Урок 7 клас НУШ презентація до уроку на тему НАВЧАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ № 2 «Визначення густини твердого тіла та сипкої речовини».

Про матеріал
Мета уроку: продовжити знайомство з основними науковими методами пізнання хімії з метою формування умінь спостерігати, фіксувати результати, аналізувати, порівнювати, узагальнювати; - удосконалити вміння розв’язувати дослідницькі задачі на прикладі визначення густини твердого тіла
Зміст слайдів
Номер слайду 1

НАВЧАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ № 2 «Визначення густини твердого тіла та сипкої речовини». Урок № 47 клас

Номер слайду 2

Актуалізація опорних знань. Вимірювання,спостереження й експеримент у хімії.

Номер слайду 3

1. Перелічте основні методи дослідження в хімії(спостереження, вимірювання, експеримент)2. Принцип наукового підходу передбачає певну послідовність дій. Пригадаємо її. Проблемне питання → спостереження →гіпотеза →експериментаналіз результатівпідтвердження або не підтвердження гіпотези.

Номер слайду 4

Що таке густина?Густина – це фізична величина, яка дорівнює відношенню маси суцільного тіла, виготовленого з певної речовини, до об'єму цього тіла . За якою формулою обчислюють густину речовини?  В яких одиницях вимірюється густина? кг/м3 , г/см3

Номер слайду 5

Густина речовин Густина йоду - 4,93 г/см³ Густина цинку - 7,133 г/см³ Густина олова - 7,31 г/см³Густина золота - 19,3 г/см³ Густина платини – 21,45 г/см³Густина води - 1 г/см³ (при 4 °C)Густина олії – 0,92 г/см³Під густиною розуміють масу одного об’єму речовини

Номер слайду 6

Архімед (жив близько 287 до н.е., Сіракузи, Сицилія,помер - ​​212 до н.е., там же) - давньогрецький вчений. Легенда свідчить, що цар Гіерон ІІ, (Сіракузи), що жив 250 років до н.е., хотів перевірити, чи не вкрав його золотий майстер золото, яке було довірено йому для виготовлення корони. Він попросив вченого Архімеда знайти спосіб дізнатися, чи справді корона зроблена зі щирого золота. Архімед, якому цар доручив розслідувати цю справу, довго думав над вирішенням питання. Зважити корону було легко, але як знайти її об'єм, адже корона була дуже складної форми. Рішення виникло раптово, коли він сидів у ванні. У нестямі від радості Архімед вискочив з ванни і побіг вулицями Сіракуз, повторюючи: «Еврика!» (Знайшов!). Архімед занурив корону в циліндричну ємність, наповнену водою і визначив, на яку висоту піднявся рівень води.  Визначив потім об'єм корони, він зміг обчислити її густину, а, знаючи густину, дати відповідь на питання царя: чи немає домішок дешевих металів у золотій короні? Густина речовини корони виявилася менше густини чистого золота. Тим самим майстер був викритий в обмані. Як Архімед виявив шайхрайство царського ювелира

Номер слайду 7

Мета: удосконалити вміння розв’язувати дослідницькі задачі на прикладі визначення густини твердого тіла; розмірковувати, робити висновки на основі спостережень і власного досвіду; працювати з лабораторним обладнанням, посудом, речовинами; представляти результати дослідження в запропонований спосіб. Обладнання: інструкція, презентація, терези, мірний циліндр, будь-яке тіло неправильної форми на вибір (цвях, ключ, дріт тощо), пісок або дрібні камінці, вода. Навчальне дослідження №2 «Визначення густини твердого тіла та сипкої речовини».

Номер слайду 8

Для занесення результатів вимірювань накресліть таблицю:№Досліджуване тіло Маса m (г)Об’єм V, см3 Густина ρ г/см3 Речовина 1. Ключ    2. Цвях     3. Мідний дріт    

Номер слайду 9

Хід роботи1. Зважування досліджуваного тіла Дотримуючись правил зважування, зважте обране тіло. Результат запишіть в таблицю.

Номер слайду 10

2. Визначення об’єму досліджуваних фізичних тіл. Об’єм невеликого тіла можна виміряти за допомогою вимірювального циліндра (мензурки). Для цього необхідно:1. Налити в циліндр стільки води, щоб тіло могло зануритися у неї;2. Визначити об’єм води V1;3. Опустити тіло у воду і визначити об’єм тіла та води V2;4. Визначити об’єм тіла: V=V2-V1. Отримане значення об’єму твердого тіла запишіть в таблицю.

Номер слайду 11

3. Визначення густини За формулою обчисліть густину. Наприклад: Результати дослідження та розрахунків запишіть у таблицю.  За таблицею з’ясуйте, з якого матеріалу виготовлено тіло.ρ таб.=____________, ρ екс.=____________

Номер слайду 12

Використовуючи довідники, за отриманими значеннями густин, зробіть висновок, із яких речовин можуть бути виготовлені досліджувані фізичні тіла.

Номер слайду 13

Висновок: У висновку запишіть, як можна визначити густину твердого тіла: Які вимірювання потрібно виконати?Які прилади для цього потрібно використати?Які обчислення потрібно здійснити?

Номер слайду 14

Підбиття підсумків роботи. Обговорення питань.

Номер слайду 15

1) Чи можливо за результатами дослідження зробити висновок щодо того, з яких матеріалів складаються досліджувані вами об’єкти? 2) Чи можливо визначити об’єм цвяха або ключа, вимірюючи його розміри (довжину, ширину)? 3) Чи коректно вимірювати об’єм тіла, яке не тоне у воді (наприклад, м’ячик для пінг-понга), у спосіб, використаний під час цієї роботи? Відповідь обґрунтуйте. 4) Якщо для цього дослідження використати вологий пісок, то чи буде його густина такою самою, як і густина сухого піску? Відповідь обґрунтуйте. 5) Чи можна точно визначити об’єм піску або іншого сипкого матеріалу, насипавши його в пустий мірний циліндр? Відповідь обґрунтуйте6) Чи можна визначити густину цукру в такий самий спосіб, як і густину піску в цій роботі?

Номер слайду 16

Домашнє завдання: Прочитайте §4, Повторіть § 1 – 3,Виконайте вправу №40 ст. 51

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Власов Руслан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Юзьвяк Любов Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Маляр Олег Григрович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Клюй Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Велика Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Переверзева Інна Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Берзенина Оксана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
pptx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Презентації
Додано
16 серпня
Переглядів
13605
Оцінка розробки
4.9 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку