Інтегроване заняття на тему:
«Хатинка для Вухастика».
ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ: Формувати ключові компетентності дітей: предметно - практичні, технологічні, конструктивні, сенсорно пізнавальні та природничо – екологічні, що базуються на здатності дітей до природо доцільної поведінки в різних життєвих ситуаціях та ґрунтуються на емоційно-ціннісному ставленні до природи. Спонукати дітей до практичної діяльності, яка б була спрямована на використання базових понять та уявлень про сталі дії і поведінку та збереження природних ресурсів. Активізувати мовлення дітей та збагачувати словник словами, словосполученнями, простими реченнями, що характеризують пору року – зима. Розвивати здатність дітей використовувати власну сенсорну систему в процесі логіко – математичних знань, умінь та навичок до аналізу, порівняння, узагальнення, здійснення самоконтролю під час колективної діяльності. Виховувати поняття про бережне ставлення до природного оточення.
МАТЕРІАЛ: ментальна карта «Зима», вірш К. Перелісної “Для потішечки”, Л.Лежанської “Зайчик плаче на морозі”, штучна ялинка, зображення зайчика в різному настрої, носова хусточка, музично- дидактична рухова гра «Ми стрибаєм як зайчата», презентація «На лісовій галявині», дидактична гра: «Бережемо природу» (сортування сміття), дидактична гра: «Зайченятко заблукало», палички для рахунку, палички Кюїзенера, музична руханка «Зайчата»
ХІД: Почати заняття з короткої бесіди про зиму, використавши ментальну карту «Зима»
Прочитати вірш:
Попід вікнами мороз ходить щулиться,
То загляне у садок, то на вулицю:
“Де це дітоньки мої поховалися?
Та невже ж вони мене ізлякалися?
Я їм шкоди не зроблю ані трішечки,
Тільки носики вщипну для потішечки!”
Ось яким лукавим буває мороз взимку. Зима засипала все снігом, зупинила ріки, накрила їх шаром льоду, замерзлими стоять дерева, холодна красуня зачарувала весь світ. Але зима не тільки гарна, а й холодна та голодна пора року.
Зайчик плаче на морозі, бо йому померзли нозі,
Ходи, Вухастику, до хати, в теплім ліжку будеш спати.
МИ СТРИБАЄМ ЯК ЗАЙЧАТА
Ми стрибаєм як зайчата
Молодці ви, малюки!
Гарно вмієте стрибати
Веселіться залюбки!
Добре зайчики сховайтесь
Йде лисичка вас шукать!
В схованці своїй лишайтесь –
Тільки вушка хай стирчать!
Тихо-тихо посидіть
Вушками пошевеліть,
Вас лисичка не знайшла,
І уже вона пішла.
Покружляємо, зайчата,
Молодці ви, малюки!
Гарно вмієте кружляти
Веселіться залюбки!
Нам не треба вже ховатись,
Лиска не прийде шукать.
На галявинці лишайтесь,
Будем далі танцювать.
Лапки плескають в зайчаток
Молодці ви, малюки,
Гарно вмієте плескати
Веселитись залюбки!
Ось ми і на галявині, але що це? (слайд №1)
Тепер галявинка вільна і ми можемо спокійно допомогти Вухастику збудувати для зайченят хатинки. Проводиться дидактична гра «Зайченятко заблукало» з використанням паличок Кюїзенера, або паличок для рахунку.
Ми з вами можемо допомогли Вуханчику прибрати сміття на галявині, збудувати хатинки для зайчат. Зробили багато добрих справ. А тепер всі зайчики запрошують вас разом з ними потанцювати.
Проводиться музична руханка «Зайчата»