Адаптована програма з хімії (7 клас, П.Попель)
№
|
Тема уроку |
Цілі уроку |
Д/з |
|||
Вступ 3 год. |
|
|
||||
1 |
|
Вступниий інструктаж з БЖД Хімія –природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. |
Сформувати уявлення про предмет вивчення хімії, показати зв`язок хімії з іншими науками, сформувати поняття «тіло», «речовина» та навчити їх розрізняти, показати, що кожна речовина має свої властивості |
§1,2 опр. №2,5 ст.11
|
Організаційна допомога дитинні з ООП |
Підготовка шкалинайменших позитивних зрушень |
2 |
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії, лабораторним посудом та з маркуванням небезпечних речовин. Навчальні проекти 1.Хімічні речовини навколо нас. 2.Історичне значення вогню. |
Ознайомити з особливостями розвитку хімії як науки, розглянути значення основних етапів розвитку хімії, ознайомити з правилами поведінки, техніки безпеки в кабінеті, лабораторним посудом та обладнанням |
§3 опр. №11,12 ст.24-25 Підг. до пр.роб.№1 ст.35
|
Ознайомити з правилами роботи в кабінеті |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
3 |
|
Інструктаж з БЖД Практична робота № 1 Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. |
Закріпити знання правил техніки безпеки при роботі в кабінеті, сформувати навички поводження з лабораторним обладнанням, посудом, ознайомити з будовою полум’я |
§4-5 опр №22 ст.35 |
Допомога асистента у виконанні Л.Р. |
Визначення труднощів у виконанні завдань |
Початкові хімічні поняття. 22 год. |
|
|
||||
4 |
|
Фізичні тіла, матеріали, речовини |
Ознайомити учнів з фізичними тілами, речовинами сформувати поняття «речовина», «тіло», «матеріал». |
§6 -7опр. №29,30 Ст..43 |
Надання можливості обрати метод вивчення |
Заповнення з учнем шкали досягнень
|
5 |
|
Фізичні властивості речовин.
|
Ознайомити учнів з фізичними властивостями речовин, показати, що кожна речовина має властивості, навчити описувати і визначати речовини за властивостями, закріпити уявлення про чисті речовини і суміші. |
§6 -7опр.
|
Застосування методу поширення (того, що знає дитина) |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
6 |
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей |
Ознайомити з основними способами розділення сумішей |
§8-9 опр. №44 ст.55 №50 ст61 |
Дослідницька робота за алгоритмом |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
7 |
|
Інструктаж з БЖД Практична робота № 2 Розділення суміші . |
Закріпити знання про основні способи розділення сумішей, виробляти навички експериментальної роботи і уміння робити висновки |
§9 повт №54 ст64
|
Зменшення обсягу оформлення |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
8 |
|
Молекули. Атоми. Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. |
Сформувати поняття про частинки, з яких побудовані речовини, поглибити знання про будову атома, ознайомити з основними методами вивчення речовин |
§10-11 опр. №67ст71
|
Додаткове пояснення |
Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу |
9
|
|
Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва. Структура періодичної системи |
Ознайомити учнів з структурою періодичної системи та принципами розташування хімічних елементів у таблиці, навчити користуватися періодичною системою для знаходження інформації про елементи |
§6-11 повт. |
Зменшення інформаційного навантаження |
Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу |
10 |
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів |
Ознайомити з поняттями «атомна одиниця маси та відносна атомна маса», навчити розрізняти ці поняття, сформувати навички порівнювати відносні атомні маси елементів |
§12опр №79ст79
|
Спрощення матеріалу |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
11 |
|
Хімічні формули речовин |
Сформувати уявлення про спосіб запису складу речовин, навчити складати, записувати і читати хімічні формули, виробляти навички аналізувати якісний та кількісний склад речовини за хімічною формулою. |
§15 інд завд |
Використання наочності |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
12 |
|
Прості і складні речовини. Багатоманітність речовин. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. |
Ознайомити з поділом речовин на прості та складні,навчити їх розрізняти, показати відмінність між простими та складними речовинами, систематизувати знання про будову та багатоманітність речовин |
§13 ,14 опр №85,86 ст 84
|
Використання наочності |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
13 |
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів |
сформувати поняття про валентність елементів, навчити складати формули сполук за валентністю |
§16 опр №108,109
|
Додатковий час на виконання завдання |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
14 |
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
Виробляти вміння визначати валентності хімічних елементів за формулами сполук, навчити визначати можливі валентності елементів за періодичною системою |
§16 повт №110,111
|
Додатковий час на виконання завдання |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
15 |
|
Узагальнення знань «Початкові хімічні поняття» |
|
Т §15-16 повт №113 |
Використання індивідуальних карток |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
16 |
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою |
Сформувати поняття про відносну молекулярну масу, навчити обчислювати відносну молекулярну масу |
17 опр №118,119 |
Перегляд презентації |
|
17 |
|
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою |
Закріпити і узагальнити знання учнів про відносну молекулярну масу |
§17, інд завд. |
Додаткове пояснення |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
18 |
|
Масова частка елемента у складній речовині |
Сформувати поняття про масову частку елемента в складній речовині, навчити розраховувати масову частку елемента та масу речовини за масовою часткою елемента |
§18 опр №129ст10
|
Додаткове пояснення |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
19 |
|
Обчислення масової частки елемента в складній речовині |
Узагальнити та систематизувати знання учнів про масову частку елемента, розвивати навички розв’язування задач з використанням масової частки елемента в складній речовині |
§18, інд завд |
Додатковий час на обчислення |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
20 |
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин |
Сформувати поняття про фізичні та хімічні явища, їх відмінності, розглянути зовнішні ознаки, що супроводжують хімічні реакції, розглянути хімічні властивості речовин |
§19 опр №135,137 ст 115
|
Використання таблиць |
Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу |
21 |
|
Інструктаж з БЖД Практична робота №3 Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. |
Закріпити знання про фізичні та хімічні явища, виробляти навички експериментальної роботи з лабораторним обладнанням та хімічними речовинами і уміння записувати результати спостережень, робити висновки |
§20 опр Вик. д/е ст. 123
|
Робота з асистентом |
Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу
|
22. |
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. |
|
§21 опр №149 ст 131
|
Додаткове пояснення |
Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу |
23 |
|
Розв’язування задач Навчальні проекти 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті. 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. |
|
§21 повт №152 ст132
|
Спрощення інформації |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
24 |
|
Узагальнення та систематизація знання з теми «Початкові хімічні поняття» |
Повторити та узагальнити знання учнів про основні початкові поняття |
Повт. 6-21. |
Додатковий час на виконання завдання |
Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу |
25 |
|
Контрольна робота |
Визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Початкові хімічні поняття» |
Т |
Додатковий час на виконання завдання |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
Кисень. 9 год. |
|
|
||||
26 |
|
Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню |
Ознайомити учнів зі складом повітря, його властивостями |
§22 опр №160ст137
|
Презентація |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
27 |
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню |
Розглянути способи добування кисню в промисловості та лабораторії, ознайомити з реакцією розкладу, сформувати поняття про каталізатор |
§23 опр №166-167
|
Виключення неважливих компонентів |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
28 |
|
Інструктаж з БЖД Практична робота № 4 Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. |
Виробляти навички добування кисню лабораторними методами, розпізнавання його, збирання його, продовжувати формувати навички практичної роботи |
§23 повт. |
Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи |
Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу |
29 |
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
Ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню на прикладі його взаємодії з простими речовинами, закріпити навички складання хімічних рівнянь, розширити знання про хімічні реакції, сформувати уявлення про реакції сполучення |
§24 опр. №175,176
|
Чітка інструкція та покроковий алгоритм виконання роботи |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
30 |
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози) Поняття про оксиди, окиснення(горіння, повільне окиснення, дихання) |
Ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню – взаємодією зі складними речовинами; розвивати вміння аналізувати результати хімічних реакцій. |
§25 опр №188,189(а)
|
Додаткове пояснення |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
31 |
|
Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних речовин Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
Розширити і поглибити знання учнів про Оксиген як хімічний елемент та кисень, як просту речовину; розглянути колообіг Оксисену в природі; з'ясувати основні галузі, що використовують кисень |
§26 опр №194 ст164
|
Зменшення інформативного навантаження |
Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу |
32 |
|
Навчальні проекти 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
|
§25-26 повт. |
Зменшення інформативного навантаження |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
33 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми « Кисень» |
Повторити, узагальнити та систематизувати знання про прості речовини на прикладі кисню |
№196 ст164 |
Використання відеоматеріалів з теми |
Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу |
34 |
|
Контрольна робота |
Визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Кисень» |
Т Тестове завд. |
Додатковий час на виконання завдання |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
Вода. 13 год. |
|
|
||||
35 |
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. |
Розглянути будову молекули води,фізичні властивості води її поширення у природі |
§27 опр №199 ст169
|
Презентація Застосування методу поширення |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
36 |
|
Вода – розчинник. Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. |
Узагальнити поняття про роль води як розчинника, ознайомити з значенням води та розчинів у природі та житті людини |
Інд. Завд. |
Слайди. Застосування методу поширення |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
37 |
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина |
Сформувати уявлення про розчинник і розчинену речовину, сформувати поняття про розчини |
§28 опр №206 ст172
|
Додаткове пояснення |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
38 |
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину.
|
Ознайомити учнів з кількісним складом розчину, сформувати, вміння розраховувати масову частку розчиненої речовини та масу речовини за масовою часткою, масу води для приготування розчину |
§29 опр №215,218 ст177-178
|
Чітка інструкція та покроковий алгоритм виготовлення розчину |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
39 |
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
Інд. Завд. |
Додаткове пояснення |
Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу |
40 |
|
Розв’язування розрахункових задач |
Закріпити вміння розраховувати масову частку розчиненої речовини і масу речовини в розчині |
Інд. Завд., №220 ст 179 тести |
Додаткове пояснення |
Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу |
41 |
|
Інструктаж з БЖД Практична робота №5 Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. |
|
§29 повт. №219 ст178 |
Залучення до групової роботи. Стимулювання активності |
Виявлення труднощів у виконанні ПР |
42 |
|
Взаємодія води з оксидами . Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. |
Розглянути взаємодію води з оксидами та простими речовинами, ознайомити з індикаторами |
§30 опр №225,227 §31 опр 230-231 ст189 |
Зменшення інформаційного навантаження |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
43 |
|
Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
Ознайомити учнів з кислотними дощами, розглянути проблему забруднень навколишнього середовища |
§32 опр №237 ст195
|
Зменшення інформаційного навантаження |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
44 45 |
|
Навчальні проекти 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
|
§32 опр №237 ст195
§33 опр №241
|
Допомога у виборі теми. Чіткий інструктаж складання проєкту |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
46 |
|
Узагальнення й систематизація знань з теми «Вода» |
Повторити, узагальнити та систематизувати знання з теми: «Вода» |
§27-33 повт |
Використання індивідуальних карток, схем |
Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу |
47 |
|
Контрольна робота |
Визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми «Вода» |
Повт. визначень |
Чітка інструкція та покроковий алгоритм |
Виявлення труднощів у засвоєнні матеріалу |
Узагальнення 4 год |
||||||
48 |
|
Розв’язування задач і вправ |
|
тести |
Додаткове пояснення |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
49 |
|
Розв’язування задач і вправ |
|
Інд. картки |
Додаткове пояснення |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
50 |
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
№229 |
Додаткове пояснення |
Заповнення з учнем шкали досягнень |
51 |
|
Підсумковий урок |
|
Т |
Спрощення, презентація |
Заповнення шкали досягнень |