Даний урок допоможе якнайкраще ознайомити учнів 1 класу із значенням харчування для росту й розвитку людини, розширить уявлення дітей про роль харчування для здоров'я, а також навчить їх правильно харчуватися, розпізнавати шкідливі та корисні продукти та напої.
Тема Харчування і здоров'я. Овочі, фрукти, молочні продукти, їх значення для росту й розвитку.
Мета Ознайомити учнів із значенням харчування для росту й розвитку людини, розширити уявлення про роль харчування для здоров я. Вчити правильно харчуватися, розпізнавати шкідливі та корисні продукти та напої. Розвивати культурно-гігієнічні навички під час прийому їжі.
Обладнання Таблиці «Поживні речовини», «Вітаміни».Продукти для гри «Відгадай». Лист від Здоров'ячка.
Хід уроку
І. Організація класу
Вітання: Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він незвичний і цікавий.
До нас гості завітали.
Повернімось до гостей
Дружно скажем: «Добрий день!»
Девіз уроку: «Хто здоровий, той сміється.
Все йому в житті вдається.»
Епіграф: «Здорові діти – здорова нація.»
ІІ. Повторення вивченого.
Дорогі, діти. Ми, дорослі, дуже мріємо про те, щоб ви були здоровими. Народна мудрість говорить: «Здорові діти – щасливі батьки.
У здоровому тілі – здоровий дух.
Здоров'я – найбільше багатство.
Здоровий не знає, який він багатий.».
Уявіть собі, що ви заблукали. Перед вами – роздоріжжя. На великому камені можна прочитати напис: «Наліво підеш – багатство знайдеш, а здоров'я втратиш. Направо підеш – половину багатства знайдеш, а половину здоров'я втратиш. Прямо підеш – багатства не знайдеш, проте здоров'я збережеш.
- Який ваш вибір?
(Найкраще піти третьою дорогою, оскільки здоров'я – головне багатство людини).
На попередньому уроці ми побували з вами в Країні Чистоти. І зрозуміли, що охайність – це також запорука здоров’я. Мешканці цієї країни, Здоров'ячок і Чомучка, хочуть вас запитати: «Які закони існують в цій країні? Що нам допоможе їх дотримуватись?» Тож давайте разом дамо відповідь їм на це запитання…(презентація «Гігієна»)
(Завжди дружити з милом, водою, зубною пастою і щіткою, шампунем, рушником, гребінцем)
(Треба стежити за чистотою всюди: вдома, в школі, на подвір'ї, на вулиці)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Загадки
І печуть мене, і варять,
І їдять мене, і хвалять, бо я добра. (Картопля)
Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі. (Морква)
Хоч не солодкий, та дуже смачний,
Хоч і дешевий, проте дорогий.
Сядеш обідати – він на столі.
Люблять його і дорослі, й малі.(Хліб)
Сидить баба на грядках вся закутана в хустках.(Капуста)
Рідке, а не вода, біле, а не сніг.(Молоко)
Сьогодні ми будемо говорити з вами про харчування. Дізнаємося, для чого людина їсть. Спробуємо віднайти серед продуктів харчування друзів і розпізнати ворогів.
IV. Вивчення нового матеріалу
1.Мозковий штурм
- Навіщо людині потрібно їсти?
Відповіді дітей:
- Щоб жити.
- Щоб бути здоровими.
- Щоб мати силу.
- Щоб рости і розвиватися.
- Щоб бути енергійними.
- Щоб бути розумними.
2. Розповідь веде Лікар Айболить.(Презентація)
Продукти харчування людині потрібні для того, щоб рости і розвиватись, поновлювати втрачені сили, щоб працювати, рухатись, жити і бути здоровими. Їжа повинна бути різноманітною, якісною та корисною для здоров я. Якщо ми споживаємо корисну їжу, то організм отримує необхідні поживні речовини: білки, жири, вуглеводи та вітаміни.
3. Казка «Суперечка друзів»
В одному незвичайному царстві, у казковій державі жили-були нерозлучні друзі – Білок, Жирок і Вуглеводик.
Одного разу друзі посперечалися між собою: хто з них важливіший.
«Я – найважливіший. Я потрібен як будівельний матеріал для організму, - гордо сказав Білок. Без мене немає росту і немає життя».
«Я теж потрібен організмові, - сказав Жирок. – Якщо мене немає, організм не отримає тепла».
Все в світі створено руками людини: одяг і взуття, їжа і телевізор, - сказав Вуглеводик. – І якщо мене не буде, організм не буде рухатись».
Почувши це, Організм і каже: «Будинок складається з блоків і перекриттів, цементу і цегли, віконних і дверних рам, і якщо не буде хоч однієї деталі, будинок зруйнується. Ось так і я, всі ви для мене важливі, всі ви дуже мені потрібні: і Білок, і Жирок, і Вуглеводик. Завдяки вам я живу, росту, працюю і навчаюсь».
4. Робота в підручнику.
Здоров'ячок пропонує вам правила, яких потрібно дотримуватись, щоб їжа добре засвоювалась.
Чомучка запитує, де можна їсти, а де – ні.
5. Робота в зошитах.
6. Пані Здорова їжа запрошує нас до магазину «Продукти».
Знайдіть корисні продукти. З чого мама зварить борщ?
Щодня вживай різні овочі, фрукти, молочні продукти. Вони корисні для здоров'я.
Наш організм – це складний організм.
Як пальне для машини,
Йому потрібні корисні речовини.
Ви їх знайдете у борщі, у смачному супі,
В овочах і фруктах.
У хлібі, у м ясних та молочних продуктах.
7. Лист від Здоров'ячка.
Здоров'ячок надіслав вам лист. У ньому він ділиться з вами секретом, як не захворіти на грип…(Презентація)
(Вітамін С, який міститься тут, запобігає застуді, зміцнює захисні сили організму)
8. Гра «Відгадай»
Вгадати на смак, дотик, нюх: сік, цукор, сіль, часник, яблуко, мед, цибуля, цукерка, печиво.
9. Робота в парах.
Складання реклами «Улюблений сік».
V. Підсумок уроку
Гра «Так чи ні?»
Учні читають вірші про здорове харчування
Щоб мати здоров'я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу.
І пам'ятати про вітаміни.
Більше зелені весь час
Кидай до салатів.
Моркви, яблук, буряків
Їж завжди багато.
Пий, дитино, молоко,
Смачний чай з шипшини,
Їж ти рибу, масло, хліб,
Вироби з свинини.
Якщо хочеш буть здоровим – пам ятай:
Більше овочів і фруктів ти вживай.
Звернення до присутніх:
Продукти різні споживайте –
Здоров'я гарне й добре майте!