Хімічні властивості кисню. Реакція сполучення. Поняття про оксиди.

Про матеріал
Мета: Закріпити знання про способи добування кисню, його фізичні властивості, реакцію розкладу, каталізатор; вивчити хімічні властивості кисню на прикладах взаємодії з фосфором, вуглецем, сіркою; дати поняття про реакції сполучення, горіння, оксиди.
Перегляд файлу

Конспект уроку 24

Тема  : Хімічні властивості кисню. Реакція сполучення. Поняття про оксиди.

Мета:   Закріпити знання про способи добування кисню, його фізичні властивості,  реакцію розкладу,

              каталізатор; вивчити хімічні властивості кисню на прикладах взаємодії з фосфором,

              вуглецем, сіркою; дати поняття про реакції сполучення, горіння, оксиди.

Обладнання: таблиця „ Типи хімічних реакцій”, кисень у склянках, накритих склом, фосфор,

                         вугілля, сірка, ложка для спалювання, спиртівка сірники.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форми роботи: „ мозковий штурм”, лекція, бесіда, експеримент, міні- практикум.

                                              Хід  уроку:

І. Організація класу.

ІІ.Оголошення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань методом  „ мозкового штурму”

На дошці записані основні поняття теми, які з уроку в урок будуть доповнюватись:

-оксиген                               - реакція горіння

-кисень                                 - оксиди

-реакція розкладу

-каталізатор

- реакція сполучення

З класом проводиться фронтальна бесіда за питаннями:

  1. Який хімічний знак Оксигену? Яка його відносна атомна маса?
  2. Яка формула кисню? Яка  його відносна молекулярна маса?
  3. Де кисень знаходиться у природі?
  4. Які фізичні властивості кисню?

IV. Вивчення нового матеріалу

1) Починається з нагадування учням , що таке хімічні властивості речовин.

2) Демонструємо горіння в кисні фосфору, вугілля і сірки. Після демонстрації записуємо рівняння реакцій горіння на дошці і в зошитах.

3) Даємо визначення реакціям сполучення, горіння, окиснення.

4) Даємо визначення – що таке оксиди. Вчимо давати їм назви за сучасною номенклатурою.

     „ назва елемента”  +  Валентність   +   слово  „ Оксид”

                                    ( якщо змінна )

  В записаних на дошці рівняннях утворились такі оксиди, дамо їм назви

P2O5  - фосфор (v ) оксид

CO2   -  карбон (IV) оксид

SO2   -  сульфур (IV)оксид

V. Закріплення вивченого. Взаємоопитування за питаннями.

   1) Що таке реакції сполучення?

   2) Що таке реакції  горіння?

   3) Що таке реакції  окиснення?

   4) Що таке  оксиди?

   5) Міні – практикум: скласти формули оксидів  а) Купрум( І) оксиду

                                                                                     б) Хром (ІІІ)  оксиду

                                                                                     в) Нітроген (V) оксиду.

    Взаємоперевіряють одне одного.

VI.Домашнє завдання.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку