Умови виникнення і припинення горіння. Поширення та колообіг Оксигену у природі. Застосування кисню, його біологічна роль.

Про матеріал
Мета: вивчити умови виникнення і припинення горіння, колоообіг Оксигену у природі;розвивати знання про реакції горіння на прикладах горіння складних речовин, про оксиди; з’ясувати галузі застосування кисню.
Перегляд файлу

Конспект уроку 26

Тема: Умови виникнення і припинення горіння. Поширення та колообіг Оксигену у  природі.

           Застосування кисню, його біологічна роль.

Мета: вивчити умови виникнення і припинення горіння, колоообіг Оксигену у  природі;розвивати

            знання про реакції горіння на прикладах горіння складних речовин, про оксиди; зясувати галузі

            застосування кисню.

Обладнання: таблиці „Застосування кисню”, „ Типи хімічних реакцій”, „Колообіг Оксигену у природі”.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форми роботи: бесіда, робота в парах, інтелектуальна розминка, хімічна розминка,                                                                                                                                                                                          

          „ Шпаргалка”, „ Мікрофон”.                              

Хід уроку:

І.  Організація класу.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Інтелектуальна розминка.  Учитель записує основні  поняння теми на дошці:
  • Оксиген                                    - реакція горіння
  • Кисень                                      - реакція окиснення
  • реакція розкладу                     - каталізатор
  • реакція сполучення                -  оксиди

Після запису на дошці основних понять учні розкривають їх суть.

  1. Хімічна розминка на  2 варіанти.

                            І                                                                     ІІ

                      Складіть  рівняння реакцій окиснення  речовин:

Натрію, магнію , сірки                      І            Калію, алюмінію, фосфору

                      Дайте назви утвореним оксидам.

На зворотній стороні дошки записані відповіді і учні проводять взаємоперевірку.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Складаємо схему :

                                                              Горіння

 

 

  Умови виникнення горіння                            Умови  припинення горіння

-нагрівання речовини до t займання              - охолодити речовину

- доступ кисню                                                 - припинити доступ кисню

                                                                           а) водою б) піском  в) ковдрою г) вогнегасником.

2) Вивчення реакцій  горіння складних речовин.

     Записуємо рівняння реакції горіння метану. Звертаємо увагу учнів на те, що метан складна речовина ,яка складається з атомів Карбону і Гідрогену. Отже, при горінні метану будуть утворюватись два оксиди:  карбон (IV) оксид і гідроген оксид  або вода.

                                 CH4 +  2O2  CO2  +  2H2O

     Пропонуємо учням записати рівняння реакції горіння гідроген сульфіду (H2S).

Перед цим пропонуємо визначити  з яких хімічних елементів складається ця

речовина  і які оксиди із раніше вивчених можуть утворитися?

      Записуємо рівняння.

                                 2H2S +  3O2 2SO2 + 2H2O

     Робимо висновок , що при горінні складних речовин утворюється стільки оксидів,скільки  хімічних елементів входить до складу складної речовини.

3) Вивчаємо колообіг Оксигену у природі за схемою наданою у підручнику або можна скласти власну.

4) Вивчення галузей застосування кисню. Складання схеми за текстом підручника.

„Шпаргалка”- учні створюють опорну схему- шпаргалку, за якою будують свою відповідь.

 

                                  Горіння                          O2                          Дихання

 

  • побутові потреби                                                                                   - медицина
  • добування високих температур                                                            - льотчики
  • інтенсифікація металургійних                                                              - космонавти

процесів                                                                                                  - водолази

  • як окисник при добуванні                                                                     - пожежники

сульфатної і нітратної кислот                                                               - тварини 

  • добування вибухових речовин                                                             -  рослини
  • різання і зварювання металів

 

V. Закріплення вивченого.  „ Мікрофон”

    Учні передають одне одному уявний „ мікрофон” і відповідають на запитання з вивченої теми. Можна використовувати основні поняття, які записані на дошці , а також схеми , складені на уроці.

 

VI. Домашнє завдання.

doc
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку