Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів. Маса атома. Атомна одиниця маси.

Про матеріал
Матеріал до уроку хімії 7 клас "Хімічні елементи" за креативною моделлю. Колеги можуть за поданою схемою на початку конспекту, побудувати власний урок. Успіхів!
Перегляд файлу

Система креативної освіти спрямована на формування творчого мислення у всіх здобувачів освіти, розвиток їх інтелектуальних здібностей, які мають першочергове значення для розвитку компетентностей в різних галузях науки. Креативна освіта перетворює засвоєння знань умінь на захоплюючу мандрівку, пригоду, що пов’язана з розкриттям секретів речовини, взаємовідносин і природи світу в цілому. Практичну цінність, значущість здобутих у дослідженнях знань учні усвідомлюють, застосовуючи їх для проектування технологій «творення». Модель креативного уроку побудована на 45/90 хвилин, в основі моделі лежать ідеї Д.Ельконіна, М.Зиновкіної, Г.Альтшуллера.

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\Оригінал Креативный урок.jpg

 

Хімія 7 клас

Тема: Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з Періодичною системою хімічних елементів. Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.

Мета:

Знаннєвий компонент

називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи;  найпоширеніші хімічні елементи в природі.

Діяльнісний компонент

розрізняє металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему

використовує Періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів

Ціннісний компонент

Вірити у себе, у власні можливості

  1.                Організація роботи (перевірка готовності здобувачів освіти до заняття: підручник, зошит, щоденник).

Блок 1 Мотивація

Уявіть, що Ви відкрили новий 119 хімічний елемент в гірській породі, яку Ви дасте йому назву?

Уявіть, що Ви в класі – хімічні елементи! Якими символами Ви себе позначите? (Учитель записує символи елементів, які пропонують діти).

Оголошення теми заняття. Учні ставлять власну мету за шаблоном: що я знаю і вмію? Що я можу дізнатися виходячи з теми заняття?

Блок 2 Змістовна частина

Людству відомо 118 атомів хімічних елементів, вони мають власні символи.

Учитель демонструє назву та символи елементів у таблиці Д.Менделєєва.

Здобувачі освіти знайомляться з назвами та символами хімічних елементів (20 шт).

За напівдовгим варіантом таблиці хімічних елементів учитель показує умовну межу між неметалічними та металічними елементами.

Здобувачі освіти називають приклади неметалічних елементів і записують їх символи та назви у зошит, а потім – металічні елементи.

Учитель пропонує дітям знайти закономірності між назвою та символом елемента і у залежності від власної назви, як відкривачі його, пишуть у зошит символ.

Робота з додатково інформацією (підручник, локальна мережа, до прикладу, Google Suite, Office 365 тощо) - https://drive.google.com/open?id=0B-AJUlJ4M2ppV0ZZRDNOREsweXM

https://drive.google.com/open?id=0B-AJUlJ4M2ppOGxRbWgxaWVhVW8

https://drive.google.com/open?id=0B-AJUlJ4M2ppRjhVUzBaZTlZcms

https://drive.google.com/open?id=0B-AJUlJ4M2ppMnBsa2lWY3ZjejQ

Якщо хімічні елементи розділені на металічні та неметалічні, то у нашому класі, як можна всіх присутніх поділити на дві групи, за якою ознакою?

Учитель звертає увагу дітей, що кожен з нас має певні характеристики, які характеристики присутніх уособлюють нас? (маса, стать, вік, ріст, довжина волосся, форма обличчя тощо).

Здобувачі освіти шукають у таблиці елементів Д.Мендєлєєва те, що характеризує атоми елементів. Діти переглядають відео про відносні атомні маси хімічних елементів https://drive.google.com/open?id=0B-AJUlJ4M2ppaWUwd3lhYTZJRUk

https://drive.google.com/open?id=0B-AJUlJ4M2ppX0tjUmEwWXdEN3M

https://drive.google.com/open?id=0B-AJUlJ4M2ppeFR2V2VLRlc3SFE

Блок 3 Психологічне розвантаження

ФХ для покращення мозкового кровообігу

1. Вихідне положення (в. п.) - сидячи на стільці, 1-2 - відвести голову назад і плавно нахилити назад, 3-4 - голову нахилити вперед, плечі не піднімати. Повторити 4-6 разів. Темп повільний.

2. В. п. - сидячи, руки на поясі, 1 - поворот голови направо, 2 - в. п., 3 - поворот голови наліво, 4 - в. п. Повторити 6-8 разів. Темп повільний.

3. В. п. - стоячи або сидячи, руки на поясі, 1 - махом ліву руку занести через праве плече, голову повернути наліво, 2 - в. п., 3-4 - теж правою рукою. Повторити 4-6 разів. Темп повільний.

Блок 4 Головоломка

Учитель пропонує здобувачам освіти шаблон Таблиці хімічних елементів, у який вони вписують елементи, їх порядковий номер (протонне число) і відносну атомну масу з точністю до цілих чисел.

Учитель роздає  кожному ряду дітей назву елементу: 1ряд – Mg, 2- Zn, 3 – Al. Учитель задає питання:

1. Якщо ви хімічний елемент встаньте (всі)

2. Якщо ви маєте порядковий номер підніміть руки (всі)

3. Якщо ви розміщений у великому періоді опустіть руки (2 ряд)

4. Якщо ви розміщений у малому періоді опустіть руки (1 і 3 ряд)

5. Якщо номер вашої групи ІІ, хлопніть 2 рази у долоні (1, 2 ряд)

6. Якщо номер вашої групи ІІІ хлопніть 3 рази у долоні (3 ряд)

7. Якщо ви розташований у побічній підгрупі сядьте (2 ряд)

8. Якщо ви розташований у головній підгрупі сядьте (1, 3 ряд).

Різновидів подібної хімічної розминки може бути багато. Це водночас рухлива гра, яка передбачає опосередковане закріплення знань.

  1.                Засвоєння

Блок 5 Інтелектуальна розминка

За планом здобувачі освіти дають характеристики хімічних елементів, користуючись таблицею Д.Менделєєва. Вказують на поширення елементів у різних системах.

Блок 6 Змістовна частина

Демонстрація 3. Періодична система хімічних елементів. Мета: ознайомити дітей з різними варіантами таблиці хімічних елементів Д.Менделєєва.

Загальні уміння:

  •   уміння знаходити елемент за порядковим номером, стовпчиком, рядком у короткому, напівдовгому, довгому та іншому варіанті таблиці.
  •   використовувати напівдовгий варіант таблиці хімічних елементів.

План проведення:

  1. Демонстрація різних варіантів таблиць хімічних елементів.
  2. Виявлення спільного для всіх таблиць: стовпчики, ряди, назви, порядкові номера та інше.

Учитель демонструю різні варіанти таблиць хімічних елементів.

https://drive.google.com/open?id=0B-AJUlJ4M2ppYnl6aWlmNnk4S2s

https://drive.google.com/open?id=0B-AJUlJ4M2ppNWExVDZ1YnZOVEE

https://drive.google.com/open?id=0B-AJUlJ4M2ppZzRzOEw0UDJPajg

http://mathstat.slu.edu/escher/upload/thumb/5/56/Periodic-table-circular.svg/1090px-Periodic-table-circular.svg.pnghttp://www.egregoralfa.republika.pl/english/ext_p/NPT2_extended.gif

 

Блок 7 Комп’ютерна підтримка

https://drive.google.com/open?id=0B-AJUlJ4M2ppeEdSUWIxTHkwbFU

Блок 8 Рефлексія Домашнє завдання. Вивчити назву та символи 20-ти хімічних елементів

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
14 вересня 2019
Переглядів
1712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку