Мета
Допомогти дітям усвідомити неповторність кожної людини, пояснити необхідність ставитися до людей із повагою; розвивати навички самоусвідомлення і самооцінки через позитивне ставлення до себе та інших людей.
Урок – тренінг
«Неповторність людини»
Мета
Допомогти дітям усвідомити неповторність кожної людини, пояснити необхідність ставитися до людей із повагою; розвивати навички самоусвідомлення і самооцінки через позитивне ставлення до себе та інших людей.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
розповідають, чим схожі й чим відмінні люди; пояснюють, чому треба ставитися з повагою до себе та інших.
Обладнання і матеріали
Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.
Комп’ютер, доступ до інтернету, телевізор.
Роздатковий матеріал
Що підготувати заздалегідь
Роздрукувати роздавальні матеріали для учнів та вчителя.
Перевірити презентацію і відео до теми «Неповторність людини».
Принести одну зі своїх улюблених іграшок.
Із батьками переглянути мультфільм «Гидке каченя».
Виготовити квітку.
Орієнтовний план уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання. (Вправа «Сонечко»).
2. Ухвалення правил роботи на тнінінгу.
3. Очікування учасників. (Вправа «Гора»).
ІІ. Вступна частина.
ІІІ. Основна частина.
Тренінговий блок.
Практичний блок.
А) Робота в групі.
В) Вправа «Смаки і вподобання»
ІV. Заключна частина.
І. Організаційний момент
1. Привітання. (Вправа «Сонечко»).
- Діти, давайте привітаємося із сонячним промінням і перетворимося на маленькі сонечка. І скажемо слова: «Я маленьке сонечко, я прокидаюся рано, вмиваюся, я розчісую свої промінчики і піднімаюся вільно і урочисто. Я велика куля. В мене є багато світла і тепла. Я дарую його людям, річці, небу, хмарці. Я щасливий, що можу дарувати тепло людям.»
- Діти, який у вас став настрій? (доброзичливий, відкритий, веселий і т.д)
- Я думаю, що така атмосфера пануватиме на нашому тренінгу до кінця.
2. Ухвалення правил роботи на тренінгу.
- А допоможуть нам у цьому правила, якими ми будемо користуватися на протязі тренінгу.
- Я почну, а ви продовжіть:
Але ця картина дуже сумна і зараз ми додамо її різних кольорів. Якщо ви прийшли на тренінг, щоб дізнатися для себе щось нове і цікаве – приклейте на гору рожеву квіточку, знайти нових друзів – помаранчеву, отримати гарний настрій – блакитну. Молодці, я думаю, що всі ваші очікування здійсняться.
ІІ. Вступна частина.
Риси характеру:
Може прийти на допомогу, коли це потрібно.
Я почну, а ви продовжите.
ІІІ. Основна частина.
Тренінговий блок.
Розгляньте уважно букет і скажіть:
Отже, якщо придивитися, то видно, що всі квіти різні, як і ви. У світі що у світі не знайдеться двох однакових людей. Кожна людина неповторна, і по-своєму прекрасна.
Практичний блок.
А) Робота в групі.
- А зараз кожна група отримає завдання:
І – група назве всі риси характеру притаманні каченяті.
ІІ – група скаже якими словами можна охарактеризувати пташиний двір.
ІІІ – група вкаже на те, чого вчить ця казка.
- Ця казка вчить нас, щоб ми ніколи не забували про людей, які хворі або непривабливі і не заганяли їх у самотність.
В) Вправа «Смаки і вподобання»
- На ваших столах є роздруківка, розгляньте її і скажіть:
- Чим займаються діти зображені на малюнках?
- А чим ви любите займатися у вільний час?
4. Руханка
- Сідаємо в коло, як на початку тренінгу.
- Я просила вас принести з собою вашу улюблену іграшку.
- Підніміть вгору всі свої іграшки. Чи однакові вони? Чому?
(Тому що у кожного своє захоплення, ви любите дивитися різні мультфільми, граєтеся різними іграшками. Та об’єднує всіх вас те, що ви діти приблизно однакового віку, і всі граєтеся іграшками, та в кожного є своя улюблена.) У кожної людини свої вподобання – і в цьому її неповторність.
ІV. Заключна частина.
Станьте в коло, поверніть голівку до свого сусіда справа і скажіть: «Ти особливий , тому, що … (веселий, хороша людина, гарно співаєш, швидко бігаєш…)
Хвилинка – цікавинка. Вправа «Чарівна скринька».
- На землі жили і живуть мільярди людей, та ніколи не було і нема двох зовсім однакових людей. Кожна людина неповторна. У мене є ось така «чарівна скринька», у ній зараз знаходиться найцінніший скарб нашої планети Земля. Хто із вас хоче побачити його, може зазирнути, але поки, що не розповідайте товаришам, кого ви там побачили.(Діти по черзі поглядають у скриньку)
- Тож кого ви побачили у скриньці? (Діти називають себе, адже на дні скриньки – люстерко)
- Так у «Чарівному» дзеркалі ви побачили себе, людину – найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість. Кожен із вас людина, яка живе сьогодні і саме такої як ви більше на цій землі немає і не буде.І яким буде ваше життя залежить лише від вас, адже ваша доля у ваших руках, людина – це коваль свого щастя.
Висновок. Ми всі різні, але у нас багато спільного.