Урок «Неповторність кожної людини»

Про матеріал

Мета

Допомогти дітям усвідомити неповторність кожної людини, пояснити необхідність ставитися до людей із повагою; розвивати навички самоусвідомлення і самооцінки через позитивне ставлення до себе та інших людей.

Перегляд файлу

Урок – тренінг

«Неповторність людини»

Мета

 Допомогти дітям усвідомити неповторність кожної людини, пояснити необхідність ставитися до людей із повагою; розвивати навички самоусвідомлення і самооцінки через позитивне ставлення до себе та інших людей.

Результати навчання

 Наприкінці заняття учні:

 розповідають, чим схожі й чим відмінні люди; пояснюють, чому треба ставитися з повагою до себе та інших.

Обладнання і матеріали

 Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.

Комп’ютер, доступ до інтернету, телевізор.

Роздатковий матеріал

Що підготувати заздалегідь

 Роздрукувати роздавальні матеріали для учнів та вчителя.

 Перевірити презентацію і відео до теми «Неповторність людини».

 Принести одну зі своїх улюблених іграшок.

 Із батьками переглянути мультфільм «Гидке каченя».

 Виготовити квітку.

Орієнтовний план уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання. (Вправа «Сонечко»).

2. Ухвалення правил роботи на тнінінгу.

3. Очікування учасників. (Вправа «Гора»).

ІІ. Вступна частина. 

  1. Зворотній зв'язок  з попереднім уроком. (Вправа «Дерево дружби»). 
  2. Проблемна ситуація.
  3. Знайомство з учасниками. (Вправа «Ти молодець»).

ІІІ.  Основна частина.

 Тренінговий блок.

  1. Попереднє завдання. (Вправа «Якби моя квітка вміла говорити, вона сказала б, що я ...)
  2. Бесіда (Вправа «Спільне і відмінне»)

Практичний блок.

  1. Поділ на групи.
  2. Робота з ілюстраціями.
  3. Аналіз історій і ситуацій.

А) Робота в групі.

В) Вправа «Смаки і вподобання»

ІV. Заключна частина.

  1. Підбиття підсумків.  (Хвилинка – цікавинка. Вправа «Чарівна скринька»).
  2. Релаксація. (Вправа «Ти особливий, тому що …»

 

 

 

 

І. Організаційний момент

1. Привітання. (Вправа «Сонечко»).

-  Діти, давайте привітаємося із сонячним промінням і перетворимося на маленькі сонечка. І скажемо слова: «Я маленьке сонечко, я прокидаюся рано, вмиваюся, я розчісую свої промінчики і піднімаюся вільно і урочисто. Я велика куля. В мене є багато світла і тепла.  Я дарую його людям, річці, небу, хмарці.  Я щасливий, що можу дарувати тепло людям.»

-  Діти,  який у вас став настрій? (доброзичливий, відкритий, веселий і т.д)

-  Я думаю, що така атмосфера пануватиме на нашому тренінгу до кінця.

2. Ухвалення правил роботи на тренінгу.

-  А допоможуть  нам у цьому правила, якими ми будемо користуватися на протязі тренінгу.

-  Я почну, а ви продовжіть:

  • Мобільна тиша.
  • Тут і зараз: бути активним.
  • Бути щирим.
  • Бути відкритим.
  • Поважати думку інших.
  • Доповнювати один одного.
  • Не перебивати.
  1. Очікування  учасників ( Вправа «Гора»)
  • Кожен з вас прийшов на цей урок з цікавістю в очах. Я пропоную пограти в гру «Гора».  На дошці є галявина, на ній квітнуть квіти, росте дерево і є гора.

 Але ця картина дуже сумна і зараз ми додамо її різних кольорів. Якщо ви прийшли на тренінг, щоб дізнатися для себе щось нове і цікаве – приклейте  на гору  рожеву квіточку, знайти нових друзів – помаранчеву, отримати гарний настрій – блакитну. Молодці, я думаю, що всі ваші очікування  здійсняться.

ІІ. Вступна частина.

  1. Зворотній зв'язок  з попереднім уроком. (Вправа «Дерево дружби»). 
  • У кожного з вас є багато друзів, правда?  А  чи знаєте ви, що у світі є чарівне дерево дружби, листя  цього дерева приховує багато таємниць, а листочок розповідає людям  яким має буди справжнім друг. А чи  відомо вам, яким має бути справжній друг?
  • Пропоную перевірити, виконавши вправу « Дерево дружби» де вам потрібно назвати рису характеру притаманну другу  і причепити на дерево 1 листочок.

Риси характеру:


  • Добрий
  • Веселий
  • Щирий
  • Співчутливий
  • Вірний
  • Терплячий
  • Турботливий і уважний
  • Безкорисливий
  • Відданий
  • Вміє зберігати таємниці
  • Вміє слухати
  • Вміє вибачати

Може прийти на допомогу, коли  це потрібно.


  • Діти, запам’ятайте, для того щоб мати друга і бути ним, потрібно завжди пам’ятати про ці  якості.
  1. Знайомство з учасниками. (Вправа «Ти молодець»).
  • А чи хотіли б ви краще пізнати своїх однокласників? Чудово?
  • Пропоную зіграти в гру « Ти молодець!» 
  • Давайте вийдемо в центер класу і утворимо коло, де кожен учасник стане в коло  назве своє ім`я, і розкаже своїм однокласникам про своє хобі , а інші скажуть тобі: «Ти молодець!» і підіймуть  великого пальчика вгору. ОК ?

Я почну, а ви продовжите.

  • Молодці, думаю, ви краще пізнали своїх однокласників.

ІІІ.  Основна частина.

Тренінговий блок.

  1. Попереднє завдання. (Вправа «Якби моя квітка вміла говорити, вона сказала б, що я ...)
  • Ви отримали попереднє завдання виготовити заготовки квіточок. Я пропоную вам створити для наших гостей весняний букет, та він крім квітів буде складатися з ваших неповторностей. Візьміть квіточку,підійдіть до букета, приклейте  її в букет, а після скажіть: «Якби   моя квітка вміла говорити, вона сказала б, що я відповідальна. І т.д.
  1. Бесіда (Вправа «Спільне і відмінне»)

Розгляньте уважно букет і скажіть:

  • Що спільного у всіх квітах? ( яскраві, гарні, привабливі, мають запах, приносять людям насолоду,радують, викликають посмішку)
  • Чи є в цьому букеті 2 однакові квітки?
  • А чим вони відрізняються? ( формою, кольором, запахом,розміром, часом цвітіння)

Отже, якщо придивитися, то видно, що всі квіти різні, як і ви. У  світі що у  світі не знайдеться  двох однакових людей. Кожна людина  неповторна, і по-своєму прекрасна.

Практичний блок.

  1. Поділ на групи.
  • Зараз кожен з вас частинку картинки, ви маєте утворити цілу картинку і таким чином утворите групу.
  • Кожна група розповість, що зображено на картинці. Молодці!
  1. Робота з ілюстраціями.
  • Тепер давайте подивимося на всі ілюстрації.
  • Що спільного у цих людей?
  • Чим вони відрізняються?
  • Чи зустрічалася вам така сама, як ви людина? Напевно, ні. Адже всі лю­ди різні. Вони відрізняються один від одного зростом, масою тіла, кольором во­лосся, очей, шкіри.
  • Кожна людина має свій характер, звички, здібності. Хтось  вміє гарно ма­лювати чи співати, грати на певному музичному інструменті або ще щось
  • Кожна людина — унікальна і неповторна. Ніколи не було й не буде такої саме людини, як ви. Я певна, що в кожному з вас є щось цінне, особливе, унікальне, цікаве й дивне. Тільки важко іноді в собі це побачити.
  1. Аналіз історій і ситуацій.
  • Сядьте зручно і послухайте казку.
  • Чим гидке каченя було схоже на інших каченят?
  • Чим воно відрізнялося від них?
  • Як поставилися до нього мешканці пташиного двору?
  • Як воно почувалося через це?
  • Ким стало гидке каченя, коли виросло?

 А) Робота в групі.

- А зараз кожна  група отримає завдання:

І – група  назве всі риси характеру притаманні каченяті.

ІІ – група скаже якими словами можна охарактеризувати пташиний двір.

ІІІ – група  вкаже на те, чого вчить ця казка.

- Ця казка вчить нас, щоб ми ніколи не забували про людей, які хворі або непривабливі і не заганяли їх у самотність.

 В) Вправа «Смаки і вподобання»

- На ваших столах є роздруківка, розгляньте її і скажіть:

-  Чим займаються діти зображені на малюнках?

- А чим ви  любите займатися у вільний час?

4. Руханка

- Сідаємо в коло, як на початку тренінгу.

- Я просила вас принести з собою вашу улюблену іграшку.

- Підніміть вгору всі свої іграшки. Чи однакові вони? Чому?

(Тому що у кожного своє захоплення, ви любите дивитися різні мультфільми, граєтеся різними іграшками. Та об’єднує всіх вас те, що ви діти приблизно однакового віку, і всі граєтеся іграшками, та в кожного є своя улюблена.) У кожної людини свої вподобання – і в цьому її неповторність.

ІV. Заключна частина.

  1. Релаксація. (Вправа «Ти особливий, тому що …»

Станьте в коло, поверніть голівку до свого сусіда справа  і скажіть: «Ти особливий , тому, що … (веселий, хороша людина, гарно співаєш, швидко бігаєш…)

  1.  Підбиття підсумків

Хвилинка – цікавинка. Вправа «Чарівна скринька».

- На землі жили і живуть мільярди людей, та ніколи не було і нема двох зовсім однакових людей. Кожна людина неповторна. У мене є ось така «чарівна скринька», у ній зараз знаходиться найцінніший скарб нашої планети Земля. Хто із вас хоче побачити його, може зазирнути, але поки, що не розповідайте товаришам, кого ви там побачили.(Діти по черзі поглядають у скриньку)

- Тож кого ви побачили у скриньці? (Діти називають себе, адже на дні скриньки – люстерко)

- Так у «Чарівному» дзеркалі ви побачили себе, людину – найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість. Кожен із вас людина, яка живе сьогодні і саме такої як ви більше на цій землі немає і не буде.І яким буде ваше життя залежить лише від вас, адже ваша доля у ваших руках, людина – це коваль свого щастя.

Висновок. Ми всі різні, але у нас багато спільного.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Неверова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лийв Елена
    Дуже гарна розробка. З вашого дозволу скористаюся при підготовці свого тренінгу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Основи здоров’я, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
24 березня 2018
Переглядів
13811
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку