Урок "Короткі відомості з історії розвитку хімії" 7 клас

Про матеріал
Розробка уроку на задану тему за методикою змішаного навчання та використання он-лайн ресурсів (інтерактивного плакату Thinlink, домашнього завдання у втгляді тестування на освітній платформі naurok). Використані авторські он-лайн ресурси.
Перегляд файлу

Хімія 7 клас . Урок № 2

Тема: Машина часу. Короткі відомості з історії хімії.

Очікуваний результат: учень вміє: використовувати інформаційні ресурси для отримання хімічних знань; складати усне і письмове повідомлення на задану тему, обговорювати та добирати аргументи на користь власних суджень; працювати у групі, брати участь в обговоренні; висловлює судження про значення досліджень різних часових епох для сучасної науки, історію розвитку хімії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Методи навчання: перевернутий клас, змішане навчання.

Обладнання: ноутбуки, смартфони у учнів, 4 листи ватману, 4 набори кольорових фломастерів або олівців, заготовки різних смайликів настрою.

Попередня підготовка: Учням було задано домашнє завдання ознайомитись із матеріалами відповідного параграфу підручника (за підручником Попель, Л. Крикля § 2) та за посиланням

https://www.thinglink.com/scene/1227231228478881799 або QR-кодом

 

з інтерактивним плакатом, що містить матеріали з історії розвитку хімії.

У класі підготовлено робочі місця за 4 круглими столами. На кожній станції її назва та завдання у конвертах для кожної групи, яка буде працювати на станції, листок ватману і кольорові фломастери або олівці. Назви станцій: Стародавній світ. Середньовіччя. Новий час. Сучасне і майбутнє.

Хід уроку:

І. Організація класу. Клас поділено на 4 групи, кожна група отримує дорожню карту, на якій вказано послідовність її переміщення по станціях.

ІІ Оголошення теми уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні ми здійснимо мандрівку у часі та побачимо, як у різних історичних періодах розвивалась хімічна наука. Будемо навчатися працювати разом, обговорювати, аналізувати отриману інформацію, аргументувати свою думку.

ІV. Робота за методикою змішаного навчання. Кожна група розпочинає роботу на одній із чотирьох станцій. Після виконання завдання на станції група отримує від учителя завдання, яке вона має виконати на наступній станції. На кожній станції є ноутбуки, на яких, за необхідності, можна відкрити посилання

https://www.thinglink.com/scene/1227231228478881799 і повторити матеріал щодо свого завдання.

Станція 1. Стародавній світ.

Завдання групі 1. Обговорити та записати на плакаті (або зобразити графічно) переваги, які отримали первісні люди у результаті використання вогню.

Завдання групі 2. Створити схему, що відображає, які види діяльності людини дали назви епохам «кам’яна доба», «бронзова доба», «залізна доба».

Завдання групі 3. Записати у вигляді порівняльної таблиці аргументи на користь висловлювання: Стародавні єгиптяни «хіміки»-практики, а стародавні греки – теоретики-філософи.

Завдання групі 4. На основі записів попередників та своїх власних суджень зробити висновки про те, з якими знаннями та вміннями щодо властивостей речовин  та їх використання підійшло людство до середніх віків. Підготувати міні-доповідь.

 

Станція 2. Середньовіччя.

Завдання групі 1. Обговоріть та зобразіть графічно чи у вигляді тез, які задачі ставили перед собою алхіміки.

Завдання групі 2. Обговоріть та зобразіть графічно чи у вигляді тез аргументи щодо хибності поглядів алхіміків.

Завдання групі 3. Обговоріть та зобразіть графічно чи у вигляді тез, які корисні винаходи залишили по собі алхіміки.

Завдання групі 4. На основі записів попередників та своїх власних суджень підготуйте міні-доповідь на тему «Алхімія — крок вперед чи назад у розвитку хімічної науки».

Станція 3. Новий час (XVIIXIX ст.)

Завдання групі 1. Обговоріть та запишіть у вигляді тез, чим відрізнялися підходи до досліджень Р. Бойля, К. Шеєле, А. Лавуазьє від методів алхіміків.

Завдання групі 2. Обговоріть та зобразіть графічно чи у вигляді тез основні відкриття, зроблені хіміками XVII – XIX ст.

Завдання групі 3. Обговоріть та зобразіть графічно чи у вигляді тез, яке значення для хімічної науки мало створення періодичної системи Д. І. Менделєєвим.

Завдання групі 4. На основі записів попередників та своїх власних суджень підготуйте міні-доповідь на тему «Новий час — епоха побудови міцного наукового фундаменту для сучасної хімії».

 

Станція 4. Сучасне і майбутнє.

Завдання групі 1. Зобразіть графічно, яких виробів і матеріалів не існувало б без сучасної хімічної науки.

Завдання групі 2. Обговоріть та зобразіть графічно чи у вигляді тез, які галузі господарства використовують досягнення сучасної хімії.

Завдання групі 3. Виходячи з твердження, що одним із завдань сучасної хімічної науки є створення нових матеріалів із заданими властивостями, пофантазуйте і запишіть у вигляді тез або зобразіть графічно, створення яких матеріалів та з якими властивостями ви очікуєте в недалекому майбутньому.

Завдання групі 4. На основі записів попередників та своїх власних суджень підготуйте міні-доповідь за висловлюванням М. В. Ломоносова «Широко простягає хімія руки свої у справи людські».

V. Підсумковий етап. Виступи кожної групи з міні-доповідями на тему, яку вони отримали на останньому етапі станції. Учасники інших груп можуть задавати питання, висловлювати погодження чи непогодження з виступаючими, додавати свої аргументи.

VI. Рефлексія. Учням пропонується обрати смайлик настрою та прикріпити до плакату і проголосувати таким чином, чи сподобався урок у такому форматі, чи був він корисним.

Домашнє завдання: зайти на сайт join.naurok.ua і виконати тестування (вчитель надає код) за посиланням https://naurok.com.ua/test/istoriya-rozvitku-himichno-nauki-12415.html

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
19 грудня 2019
Переглядів
706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку