13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Хмарні технології в роботі вчителя

Про матеріал

Під хмарними технологіями (англ. Cloud computing) розуміють технології розподіленої обробки даних, в якій комп'ютерні ресурси і потужності надаються користувачеві як інтернет-сервіс.

Якщо коротко, хмарні технології - це такі технології обробки даних, у яких комп'ютерні ресурси надаються інтернет-користувачу як онлайн-сервіси.

Можливості хмарних технологій:

— ви маєте доступ до своїх матеріалів і документів будь-де і будь-коли;

— з'являється можливість використання відео і аудіо файлів прямо з Інтернету, без додаткового завантаження на комп'ютер;

— проведення он-лайн уроків, тренінгів, круглих столів;

— можливість формувати траєкторії розвитку кожного учня з конкретного предмету;

— принципово нові можливості для організації досліджень, проектної діяльності та адаптації навчального матеріалу до реального життя;

— принципово нові можливості передачі знань: он-лайн уроки, вебінари, інтегровані практичні заняття, кооперативні лабораторні роботи,

Перегляд файлу

Сучасний перехід України до інформаційного суспільства, коли до Інтернету може підключись практично будь-яка людина, обумовлює можливість переходу до так званих «Хмарних послуг». Останнім часом відбувається інтенсивне впровадження «хмарних технологій» та сервісів в систему середньої і вищої освіти та розбудова єдиного інформаційного простору. Використання цих технологій в навчанні – це наступний еволюційний крок до надання навчальному процесу властивостей адаптивності, гнучкості, відкритості та мобільності.

Так що ж таке «хмарні технології»? Хмара – це деякий центр, сервер або їх мережа, де зберігаються дані та програми, що з’єднуються з користувачами через Інтернет.

Під хмарними технологіями (англ. Cloud computing) розуміють технології розподіленої обробки даних, в якій комп'ютерні ресурси і потужності надаються користувачеві як інтернет-сервіс. 

Якщо коротко, хмарні технології - це такі технології обробки даних, у яких комп'ютерні ресурси надаються інтернет-користувачу як онлайн-сервіси.

Можливості хмарних технологій:

  • ви маєте доступ до своїх матеріалів і документів будь-де і будь-коли;
  • з’являється можливість використання відео і аудіо файлів прямо з Інтернету, без додаткового завантаження на комп’ютер;
  • проведення он-лайн уроків, тренінгів, круглих столів;
  •  можливість формувати траєкторії розвитку кожного учня з конкретного предмету;
  • принципово нові можливості для організації досліджень, проектної діяльності та адаптації навчального матеріалу до реального життя;
  • принципово нові можливості передачі знань: он-лайн уроки, вебінари, інтегровані практичні заняття, кооперативні лабораторні роботи,
  • он-лайн комунікація з учнями інших шкіл міста або інших країн.

Простим прикладом хмарних технологій є сервіси електронної пошти, наприклад, Gmail, Meta і т.д. Вам потрібно всього лише підключення до Інтернету, і Ви зможете відправити пошту, при цьому додаткового програмного забезпечення або сервера не потребуючи.

Слід зазначити, що доступ до хмари можуть мати одночасно тисячі людей, що мають права доступу.

Необхідні компоненти для роботи в «хмарах» Інтернет: комп’ютер (планшет, мобільний телефон, нетбук), браузер, компанія, яка надає послуги хмарних технологій, навички роботи з Інтернет та веб - додатками.

         Технологія використання хмарних сервісів пропонує новаторську альтернативу традиційному шкільному навчанню, створюючи можливості для персонального навчання, інтерактивних занять і колективного викладання.

Крім того, мережева хмара дозволяє тим, хто навчається взаємодіяти і вести спільну роботу з надзвичайно широким колом однолітків, не залежно від їх місцезнаходження.

Переваги хмарних технологій:

  •   не потрібні потужні комп'ютери
  •   менше витрат на закупівлю програмного забезпечення і його систематичне оновлення
  •   необмежений обсяг збереження даних
  •   доступність з різних пристроїв і відсутня прив’язка до робочого місця
  •   забезпечення захисту даних від втрат та виконання багатьох видів навчальної діяльності, контролю і оцінювання, тестування он-лайн, відкритості освітнього середовища
  •   економія коштів на утримання технічних фахівців

Є й ряд недоліків:

  •   хмарна послуга надається завжди якоюсь компанією, відповідно, збереження даних користувача залежить від цієї компанії;
  •   поява хмарних монополістів;
  •   необхідність завжди бути в мережі для роботи;
  •   небезпека хакерських атак на сервер (при зберіганні даних на комп'ютері ви в будь-який час можете відключитися від мережі і очистити систему за допомогою антивірусу);
  •   можлива подальша монетизація ресурсу - цілком можливо, що компанії надалі вирішить брати за послуги плату з користувачів.

Приклади використання хмарних технологій у школі :

1) використання Office Web Apps-додатків;

2) електронні журнали і щоденники;

3) он-лайн сервіси для учбового процесу, спілкування, тестування;

4) системи дистанційного навчання, бібліотека, медіатека;

5) сховища файлів, спільний доступ;

6) спільна робота;

7) відеоконференції;

8) електронна пошта з доменом гімназії.

Хмарні платформи. 

Всі документи, презентації, фотографії та відео необмежений час зберігаються, при роботі інформація кожної секунди запам’ятовується і не може зникнути, як це буває на комп’ютерах. Власник може за бажанням відкрити доступ до перегляду або спільної роботи іншим користувачам.

Хмарна платформа Google Apps Education Edition надає такі сервіси: календар Google, електронна пошта Gmail,  диск Google, сайти Google, диск Google,  Google Docs.

Диск Google – сховище зберігання власних файлів та можливість налаштування прав доступу до них.

Google Docs – сервіс для створення документів, таблиць, презентацій можливістю надання прав спільного доступу декільком користувачам.

Зручність і універсальність доступу забезпечується широкою доступністю послуг.

У «хмарі» можна створювати папки та документи, скористатися текстовим редактором (Word), табличним процесором (Excel), редактором презентацій (PowerPoint), редактором опитувальників (форми).

Переваги і недоліки даних програм:

  •    редактор обробки текстової інформації має обмежені можливості при роботі з різними об’єктами, але функцій у нього достатньо для обробки простих документів;
  •    табличний процесор має майже всі можливості Microsoft Excel;
  •    Google-малюнки дозволяють додавати зображення з файлів, використовувати авто фігури, додавання текстових коментарів, фігурних надписів –  тобто розширюють можливості роботи текстового редактора;
  •    редактор презентацій (PowerPoint) також має обмежені можливості при виборів фонів до презентацій та додавання анімації до слайдів, а це інколи дуже важливо, наприклад при демонстрації тіл обертання та переміщення графіків функцій;
  •    Google-форми дозволяють створювати опитувальні тести, додавати різні варіанти запитань та відповідей (з єдиним чи множинним вибором зі списку, додавання дати, часу, шкали опитування, тексту для коментарів чи свого варіанту відповіді), але унеможливлює додавання формул та малюнків, а також не дає можливості контролювати час, затрачений на проходження самого тесту.

Характеристика хмаро-зорієнтованого навчального середовища:

  •      структурованість (систематизація навчальних матеріалів відповідно до навчальних програм)
  •      Гнучкість ( вчитель взаємодіє з учнем індивідуально в зручному місці і в зручному темпі)
  •      Інтерактивність ( обмін і опрацювання різноманітних даних)

 

 

 

 

 

 

 

Застосування хмарних технологій на уроках

 

Етап уроку (заняття)

Додаток що використовується

Перевірка домашнього завдання

Google Презентація, Google Документ, Google Таблиці, Google Форми, он-лайн дошка.

Перевірка знань і умінь учнів для підготовки до нової теми

Google Рисунок (інфографіка, схеми, графіки)

Первинна перевірка розуміння

Google Рисунок, Google Документ

Організація засвоєння способів діяльності шляхом відтворення інформації в її застосуванні за зразком

Google Рисунок, Google Документ, Google Таблиці

Творче застосування та добування знань, освоєння способів діяльності шляхом вирішення проблемних завдань, побудованих на основі засвоєних знань і умінь.

Google Презентація, Google Документ

Домашнє завдання

Google Таблиці, Google Форми, он-лайн дошка.

 

Хмарні технології для вчителя

Дистанційна самоосвіта вчителів. Вчителі можуть використовувати хмарні технології для дистанційного навчання, на уроках та позакласній діяльності, а також в методичній роботі.

При цьому реалізуються певні задачі: отримання оперативної інформації, миттєва комунікація із колегами або учнями (відбувається оптимізація часу навчального процесу), поширення власного досвіду, підвищення кваліфікації, ознайомлення із передовим досвідом вчителів.

 «Перегорнутий клас» або «перевернене навчання» – це зворотній

метод навчання, коли лекції та вивчення предмета відбувається онлайн , а домашнє завдання або закріплення матеріалу виконується в реальному класі. Використовується декілька сервісів для «перегорнутого навчання» . Взагалі, всі хмарні технології, про які далі піде мова можна використовувати для даного методу.

Вчителі можуть викладати навчальний матеріал, відео, фотоматеріали у себе на блозі, на сайті навчального закладу, Диску Google або на стіні в соціальних мережах, запропонувати учням ознайомитися з темою, а вже на уроці проводити обговорення, закріплення або опитування. Для контролю навчальних досягнень також можна використовувати ці ресурси.

Онлайн-навчання  – масові відкриті онлайн курси . Зараз університети та школи на своїх сайтах та інших освітніх ресурсах завантажують відеолекції, інтерактивний перелік літератури із пропозиціями масових відкритих онлайн-курсів на  Інтернет-платформах, створюючи, таким чином, дивовижно багатий банк даних із різних освітніх напрямів.

Ведення блогу.  Блог – (веб-щоденник) це сайт, який є стрічкою записів (постів), які постійно доповнюються, сортируються за часом та датами. На ньому можна розміщувати текст, зображення, мультимедіа.

За допомогою цього сервісу вчитель-предметник або класний керівник може збирати інформацію, анкетувати учнів або батьків, виконувати контроль знань, організовувати проектну діяльність або проводити рефлексію після будь-яких заходів.

Використання гаджетів. Га́джет (англ. gadget  річ, пристрій)  — невеликий пристрій,річ призначена для полегшення та удосконалення життя людей.  

 На уроках  під час виконання короткотривалих проектів учні використовують смартфони, планшети, ноутбуки для пошуку в мережі Інтернет інформації, малюнків, які ілюструють виступ їхньої групи перед класом. За відсутності підручників в смартфонах та планшетах використовується їх електронна версія. Учні навчаються усвідомлено використовувати цифрові технології.

Відеоблогінг. Учні можуть знімаюти на мобільні телефони або планшети домашні досліди, а потім показують на уроці, або під час перерви.

Соціальні медіа. Учні давно вже навчилися інтегрувати соціальні мережі в навчання. Під час роботи над довготривалими проектами вони в групі обмінюються інформацією для виступу або створення презентації. Відбувається процес спільної роботи над проектом.

Таким чином, хмарні технології спричинили справжню революцію в освіті, спонукають учнів та вчителів до самоосвіти і самовдосконалення

Хмарні технології для вчителя-предметника дають змогу-мати доступ до своїх матеріалів і документів будь де і будь коли, використовувати відео- та аудіо файли прямо із Інтернету; проведення онлайн уроків, круглих столів.

Проаналізувавши накопичені мною матеріали можна зробити висновки що якість навчання при використанні хмарних технологій підвищується за рахунок:

  •    більшої адаптації учнів до навчального матеріалу з урахуванням власних можливостей і здібностей;
  •    можливості вибору більш відповідного для учня методу засвоєння предмета;
  •    регулювання інтенсивності навчання на різних етапах навчального процесу;
  •    самоконтролю;
  •    підтримці активних методів навчання;
  •    образної наочної форми подання матеріалу, що вивчається;
  •    модульного принципу побудови, що дозволяє використовувати окремі складові частини хмарних технологій;
  •    розвитку самостійного навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Посилання:

  1. Морзе Н.В. Як навчати вчителів, щоб комп’ютерні технології перестали бути дивом у навчанні? / Н.В. Морзе // Комп’ютер у школі та сім’ї. – №6 (86). – 2010. – С.10-14.
  2. Хмарні технології як засіб розбудови інноваційної школи.

Литвинова С.Г. Україна, м.Київ, Методичний центр інформаційних технологій в освіті.

  1. Використання комп’ютерних і цифрових технологій у роботі шкільного вчителя. Кетрін Нейв, Велика Британія.- [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http//osvita.ua – 20.11.2014.- Назва з екрану.
  2. Образование сегодня. 2014, [Електронний ресурс]. – Режим доступу: [email protected]

http://www.educatorstechnology.com/2013/03/14-technology-concepts-every-teacher.html

  1. Сервисы для организации перевёрнутого класса. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http//newtonew.com/blog/post/265.
  2. Хмарні технології [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://j.parus.ua/ua/358. – Назва з екрану.
docx
Додав(-ла)
Негуляєва Ю.О.
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
10899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку