Харчування і здоров'я. Овочі, фрукти, молочні продукти, їх значення для росту й розвитку.

Про матеріал

Даний урок допоможе якнайкраще ознайомити учнів 1 класу із значенням харчування для росту й розвитку людини, розширить уявлення дітей про роль харчування для здоров'я, а також навчить їх правильно харчуватися, розпізнавати шкідливі та корисні продукти та напої.

Перегляд файлу

 

Тема   Харчування і здоров'я. Овочі, фрукти, молочні продукти, їх значення для росту й розвитку.

 

Мета   Ознайомити учнів із значенням харчування для росту й розвитку людини, розширити уявлення про роль харчування для здоров я. Вчити правильно харчуватися, розпізнавати шкідливі та корисні продукти та напої. Розвивати культурно-гігієнічні навички під час прийому їжі.

 

Обладнання  Таблиці «Поживні речовини», «Вітаміни».Продукти для гри «Відгадай». Лист від Здоров'ячка.

   

    Хід уроку

 

І. Організація класу

Вітання:   Продзвенів уже дзвінок,

         Починається урок.

                  Він незвичний і цікавий.

                  До нас гості завітали.

                  Повернімось до гостей

                  Дружно скажем: «Добрий день!»

 

Девіз уроку: «Хто здоровий, той сміється.

                         Все йому в житті вдається.»

 

Епіграф: «Здорові діти – здорова  нація.»

 

ІІ. Повторення вивченого.

 Дорогі, діти. Ми, дорослі, дуже мріємо про те, щоб ви були здоровими. Народна мудрість говорить: «Здорові діти – щасливі батьки.

                                                   У здоровому тілі – здоровий дух.

                                                    Здоров'я – найбільше багатство.

                                                    Здоровий не знає, який він багатий.».

Уявіть собі, що ви заблукали. Перед вами – роздоріжжя. На великому камені можна прочитати напис: «Наліво підеш – багатство знайдеш, а здоров'я втратиш. Направо підеш – половину багатства знайдеш, а половину здоров'я втратиш. Прямо підеш – багатства не знайдеш, проте здоров'я збережеш.

- Який ваш вибір?

 (Найкраще піти третьою дорогою, оскільки здоров'я – головне багатство людини).

 На попередньому уроці ми побували з вами в Країні Чистоти. І зрозуміли, що охайність – це також запорука здоров’я. Мешканці цієї країни, Здоров'ячок і Чомучка, хочуть вас  запитати: «Які закони існують в цій країні? Що нам допоможе їх дотримуватись?» Тож давайте разом дамо відповідь їм на це запитання…(презентація «Гігієна»)

(Завжди дружити з милом, водою, зубною пастою і щіткою, шампунем, рушником, гребінцем)

(Треба стежити за чистотою всюди: вдома, в школі, на подвір'ї, на вулиці)

  • Хто з вас вважає себе мешканцем цієї країни?

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

 Загадки

І печуть мене, і варять,

І їдять мене, і хвалять, бо я добра. (Картопля)

 Сидить дівчина в коморі,

 А коса її надворі. (Морква)

Хоч не солодкий, та дуже смачний,

Хоч і дешевий, проте дорогий.

Сядеш обідати – він на столі.

Люблять його і дорослі, й малі.(Хліб)

Сидить баба на грядках вся закутана в хустках.(Капуста)

Рідке, а не вода, біле, а не сніг.(Молоко)

 

 Сьогодні ми будемо говорити з вами про харчування. Дізнаємося, для чого людина їсть. Спробуємо віднайти серед продуктів харчування друзів і розпізнати ворогів.

 

     IV. Вивчення нового матеріалу

 1.Мозковий штурм

- Навіщо людині потрібно їсти?

Відповіді дітей:

- Щоб жити.

- Щоб бути здоровими.

- Щоб мати силу.

- Щоб рости і розвиватися.

- Щоб бути енергійними.

- Щоб бути розумними.

 

 2. Розповідь веде Лікар Айболить.(Презентація)

Продукти харчування людині потрібні для того, щоб рости і розвиватись, поновлювати втрачені сили, щоб працювати, рухатись, жити і бути здоровими. Їжа повинна бути різноманітною, якісною та корисною для здоров я. Якщо ми споживаємо корисну їжу, то організм отримує необхідні поживні речовини: білки, жири, вуглеводи та вітаміни.

 

 3. Казка «Суперечка друзів»

 В одному незвичайному царстві, у казковій державі жили-були нерозлучні друзі – Білок, Жирок і Вуглеводик.

 Одного разу друзі посперечалися між собою: хто з них важливіший.

 «Я – найважливіший. Я  потрібен як будівельний матеріал для організму, - гордо сказав Білок. Без мене немає росту і немає життя».

 «Я теж потрібен організмові, - сказав Жирок. – Якщо мене немає, організм не отримає тепла».

 Все в світі створено руками людини: одяг і взуття, їжа і телевізор, - сказав Вуглеводик. – І якщо мене не буде, організм не буде рухатись».

 Почувши це, Організм і каже: «Будинок складається з блоків і перекриттів, цементу і цегли, віконних і дверних рам, і якщо не буде хоч однієї деталі, будинок зруйнується. Ось так і я, всі ви для мене важливі, всі ви дуже мені потрібні: і Білок, і Жирок, і Вуглеводик. Завдяки вам я живу, росту, працюю і навчаюсь».

 

 4. Робота в підручнику.

Здоров'ячок пропонує вам правила, яких потрібно дотримуватись, щоб їжа добре засвоювалась.

Чомучка запитує, де можна їсти, а де – ні.

 

 5. Робота в зошитах.

 

 6. Пані Здорова їжа запрошує нас до магазину «Продукти».

Знайдіть корисні продукти. З чого мама зварить борщ?

 Щодня вживай різні овочі, фрукти, молочні продукти. Вони корисні для здоров'я.

Наш організм – це складний організм.

Як пальне для машини,

Йому потрібні корисні речовини.

Ви їх знайдете у борщі, у смачному супі,

В овочах і фруктах.

У хлібі, у м ясних та молочних продуктах.

 

 7. Лист від Здоров'ячка.

Здоров'ячок надіслав вам лист. У ньому він ділиться з вами секретом, як не захворіти на грип…(Презентація)

  • Як ви думаєте чому потрібно їсти ці продукти?

(Вітамін С, який міститься тут, запобігає застуді, зміцнює захисні сили організму)

 

8. Гра «Відгадай»

Вгадати на смак, дотик, нюх: сік, цукор, сіль, часник, яблуко, мед, цибуля, цукерка, печиво.

 

9. Робота в парах.

Складання реклами «Улюблений сік».

 

V. Підсумок уроку

Гра «Так чи ні?»

  • Людина повинна харчуватися.
  • Не можна їсти фрукти.
  • Найкраще споживати картоплю.
  • Їсти треба повільно, ретельно пережовувати їжу.
  • Дуже добре їсти чипси.
  • Цукор слід споживати вміру.
  • Краще з їсти торт, аніж сир.
  • Перед їдою треба мити руки з милом.
  • Проти грипу споживати часник.
  • Їжа – це енергія для організму.
  • Дуже корисно першокласникам споживати молочні продукти.

 

Учні читають вірші про здорове харчування

 

Щоб мати здоров'я, слід правильно їсти,

Вживати поживне і тільки корисне.

Не їсти надміру, не шкодити тілу.

І пам'ятати про вітаміни.

 Більше зелені весь час

 Кидай до салатів.

 Моркви, яблук, буряків

 Їж завжди багато.

Пий, дитино, молоко,

Смачний чай з шипшини,

Їж ти рибу, масло, хліб,

Вироби з свинини.

 Якщо хочеш буть здоровим – пам ятай:

 Більше овочів і фруктів ти вживай.

 Звернення до присутніх:

 Продукти різні споживайте –

 Здоров'я гарне й добре майте!

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 березня 2018
Переглядів
2211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку