Під хмарними технологіями (англ. Cloud computing) розуміють технології розподіленої обробки даних, в якій комп'ютерні ресурси і потужності надаються користувачеві як інтернет-сервіс.
Якщо коротко, хмарні технології - це такі технології обробки даних, у яких комп'ютерні ресурси надаються інтернет-користувачу як онлайн-сервіси.
Можливості хмарних технологій:
ви маєте доступ до своїх матеріалів і документів будь-де і будь-коли;
з'являється можливість використання відео і аудіо файлів прямо з Інтернету, без додаткового завантаження на комп'ютер;
проведення он-лайн уроків, тренінгів, круглих столів;
можливість формувати траєкторії розвитку кожного учня з конкретного предмету;
принципово нові можливості для організації досліджень, проектної діяльності та адаптації навчального матеріалу до реального життя;
принципово нові можливості передачі знань: он-лайн уроки, вебінари, інтегровані практичні заняття, кооперативні лабораторні роботи,
Сучасний перехід України до інформаційного суспільства, коли до Інтернету може підключись практично будь-яка людина, обумовлює можливість переходу до так званих «Хмарних послуг». Останнім часом відбувається інтенсивне впровадження «хмарних технологій» та сервісів в систему середньої і вищої освіти та розбудова єдиного інформаційного простору. Використання цих технологій в навчанні – це наступний еволюційний крок до надання навчальному процесу властивостей адаптивності, гнучкості, відкритості та мобільності.
Так що ж таке «хмарні технології»? Хмара – це деякий центр, сервер або їх мережа, де зберігаються дані та програми, що з’єднуються з користувачами через Інтернет.
Під хмарними технологіями (англ. Cloud computing) розуміють технології розподіленої обробки даних, в якій комп'ютерні ресурси і потужності надаються користувачеві як інтернет-сервіс.
Якщо коротко, хмарні технології - це такі технології обробки даних, у яких комп'ютерні ресурси надаються інтернет-користувачу як онлайн-сервіси.
Можливості хмарних технологій:
Простим прикладом хмарних технологій є сервіси електронної пошти, наприклад, Gmail, Meta і т.д. Вам потрібно всього лише підключення до Інтернету, і Ви зможете відправити пошту, при цьому додаткового програмного забезпечення або сервера не потребуючи.
Слід зазначити, що доступ до хмари можуть мати одночасно тисячі людей, що мають права доступу.
Необхідні компоненти для роботи в «хмарах» Інтернет: комп’ютер (планшет, мобільний телефон, нетбук), браузер, компанія, яка надає послуги хмарних технологій, навички роботи з Інтернет та веб - додатками.
Технологія використання хмарних сервісів пропонує новаторську альтернативу традиційному шкільному навчанню, створюючи можливості для персонального навчання, інтерактивних занять і колективного викладання.
Крім того, мережева хмара дозволяє тим, хто навчається взаємодіяти і вести спільну роботу з надзвичайно широким колом однолітків, не залежно від їх місцезнаходження.
Переваги хмарних технологій:
Є й ряд недоліків:
Приклади використання хмарних технологій у школі :
1) використання Office Web Apps-додатків;
2) електронні журнали і щоденники;
3) он-лайн сервіси для учбового процесу, спілкування, тестування;
4) системи дистанційного навчання, бібліотека, медіатека;
5) сховища файлів, спільний доступ;
6) спільна робота;
7) відеоконференції;
8) електронна пошта з доменом гімназії.
Хмарні платформи.
Всі документи, презентації, фотографії та відео необмежений час зберігаються, при роботі інформація кожної секунди запам’ятовується і не може зникнути, як це буває на комп’ютерах. Власник може за бажанням відкрити доступ до перегляду або спільної роботи іншим користувачам.
Хмарна платформа Google Apps Education Edition надає такі сервіси: календар Google, електронна пошта Gmail, диск Google, сайти Google, диск Google, Google Docs.
Диск Google – сховище зберігання власних файлів та можливість налаштування прав доступу до них.
Google Docs – сервіс для створення документів, таблиць, презентацій можливістю надання прав спільного доступу декільком користувачам.
Зручність і універсальність доступу забезпечується широкою доступністю послуг.
У «хмарі» можна створювати папки та документи, скористатися текстовим редактором (Word), табличним процесором (Excel), редактором презентацій (PowerPoint), редактором опитувальників (форми).
Переваги і недоліки даних програм:
Характеристика хмаро-зорієнтованого навчального середовища:
Застосування хмарних технологій на уроках
Етап уроку (заняття) |
Додаток що використовується |
Перевірка домашнього завдання |
Google Презентація, Google Документ, Google Таблиці, Google Форми, он-лайн дошка. |
Перевірка знань і умінь учнів для підготовки до нової теми |
Google Рисунок (інфографіка, схеми, графіки) |
Первинна перевірка розуміння |
Google Рисунок, Google Документ |
Організація засвоєння способів діяльності шляхом відтворення інформації в її застосуванні за зразком |
Google Рисунок, Google Документ, Google Таблиці |
Творче застосування та добування знань, освоєння способів діяльності шляхом вирішення проблемних завдань, побудованих на основі засвоєних знань і умінь. |
Google Презентація, Google Документ |
Домашнє завдання |
Google Таблиці, Google Форми, он-лайн дошка. |
Хмарні технології для вчителя
Дистанційна самоосвіта вчителів. Вчителі можуть використовувати хмарні технології для дистанційного навчання, на уроках та позакласній діяльності, а також в методичній роботі.
При цьому реалізуються певні задачі: отримання оперативної інформації, миттєва комунікація із колегами або учнями (відбувається оптимізація часу навчального процесу), поширення власного досвіду, підвищення кваліфікації, ознайомлення із передовим досвідом вчителів.
«Перегорнутий клас» або «перевернене навчання» – це зворотній
метод навчання, коли лекції та вивчення предмета відбувається онлайн , а домашнє завдання або закріплення матеріалу виконується в реальному класі. Використовується декілька сервісів для «перегорнутого навчання» . Взагалі, всі хмарні технології, про які далі піде мова можна використовувати для даного методу.
Вчителі можуть викладати навчальний матеріал, відео, фотоматеріали у себе на блозі, на сайті навчального закладу, Диску Google або на стіні в соціальних мережах, запропонувати учням ознайомитися з темою, а вже на уроці проводити обговорення, закріплення або опитування. Для контролю навчальних досягнень також можна використовувати ці ресурси.
Онлайн-навчання – масові відкриті онлайн курси . Зараз університети та школи на своїх сайтах та інших освітніх ресурсах завантажують відеолекції, інтерактивний перелік літератури із пропозиціями масових відкритих онлайн-курсів на Інтернет-платформах, створюючи, таким чином, дивовижно багатий банк даних із різних освітніх напрямів.
Ведення блогу. Блог – (веб-щоденник) це сайт, який є стрічкою записів (постів), які постійно доповнюються, сортируються за часом та датами. На ньому можна розміщувати текст, зображення, мультимедіа.
За допомогою цього сервісу вчитель-предметник або класний керівник може збирати інформацію, анкетувати учнів або батьків, виконувати контроль знань, організовувати проектну діяльність або проводити рефлексію після будь-яких заходів.
Використання гаджетів. Га́джет (англ. gadget — річ, пристрій) — невеликий пристрій,річ призначена для полегшення та удосконалення життя людей.
На уроках під час виконання короткотривалих проектів учні використовують смартфони, планшети, ноутбуки для пошуку в мережі Інтернет інформації, малюнків, які ілюструють виступ їхньої групи перед класом. За відсутності підручників в смартфонах та планшетах використовується їх електронна версія. Учні навчаються усвідомлено використовувати цифрові технології.
Відеоблогінг. Учні можуть знімаюти на мобільні телефони або планшети домашні досліди, а потім показують на уроці, або під час перерви.
Соціальні медіа. Учні давно вже навчилися інтегрувати соціальні мережі в навчання. Під час роботи над довготривалими проектами вони в групі обмінюються інформацією для виступу або створення презентації. Відбувається процес спільної роботи над проектом.
Таким чином, хмарні технології спричинили справжню революцію в освіті, спонукають учнів та вчителів до самоосвіти і самовдосконалення
Хмарні технології для вчителя-предметника дають змогу-мати доступ до своїх матеріалів і документів будь де і будь коли, використовувати відео- та аудіо файли прямо із Інтернету; проведення онлайн уроків, круглих столів.
Проаналізувавши накопичені мною матеріали можна зробити висновки що якість навчання при використанні хмарних технологій підвищується за рахунок:
Посилання:
Литвинова С.Г. Україна, м.Київ, Методичний центр інформаційних технологій в освіті.
http://www.educatorstechnology.com/2013/03/14-technology-concepts-every-teacher.html