"Хай у серці кожної дитини живе любов до Батьківщини"

Про матеріал
Розробка першого уроку "Хай у серці кожної дитини живе любов до Батьківщини", може бути використана,як виховний захід
Перегляд файлу

ТЕМА. Хай у серці кожної дитини живе любов до Батьківщини

МЕТА. Вчити дітей любити оточуючий світ, те місце де ти живеш, щоб будувати щасливе життя на землі. Розвивати гармонійну особистість. Виховувати у дітей бажання рости гідними громадянами неньки України.

ОБЛАДНАННЯ. Гімн України, карта України,  державні символи країни, народні символи країни, кліпи про Україну.

 

Хід уроку:

І. Організація класу.

1.Привітання.

Учитель:  

Який щасливий день сьогодні!

Веселий, радісний, ясний,

Це гомінливий і погожий …

Почавсь навчальний рік новий.

Слайд 1

2.Вступне слово вчителя.

- Дорогі діти! Я рада вас вітати  у нашому світлому класі з початком нового навчального року!

  1.     Вправа «Дружне коло».

        Я дуже скучила за вами і впевнена, що ви теж скучили один за одним, тому підходьте всі  до мене утворимо коло, взявшись за руки. Любі мої, я сьогодні всіх вас щиро вітаю в нашім дружнім колі, бажаю щастя, радості, міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень! А тепер передаємо один одному свої обійми.

 

ІІ.Ознаймлення з темою і метою уроку.

-  Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини. Тему нашої розмови  ви дізнаєтеся,  розгадавши загадку.

Слайд 2

Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша - солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься  … (Україна).

- Так, сьогодні ми будемо говорити про найдорожче серцю кожної людини – про нашу Батьківщину.

Читаємо тему уроку

Слайд 3

 

- Діти, а знаєте ви, що таке Батьківщина?

Слайд 4

- Ми з вами живемо в Україні. Це – місце, де кожен з вас народився, це рідний край наших дідусів і бабусь, батьків.  Місце, яке кожен українець дуже любить.

 Легенда „Наша земля”

- Давайте ж почнемо  з самого початку.

Як же саме Бог створив нашу землю, ви дізнаєтесь, прослухавши легенду.

Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися на розподіл пізніше, але землі їм вже не дісталося.

 От вони й пішли до Бога. А він у цей час молився, і люди не сміли йому щось сказати. Стали чекати.

 Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. „Ні, відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці”.

 „Тоді я дам вам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні – ворога.”.

  •         Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну свою назвали Україною.

 

Пісня «Я люблю Україну»

 

2. Дидактичне завдання «Добери слово»

- А зараз кожен із вас прислухається до свого серця і скаже заповітні щирі  слова про Україну. Яка наша Батьківщина, наша ненька Україна?

(Діти стають у коло і, передаючи одне одному прапорець, добирають слова – ознаки до слова «Україна»)

 Квітуча, велика, урожайна, гарна, багата, безкрая, співуча, щедра,вільна, дорога,мила, сильна, незалежна, мирна, волелюбна, славна, калинова,барвінкова, пісенна, зоряна.

На дошці вивісити слова

Відео «Краса – наша Україна»

ІІІ. Основна частина.

  •      Ось яка наша рідна Україна.  Ви – маленькі українці. Обов′язок кожного українця добре знати історію та традиції свого народу. А чи гарно ви знаєте свою Батьківщину? Спробуємо  ми свої сили і дамо відповіді на запитання.

Слайд 5

  1. Вікторина

 «Державні  символи України»

  •         Кожна країна має свої символи, таким чином вони різняться між собою. Які ж символи має Україна ви дізнаєтесь відгадавши загадки, а хто уважний знайде в класі підказки.

Вправа «Відгадай загадки»

По ньому ми живем із вами –

це основний закон держави.

(Конституція)

Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім. –

То ж попробуй відгадати.

(Герб)

По радіо звучить щоденно

патріотична пісня,

що возвеличує Вкраїну

і прославля навічно.

Коли звучить він – всі встають,

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

і Україну прославляють.   ( Гімн)

 

Синьо – жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави.

Синє небо, жовте жито –

цю святиню знають діти.

(Прапор)

 

* Назва нашої держави? (Україна.)

* Столиця України? (Київ.)

* Основні кольори нашого прапора? (Синій і жовтий.)

* Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України.)

* Коли Україна здобула свою незалежність ( 24 серпня 1991 р)

* Рослини – символи України. (Верба і калина.)

* Які обереги українського народу ви знаєте? (Віночок, рушник.)

* Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро.)

* З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю.)

* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа.)  ( за потребою вчитель надає підказку)

- Молодці, ви справжні маленькі українці.

2. Перегляд відео.

-  В цьому році наша країна відзначила 30 років Незалежності. Зараз я пропоную вам переглянути  відеоролик про Україну «Україна – це ти»

 

3.  Гра « Люби і знай свої звичаї».   

    - Ми українці маємо свої відмінності від інших народів: звичаї , обереги, символи,страви, які відрізняють нас від інших  і прославляють.

«Обереги рідної землі»

  1.     Вправа «Відгадай назву»
  •         Відгадайте назву оберегу за його описом.
  •    Вишита сорочка. (Вишиванка)
  •    Квіти,  листя, сплетені в коло, яким найчастіше прикрашають голову. (Вінок)
  •    Довгастий шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду і т. п., а також вишитий шматок тканини для оздоблення житла в українських оселях. (Рушник)
  •    Великий перелітній птах із довгими ногами та довгим прямим дзьобом. (Лелека)
  •    Кущова рослина з білими невеликими квіточками  та гіркими чи кисло-солодкими ягодами, зібраними в кетяг. (Калина)
  •    Дерево або кущ із гнучким гіллям, вузенькими листочками. Найчастіше росте по берегах річок, понад ставками, поблизу копанок. (Верба)

Проведемо гру  і перевіримо, чи гарно ви знаєте звичаї?

- Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви визначите один з них, що належить українському народу.

Плов, вареник, пельмень.

Лелека, слон, мавпа.

Пальма, калина, ялина.

Вишитий рушник, віяло, матрьошки.

Береза, каштан, верба.

Місяць, зірка, тризуб.

Чорнобривці, кактус , гвоздика.

Віночок, хустинка, шапка.

Суп , борщ, уха. 

4. Фізкультхвилинка «Перлина Україна»

5. Творча робота. «Я люблю Україну»

( діти виконують роботу під запис пісні « Як у нас на Україні» К. Бужинської.)

V. Підсумок уроку.

  • Пам’ятайте, діти, ви – майбутнє України. Україна це ви!!!То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, пишайтеся і поважайте свій народ і його мелодійну мову. Шануйте себе і свою гідність, і шановані будете іншими.

 

Відео «Десь по світу»

1

 

docx
Додано
14 лютого 2023
Переглядів
1101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку