Хімія_7кл_НУШ_урок2_Грирогорович_програма_Історія розвитку хімічної науки

Про матеріал
Матеріали до уроку №". Історія розвитку хімічної науки. Нова Українська Школа (НУШ). Модульна програма О.Григорович
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Історія розвитку хімічної наукиІсторія розвитку хімії. Як хімія допомагала людству в розвитку. Хімія та мова. Чумаки, торгівці сіллю

Номер слайду 2

Підготовка до уроку.

Номер слайду 3

Перевірка Д\з. Яка була тема попереднього уроку?Що вивчає хімія?Які проблеми сучасності розв’язує хімія?Скористайтеся інтернетом та знайдіть хімічні виробництва в Одеській областіЩо б Ви хотіли дізнатися сьогодні?Ну що поговоримо про хімію?

Номер слайду 4

На цьому уроці ти дізнаєшся: Звідки походить слово хімія Як сформувалася наукаІмена діячів та їх внесок в розвиток науки. Як змінювалася завдання науки Як одне відкриття погубило сотні тисяч житів, але врятувало мільйони

Номер слайду 5

Походження назви науки Хімія Хто уважно опрацьовував матеріал підручника помітив кілька варіантів походження назви які надавалися у впр №2 та №4. Походження слова «хімія» точно невідоме. Найчастіше його пов'язують з назвою Стародавнього Єгипту – Хем, що означає «чорний» (мабуть, за кольором ґрунту в долині річки Ніл), а зміст цієї назви – «єгипетська наука». Наука про речовини та їх перетворення, зародилася в стародавньому Єгипті. І зовсім не даремно, адже Єгипет був передовою країною стародавнього світу, жерці якого були першими вченими-хіміками. Про що свідчить одне лише бальзамування. За іншою гіпотезою термін «хімія», походить від слова «Хума» або «Хемі» – чорне мистецтво. Адже на час древнього Єгипту їх цивілізація займалася металургіє. Звісно з сучасною якістю їм не зрівнятися, але і я в дитинстві грішив відливанням наконечників для стріл із листів металу старого паркану.

Номер слайду 6

Етапи еволюції (розвитку) ХіміїРізні джерела подають різну кількість періодів, тут ми розглянемо 6 етапів:І емпіричний період (передалхімічний) - починається з опанування вогню та виплавки металів та завершується падіням “античного світу”. У цей час люди зрозуміли, що рогить, а що ні. А також спостерігали плавлення руди. Люди навчилися добувати перші метали (мідь, свинець, олово) та їх сплави. стародавні єгиптяни вміли робити скло, мило, відганяти духмяні речовини. Античні люди вміли роботи папір, оволоділи методами обробки шкіри. Єгипт мав космету, яка була примітивною, шкідливою, або взагалі помірно отруйною. І поруч з тим неймовірно дорогою, лише найбазаможніши верства населення могли одягати мейк. І лише одиниці мали честь бути забальзамованими. З розквітом попиту на золото Єгиптяни винайшли сплав Міді з Цинком (латуль який використовується і досі), що візуально був проакти ідентичний золоту (блиск, ковкість, текстура). Єдий мінус він “хворів”, тобто піддався корозії (в побутовому лексеконі “іржавіння”).

Номер слайду 7

Попрацюємо разом Прочитайте текст до рубрики “Обговорення” стр 14. Вставте пропущені слова. Однією з речовин, що відомі людству з давніх-давен є ___. Вироби з цього металу знаходять під час __ поселень епохи __. Від кінця IV тисячоліття до нашої ери ( понад 6тисяч років тому) в ____ ____золото як гроші. До сьогодні золото є найважливішою ____ світової фінансової системи.

Номер слайду 8

Робота з текстом. Чи правда що золото й досі є одним з еквівалентів грошей?Орієнтовно скільки тисяч років тому люди вже вміли відливати золото?Як Ви вважаєте чи можливо “підробити” золото? Розкажіть які історії Ви знаєте про це.

Номер слайду 9

Етапи еволюції (розвитку) ХіміїІІ етап (алхімічний період) - починається з захоплення арабами територій Єгипту. Саме завдяки їм період отримав назву. Власне префікс аль - це присвійний префікс який вказує на походження. Аль-хемія, дослівно перекладається як “від Хемі” тобто від Єгиптян. Це період містифікації та магічного мислення. І завершився він в 17ст з початком Відродження. Алхіміки намагаються перетворити на золото все, що погано лежить. Хіміки цього періоду шукали складові всього і містичний філософський камінь. Якщо відкинути їх екстравагантність алхіміки першими почали описувати процеси та документувати результати. Як наслідок їх роботи виникла культура запису реакцій у вигляді рівнянь, відкрито низку елементів. Багато сучасного обладнання це модифікована версія того чим користувалися алхіміки. Алхіміки відкрили і описали низку елементів. Особливо цікаві історія Ртуті та Фосфору.

Номер слайду 10

Етапи еволюції (розвитку) ХіміїІІІ Етап (становлення хімії як науки) - у цей час відбувається систематизація та уніфікація накопиченого матеріалу. Наука звільняється від містики і перетворюється на науку в класичному розумінні. У цей час експеримент стає основним способом доведення гіпотез. Отримані речовини використовують як ліки чи з іншою метою. В цей час з'являється ятрохімія, як наука яка вивчає баланс елементів в тілі та способи лікування людей. Парацельс своїми роботами заслуговує статус “батька токсикології Приходить розуміння про газоподібний агрегатний стан. Укладаються перші підручники, наприклад підручник з металургії (автор Агрікола). Розробляються методи отримання основних кислот та лугів. Глаубер впроваджує метод добування хлоридної кислоти. Роберт Бойль започатковує метод хімічного аналізу. Він також впроваджує використання індикаторів, та вивчає густину рідин.

Номер слайду 11

Етапи еволюції (розвитку) ХіміїІІІ Етап (Становлення хімії як науки) - у цей час відбувається систематизація та уніфікація накопиченого матеріалу. Наука звільняється від містики і перетворюється на науку в класичному розумінні. Водночас починають формуватися базові теорії хімії. Бойль та Марріот формують закон ідеального газу. Важливою, хоча і помилковою була теорія “флогістону” Георга Ернст Шталля. Зауважимо, що вчені того часу не знали того, що знаємо ми. Атоми і молекули були лише чутками і не використовувалися в науці. Дуже важливим є відкриття закону збереження маси, що дає поштовх аналітичним дослідження в хімії. Карл Вільгельм Шеєле добув Кисень. А Джозеф Прістлі розробив теорію кисневого горіння і довів її експериментально. Антуан Лоран Лавуазьє видав тракт, де класифікував відомі на той час сполуки. Він систематизував їх зважаючи на властивості. Ба більше він поділив відомі на той час елемент на Метали та неметали. Тобто систематизував хімічні знання. Він навіть назвав деякі лужні речовини гідроксидами невідомих елементів. Спойлер ці елементи потім відкрили.

Номер слайду 12

Етапи еволюції (розвитку) ХіміїІV Етап (Період кількісних законів) - це період відкриття кількісних законів (стереохімічні закони) та розвиток атомно-молекулярної теорії. Стехіометричні закони – це закони, які визначають кількісні співвідношення між елементами у сполуках чи між речовинами при їх взаємодії.Єремія Веніамін Ріхтер відкрив “закон еквівалентів” він експериментально довів, що хімічні реакції між окремими сполуками відбуваються в певних пропорціях. Іншими словами він довів що речовини взаємодіють у чітких пропорціях. Спойлер зараз ці співвідношення відомі як коефіцієнти реакції. Джон Дальтон - дістав з загашника атомарну теорію і дещо модифікував її відповідно до своїх досліджень з тиском газів. Більше того він почав давати відомим елементам масу порівнюючи її з масою Водню. І хоча все це було сиро та з помилками, але дало базу для подальших роботі.

Номер слайду 13

Етапи еволюції (розвитку) ХіміїІV Етап (Період кількісних законів) - це період відкриття кількісних законів (стереохімічні закони) та розвиток атомно-молекулярної теорії. Амадео Авогадро ді Кваренья - висунув припущення, що рівні об’єми газів за одного тиску й температури містять однакову кількість молекул. Сьогодні це називають Закон Авогадро і використовують у розрахунках. Також на честь нього назване Число Авогадро. Йенс Якоб Берцеліус - підсумовую далі експериментів і укладає нову таблицю мас. Він уклав всі відомі на той час елементи (41 емент тоді було відомо). Більше того Берцеліус запроваджує найменування елементів однією чи двома літерами. І більшість з цих символів використовується донині.

Номер слайду 14

Попрацюємо разом Чи правда, що речовини завжди взаємодіють між собою у певних пропорція?Кого називають “батьком токсикології”? Хто із вчених класифікував елементи? Розкажіть про дослід. Прістлі (скористайтеся інтернетом) . Що таке теорія флогістону? Чи мала свій імпакт на розвиток науки? Чи користуються нею зараз?

Номер слайду 15

Етапи еволюції (розвитку) ХіміїV Етап Класичної хімії - в цей було створено періодичну систему, розроблено теорію валентності, відкрито будову атома, хімія неорганічна стає поширено прикладною наукою, початок органічного синтезу та розвиток теорії органічної хімії. Хімія розділяється на окремі інтегровані науки. Йоганн Вольфганг Деберейнер - зробив першу спробу створити періодичну систему. Його Теорія тріад, полягала в тому, що маса атома посередині тріади дорівнює середньому арифметичному мас крайніх членів тріади. Джон Олександер Рейна Ньюлендс - опублікував декілька таблиць, в яких спробував пов’язати властивості елементів із їх еквівалентними масами. Він помітив, що в групах подібних елементів еквівалента маса збільшується на постійну величину. Зрештою вчений склав таблицю, яку назвав “законом октав”.

Номер слайду 16

Етапи еволюції (розвитку) ХіміїV Етап (Сучасна хімія) - На початку ХХ століття сталася революція у фізиці: на зміну системі знань про матерію, засновану на механіці Ньютона, прийшли квантова теорія і теорія відносності. Успіхи фізики на початку XX століття дозволили зрозуміти причини періодичності властивостей елементів і їх сполук, пояснити природу валентних сил і створити теорії хімічного зв’язку між атомами. Поява принципово нових фізичних методів дослідження надала хімікам небачені раніше можливості для вивчення складу, структури і реакційної здатності речовини. Все це в сукупності зумовило серед інших досягнень і блискучі успіхи біологічної хімії другої половини XX століття – встановлення будови білків і ДНК, пізнання механізмів функціонування клітин живого організму

Номер слайду 17

Історія одного хіміка

Номер слайду 18

Робота з підручником. Виконайте вправу №3 стр 19. Однією з найважливіших речовин для людини є сіль. Вона розчинена у водах солоних озер, морів і океанів. В Україні соляним промислом займалися чумаки…. Сіль у Криму з моря не отримували, а видобували з озер перекопської групи (Айгульське,Киятинське, Красне). Крім того, сіль добували в Прикарпатті (Марківка, Коломиці) та також східні регіони України (Ізюм, Бахмут,Тор або Слов’янськ). Інші пізніші маршрути це Хаджибей, Куяльник , Шершенці на території сучасної Одеської області України. Готували сіль переважно випарюванням та вижиманням. Процес був схожий на приготування сиру. У Бахмуті виварювали в ковшах. Як же добували чумаки в сіль в Криму я не знайшов. Моя гіпотеза сіль зішкрябала з дна і просто давали стікати залишку води. Відео яке варто переглянути https://youtu.be/M5 S8kt. Sz. E8 E та https://youtu.be/Eoz0 WE_2 ZHI

Номер слайду 19

Коротко про основне Хімія це наука про речовини та їх перетворення. Хімія має довгу історію, її розвиток починається з момент добування вогню. Люди вміли обробляти та перероблювати природні речовини ще в часи Стародавньої Греції та Стародавнього Єгипту З падінням старого світу хімія розвивалася, як щось містичне і псевдонаукове, а як наука розвивається лише починаючи з Епохи відродження. Основні закони та принципи хімії сформувалися, ще до відкриття будови атома Розвиток сучасної хімії відбувається завдяки розвитку фізику. Нині хімія це прикладна наука, яка має допомагати розвитку людства.

Номер слайду 20

Рефлексія Яка тема уроку?Що нового Ви дізналися про хімію?Які факти Ви вже знали?Чи можемо ми стверджувати, що сьогодні учень школи має доступ до знань накопичених десятками вчених?Що б Ви хотіли вивчити на наступному уроці?

Номер слайду 21

Домашня робота Повторити §1 Дайте відповідь на питання №1 стр 18 та питання №12 стр 22 Відео до уроку Запрошення на онлайн урок

pptx
Додав(-ла)
Примак Іван
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Презентації
Додано
13 серпня
Переглядів
1316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку