Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Хочеш мати друга – навчись бути другом

Про матеріал

Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування – цих важливих показників вихованості учнів; закріпити уявлення дітей про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу і спонукати їх до товаришування.

Перегляд файлу

 

Результат пошуку зображень за запитом "детские картинки про дружбу"

 

 

Хочеш мати друга – навчись бути другом.

 

Мета. Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування – цих важливих показників вихованості учнів; закріпити уявлення дітей про товариські взаємини, дружбу, взаємодопомогу і спонукати їх до товаришування.

Розвивати уяву, логічне мислення, спостережливість, увагу. Збагачувати словниковий запас учнів.

Виховувати бажання бути справжнім товаришем.

 

Обладнання: мікрофон, картинки дружніх стосунків, презентація.

 

Література: sites.google.com/site/patijklas/vihovna-godina-druzba.

 

 

 

Хід заняття

 

I.ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА (1хв).

- Діти, доброго дня.

1.Вправа «Подари усмішку товаришеві».

- Діти, пропоную вам кожному подарувати усмішку. У вас зараз гарний настрій? Ми підняли настрій завдяки подарованій усмішці. Давайте дарувати її протягом усього заняття і з гарним чудовим настроєм почнемо працювати.

 

 

II.ОСНОВНА ЧАСТИНА (30 хв).

-Діти, сьогодні наше заняття ми присвятимо дружбі. Отже, тема заняття «Хочеш мати друга – навчись бути другом».

1.Бесіда про дружбу.

-Діти, що таке дружба?

-Так, дружба - це надзвичайна цінність, і бути справжнім другом не легко. Любий друже, милий друже, мій найдорожчий товаришу – так ми звертаємося до тих людей, без яких наше життя було б невеселим та безбарвним. А хочу продовжити зустріч словами А.С. Макаренка: «У дружби багато крил, а закон у неї один - вірність».

Дружба – це стосунки між людьми, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, поглядів, життєвих цілей. Ось таке визначення дружбі дають тлумачні словники. Без друзів у наш час важко жити на світі. А чи знаєте ви, що означало «мати справжнього друга» в давні часи?

Споконвіку дружба вважалася великою цінністю. У скіфів вона скріплювалася кров’ю. В епоху Середньовіччя дружба була втіленням вірності, шляхетності. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу навіть вище за родину. Дружба ушляхетнювала життя. Вона надзвичайно високо шанувалася в українській культурі. Оспівувалася дружба у багатьох творах української літератури, про неї писали Леся Українка, Г. Тютюнник, І. Франко.

Дружба – одне з найдивовижніших і прекрасних почуттів, притаманних людському серцю.

2.Гра «Кошик».

-Діти, зараз ви маєте підібрати синоніми до слова «дружба».

(Співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, братерство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбота, повага, ввічливість, чуйність, допомога).

-Отже, діти, дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів.

3.Притча «Скільки людині потрібно друзів?»

-Діти, послухайте, будь ласка, притчу і скажіть: «Скільки на вашу думку потрібно мати друзів?»

Учень прийшов до Вчителя і запитав його:

- Вчителю, скільки друзів повинно бути у людини – один чи багато?

-Все дуже просто, – відповів Учитель, — зірви мені он те червоне яблуко з верхньої гілки.

Учень задер голову і відповів:

- Але воно дуже високо висить, Учителю! Мені не дістати.

-Поклич друга, нехай він допоможе тобі, — відповів Майстер.

Учень покликав іншого учня і став йому на плечі.

- Мені все одно не дістати, Учителю, - промовив засмучений учень.

-У тебе більше немає друзів? - посміхнувся Учитель.

Учень покликав ще приятелів, які крекчучи стали підійматися один одному на плечі та спини, намагаючись побудувати живу піраміду. Але яблуко висіло занадто високо, піраміда розсипалася, і учень так і не зміг зірвати жадане яблуко.

Тоді Вчитель покликав його до себе:

- Ну, ти зрозумів, скільки людині потрібно друзів?

-Зрозумів, учитель, - сказав учень, потираючи забитий бік, - багато - щоб усі разом ми змогли вирішити будь-яку проблему.

- Так, - відповів майстер, засмучено похитуючи головою, - дійсно, потрібно багато друзів. Щоб серед усього цього збіговиська гімнастів знайшовся хоча б один розумний чоловік, який здогадався б принести драбину!

-Діти, то ж скільки повинно бути друзів у людини?

4.Творче завдання «Розповідь про друга».

-Дорогі учні! Розкажіть, будь ласка, про своїх друзів, а ми спробуємо вгадати, хто герой вашої розповіді.

-Ось ми і переконалися, що дуже важливо в житті мати товариша, подругу, з якими можна розділити свою радість і горе; друзі – це благо для людини. Той, хто позбавлений дружнього спілкування, не може бути по-справжньому щасливим.

Фізкультхвилинка

Руки в сторони та вгору —

 На носочки піднялись.

 Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо,

 Добре ноги розімнемо.

 Раз — присіли, руки прямо.

 Встали — знову все так само.

 Повертаємося вправно,

 Все виконуємо гарно.

 Вліво-вправо повернулись

 І сусіду усміхнулись.

5.Вправа «Гімн імені».

-Діти, на аркушах паперу вам потрібно записати ім’я свого друга, а потім придумати добрі слова, що починаються на першу літеру імені, останнє слово - хобі однокласника.( Віталій – врівноважений, вільний, величний, вродливий. Рибалити).

6.Робота у парах.

-Діти, поверніться обличчям один до одного, одному – затиснути руку в кулак і тримайте перед напарником, іншому – за 10с якомога швидше розтулити кулак партнера.

-Чи всім удалося розтулити кулак? В який спосіб? Хто це зробив не силою, а чемно попросив? Які чесноти ми проявляємо, коли чемно просимо щось в іншого?

-Отже, діти, повага до іншого, діє без примусу: «Добре слово й двері відчиняє».

7.Робота в групах.

-Діти, ваше завдання  навести приклади того, що на вашу думку, головне у дружбі.

опомагати одне одному; не видавати секрети друга, бути відвертим, щирим з другом, не ображати, ділитись, вміти пробачати, довіряти другові, мати спільні справи та інтереси).

 

III. ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ (3хв).

1.Гра «Мікрофон».

-Яким повинен бути товариш?

(Чесним, правдивим,ввічливим,добрим).

-Як ти вчиниш, коли товариш просить сказати неправду?

(Поясню, що обманювати не можна;краще гірка правда, ніж солодка брехня).

-Яких друзів потрібно остерігатись?

(Задавак, задирак, хитрунів, брехунів).

2.Гра «Золоті правила».

-Діти, давайте разом складемо «Золоті правила спілкування-товаришування».

1. Бути щирим, відвертим.

2. Не видавати секретів інших.

3. Ділитися з друзями (другом).

4. Не ображати друзів.

5. Не боятися попросити пробачення.

6. Допомагати другові у всьому.

7. Разом робити різні справи.

8. Зберегти друга в серці на все життя.

 

IV ВИСНОВОК (1хв).

-Отже, діти, у житті нелегко знайти собі справжніх друзів. Тому бережіть своїх друзів, не сваріться по дрібницях. Є дружба душ, що витримує грози і бурі життя. Людей зближує спільне навчання, захоплення, інтереси. Головне, щоб усе приносило радість і було корисним. Бажаю вам міцної дружби, щирості у стосунках із друзями.

-До побачення.

 

 

 

 

 

 

1

 

Залишити відгук до розробки

Ця розробка бере участь у конкурсі «Класні керівники – супергерої». Її оцінювання доступне лише учасникам конкурсу. Деталі та умови участі.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку