Хімічні властивості кисню

Про матеріал
Модель костпекту уроку при вивченні теми "Прості речовини. Оксиген. Кисень. Хімічні властивості кисню"
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Модель

конспекту уроку з хімії

у 7 класі.

 

«Хімічні властивості кисню.

Реакція сполучення. Оксиди»

 

 

 

Виконала:

Ісип Ольга Богданівна,

вчитель хімії та біології

Миколаївської ЗОШ І -ІІІ ст.

Берестівської сільської ради,

спеціаліст «вищої категорії»

 

 

2019


Клас: 7.

Тема: Хімічні властивості кисню. Реакція сполучення. Оксиди.

Мета: узагальнити й закріпити знання учнів про хімічні властивості кисню;

 дати уявлення про реакції сполучення, оксиди; продовжити формування

навичок складання рівнянь хімічних реакцій.

Цілі:

1. Навчальні (дидактичні):

- ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню на прикладі його взаємодії з вуглецем, сіркою, фосфором, залізом і магнієм;

- забезпечити умови для засвоєння учнями понять: реакція окиснення, реакція горіння, дати уявлення про реакцію сполучення, про оксиди як складні речовини;

- закріпити і розширити знання учнів про хімічні реакції, уміння складати рівняння хімічних реакцій, давати назви отриманим речовинам - оксидам.

2. Розвиваючі:

- сприяти формуванню:

- умінь виділяти загальні і суттєві ознаки і властивості;

- умінь побачити проблему і знайти шляхи її вирішення;

- умінь застосовувати отримані знання на практиці і оцінювати результати виконаних дій;

- продовжити розвиток самостійності, уміння працювати в колективі.

3. Виховні:

- сприяти формуванню пізнавальної зацікавленості предметом;

- сприяти в ході уроку формуванню комунікативної та інформаційної компетенції.

Засоби наочності: демонстраційний експеримент з використанням ППЗ «Віртуальна хімічна лабораторія», використання електронного ресурсу «Вікіпедія», використання інформації з електронного підручника «Буринська Н.М. Хімія. Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів».

Технічні засоби наочності: мультимедійна установка, комп'ютер, Інтернет.

 Тип уроку:урок засвоєння нових знань з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

 Форма роботи: фронтальна, індивідуальна.

 Методи і прийоми: словесні (розповідь, бесіда), практичні (виконання тренувальних вправ), комунікативні (бесіда по новому матеріалу), проблематизація, ситуація успіху, формування пізнавального інтересу.

 Базові поняття і терміни: горіння, окиснення, оксиди, реакція сполучення.

 

Структура уроку

І. Організаційно-мотиваційний етап.  2хв

ІІ. Актуалізація опорних знань.  5 хв

ІІІ. Цілепокладання та планування навчальної діяльності.   2 хв

ІV. Вивчення нового матеріалу..  22 хв

V. Закріплення знань.   10 хв

VІ. Домашнє завдання .  1 хв

VІ І. Підведення підсумків уроку. Рефлексія  3хв

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.        (слайд 1)

На минулому уроці ми з Вами вивчили поняття: «Оксиген. Кисень. Склад молекули, фізичні властивості. Добування кисню». Кисень відіграє величезну роль в житті живих організмів. Кисень всюдисущний, він реагує з 86 хімічними елементами.Ще з курсу природознавства ви знаєте, що кисень підтримує дихання та горіння. У чистому кисні яскраво горить тліюча лучинка, а також багаторізних речовин: газ, бензин, папір, спирт. Але перш ніж дізнатися про реакцію кисню з речовинами, згадаємо раніше вивчений матеріал.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Я пропоную виконати це завдання для того, щоб ви згадали основні поняття минулого уроку. Для цього заповнимо карту знань. Оцінювання сьогоднішньої роботи буде складатися з двох частин:

- перевірка знань з пройденого матеріалу (максимум 6 балів, середній рівень)

- виконання індивідуального завдання за новою темою (достатній та високий рівень).

Карта знань         (слайд 2)

Випишіть цифри, якщо запропоноване твердження підходить кисню. Взаємна самоперевірка відповідей учнів (ключ: «-» - 3,8).

Неправильні відповіді є вашими прогалинами в знаннях, тому вам необхідно обов’язково індивідуальне повторення тих питань, на які ви не дали правильної відповіді.

ІІІ. Цілепокладання та планування навчальної діяльності.    (слайд 3)

Проста речовина кисень підтримує горіння. Кисню, що міститься в повітрі, достатньо для горіння дров у багатті, природного газу в трубі, вугілля в каміні… якщо використовувати для горіння чистий кисень, воно відбуватиметься інтенсивніше. Розглянемо процеси взаємодії кисню з деякими простими та складними речовинами, тобто сьогодні ми вивчимо хімічні властивості кисню. Записуємо тему уроку.

Визначення теми і цілей уроку. (слайд 4)

Горіти, світити і окислювати,

Зі мною в оксиди перетворюватися.

Нехай, буде світло, тепло і жар,

Мій, кисню, це дар!

Проблемні питання.

  1. Які ознаки хімічної реакції згадані у вірші? (горіти, світити, окиснювати)
  2. Про нові які речовини йдеться? (оксиди)
  3. Яка буде мета нашого сьогоднішнього уроку?

Мета учнів:

  • дізнатися хімічні властивості кисню?

Питання. За допомогою чого ми будемо ілюструвати хімічні властивості? (рівняння реакцій), тобто

  • вміти записати рівняння хімічних реакцій;
  • вміти назвати отримані речовини.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Вивчення хімічних властивостей кисню та взаємодія його з простими речовинами.

 Кисень є одним з найактивніших речовин. З багатьма речовинами кисень реагує, як правило, при нагріванні. У більшості випадків у результаті взаємодії речовин з киснем утворюються бінарні сполуки, до складу яких входять атоми Оксисену. Отже, сьогодні ми з вами познайомимось з низкою нових понять (слайд 5). Перше з них  - реакція окиснення. Заходимо до Вікіпедіїі і знаходимо визначення окиснення. Діти шукають та узагальнюють, роблять висновки.

  1. Реакція окиснення - реакція, в результаті якої речовина взаємодіє з киснем. Зараз на конкретних прикладах будемо спостерігати окиснення деяких речовин.  Записують у зошит визначення.

Перегляд демонстрації з використанням ППЗ «Віртуальна хімічна лабораторія. Демонстрація 8.8»

 Рівняння хімічних реакцій допоможуть розібратися в суті процесів, які відбуваються в дослідах.

Давайте згадаємо:

  • Що таке проста речовина?
  • Що таке складна речовина?

 На слайді 6 записуємо рівняння реакції горіння сірки, магнію, фосфору, заліза  вугілля у кисні. Діти записують і звіряють із слайдом.

S+ O2 =  SO2

4Mg  +  O2   =  2MgO

4P  +  5O2   =  2P2 O5

3Fe  +  2O2  =  Fe3 O4

Проблемне питання:

  1. Які ознаки реакції ви спостерігали? (виділення світла, вогню, горіння)

(Слайд 7). Друге нове поняття це реакція горіння. Звернемось до Вікіпедії.

 Реакція горіння - це реакція, при якій відбувається виділення тепла і світла.

 Питання.

 Як ви думаєте, чому горіння на повітрі є не таким яскравим, ніж у кисні? (концентрація кисню більша).

 У електронному підручнику вичитуємо умови виникнення та припинення горіння (ст.112)

А тепер подивіться на написані рівняння.

 Що в них спільного?

 Дані реакції можна віднести до одного типу?

 Ці реакції називають реакціями сполучення. (слайд 7)

 Реакція сполучення - це реакція, в результаті якої відбувається взаємодія двох простих або складних речовин, але утворюється тільки одна складна.

 А тепер подивіться на формули продуктів реакцій.

 Що ви можете сказати про їх склад?

 З атомів, яких хімічних елементів складаються формули? (складаються з двох елементів, один, з яких - оксиген)

 Такі речовини називаються - оксидами. Запишіть нове четверте поняття. (слайд 7)

Оксиди - складні речовини, що складаються з двох елементів, один з яких Оксиген.

Як же правильно складати назви оксидам? Звертаємо увагу на алгоритм.

Алгоритм. Записуємо у зошит.

  1. Назва хімічного елементу
  2. Валентність (римськими цифрами в дужках, якщо елемент має змінну валентність.
  3. Слово оксид

Наприклад, карбон (ІV) оксид.

Далі учні самостійно складають назви до утворених оксидів із демонстрації.

Взаємодія із складними речовинами.

Демонстрація слайду        (Слайд 8)

Проблемне питання.

 Які продукти реакції утворилися?

Записуємо рівняння реакції та правило: в результаті горіння складних речовин утворюються оксиди тих елементів, що входять до складу речовини, яка згорає.

V. Закріплення матеріалу.

Бесіда.

 З якими хімічними властивостями кисню ми ознайомились?

 Які нові поняття ми сьогодні вивчили?

Індивідуальна диференційована робота по закріпленню отриманих знань. (слайд 9) Підручник п. 15 впр. 2, 3 (2 рівняння)

VІ. Домашнє завдання. Вивчити п. 15, виконати вправи 3 (закінчити), 4. Підготуватись до практичної роботи.

VІІ. Підведення підсумків. Рефлексія. Оцінювання.

  1. Отже, які були цілі нашого сьогоднішнього уроку?
  2. На вашу думку, ви впоралися з поставленими завданнями?
  3. Що необхідно зробити для повного засвоєння теми? (вивчити домашнє завдання) (слайд 10)
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
19 грудня 2019
Переглядів
3934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку