Хімія 7 клас НУШ урок №1

Про матеріал
Урок розроблено відповідно до Модельної навчальної програми "Хімія 7-9 класи" для закладів загальної середньої освіти ( авт. Г.А.Лашевська) - наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023року № 1001) та у відповідності із власним календарним планом за цією програмою. Урок базується на знаннях одержаних учнями у 5-6 класах НУШ за програмою "Природничі науки 5-6 класи (інтегрований курс), одним з авторіів якої була Г.А.Лашевська і є продовженням даного напрямку. В розробці уроку мають місце змістовні лінії та компетентності НУШ, а також інтерактивні форми викладення та засвоєння матеріалу. Урок можна проводити із використанням сучасних технічних засобів та без них.
Перегляд файлу

Чернівецька гімназія №7 Чернівецької міської ради

Урок хімії в 7 класі НУШ

(на основі Модельної програми Г.А Лашевської

і відповідного власного календарного планування

Вчителька

Старовойт В.Г.

Тема 1. Здобуваємо й застосовуємо хімічні знання безпечно 

Урок №1.

 Тема уроку «ВСТУП. Безпека праці  в побуті, на виробництві. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, у зоні надзвичайної ситуації (воєнних дій).  Інструктаж з БЖД»

Мета уроку:

     На основі одержаних знань, умінь і навичок учнів розкрити важливість здобування і застосування знань безпечно; доповнити знання  новою інформацією, особливо тією, що стосується навчання під час військового стану. Опрацювати Інструктаж з ОБЖ.

     Зробити анонс вивчення курсу хімії у 7 класі та вимоги до його засвоєння; познайомити з очікуваними  результатами навчання.

Змістовні лінії уроку: безпека життєдіяльності – основа навчання природничих дисциплін; громадянська позиція кожного українського школяра

Використання компетентностей на уроці:

     Спілкування державною мовою

     Екологічна грамотність і здорове життя

     Інформаційно- цифрова компетентність

     Уміння вчитися впродовж життя

Використання інтерактивних методів навчання ( в залежності від часу і активності учнів можливо часткове використання):

     Групове обговорення

     Коло ідей

     Плакат думок

     Сенкан ( можна використати для індивідуального домашнього завдання)

Очікуванні результати: Моделює одержані в 5-6 класах знання з інтегрованого курсу природничих дисциплін на матеріалі безпеки в побуті , на виробництві; в разі виникнення надзвичайних ситуацій ( під час військового стану). Висловлює власні думки з приводу дотримання правил Т/Б при використанні  обладнання кабінету, лаборантської кімнати; використовує інтернет ресурси для засвоєння матеріалу

Обладнання: телевізор ( екран), ноутбук, підключений інтернет, заготівки для роботи  на класній дошці ( наше гасло на цей рік : дбати про безпеку і здоров’я постійно; навчатися старанно, відпочивати активно); заготовлені посилання на он лайн сервіси : wordwall learningapps; паперові символи уроку «Атомчик і Молекула» ; заготовлена «Капусточка» із запитаннями; презентація ходу уроку, « Дерево безпеки» ( заготівка) та правила безпеки ( заздалегідь надруковані)

                                                    Хід уроку:

І. Організаційний момент

Вітання: «Слава Україні! Відповідь: «Героям слава!». Представляю себе і предмет який викладатиму. Озвучую вимоги до уроку: зошит, ручка. Прошу зробити перший запис в зошиті дати та теми уроку озвученої, або записаної на дошці ( у презентації)

Гасло для всього навчального року пропоную таке : « Дбати про здоров’я і безпеку – постійно; навчатися – сумлінно; відпочивати – активно!» ( розміщую на дошці, або в презентації на екрані)

ІІ. Актуалізація знань, умінь і навичок

Зупиняючись на потребах людини зазначаю, що є першочергові і другорядні потреби. (іде обговорення). Прошу пригадати без чого людина не може жити?

-         Повітря

-         Вода

-         Безпека

Підводжу підсумок, що саме ці поняття і є предметом нашої роботи на уроці.

ІІІ. Вивчення теми на основі знань учнів

Пропоную зробити коло і проводжу гру «Капусточка» на виявлення знань учнів з природничого циклу за 5-6 клас. ( Суть гри. На окремих листках записую запитання, які діти мали вивчити в попередніх класах. Скручую їх у клубочок. Найскладніші запитання розміщую  в середину, а найпростіші зверху. Отримуємо кулю із паперових листків із запитаннями. Починаємо цю кулю передавати по колу зі словами : «Ти, Капусточко, котись і у мене зупинись! Учень у якого опинилася куля на останньому слові, знімає верхній листок і читає запитання. Якщо знає відповідь, то відповідає і отримує якийсь символ ( кольоровий смайлик ). Якщо відповіді не знає, то пропоную відповісти тому, хто знає і  віддаю  смайлик. Запитань має бути не багато. (Питання для «КАПУСТОЧКИ»: Що таке речовини? Чи можете привести приклад суміші?  З чого складається повітря? Що знаєте про воду? Які водні середовища існування можете назвати? З якими природничими науками  ви познайомилися в 5-6 класах? Хто знає що таке атом , а що таке молекула? А як вивчають природничі науки, якими методами? Чого треба дотримуватися при вивченні природничих дисциплін?)

Учні сідають і пропоную їм план-схему уроку ( у презентації, або на дошці :

І- Знаємо, уміємо

ІІ- Вивчатимемо

ІІІ- Експеримент ( дослідження)

ІV- Що? Де? Коли? ( цікава інформація)

V – Рефлексія ( оцінювання)

VІ – Джерела інформації ( література, інтернет посилання…)

VІІ -  Домашнє завдання,

 також вказую, що при роботі з зошиті будемо використовувати певні помітки на полях:

!- вивчити напам’ять

?- доробити, перевірити

Д.З. – домашнє завдання

V – звернути увагу, важливо

ІV. Практична частина – правила поведінки – (https://learningapps.org/4625305)

Пропоную закріпити вивчене на уроці скориставшись посиланням на он лайн ресурс learningapps, де виконати підготовлену вправу ( виконують на телефонах самостійно, або на ноутбуці на клас ), або ж створюємо «Дерево безпеки» ( на дошці прикріплюю схему дерева, або малюю стовбур і гілки, на столі розкладаю опрацьовані на уроці правила і учні по черзі на магнітах прикріпюють їх до заготовленого дерева)

V. Рефлексія  ( http://surl.li/eylpd)- на сайті wordwall

Коли треба провести рефлексію, то використовую вправу на сервісі wordwall. Діти по черзі підходять до екрану, крутять колесо і відповідають на питання, що випало. На випадок відсутності інтернету роблю заготовки рефлексії на окремих аркушах , які розкладаю на столі і пропоную витягувати по одному і відповідати.

 

 VІ. Джерела інформації

Вказую електронний підручник  та завдання в ньому ; посилання на сервіси

VІІ. Оцінювання

Оцінювання проводжу по максимально набраній кількості смайликів, або звертаюся до учня за самооцінкою…

VІІІ. Домашнє завдання

Вказую в електронному журналі завдання. Виконати одне із запропонованих завдань: 1- Скласти карту пам’яті з теми «Безпека при вивченні хімії», 2- «Правила поведінки на уроці  хімії під час повітряної тривоги», або «Сенкан про безпеку життєдіяльності»; даю посилання на сервіси, дублюю через Google class. Записую техніку безпеки –первинний інструктаж. В разі відсутності електронного підручника – фотографую матеріали і через класного керівника розміщую у Viber, або Google class.

 

                                                         

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Баланенко Анастасия Гаврилівна
    Дякую, пані Валентино. Над цим текстом потрібно було добре попрацювати. Ви доклали сюди зусилля, знання та творчість. Успіхів Вам!.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
29 серпня 2023
Переглядів
3653
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку