30 вересня о 18:00Вебінар: Використання нестандартних завдань у навчанні природничих дисциплін

Християнські цінності у формуванні духовного та фізичного здоров'я школярів

Про матеріал

Християнські цінності у формуванні духовного та фізичного здоров'я школярів

Мета: допомогти учням усвідомити морально-етичні християнські цінності як фундамент у формуванні духовного здоров'я та культурного життя людини

-Слава Ісусу Христу!

Життя — це не тире між двома датами. Це кожна прожита тобою хвилина. Сьогодення. Усі хвилини твого життя — чисті сторінки. Тобі належить їх заповнити. Життя — це все, що маємо.

Одного разу до ігумена монастиря прийшли вчені гості.

Вони довго розмовляли, аж раптом господар запитав:

— Де живе Бог?

Ті засміялися і відповіли:

— Що за дивне питання? Чи ж Усесвіт не є повний Його слави?

Але ігумена не задовольнила така відповідь. Він похитав головою і сказав:

— Бог живе там, куди ми дозволимо Йому увійти. І це є найважливіше в нашому житті — дозволити Богові увійти в наше серце.«Ось Я стою під дверима та стукаю», — каже Господь (Об. 3:20). Чи відчиниш ти Йому сьогодні двері свого серця?

Тож давайте зараз помолимось, щоб двері нашого серця завжди були відчинені для нашого Небесного Отця

Вітаю учасників тренінгу на теренах нашої школи. Щиро сподіваюся, що час проведений разом не буде марно витрачений.

Пропоную вам познайомитися.

Правила уроку-тренінгу:

- бути позитивним;
- слухати і чути (один говорить - усі слухають );

- кожна думка має право на існування;
- добровільна участь у виконанні вправ;
- бути активним;

- вимкни мобільний.

А зараз звернемось до Біблії.

(Сценка Ной - праведний чоловік)

Він взяв до рук ту первісну сокиру,
Ще може кам'яну. Неандерталець...
І певно ще не раз скалічив палець,
Довершуючи ту свою офіру.

І все робив, як то йому сказали.
Рубали ліс, розколювали брус.
„Він божевільний" – з нього кепкували.
А він мовчав під тим дощем спокус.

„Який там дощ" – плювали йому в очі.
„Який потоп. Та тут вода лиш сниться.
Він божевільний зранку і до ночі
Все марить, що ковчег той пригодиться.
Так все життя прожив, й життя не знає.
Туди не можна, а туди не треба...
І всіх синів на прив'язі тримає,
І на землі запраглось йому Неба."

„Який там дощ" – плювали йому в очі.
„Який потоп, тут плавиться каміння.
Він божевільний з ранку і до ночі,
Старий дивак, лиш марить про спасіння."

Потоп. Ковчег... Ніхто не сподівався.
Тут плавилось каміння без води.
І вижив Ной і той, хто з ним зостався.
І чистий дощ змивав гріхів сліди.

Бесіда

- У чому проявилася праведність Ноя ?

Християнські цінності є незмінними. Вони були актуальними завжди, для всіх людей. Хтось їх приймав і керувався ними у житті, а хтось нехтував ними. Життя збудоване на християнських цінностях, ­- запорука людського щастя, духовного здоров'я в суспільстві, державі, родині та сім'ї.

Тема уроку-тренінгу:

Християнські цінності у формуванні духовного та фізичного здоров'я школярів.

Мета уроку-тренінгу:

- Пробудити самосвідомість та поглибити особисте розуміння учасниками системи цінностей.

- Розвинути розуміння значимості християнських цінностей в їхньому житті та показати їх вплив на духовне і фізичне здоров'я школярів.

- Формувати християнську позицію щодо проблем сучасного світу.

Запишіть на стікерах та прочитайте, що ви очікуєте від сьогоднішнього тренінга.

Після цього, стікери прикріпіть до ковчега «Християнських цінностей»

В сучасних умовах у молодіжному середовищі спостерігається нерозуміння того, що духовне здоров'я є головною складовою частиною поняття «здоров'я». В зв'язку з цим спостерігається зниження рівня духовної культури, неприйняття загальнолюдських цінностей, підвищення рівня злочинності та самогубств серед дітей і підлітків.

Запрошую вас до вправи для поділу на групи Любов, Доброта, Свобода. Просимо оперативно визначитися з найвагомішою цінністю для вас та зайняти своє місце за відповідним столиком.

Робота в групах

На аркушах паперу записати як впливає християнська цінність любов, доброта, свобода на формування духовного та фізичного здоров'я школярів. Наведіть приклад життєвої ситуації, щодо вашої цінності за заданою схемою.

Життєва ситуація

Дії

Втручання - результат

Байдужість - результат

Запрошуємо представника кожної групи до презентації своїх робіт (презентація роботи учасника кожної групи)

Дякую Вам за проведену роботу. Морально- етичні цінності потрібно плекати в собі. Вони проявляються у щоденних вчинках людини. Як тільки людина перестає над собою працювати, вона не розвивається духовно.

- А зараз цікавий факт з життя відомого українського художника Миколи Бідняка

Презентація та розповідь про відомого українського художника Миколу Бідняка

- Які цінності пропагував Микола Бідняк своїм життєвим вибором?

Стан духовного здоров'я зумовлюється засвоєною людиною системою цінностей. Її ставленням до сенсу життя, втіленням у реальному житті ідеалів добра, милосердя, людяності.

Розповідь про фреску Леонардо да Вінчі

- Як трапилося, що один і той самий чоловік став натурником для зображення Ісуса та Юди?

Бачимо, як християнські цінності впливають на формування фізичного і духовного здоров'я людини

Музична пауза

Пісня

Приспів:

C

Боже, мій Боже, з тобою пісня,

Am

З Тобою правда і надія,

Dm

З Тобою в смутку перемога,

G7

З Тобою радісна дорога.

C

Коли життя несе тривоги,

Am

Коли гнітить тебе неспокій,

Dm

Коли хтось хоче залякати,

G7

І ти не знаєш, де сховатись...

Гітару в свої руки візьмеш,

Чужий світ десь позаду лишиш,

На тебе інші вже чекають,

Разом з тобою заспівають...

Приспів.

Світ нас чарує, світ нас манить,

Карєра, гроші і розваги.

А я усе це залишаю,

Бо я багатства інші маю.

Блакитне небо, білі хмари,

Високі гори, квіти, трави,

Гітари звук, знайома пісня,

І в серці радісна молитва.

Приспів.

Про правду люди забувають,

Лице під маскою ховають,

А я не хочу фальшувати,

Життя обманом будувати.

Мені чужі сум і тривога,

На мене жде нова дорога,

Я хочу радісно співати,

Я хочу з Богом мандрувати.

- Скажіть мені, яке місце в сучасному світі посідають християнські цінності?

Старе латинське прислів'я стверджує «Здоровий дух творить здорове тіло». Як ми знаємо, духовність є однією із складових поняття «здоров'я». Духовне здоров'я особистості характеризується здатністю співчувати, співпереживати, дбати про здоров'я як своє, так і оточуючих.

Усе починається із дитинства, адже в цьому віці закладаються основи майбутньої поведінки. Стан сучасного суспільства показує, що духовно-моральне виховання вкрай необхідне для покращення ситуації.

У вас на партах лежать вислови. Прочитайте ланцюжком

Парадокси сучасного світу

Парадоксом нашого часу є те, що ми маємо високі будівлі, але низьку терпимість; широкі магістралі, але вузькі погляди. Витрачаємо більше, але маємо менше; купуємо більше, але радіємо менше. Маємо великі будинки, але менші сім'ї; кращі зручності, але менше часу. Маємо кращу освіту, але менше розуму; кращі знання, але гірше оцінюємо ситуацію; маємо більше експертів, але й більше проблем; кращу медицину, але гірше здоров'я. Збільшили свої домагання, але скоротили цінності. Говоримо занадто багато, любимо занадто рідко й ненавидимо надто часто. Знаємо, як вижити, але не знаємо, як жити. Додаємо роки до людського життя, але не додаємо життя до років. Досягли Місяця, але насилу переходимо вулицю й знайомимося з новим сусідом. Підкорюємо космічні простори, але не душевні. Робимо великі, але не найкращі справи. Очищаємо повітря, але забруднюємо душу. Підпорядкували собі атом, але не свої забобони. Пишемо більше, але дізнаємося менше. Плануємо більше, але досягаємо меншого. Навчилися поспішати, але не чекати. Створюємо нові комп'ютери, які зберігають більше інформації та вивергають потоки копій, але спілкуємося все менше. Це час швидкого харчування та поганого травлення, великих людей і дрібних душ, швидкого прибутку і важких взаємин. Час зростання сімейних доходів і зростання кількості розлучень; красивих будинків і зруйнованих домашніх вогнищ. Час коротких відстаней, одноразових підгузків, разової моралі, зв'язків на одну ніч; зайвої ваги й таблеток, які роблять все: збуджують нас, заспокоюють нас, убивають нас… (kyrios.org.ua/literature/rozdumi/2429-paradoks-nashogo-chasu.html).

Що ж є причиною низької духовності людства?(Відповіді учнів) «Люди перестають жити за християнськими цінностями»

Коли Христос прийшов на Землю, людство, здавалося, стрімко опускалося до найнижчих глибин. Були підірвані самі підвалини суспільства. Життя стало неправильним і неприродним. Не замислюючись про вічність, вони жили теперішнім. Оскільки люди перестали визнавати Божественне, вони не поважали й людське. Істина, честь, непорочність, довір'я, співчуття залишили Землю. Ненаситна жадібність та всепоглинаюче честолюбство породили загальне недовір'я. Поняття про обов'язок, про зобов'язання сили перед слабкістю, про людську гідність та людські права було відкинуте як фантазія і вигадка. До багатства, влади, неробства та самовдоволення прагнули як до найбільшого добра. Для тієї епохи були характерні фізичне виродження, розумове заціпеніння, духовна смерть. На цьому тлі ми можемо краще зрозуміти, чому Ісус навчав саме тих чи інших істин.

Проблемне запитання:

- Які християнські цінності є піднесенні вченням Ісуса Христа і є найбільш значимі у житті людини? ( Любов до ближніх, доброта, милосердя)

У Книзі Життя — Біблії, що є словом Самого Бога до людини, викладено зміст духовних цінностей.

Праця з Біблією у групах

Сол. 5.14-18, 21-22

Пр.10.4

Вих. 20.12

Мт. 7.1-4

Лк. 6.37

1 Тим. 4.12

Рим.13.13

зумовлюють усі інші цінності і людини

Цінності - це те, що для людини є найбільш вартіс­ним, дорогим і потрібним. Для духовного здоров'я дитини є пріоритетними такі християнські цінності:

Вічні - ті, які дані Богом (любов, милосердя, прав­да, справедливість);

Національні (патріотизм, історична пам'ять);

Громадянські (законослухняність);

Родинні (подружня вірність, опіка над дітьми, турбота дітей над батьками);

Особисті - ті, що формують світогляд людини, ви­значають її спосіб життя (любов до обраної профе­сії).

Знайди відповідність між прислів'ям і християнськими цінностями

Які цінності є пріоритетними у твоєму житті? Відповідь обґрунтуй конкретними прикладами

( Пласт, серепти, капеланство на сході ,пісня «Присяг двічі не дають», вірш про маму)

У кожної людини є свої цінності. Серед молоді та школярів в сучасному світі відбувається знецінення християнських цінностей. Спокуси світу оточують молодь. Одна з найпоширеніших тютюнопаління

(перегляд відеофільму "Тютюнопаління")

Над цією проблемою працюють і в нашій школі.

Серед різних вікових груп було проведено анкетування. Погляньте на діаграми.

Пріоритетним напрямком виховання в нашій школі є християнське, національно-патріотичне, родинне та пропагування здорового способу життя.

Відбулися конкурси дитячих творів та малюнків за темою: "Християнські цінності моєї родини". Презентація під мелодію Гайтани

Наш час підходить, до завершення. Чи справдились ваші очікування?

Я починаю з себе. Я приємно вражена активністю . Отримала велике задоволення працюючи разом з вами. На сердечках напишіть свої побажання і передайте один одному. Я щиро вірю,що всі побажання здійсняться, Усім бажаю доброго здоров'я, благополуччя, успіхів у навчанні

Щиро дякую за співпрацю у тренінгу.

Перегляд файлу

Урок з елементами тренінгу

 

Християнські цінності у формуванні духовного та фізичного здоров'я школярів

 

Мета: допомогти учням усвідомити морально-етичні християнські цінності як фундамент у формуванні духовного здоров’я та культурного життя людини

  • Слава Ісусу Христу!

Життя — це не тире між двома датами. Це кожна прожита тобою хвилина. Сьогодення. Усі хвилини твого життя — чисті сторінки. Тобі належить їх заповнити. Життя — це все, що маємо.

Одного разу до ігумена монастиря прийшли вчені гості.

Вони довго розмовляли, аж раптом господар запитав:

— Де живе Бог?

Ті засміялися і відповіли:

— Що за дивне питання? Чи ж Усесвіт не є повний Його слави?

Але ігумена не задовольнила така відповідь. Він похитав головою і сказав:

— Бог живе там, куди ми дозволимо Йому увійти. І це є найважливіше в нашому житті — дозволити Богові увійти в наше серце. «Ось Я стою під дверима та стукаю»,  каже Господь (Об. 3:20). Чи відчиниш ти Йому сьогодні двері свого серця?

Тож давайте зараз помолимось, щоб двері нашого серця завжди були відчинені для нашого Небесного Отця

 

 Вітаю учасників тренінгу на теренах нашої школи. Щиро сподіваюся,  що час проведений разом не буде марно витрачений.

Пропонуємо вам познайомитися.

Правила уроку-тренінгу:

- бути позитивним;
- слухати і чути (один говорить - усі слухають );

    - кожна думка має право на існування;
- добровільна участь у виконанні вправ;
- бути активним;

   - вимкни мобільний.

А зараз звернемось до Біблії.

(Сценка Ной - праведний чоловік)

Він взяв до рук ту первісну сокиру,
Ще може кам’яну. Неандерталець...
І певно ще не раз скалічив палець,
Довершуючи ту свою офіру.

І все робив, як то йому сказали.
Рубали ліс, розколювали брус.
„Він божевільний” – з нього кепкували.
А він мовчав під тим дощем спокус.

„Який там дощ” – плювали йому в очі.
„Який потоп. Та тут вода лиш сниться.
Він божевільний зранку і до ночі
Все марить, що ковчег той пригодиться.
Так все життя прожив, й життя не знає.
Туди не можна, а туди не треба...
І всіх синів на прив’язі тримає,
І на землі запраглось йому Неба.”

„Який там дощ” – плювали йому в очі.
„Який потоп, тут плавиться каміння.
Він божевільний з ранку і до ночі,
Старий дивак, лиш марить про спасіння.”

Потоп. Ковчег... Ніхто не сподівався.
Тут плавилось каміння без води.
І вижив Ной і той, хто з ним зостався.
І чистий дощ змивав гріхів сліди.

Бесіда

- У чому проявилася праведність Ноя ?

 Християнські цінності є незмінними. Вони були актуальними завжди, для всіх людей. Хтось їх приймав і керувався ними у житті, а хтось нехтував ними. Життя збудоване на християнських цінностях, ­- запорука людського щастя, духовного здоров’я в суспільстві, державі, родині та сімї.

  Тема уроку-тренінгу:

Християнські цінності у формуванні духовного та фізичного здоров'я школярів.

Мета уроку-тренінгу:

- Пробудити самосвідомість та поглибити особисте розуміння учасниками системи цінностей.

-   Розвинути розуміння значимості християнських  цінностей  в  їхньому     житті та показати  їх вплив  духовне і  фізичне  здоров'я   школярів.

-  Формувати християнську позицію щодо проблем сучасного світу.

        Запишіть на стікерах та прочитайте, що ви очікуєте від сьогоднішнього тренінга.

 Після цього, стікери прикріпіть до ковчега «Християнських цінностей»

 

               В сучасних умовах у молодіжному середовищі спостерігається нерозуміння того, що духовне здоров’я є головною складовою частиною поняття «здоров’я». В зв’язку з цим спостерігається зниження рівня духовної культури, неприйняття загальнолюдських цінностей підвищення рівня злочинності та самогубств серед дітей і підлітків. 

 

Запрошую вас до вправи для поділу на групи Любов, Доброта, Свобода. Просимо оперативно визначитися з найвагомішою цінністю для вас та зайняти своє місце за відповідним столиком,

(Робота в групах)

На аркушах паперу записати як впливає християнська цінність любов, доброта, свобода на формування духовного та фізичного здоров'я школярів. Наведіть приклад життєвої ситуації, щодо вашої цінності за заданою схемою.

Життєва ситуація

Дії

Втручання - результат

Байдужість - результат

 Запрошуємо представника кожної групи до презентації своїх робіт (презентація роботи учасника кожної групи)

 Дякую Вам за проведену роботу. Морально- етичні цінності потрібно плекати в собі. Вони проявляються у щоденних вчинках людини. Як тільки людина перестає над собою працювати, вона не розвивається духовно.

- А зараз цікавий факт з життя відомого українського художника Миколи Бідняка

Презентація та розповідь про відомого українського художника Миколу Бідняка

- Які цінності пропагував Микола Бідняк своїм життєвим вибором?

Стан духовного здоров’я зумовлюється засвоєною людиною системою цінностей. Її ставленням до сенсу життя, втіленням у реальному житті ідеалів добра, милосердя, людяності. 

Розповідь про фреску Леонардо да Вінчі

- Як трапилося, що один і той самий чоловік став натурником для зображення Ісуса та Юди?

Бачимо, як християнські цінності впливають на формування фізичного і духовного здоров’я людини

Музична пауза

Пісня

 

Приспів:

C

Боже, мій Боже, з тобою пісня,

Am

З Тобою правда і надія,

Dm

З Тобою в смутку перемога,

G7

З Тобою радісна дорога.

C

Коли життя несе тривоги,

Am

Коли гнітить тебе неспокій,

Dm

Коли хтось хоче залякати,

G7

І ти не знаєш, де сховатись...

Гітару в свої руки візьмеш,

Чужий світ десь позаду лишиш,

На тебе інші вже чекають,

Разом з тобою заспівають...

Приспів.

Світ нас чарує, світ нас манить,

Карєра, гроші і розваги.

А я усе це залишаю,

Бо я багатства інші маю.

Блакитне небо, білі хмари,

Високі гори, квіти, трави,

Гітари звук, знайома пісня,

І в серці радісна молитва.

Приспів.

Про правду люди забувають,

Лице під маскою ховають,

А я не хочу фальшувати,

Життя обманом будувати.

Мені чужі сум і тривога,

На мене жде нова дорога,

Я хочу радісно співати,

Я хочу з Богом мандрувати.

               - Скажіть мені, яке місце в сучасному світі посідають християнські цінності?

          Старе латинське прислів’я стверджує «Здоровий дух творить здорове тіло». Як ми знаємо, духовність є однією із складових поняття «здоров’я». Духовне здоров’я особистості характеризується здатністю співчувати, співпереживати, дбати про здоров’я як своє, так і оточуючих.

Усе починається із дитинства, адже в цьому віці закладаються основи майбутньої поведінки. Стан сучасного суспільства показує, що духовно-моральне виховання вкрай необхідне для покращення ситуації.

 

У вас на партах лежать вислови. Прочитайте ланцюжком

Парадокси сучасного світу

Парадоксом нашого часу є те, що ми маємо високі будівлі, але низьку терпимість; широкі магістралі, але вузькі погляди. Витрачаємо більше, але маємо менше; купуємо більше, але радіємо менше. Маємо великі будинки, але менші сім’ї; кращі зручності, але менше часу. Маємо кращу освіту, але менше розуму; кращі знання, але гірше оцінюємо ситуацію; маємо більше експертів, але й більше проблем; кращу медицину, але гірше здоров’я. Збільшили свої домагання, але скоротили цінності. Говоримо занадто багато, любимо занадто рідко й ненавидимо надто часто. Знаємо, як вижити, але не знаємо, як жити. Додаємо роки до людського життя, але не додаємо життя до років. Досягли Місяця, але насилу переходимо вулицю й знайомимося з новим сусідом. Підкорюємо космічні простори, але не душевні. Робимо великі, але не найкращі справи. Очищаємо повітря, але забруднюємо душу. Підпорядкували собі атом, але не свої забобони. Пишемо більше, але дізнаємося менше. Плануємо більше, але досягаємо меншого. Навчилися поспішати, але не чекати. Створюємо нові комп’ютери, які зберігають більше інформації та вивергають потоки копій, але спілкуємося все менше. Це час швидкого харчування та поганого травлення, великих людей і дрібних душ, швидкого прибутку і важких взаємин. Час зростання сімейних доходів і зростання кількості розлучень; красивих будинків і зруйнованих домашніх вогнищ. Час коротких відстаней, одноразових підгузків, разової моралі, зв’язків на одну ніч; зайвої ваги й таблеток, які роблять все: збуджують нас, заспокоюють нас, убивають нас… (kyrios.org.ua/literature/rozdumi/2429-paradoks-nashogo-chasu.html).

 Що ж є причиною низької духовності людства?(Відповіді учнів) «Люди перестають жити за християнськими цінностями»

Коли Христос прийшов на Землю, людство, здавалося, стрімко опускалося до найнижчих глибин. Були підірвані самі підвалини суспільства. Життя стало неправильним і неприродним. Не замислюючись про вічність, вони жили теперішнім. Оскільки люди перестали визнавати Божественне, вони не поважали й людське. Істина, честь, непорочність, довір’я, співчуття залишили Землю. Ненаситна жадібність та всепоглинаюче честолюбство породили загальне недовір’я. Поняття про обов’язок, про зобов’язання сили перед слабкістю, про людську гідність та людські права було відкинуте як фантазія і вигадка. До багатства, влади, неробства та самовдоволення прагнули як до найбільшого добра. Для тієї епохи були характерні фізичне виродження, розумове заціпеніння, духовна смерть. На цьому тлі ми можемо краще зрозуміти, чому Ісус навчав саме тих чи інших істин.

Проблемне запитання:

- Які християнські цінності є піднесенні вченням Ісуса Христа і є найбільш значимі у житті людини? (  Любов до ближніх, доброта, милосердя)

У Книзі Життя — Біблії, що є словом Самого Бога до людини, викладено зміст духовних цінностей.

Праця з Біблією у групах

  • Сол. 5.14-18, 21-22
  • Пр.10.4
  • Вих. 20.12
  • Мт. 7.1-4
  • Лк. 6.37
  • 1 Тим. 4.12
  • Рим.13.13

зумовлюють усі інші цінності і людини

Цінності - це те, що для людини є найбільш вартіс­ним, дорогим і потрібним. Для духовного здоров’я дитини є пріоритетними такі християнські цінності:

  • Вічні - ті, які дані Богом (любов, милосердя, прав­да, справедливість);
  • Національні (патріотизм, історична пам'ять);
  •  Громадянські (законослухняність);
  • Родинні (подружня вірність, опіка над дітьми, турбота дітей над батьками);
  • Особисті - ті, що формують світогляд людини, ви­значають її спосіб життя (любов до обраної профе­сії).

Знайди відповідність між прислів’ям і християнськими цінностями

Які цінності є пріоритетними у твоєму житті? Відповідь обґрунтуй конкретними прикладами

( Пласт, серепти, капеланство на сході ,пісня «Присяг двічі не дають», вірш про маму)

У кожної людини є свої цінності. Серед молоді та школярів в сучасному світі відбувається знецінення християнських цінностей. Спокуси світу оточують молодь. Одна з найпоширеніших тютюнопаління

(перегляд відеофільму "Тютюнопаління")

Над цією проблемою працюють і в нашій школі.

Серед різних вікових груп було проведено анкетування. Погляньте на діаграми.

Пріоритетним напрямком виховання в нашій школі є християнське, національно-патріотичне, родинне та пропагування здорового способу життя.

Відбулися конкурси дитячих творів та малюнків за темою: "Християнські цінності моєї родини". Презентація під мелодію Гайтани

Наш час підходить, до завершення. Чи справдились ваші очікування?

Я починаю з себе. Я приємно вражена активністю . Отримала велике задоволення працюючи

разом з вами. На сердечках напишіть свої побажання і передайте один одному. Ми щиро віримо,

що всі побажання здійсняться, Усім бажаю доброго здоров'я, благополуччя, успіхів у навчанні

Щиро дякую за співпрацю у тренінгу.

doc
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
3 липня 2018
Переглядів
4654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку