Чернівецька гімназія №7 Чернівецької міської ради
Урок хімії в 7 класі НУШ
(на основі Модельної програми Г.А Лашевської
і відповідного власного календарного планування
Вчителька
Старовойт В.Г.
Тема 1. Здобуваємо й застосовуємо хімічні знання безпечно
Урок №1.
Тема уроку «ВСТУП. Безпека праці в побуті, на виробництві. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, у зоні надзвичайної ситуації (воєнних дій). Інструктаж з БЖД»
Мета уроку:
На основі одержаних знань, умінь і навичок учнів розкрити важливість здобування і застосування знань безпечно; доповнити знання новою інформацією, особливо тією, що стосується навчання під час військового стану. Опрацювати Інструктаж з ОБЖ.
Зробити анонс вивчення курсу хімії у 7 класі та вимоги до його засвоєння; познайомити з очікуваними результатами навчання.
Змістовні лінії уроку: безпека життєдіяльності – основа навчання природничих дисциплін; громадянська позиція кожного українського школяра
Використання компетентностей на уроці:
Спілкування державною мовою
Екологічна грамотність і здорове життя
Інформаційно- цифрова компетентність
Уміння вчитися впродовж життя
Використання інтерактивних методів навчання ( в залежності від часу і активності учнів можливо часткове використання):
Групове обговорення
Коло ідей
Плакат думок
Сенкан ( можна використати для індивідуального домашнього завдання)
Очікуванні результати: Моделює одержані в 5-6 класах знання з інтегрованого курсу природничих дисциплін на матеріалі безпеки в побуті , на виробництві; в разі виникнення надзвичайних ситуацій ( під час військового стану). Висловлює власні думки з приводу дотримання правил Т/Б при використанні обладнання кабінету, лаборантської кімнати; використовує інтернет ресурси для засвоєння матеріалу
Обладнання: телевізор ( екран), ноутбук, підключений інтернет, заготівки для роботи на класній дошці ( наше гасло на цей рік : дбати про безпеку і здоров’я постійно; навчатися старанно, відпочивати активно); заготовлені посилання на он лайн сервіси : wordwall learningapps; паперові символи уроку «Атомчик і Молекула» ; заготовлена «Капусточка» із запитаннями; презентація ходу уроку, « Дерево безпеки» ( заготівка) та правила безпеки ( заздалегідь надруковані)
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Вітання: «Слава Україні! Відповідь: «Героям слава!». Представляю себе і предмет який викладатиму. Озвучую вимоги до уроку: зошит, ручка. Прошу зробити перший запис в зошиті дати та теми уроку озвученої, або записаної на дошці ( у презентації)
Гасло для всього навчального року пропоную таке : « Дбати про здоров’я і безпеку – постійно; навчатися – сумлінно; відпочивати – активно!» ( розміщую на дошці, або в презентації на екрані)
ІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок
Зупиняючись на потребах людини зазначаю, що є першочергові і другорядні потреби. (іде обговорення). Прошу пригадати без чого людина не може жити?
- Повітря
- Вода
- Безпека
Підводжу підсумок, що саме ці поняття і є предметом нашої роботи на уроці.
ІІІ. Вивчення теми на основі знань учнів
Пропоную зробити коло і проводжу гру «Капусточка» на виявлення знань учнів з природничого циклу за 5-6 клас. ( Суть гри. На окремих листках записую запитання, які діти мали вивчити в попередніх класах. Скручую їх у клубочок. Найскладніші запитання розміщую в середину, а найпростіші зверху. Отримуємо кулю із паперових листків із запитаннями. Починаємо цю кулю передавати по колу зі словами : «Ти, Капусточко, котись і у мене зупинись! Учень у якого опинилася куля на останньому слові, знімає верхній листок і читає запитання. Якщо знає відповідь, то відповідає і отримує якийсь символ ( кольоровий смайлик ). Якщо відповіді не знає, то пропоную відповісти тому, хто знає і віддаю смайлик. Запитань має бути не багато. (Питання для «КАПУСТОЧКИ»: Що таке речовини? Чи можете привести приклад суміші? З чого складається повітря? Що знаєте про воду? Які водні середовища існування можете назвати? З якими природничими науками ви познайомилися в 5-6 класах? Хто знає що таке атом , а що таке молекула? А як вивчають природничі науки, якими методами? Чого треба дотримуватися при вивченні природничих дисциплін?)
Учні сідають і пропоную їм план-схему уроку ( у презентації, або на дошці :
І- Знаємо, уміємо
ІІ- Вивчатимемо
ІІІ- Експеримент ( дослідження)
ІV- Що? Де? Коли? ( цікава інформація)
V – Рефлексія ( оцінювання)
VІ – Джерела інформації ( література, інтернет посилання…)
VІІ - Домашнє завдання,
також вказую, що при роботі з зошиті будемо використовувати певні помітки на полях:
!- вивчити напам’ять
?- доробити, перевірити
Д.З. – домашнє завдання
V – звернути увагу, важливо
ІV. Практична частина – правила поведінки – (https://learningapps.org/4625305)
Пропоную закріпити вивчене на уроці скориставшись посиланням на он лайн ресурс learningapps, де виконати підготовлену вправу ( виконують на телефонах самостійно, або на ноутбуці на клас ), або ж створюємо «Дерево безпеки» ( на дошці прикріплюю схему дерева, або малюю стовбур і гілки, на столі розкладаю опрацьовані на уроці правила і учні по черзі на магнітах прикріпюють їх до заготовленого дерева)
V. Рефлексія ( http://surl.li/eylpd)- на сайті wordwall
Коли треба провести рефлексію, то використовую вправу на сервісі wordwall. Діти по черзі підходять до екрану, крутять колесо і відповідають на питання, що випало. На випадок відсутності інтернету роблю заготовки рефлексії на окремих аркушах , які розкладаю на столі і пропоную витягувати по одному і відповідати.
VІ. Джерела інформації
Вказую електронний підручник та завдання в ньому ; посилання на сервіси
VІІ. Оцінювання
Оцінювання проводжу по максимально набраній кількості смайликів, або звертаюся до учня за самооцінкою…
VІІІ. Домашнє завдання
Вказую в електронному журналі завдання. Виконати одне із запропонованих завдань: 1- Скласти карту пам’яті з теми «Безпека при вивченні хімії», 2- «Правила поведінки на уроці хімії під час повітряної тривоги», або «Сенкан про безпеку життєдіяльності»; даю посилання на сервіси, дублюю через Google class. Записую техніку безпеки –первинний інструктаж. В разі відсутності електронного підручника – фотографую матеріали і через класного керівника розміщую у Viber, або Google class.