель.

Й грушу на додачу.

Скільки всіх продуктів?

Він повіз собі на дачу? (4)

- Як ви дізнались? (1+1+1+1 = 4)

- Правильно.

- Остання задача.

Дев’ять ягід горобини

Горобець дзьобнув і кинув

З гілки у глибокий сніг,

Та одну він з’їсти встиг.

Три з намету встиг дістать

У снігу зосталось? (5)

- Що потрібно зробити? (9 – 4 = 5)

- Розумники! Все правильно вирішили.

7. Конструювання. Практична робота. Складання серветки.

- Розгортаємо підручник на сторінці 45.

- Я вам говорив, щоб ви мали на сьогоднішній урок два матеріали: серветку та тарілку.

- Всі взяли з собою?

- Чудово.

- У вас на столі лежить інструктаж практичної роботи. Вам потрібно подивитися на інструктаж та виконати практичну роботу, тобто зробити виріб, який зображений послідовно на аркуші.

- Будьте уважні. Термін виконання – 3 хвилини.

- Якщо потрібна допомога, піднімайте руку. Не викрикуйте!

- Усі виконали?

- Ви молодці! У всіх вийшли гарні серветки.

- Тепер будете знати як правильно складати серветку для сервування столу.

ІV. Закріплення. (6 хв)

1. Вікторина «Харчуємось правильно».

(https://forms.gle/vcn9eotBRYSRdn8N8)

- Діти, зараз ми з вами проведемо гру «Вікторина».

- Вам потрібно перейти за покликанням та відповісти на питання. Кожен з вас отримає молодчинку.

- Після завершення вікторини ми перевіримо чи правильно ви виконали завдання.

- Термін виконання – 10 хвилин.

- Усі виконали?

- Давайте перевіримо. Перше питання. Скільки разів на день потрібно харчуватись?

- Що обрали? (5 разів, правильно)

- Йдемо далі. Що непотрібно робити при вживанні їжі? (так, переїдання)

- З якого вітаміну складається молоко? (вітамін Д)

- Чи справились з алгоритмом? (так)

- Що таке вітаміни? (це речовини, щоб не хворіти)

- Навіщо їсти щоденно? (щоб бути здоровим)

- У чому полягає суть "харчування"? (вживання їжі)

- Чудово! Ви все правильно назвали.

2. Рефлексія.

- Діти, ось ми підходимо до кінця уроку. Давайте закінчимо речення про наш сьогоднішній урок:

  1. Я дізнався…
  2. Мені сподобалось…
  3. Я відчув труднощі…

- Молодці, всі мають свою відчуття які набули протягом уроку.

- Мені сподобалось, як ви поводились на уроці. Сьогодні ви всі були організовані та активні.

3. Повідомлення домашнього завдання.

- Діти, вам потрібно за бажанням створити лепбук «Правила поведінки за столом».

- Урок закінчено, до побачення!

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
28 червня 2022
Переглядів
552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку