Адаптована програма з хімії для учня 7 класу з ООП.

Про матеріал
Адаптована програма з хімії для учня 7 класу з ООП за підручником П.Попель на 2023-2024 н.р.
Перегляд файлу

Адаптована програма з хімії (7 клас, П.Попель)

 

Дата уроку

           Тема уроку

      Цілі уроку

Д/з

Адаптація

Система  оцін

Вступ 3 год.

 

 

1

 

Вступниий інструктаж з БЖД

Хімія –природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії.

Сформувати уявлення про предмет вивчення хімії, показати зв`язок хімії з іншими науками, сформувати поняття «тіло», «речовина» та навчити їх розрізняти, показати, що кожна речовина має свої властивості

§1,2 опр.

№2,5 ст.11

 

Організаційна допомога  дитинні з ООП

Підготовка шкалинайменших позитивних зрушень

2

 

Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії,  лабораторним посудом та з маркуванням небезпечних речовин.

Навчальні проекти

 1.Хімічні речовини навколо нас. 2.Історичне значення вогню.                              

Ознайомити з особливостями розвитку хімії як науки, розглянути значення основних етапів розвитку хімії, ознайомити з правилами поведінки, техніки безпеки в кабінеті, лабораторним посудом та обладнанням

§3 опр.

№11,12 ст.24-25

Підг. до пр.роб.№1 ст.35

 

Ознайомити з правилами роботи в кабінеті

Заповнення з учнем шкали досягнень

3

 

Інструктаж з БЖД                       Практична робота № 1 Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій.                                 

Закріпити знання правил техніки безпеки при роботі в кабінеті, сформувати навички поводження з лабораторним обладнанням, посудом, ознайомити з будовою полум’я

§4-5 опр

№22 ст.35

Допомога асистента у виконанні Л.Р.

Визначення труднощів у виконанні завдань

Початкові хімічні поняття. 22 год.

 

 

4

 

Фізичні тіла, матеріали, речовини     

Ознайомити учнів з фізичними тілами, речовинами сформувати поняття «речовина»,  «тіло», «матеріал».

§6 -7опр.

№29,30

Ст..43

Надання можливості обрати метод вивчення

Заповнення з учнем шкали досягнень

 

5

 

Фізичні властивості речовин.

 

Ознайомити учнів з фізичними властивостями речовин, показати, що кожна речовина має властивості, навчити описувати і визначати речовини за властивостями, закріпити уявлення про чисті речовини і суміші.

§6 -7опр.

 

Застосування методу поширення (того, що знає дитина)

Заповнення з учнем шкали досягнень

6

 

Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні).  Способи розділення сумішей

Ознайомити з основними способами розділення сумішей

§8-9 опр.

№44 ст.55

№50 ст61

Дослідницька робота за алгоритмом

Заповнення з учнем шкали досягнень

7

 

Інструктаж з БЖД      Практична робота № 2  

Розділення  суміші .         

Закріпити знання про основні способи розділення сумішей, виробляти навички експериментальної роботи і уміння робити висновки

§9 повт

№54 ст64

 

 

Зменшення обсягу оформлення

Заповнення з учнем шкали досягнень

8

 

Молекули.  Атоми.  Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі.

Сформувати поняття про частинки, з яких побудовані речовини,  поглибити знання про будову атома, ознайомити з основними методами вивчення речовин

§10-11 опр.

№67ст71

 

Додаткове пояснення

Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу

9

 

 

 

 

 

Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Структура періодичної системи

Ознайомити учнів з структурою періодичної системи та принципами розташування хімічних елементів у таблиці, навчити користуватися періодичною системою для знаходження інформації про елементи

§6-11 повт.

Зменшення інформаційного навантаження

Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу

10

 

Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів

Ознайомити з поняттями «атомна одиниця маси та відносна атомна маса», навчити розрізняти ці поняття, сформувати навички порівнювати відносні атомні маси елементів

§12опр

№79ст79

 

Спрощення матеріалу

Заповнення з учнем шкали досягнень

11

 

Хімічні формули речовин

Сформувати уявлення про спосіб запису складу речовин, навчити складати, записувати і читати хімічні формули, виробляти навички аналізувати якісний та кількісний склад речовини за хімічною формулою.

§15 інд завд

Використання наочності

Заповнення з учнем шкали досягнень

12

 

Прості  і складні речовини. Багатоманітність речовин. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи.

Ознайомити з поділом речовин на прості та складні,навчити їх розрізняти, показати відмінність між простими та складними речовинами, систематизувати знання про будову та багатоманітність речовин

§13 ,14 опр

№85,86 ст 84

 

Використання наочності

Заповнення з учнем шкали досягнень

13

 

Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів

сформувати поняття про валентність елементів,  навчити складати формули сполук за валентністю

§16 опр

№108,109

 

Додатковий час на виконання завдання

Заповнення з учнем шкали досягнень

14

 

Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. 

Виробляти вміння визначати валентності хімічних елементів за формулами сполук, навчити визначати можливі валентності елементів за періодичною системою

§16 повт

№110,111

 

Додатковий час на виконання завдання

Заповнення з учнем шкали досягнень

15

 

Узагальнення знань «Початкові хімічні поняття»

 

Т

§15-16 повт

№113

Використання індивідуальних карток

Заповнення з учнем шкали досягнень

16

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою

Сформувати поняття про відносну молекулярну масу, навчити обчислювати відносну молекулярну масу

17 опр

№118,119

Перегляд презентації

 

17

 

Обчислення відносної  молекулярної маси речовини за її формулою

Закріпити і узагальнити знання учнів про відносну молекулярну масу

§17, інд завд.

Додаткове пояснення

Заповнення з учнем шкали досягнень

18

 

Масова частка елемента у складній речовині

Сформувати поняття про масову частку  елемента в складній речовині, навчити розраховувати масову частку елемента та  масу речовини за масовою часткою елемента

§18 опр

№129ст10

 

Додаткове пояснення

Заповнення з учнем шкали досягнень

19

 

Обчислення масової частки елемента в складній речовині

Узагальнити та систематизувати знання учнів про масову частку елемента, розвивати навички розв’язування задач з використанням   масової частки елемента в складній речовині

§18, інд завд

Додатковий час на обчислення

Заповнення з учнем шкали досягнень

20

 

Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин

Сформувати поняття про фізичні та хімічні явища, їх відмінності, розглянути зовнішні ознаки, що супроводжують хімічні реакції, розглянути хімічні властивості речовин

§19 опр

№135,137 ст 115

 

Використання таблиць

Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу

21

 

Інструктаж з БЖД                                         Практична робота №3 Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.

Закріпити знання про фізичні та хімічні явища, виробляти навички експериментальної  роботи з лабораторним обладнанням та хімічними речовинами і уміння записувати результати спостережень, робити висновки

§20 опр

Вик. д/е ст. 123

 

Робота з асистентом

Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу

 

 

 

 

22.

 

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.

 

§21 опр

№149 ст 131

 

Додаткове пояснення

Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу

23

 

Розв’язування задач Навчальні проекти

3. Хімічні явища у природі.

4. Хімічні явища у побуті.

5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.

6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.

 

§21 повт

№152 ст132

 

Спрощення інформації

Заповнення з учнем шкали досягнень

24

 

Узагальнення  та систематизація  знання з теми «Початкові хімічні поняття»

Повторити та узагальнити  знання учнів про основні початкові поняття

Повт. 6-21.

Додатковий час на виконання завдання

Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу

25

 

Контрольна робота

Визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Початкові хімічні поняття»

Т

Додатковий час на виконання завдання

Заповнення з учнем шкали досягнень

Кисень. 9 год.

 

 

26

 

Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню

Ознайомити учнів зі складом повітря, його властивостями

§22 опр

№160ст137

 

Презентація

Заповнення з учнем шкали досягнень

27

 

Добування кисню в  лабораторії та промисловості.  Реакція розкладу.  Поняття  про каталізатор. Способи збирання кисню.  Доведення  наявності  кисню

Розглянути способи добування кисню в промисловості та лабораторії, ознайомити з реакцією розкладу, сформувати поняття про каталізатор

§23 опр

№166-167

 

Виключення неважливих компонентів

Заповнення з учнем шкали досягнень

28

 

Інструктаж з БЖД             Практична робота № 4  Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.

Виробляти навички добування кисню лабораторними методами, розпізнавання його, збирання його, продовжувати формувати навички практичної роботи

§23 повт.

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу

29

 

Хімічні властивості кисню: взаємодія з

простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.

Ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню на прикладі його   взаємодії з простими речовинами, закріпити навички складання хімічних рівнянь, розширити знання про хімічні реакції, сформувати уявлення про реакції сполучення

§24 опр.

№175,176

 

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи

Заповнення з учнем шкали досягнень

30

 

Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози) Поняття про оксиди, окиснення(горіння, повільне окиснення, дихання)

 Ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню – взаємодією зі складними речовинами; розвивати вміння аналізувати результати хімічних реакцій.                                                                                                                     

§25 опр

№188,189(а)

 

Додаткове пояснення

Заповнення з учнем шкали досягнень

31

 

Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних речовин Колообіг  Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.

 Розширити і поглибити знання учнів про Оксиген як хімічний елемент та кисень, як просту речовину; розглянути колообіг Оксисену в природі; з'ясувати основні галузі, що використовують кисень

§26 опр

№194 ст164

 

Зменшення інформативного навантаження

Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу

32

 

Навчальні проекти

7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її.

8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.

 

§25-26 повт.

Зменшення інформативного навантаження

Заповнення з учнем шкали досягнень

33

 

Узагальнення та систематизація знань з теми « Кисень»

 Повторити, узагальнити та систематизувати знання про прості речовини на прикладі кисню

№196 ст164

Використання відеоматеріалів з теми

Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу

34

 

Контрольна робота

Визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Кисень»

Т

Тестове завд.

Додатковий час на виконання завдання

Заповнення з учнем шкали досягнень

                                         Вода. 13 год.

 

 

35

 

Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості.

Розглянути будову молекули води,фізичні властивості води її поширення у природі

§27 опр

№199 ст169

 

Презентація Застосування методу поширення

Заповнення з учнем шкали досягнень

36

 

Вода – розчинник. Значення води і водних розчинів у природі та житті людини.

Узагальнити поняття про роль води як розчинника, ознайомити з значенням води та розчинів у природі та житті людини

Інд. Завд.

Слайди. Застосування методу поширення

Заповнення з учнем шкали досягнень

37

 

Розчин і його компоненти: розчинник,  розчинена речовина

Сформувати уявлення про розчинник і розчинену речовину, сформувати поняття про розчини

§28 опр

№206 ст172

 

Додаткове пояснення

Заповнення з учнем шкали досягнень

38

 

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину.

 

Ознайомити учнів з кількісним складом розчину, сформувати, вміння розраховувати масову частку розчиненої речовини та масу речовини за масовою часткою, масу води для приготування розчину

§29 опр

№215,218 ст177-178

 

Чітка інструкція та покроковий алгоритм виготовлення розчину

Заповнення з учнем шкали досягнень

39

 

Розв’язування розрахункових задач

 

Інд. Завд.

Додаткове пояснення

Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу

40

 

Розв’язування розрахункових задач

Закріпити вміння розраховувати масову частку розчиненої речовини і масу речовини в розчині

Інд. Завд., №220 ст 179 тести

Додаткове пояснення

Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу

41

 

Інструктаж з БЖД                                         Практична робота №5 Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.

 

§29 повт.

№219 ст178

Залучення до групової роботи. Стимулювання активності

Виявлення труднощів у виконанні ПР

42

 

Взаємодія води з оксидами . Поняття про кислоти й основи.

 Поняття про індикатори.

Розглянути взаємодію води з оксидами та простими речовинами, ознайомити з індикаторами

§30 опр

№225,227

§31 опр

230-231 ст189

Зменшення інформаційного навантаження

Заповнення з учнем шкали досягнень

43

 

Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від                                                                                                                                                                                                                                                                           забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.

Ознайомити учнів з кислотними дощами, розглянути проблему забруднень навколишнього середовища

§32 опр

№237 ст195

 

Зменшення інформаційного навантаження

Заповнення з учнем шкали досягнень

44

45

 

Навчальні проекти

9. Дослідження якості води з різних джерел.

10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.

11. Способи очищення води в побуті.

12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.

13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».

 

§32 опр

№237 ст195

 

 

 

 

 

 

 

§33 опр

№241

 

Допомога у виборі теми. Чіткий інструктаж складання проєкту

Заповнення з учнем шкали досягнень

46

 

Узагальнення й систематизація знань з теми «Вода»

Повторити, узагальнити та систематизувати знання з теми: «Вода»

§27-33 повт

Використання індивідуальних карток, схем

Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу

47

 

Контрольна робота

Визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Вода»

Повт. визначень

Чітка інструкція та покроковий алгоритм

Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу

Узагальнення  4 год

48

 

Розв’язування задач і вправ

 

тести

Додаткове пояснення

Заповнення з учнем шкали досягнень

49

 

Розв’язування задач і вправ

 

Інд. картки

Додаткове пояснення

Заповнення з учнем шкали досягнень

50

 

Розв’язування розрахункових задач

 

№229

Додаткове пояснення

Заповнення з учнем шкали досягнень

51

 

Підсумковий урок

 

Т

Спрощення, презентація

Заповнення шкали досягнень

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Планування
Інкл
Додано
5 вересня 2023
Переглядів
2728
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку