Тема уроку: «Хмари. Хмарні технології.»
Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям «хмарні технології», а також можливостями хмарного сервісу Google,; розвивати дослідницькі навички, розвивати прийоми розумової діяльності (вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки виховувати самостійність, ІКТ - компетентність.
Тип уроку: удосконалення знань та формування практичних умінь
Методи та прийоми навчання: розповідь, демонстрація,
Основні терміни і поняття: хмарні технології, Диск Google, Документи Google
Наочність:
Технічні засоби навчання:
Інструменти діджиталізації:
Хід уроку.
І. Організаційний момент
1. Перевірка присутності учнів на уроці
2. Ми починаємо урок.
3. Для початку давайте з’ясуємо
з яким настроєм ви прийшли на урок.
Відскануйте QR – код
https://jamboard.google.com/d/1_lzVr0yq3Wz8qIgw_pkkDqnkw5eNZhU_aDWHyrfC7AA/viewer?f=0
(Оголошення статистики опитування)
ІІ. Актуалізація знань
- Чи можете ви сьогодні уявити життя без комп'ютера, Інтернету та IT технологій? (відповіді учнів)
- Звичайно, ні. Сучасні люди не уявляють своє життя без Інтернету з його соціальним спілкуванням та інформаційними ресурсами.
- Скажіть чи можливо зараз у цьому класі створити справжню хмару
Хмари настільки повсякденне явище, що ми вважаємо ніби в них не має нічого цікавого. Однак давайте спробуємо щось таки знайти.
ІІІ. Повідомлення теми та мети.
та хмарних сервісів Google Диску, вдосконалимо вміння та навички працювати з Інтернетом, будемо розвивати прийоми розумової діяльності (аналізувати, узагальнювати, робити висновки).
Тема нашого уроку - «Хмари. Хмарні технології».
”… це є наше майбутнє.
Приготуйтеся до миттєвого доступу
до всього звідусіль”
Білл Гейтс
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Отже ми вже знаємо, що хмари складаються з крапельок води та кристаликів льоду, а чи знаєте ви що загальна маса води та льоду складає мільярди тон. Багато хто знає, що хмари у якомусь сенсі схожі на туман, це краплинки вологи, які утворюються при охолоджені повітря. Тому головним фактором появи хмар є зміна температури.
А чи знаєте ви, які існують хмари окрім як природне явище?
(хмари слів, хмарні сервіси)
Давайте з’ясуємо, що таке хмарні технології.
Хмарні технології - це технології розподіленої обробки даних, в якій комп'ютерні ресурси і потужності надаються користувачеві як Інтернет-сервіс.
Тобто згідно задуму Дрю Хьюстона всі дані користувачів зберігаються десь в певному місці, яке називається хмарою, і користувач має до них доступ в разі необхідності.
Зрозуміло, що в Інтернеті інформація не зберігається на хмарах в буквальному розумінні цього слова
Якщо ви бажаєте скористатися файлами, вже розміщеними в хмарі, то це можна зробити за допомогою будь якого гаджету, який має доступ до Інтернету. Ваші файли знаходяться в пам’яті якогось серверу, місце розташування якого вам навіть невідоме.
Тобто всі сервіси, програми, соціальні мережі тощо, якими ви користуєтеся, зберігаються в пам’яті серверів. І коли ви заходите до свого акаунту, наприклад, Instagram, ви звертаєтеся тим самим до певної ділянки пам’яті одного із серверів.
Зараз в Інтернет є досить велика кількість хмарних сервісів: і платних, і безкоштовних
Першим безкоштовним хмарним сервісом був сервіс, створений самим Дрю Хьюстоном - Dropbox
Не залишилася осторонь і компанія Microsoft.
Зручними у використанні є хмарні сервіси Google:
Диск Google – це більше, ніж просто сховище файлів.
Завдяки використанню Диску Google можна зберігати файли, ділитися ними з іншими користувачами, синхронізувати файли з різних пристроїв. Цей сервіс підтримує близько 30 форматів файлів.
В Google Диску ви можете безкоштовно зберігати до 15 ГБ даних. Максимальний розмір файла, який можна закачати на диск – 2 Гб.
Документи Google – це безкоштовний набір веб-сервісів. Він дозволяє легко створювати, спільно використовувати і змінювати документи в Інтернеті.
Документи, що створюються, зберігаються на спеціальному сервері Google. Це одна з ключових переваг програми, оскільки доступ до введених даних може здійснюватися з будь-якого комп'ютера, підключеного до Інтернету (при цьому доступ захищений паролем).
Більш детально з хмарними сервісами Google ми познайомимося на наступному уроці.
Однією з особливостей хмарних технологій є можливість спільної роботи над документом групою користувачів. Тобто знаходячись далеко один від одного ми можемо працювати одночасно над одним документом.
І цією можливістю ми сьогодні скористуємося.
Руханка https://www.youtube.com/watch?v=8gvoPGoxnxA
Практична робота.
Правила роботи за комп’ютером
Учні кожен по черзі кажуть по правилу ТБ.
Використовуючи слова даної теми створіть хмару
слів та прикріпіть на дошку PADLET https://padlet.com/school11kab316/xvpztwk5408krsqd
(Приклад використання сервісу за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=FNn4zQiK1GQ)
V. Рефлексія. Перевірка засвоєння знань
Учитель одночасно запускає вікторину з сервісу https://wordwall.net/uk/resource/53497231
Питання які використані у інтерактивній вікторині
1. Як називається інформаційне середовище, яке створює навколо себе людина для власних навчальних потреб?
А Персональне навчальне середовище
Б Соціальне навчальне середовище
В Віртуальне навчальне середовище
Г Хмарне навчальне середовище
2. Що називають хмарними технологіями? Позначте одну правильну відповідь.
А Сукупність усіх сервісів, які надає Інтернет
Б Інформаційне середовище, яке створює навколо себе людина для власних навчальних потреб
В Сукупність методів пошуку даних в Інтернеті
Г Сукупність засобів і методів віддаленого зберігання й опрацювання даних
3. Як іще називають хмарне сховище даних? Позначте одну правильну відповідь.
А Хмарний сервер
Б Хмарний диск
В Хмарна пошта
Г Хмарний клієнт
4. Скільки безкоштовного простору надається кожному користувачу на хмарному сервісі Google Диск?
А 5 Гбайт
Б 10 Гбайт
В 15 Гбайт
Г 20 Гбайт
5. Оберіть хмарні сервіси Google (Виберіть декілька варіантів відповідей)
6. Хмара - це...
VI. Оцінювання результатів роботи.
Підрахування балів отриманих за урок.
VII. Підсумки уроку.
Давайте повернемося до проблеми, яка була озвучена на початку уроку.
Чи можна нам утворити справжню або віртуальну хмару власноруч?
Дійсно, це так, і ви сьогодні в цьому переконалися.
Чи сподобався вам урок? Що нового ви дізналися?Що вас здивувало?
Що зацікавило?Про що б ви хотіли продовжити розмову?
Я рада, що ми з вами змогли створити наш проєкт. На цьому урок закінчений. Дякую за роботу. До побачення.
1