Хімічний квест для учнів 9 класів

Про матеріал
Розвивати в учнів зацікавлення до вивчення предмету; закріпити отримані знання з предмету.
Перегляд файлу

Хімічний квест для учнів 9 класів

Мета: розвивати в учнів зацікавлення до вивчення предмету; закріпити отримані знання з предмету.

Розрахований на 3 команди.

Станція 1 «Історична»

На обговорення запитання та прийняття рішення відводиться 1 хв.. Відлік часу розпочинається після команди «Час!». За кожну правильну відповідь команді нараховується 1 бал

Запитання

1 Цей видатний учений 18 ст досяг великих успіхів в астрономії, фізиці, розробці різних видів кольорового скла, склав вірші і навіть писав історичні трактати. Здобув духовну освіту в Москві, а хімічну – у Києво-Могилянській академії. Його ім’ям названо один з фундаментальних хімічних законів та університет у Москві. Назвіть цього вченого.

(Відповідь: М.В.Ломоносов)

2 Їхнє мистецтво зародилося в античні часи, але найбільшого розвитку досягло в середні віки в арабських клітинах, де до назви давньої науки і був доданий префікс. Останні з них зникли у 18 ст., але завдяки їм отримали методи розділення сумішей і очищення речовин, описи властивостей найважливіших кислот та багатьох солей. Як ми називаємо цих людей?

(Відповідь: Алхіміки)

3 Цей видатний італійський фізик і хімік жив у 18-19 ст. Спочатку він отримав юридичну освіту, але потім зацікавився природничими науками. Його наукові праці присвячені вивченню електричних та теплових процесів, переносу рідини, але справжню славу йому принесло дослідження газів. Назвіть прізвище цього вченого.

(Відповідь: Авогадро)

Станція 2 «Швидкісна»

Змагання сприяє розвитку пізнавальної активності та закріпленню основних понять.За відведений час учні повинні дати якомога більше відповідей.

Віріант 1

1 зв'язок між іонами (Іонний)

2 Тип кристалічної гратки алмаза (атомна)

3 Найбільш активний неметал (фтор)

4 Розчини чи розплави, що проводять електричний струм (електроліти)

5 Рідкий за звичайних умов метал (ртуть)

6 Речовини, що прискорюють хімічні реакції (каталізатори)

7 Складні речовини, що складаються з двох елементів, один з яких Оксиген (оксиди)

8 Реакція, у результаті якої виділяється тепло (екзотермічна)

9 Явища, під час яких відбувається перетворення одних речовин в інші (хімічні)

10 Умовний знак складу речовини за допомогою хімічних знаків та індексів (хімічна формула)

11 Реакція, у результаті якої з однієї речовини утворюється кілька (розклад)

12 Реакції, які відбуваються зі зміною ступеня окиснення елементів (окисно-відновні)

13 Найлегший газ (водень)

14 Автор періодичного закону (Менделєєв)

15 Явище, у результаті якого змінюється агрегатний стан речовини (фізичне)

16 Яких елементів більше в періодичній системі: металів чи неметалів (Металів)

17 Чому дорівнює відносна атомна маса Гідрогену (1)

18 Що важче: 1 кг вати чи 1 кг заліза? (однаково)

19 Формула вуглекислого газу (CO2)

20 Що таке луги? ( Розчинні у воді основи)

Варіант 2

1 Речовини, розчини і розплави яких не проводять електричного струму (неелектроліти)

2 Реакція, у результаті якої поглинається тепло (ендотермічні)

3 Тип кристалічної гратки кухонної солі (йонна)

4 Умовний запис хімічної реакції за допомогою хімічних формул та знаків (хімічне рівняння)

5 Вода у твердому стані (лід)

6 Об’єм 1 моль газу за н.у. (22.4л)

7Найбільш електронегативний елемент (флуор)

8 Найменша частинка речовини, яка зберігає її хімічні властивості (молекула)

9 Вид хімічного зв’язку в молекулі кисню (ковалентний неполярний)

10 Речовини, що складаються з атомів одного хімічного елемента (прості)

11 Солі нітратної кислоти (нітрати)

12 Негативно заряджений електрод (катод)

13 Хімічно неподільна частинка речовини (атом)

14 Одиниця вимірювання кількості речовин (моль)

15 Позитивно заряджений електрод (анод)

16 Якого газу більше у повітрі – азоту чи кисню (азоту)

17 Скільки груп є в періодичній системі хімічних елементів Д.І.Менделєєва (8)

18 Із чого складається атом? (з ядра , позитивно зарядженого і електронів що несуть негативний заряд)

19 У яких одиницях вимірюється молярна маса (г/моль)

Варіант 3

1 Речовини, що складаються з атомів різних хімічних елементів (складні)

2  Вертикальний ряд подібних за властивостями елементів (група)

3 Скільки періодів у періодичній системі(сім)

4 Формула сульфатної кислоти (H2SO4)

5 Частинка з найменшою масою (електрон)

6 Атоми якого металу входять до складу гемоглобіну крові(ферум)

7 Яке озеро містить найбільшу кількість прісної води (Байкал)

8 У якій воді краще розчиняється кухонна сіль у холодній чи гарячій(однаково)

9 Який колір має чиста вода(світло-голубий)

10 Чому лід плаває у воді(густина льоду менша за густину води)

11 Який хімічний елемент був названий «елементом життя і мислення» (Фосфор)

12 Скільки води в організмі людини (70%)

13Для чого воду хлорують, озонують (для очищення)

14 Чому суворо заборонено заводити автомобілі в закритому гаражі(утворюється чадний газ)

15Назвіть дорогоцінні метали(золото, срібло, платина)

16 Із скількох атомів складається молекула кисню (2)

17 Вода за нормальних умов – рідина чи газ (рідина)

18 У якому році була вперше випробувана ядерна зброя в японських містах Нагасакі та Хіросіма(1945)

Станція 3 « Ерудит»

Потрібно утворити якомога більше назв хімічних елементів з літер назви елемента з порядковим номером 91 (Протактиній,Актиній, Торій, Натрій, Титан, Криптон)

Станція 4 «Літературна»

  1. Ця надзвичайно обдарована людина могла б зробити кар’єру хіміка. Адже цей чоловік був автором наукової роботи «Визначення тютюну за його попелом», міг відрізнити кров від фарби та розрізнити 73 сорти парфумів. Але він обрав інший шлях, завдяки якому про нього дізнався весь світ. Назвіть його. (Шерлок Холмс)
  2. Остап Бендер, головний герой роману І.Ільфа й Є.Петрова «Золоте теля» знав до 150 рецептів приготування самогону: « Зараз же вам продиктую, тобто зараз же після одержання грошей. Який завгодно: картопляний , пшеничний, абрикосовий, ячмінний, із шовковичних ягід, із гречаної каші. Навіть зі звичайної табуретки можна гнати самогон. Деякі дуже люблять табуретівку. А то можна просто кишмишівку або слив’янку.» Чи можна зі звичайної табуретки гнати самогон? ( У промисловості із целюлози одержують етиловий спирт у результаті ферментативного гідролізу. Однак такий гідролізний спирт не можна використовувати у харчових цілях)
  3. Герої роману Ж.Верна «Діти капітана Гранта» тільки-но зібралися повечеряти м’ясом дикої лами (гуанако), як  раптом довідалися, що воно зовсім неїстівне. «Може воно дуже довго лежало?» - заклопотано запитав один із них. « Ні, на жаль, воно дуже довго бігало!» - відповів учений-географ Паганель – М'ясо гуанако смачне  тільки тоді, коли тварина убита під час відпочинку, однак якщо полювання затяглося і звір довго бігав, його м'ясо їсти не можна.» Яка речовина, що нагромадилася в м’язах убитої тварини, зробила м'ясо неїстівним? (молочна кислота)

 

Станція 5 « Дослідницька»

Завдання 1. Визнач середовище.

     У трьох пронумерованих пробірках речовини: у першій – вода, у другій – розчин кислоти, у третій розчин лугу. Визначте, під яким номером у пробірці кислота, луг і вода.

Завдання 2.

Налийте у пробірку розчин мідного купоросу і додайте розчин лугу. Нагрійте пробірку. Запишіть рівняння хімічних реакцій.

Завдання 3

 Практично виконайте перетворення: цинк – цинк сульфат – цинк гідрооксид. Запишіть рівняння реакцій, опишіть спостереження.

 

Станція 6 «Сенкан»

  1. Складіть сенкан для хімічно неподільної частинки (атом)
  2. Складіть сенкан для води у твердому стані (лід)
  3. Складіть сенкан для одиниці вимірювання кількості речовини (моль)
docx
Додано
16 жовтня 2023
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку