Позакласний захід, який дозволяє закріпити , поглибити і розширити знання учнів отримані з предмету географії; розвивати логічне мислення, кмітливість, вміння працювати в колективі; виховувати зацікавленість до географічної науки.
(8-10клас)
Мета: закріпити , поглибити і розширити знання учнів отримані з предмету географії; розвивати логічне мислення, кмітливість, вміння працювати в колективі; виховувати зацікавленість до географічної науки.
Обладнання: фото - та відеоматеріали для проведення гри, фізична і політична карти України і світу, атласи, музичне обладнання, проектор, картки із завданнями.
Хід заходу:
Ведуча: Шановні присутні! Запрошуємо Вас сьогодні поспілкуватись із надзвичайно різноплановою, цікавою, захоплюючою шкільною наукою – географією.
Ведучий: Для кожної людини географічні знання є дуже важливими, бо географія – це не просто наукова галузь , а особлива культура сприйняття навколишнього світу, яка включає як наукові так і художні форми відображення дійсності.
Ведуча: Хто розумніший – чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата – не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий: І найбільш наївна…Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай обіймають чоловіки!
Ведуча: А я все одно вважаю, що найрозумніші – дівчата, і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. То ж давайте представляти наших учасників.
Ведучий: Хлопцям сьогодні неймовірно пощастило, в них така команда, що просто як кажуть: «Мама не горюй!». Отже, команда хлопців:
Ведучий: Перемогти цю команду не-ре-аль-но. Хіба не знаю, можливо у дівчат є доктора наук!
Ведуча: Дійсно, дуже сильні супротивники, але за моєю спиною найчарівніші, найрозумніші дівчата школи. І поки що не доктора наук, але все може бути! Отже команда дівчат:
Ведучий: Для того, щоб у нашій грі все було справедливо, за ходом гри буде стежити журі, до складу якого входять вчителі нашої школи:
Ведучий: Тож вітаємо всіх на інтелектуально – розважальній грі «Хто кращий».
Ведуча: Бажаємо вам збагатити свої географічні знання, відпочити й отримати задоволення від сьогоднішньої зустрічі.
Ведучий: Нам потрібно визначити, хто розпочинає І раунд. Для цього команди отримують завдання – встановити відповідність: гори – материк. Команда, яка впорається швидше розпочинає гру. Журі після кожного раунду оголошують результати. Наступні раунди розпочинає команда, у якої більша кількість балів.
Завдання:
Анди Євразія
Альпи Північна Америка
Атлас Південна Америка
Аппалачі Африка
ХІД ГРИ
Ведучий: Отже, розпочинають гру - …
І раунд - Розминка
Ведуча: Командам потрібно швидко відповісти на 10 поставлених запитань будь – якої тематики. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Питання:
Дівчата
Хлопці
1. Найменша незалежна держава у світі. (Ватикан)
2. Найглибша океанічна западина світу. (Маріанська)
3. Найбільший океан нашої планети (Тихий)
4. Найпотужніша тепла течія. (Гольфстрім)
5.Найбільше озеро в Українських Карпатах? (Синевир)
6. Найбільший на Землі острів. (Гренландія)
7. Найдовша гірська система на Землі. (Анди)
8. Найбільша річка України (Дніпро)
9. Материк, на якому розміщена одна країна. (Австралія)
10. Найпотужніший водоспад світу. (Ніагарський)
Ведучий: Дуже гарний початок. Ви прекрасно впоралися із завданнями І раунду. Прошу журі оголосити бали.
(рішення журі)
ІІ раунд - Фото
Ведучий: Кожній команді будуть представлені фото - фрагменти карт. Вам потрібно визначити який з цих варіантів правильна відповідь на поставлене запитання. Кожна правильна відповідь – 2 бали.
Дівчата
1. Яка з цих легенд відповідає карті «Мінерально – сировинні ресурси»?
Варіант 1 Варіант 2
Правильна відповідь – варіант 1.
2. Який з цих фрагментів взятий з карти «Природні зони Африки»?
Варіант 1 Варіант 2
Правильна відповідь – варіант 2
Хлопці
1. Яка з цих легенд відповідає карті «Ландшафти»?
Варіант 1 Варіант 2
Правильна відповідь – варіант 2
2. Який з цих фрагментів взятий з карти «Клімат Північної Америки»?
Варіант 1 Варіант 2
Правильна відповідь – варіант 2
Ведуча: Ну що ж, ще один раунд позаду. Журі, чекаємо на ваше рішення.
(рішення журі)
ІІІ раунд - Чорний ящик
Ведуча: В нашому чорному ящику знаходяться продукти, які ми використовуємо в харчуванні. Вам треба вгадати що це таке. Я даю вам 3 описи одного і того самого продукту. Першою відповідає та команда, яка перша підніме руку. Якщо ви вгадаєте
- з першого разу - 5 балів.
- з другого разу - 3 бали.
- з третього разу - 2 бали.
І. (картопля)
1. Зголоднілі іспанці кинулися в пошуках їжі. Та нічого їстівного не було. Один із них знайшов правда, якісь дивні жовтуваті горішки. Голод – не тітка. Зважився - таки і скуштував. Горішки здалися напрочуд смачними, і за мить ними ласував увесь загін . Один іспанський мореплавець писав «Це особливий рід земляних горіхів. Варені, вони стають ще м’якішими, як печений каштан. Іспанці їдять їх так само охоче, як і індіанці»
2. Довгий час милувалися лише квітками цієї рослини, прикрашали ними одяг. Квіти ці коштували дуже дорого, тому придбати могли їх хіба що заможні люди. Нікому вона не припала до смаку. Річ в тім, що в більшості країн її їли сирою. Інколи замість підземних бульб споживали насіння - зелені бульбочки, що росли на бадиллі і нерідко отруювалися ними. Саме тому у Франції її вважали отруйною рослиною, що псує грунт.
3. Вважають, що в Європу її завіз пірат, англійський мореплавець сер Френсіс Дрейк, який промишляв тоді на морі та суходолі. Поступово до неї звикають. У нашій країні її садять у себе не городах і споживають вареною, печеною та смаженою.
ІІ. (гречка)
1. Ця круп’яна рослина була окультурена в гірських районах Індії та Непалу більш як 4 тисячі років тому. З Індії вона поширилася на північ – у Китай і на захід – в Афганістан і Середню Азію. В античні часи вирощувалась уже в Греції. Пізніше ця рослина потрапила на територію України.
2. Наукова назва цієї рослини – фагопірум, що в дослівному перекладі означає «підсмажені горішки бука».
3. В Україні була навіть покровителька цієї рослини – Килина. На її честь влаштовувалося свято 12 червня (за старим стилем). У цей день варили кашу та пекли млинці з цієї крупи.
ІІІ. (кукурудза)
1. У древніх народів Америки ця рослина з жовтим насінням була в особливій шані. Йому присвячувалися вірші, пісні, легенди, релігійні ритуали. Бога дощу змальовували з цією рослиною.
2. У Європі про цю рослину вперше взнали від Христофора Колумба, зараз його можна зустріти в багатьох місцях земної кулі. Плоди смачні, з них роблять муку, крохмаль, масло, сироп, консерви.
3. Індійці готують з плодів мамалигу (щось середнє між кашею і хлібом). Індіанська назва цієї рослини — маїс. А як називаємо її ми?
ІV (соняшник)
1. Іспанці привезли з Америки квітку, схожу на сонце, і подарували її ботанічному саду в Мадриді. Її садили в квітниках поміщицьких садиб. Німці пробували готувати з підсмаженого насіння цієї рослини каву, але пити її ніхто не став...
2. Масло з насіння використовується зараз в салатах, для приготування консервів, маргарину, майонезу, кондитерських виробів.
3. З очищеного насіння роблять смачну халву, козинаки. Що ж це за квітка сонця?
Ведучий: Ну що ж на продуктах харчування ви добре знаєтеся. А як думає наше журі?
(рішення журі)
ІV раунд - Інтелектуальний
Ведучий: Команда отримує 16 букв, які кріпляться їм на спину та груди. Максимально швидко ви повинні дати відповіді на поставлені запитання, формуючи слово із даних літер. Команда, яка впорається раніше отримує 2 бали. Друга команда – 1 бал.
Т І Р К
А Ф П О
М О К Е
Г Д Р А
Ведуча: Весело у вас виходить. Журі, ви готові оголосити результати?
(рішення журі)
Ведучий: Шановні глядачі, а давайте пограємо з вами в одну гру. Я описую вам географічний об’єкт, а ви маєте вгадати що це таке. Хто знає правильну відповідь, піднімає руку.
1. Тверді опади білого кольору, падають взимку. (сніг)
2. Невелика ділянка суходолу з усіх боків оточена водою. (острів)
Ведуча: Андрію, тобі не здається, що запитання ми маємо ставити учасникам гри?
Ведучий: Так, а я…
Ведуча: А ти кому? Глядачам…
Ведучий: Так я…
Ведуча: Ех, щоб ти робив без мене!? Отже:
V раунд - Термінологічний
Ведуча: Один учасник з команди отримує мішечок з географічними термінами. Учень витягує з мішечка по одному слову і описує об’єкт команді не назвавши його. Завдання команди - вгадати якнайбільше слів за 1 хвилину. Якщо команда не знає правильну відповідь можна пропускати і йти далі. Кожен правильно вгаданий об’єкт оцінюється в 1 бал.
Ведучий: Дякую тобі Настю за майстер – клас. Прошу журі оголосити результати.
(рішення журі)
Ведучий: Ну як співає Святослав Вакарчук в одній із своїх пісень: «Ми далі йдем вперед…» Настю, а тобі подобається творчість «Океану Ельзи»?
Ведуча: Так, я часто слухаю їхні пісні.
Ведучий: А яка пісня в тебе улюблена?
Ведуча: Мені дуже подобається пісня з географічною назвою – «Еверест».
Ведучий: А, знаю знаю. В ній є ще такі слова: «Світ - два кроки від весни, два кроки від зими..» Я думаю це про нашу цьогорічну весну. Іноді складається враження, що ми навіть на півкроку не відійшли від зими.
Ведуча: А чому ти заговорив про пісні?
Ведучий: Чому я заговорив про пісні? Так тому що наступний раунд у нас музичний. Музично – географічний я б його так назвав.
VІ раунд - Музичний
Ведучий: Кожній команді буде запропоновано прослухати уривки з шести пісень українських співаків. Ваше завдання – за час, поки буде лунати пісня, виписати всі слова, які стосуються географії. Це можуть бути гори, їх частини, моря, назви країн, історичних земель, міст, рослини, тварини, час доби, атмосферні опади та інше…1 слово – 1 бал. Будьте уважні – пісню прослуховуєте 1 раз.
Дівчата
1. (6 балів)
Над своєю землею пропливу разом з хмарами...
Пролечу над нею разом з лелеками...
Чи можуть бути гори чужі такими гарними?
Чи можуть бути степи такими далекими?
Всі ми діти землі казково-чарівної!
Кожен з нас став її малою частиною!
Всі ми діти країни єдиної! Всі ми є сім'єю єдиною!
2. (7 балів)
Народились ми в Україні
На Поліссі, на Буковині,
На Поділлі і на Волині,
Біля сивих Карпат і в Криму.
3. (4 бали)
На долині туман, на долині туман упав.
Мак червоний в росі, мак червоний в росі скупав.
По стежині дівча, по стежині дівча ішло.
Тепле літо в очах, тепле літо в очах цвіло.
4. (4 бали)
Там, де додому дорога моя,
Там, де на мене чекає сім’я,
Там, де лани, гори й поля,
Там залишається моя земля.
Там, де лани, гори й поля,
Там починається моя земля.
5. (5 балів)
Ой, піду в Карпати гори!
Ой, моя любов, як море!
Ой, поглянь на полонину -
Вже прийшла моя весна!
6. (4 бали)
Там черешні гілля гнеться аж до долу,
В кожну хату там запрошують до столу.
Протікає тихо Тиса за вікном,
Височіють гори над моїм селом.
Хлопці
1. (6 балів)
Знов зозулі голос чути в лісі,
Ластівки гніздечко звили в стрісі.
А вівчар жене отару плаєм,
Тьохнув пісню соловей за гаєм.
2. (7 балів)
Знову сонце ласкаве промінь свій посилає
і степам, і долинам, і потокам гірським.
Це моя Україна день новий зустрічає -
моя лагідна мати усміхається всім.
3. (4 бали)
Не пускай в серце, не пускай
Сум ночей пустих, все минає, що було.
Зустрічай, сонце зустрічай.
Світанок стирає вчорашнє минуле.
Ти не втрачай, віри не втрачай у ранкову мить,
Щоб почати все знову.
Пам’ятай, тільки пам’ятай,
Де сонце встає, там майбутнє твоє. Знаю...
4. (4 бали)
Я у пісню слова переллю
І повторять за мною крилато
І Дніпро, і Донбас, і Карпати –
Я люблю Україну свою!
5. (5 балів)
Рейн і Дунай, і велика Волга,
Їхня лінія довга.
Темна вода і такі глибокі хвилі,
Їх видно за милі.
6. (4 бали)
Над поточком, над поточком хмариться блакить.
А я хочу та й не хочу вік тебе любить.
Біла хмара, чорна хмара —
Ми з тобою пара, може, і не пара.
Дощик буде, сонце буде — Що ж мені робить?
Ведучий: Шановне журі, що скажете? Добре знають наші учасники українські пісні?
(рішення журі)
Ведуча: Я думаю наші учасники прекрасно впоралися з цим завданням. Продовжую словами з пісні «Еверест»: «Нам залишилось пройти найвищу із вершин…». Останній і найважчий раунд нашої гри – «Подорож Україною».
VІІ раунд – Подорож Україною
Ведуча: Вам треба прокласти маршрут на карті України. Я читаю звідки і куди ми будемо мандрувати, а ви маєте позначити і підписати ці місця на контурній карті. Правильно позначене і підписане місто приносить команді 2 бали. Приготувалися? Поїхали.
1. Розпочинаємо нашу подорож з села, яке є крайньою західною точкою України.
(село Соломонове)
2. Рухаємося на північний схід до міста, яке часто називають західною столицею України. (місто Львів)
3. Йдемо далі в північно – східному напрямку, заходимо в місто – обласний центр, назва якого говорить, які форми рельєфу переважають тут. (місто Рівне)
4. Продовжуємо свою мандрівку в напрямку столиці України і там зупиняємося. (місто Київ)
5. Зі столиці прямуємо до села, яке є крайньою північною точкою України.
(село Грем՚яч)
6. Йдемо на південь до міста в Полтавській області, яке відоме своїми мінеральними водами. (місто Миргород)
7. Рухаємося на південний схід до міста з солодкою назвою в Харківській області. (місто Ізюм)
8. Звідси відправляємося в село Луганської області, жителі якого першими в Україні зустрічають новий день. (село Рання Зоря)
9. Рухаючись у південно – західному напрямку доходимо до найбільшого курортного міста Запорізької області на березі Азовського моря. (місто Бердянськ)
10. Через море пливемо в АР Крим до крайньої південної точки України.
(мис Сарич)
11. Далі пливемо до міста в Одеській області, яке називають українською Венецією. (місто Вилкове)
12. Морем добираємося до обласного центру Одеської області. (місто Одеса)
13. Звідси вирушаємо до міста, в якому знаходиться найбільший в Європі плавучий фонтан – ROSHEN. (Вінниця)
14. Йдемо до обласного центру найменшої за площею області України.
(місто Чернівці)
15. Повертаємо на захід і йдемо до міста в якому ми зараз знаходимося.
(місто Виноградів)
Ведучий: Наша подорож закінчилася. Через кілька хвилин ми з вами дізнаємося, хто в нашій школі краще знає географію, дівчата чи хлопці. Прошу журі підрахувати бали і оголосити переможця.
А до вашої уваги музична композиція.
Підсумки гри. Нагородження переможців.
1