Тема. “Хто такі звірі”.
Мета: Ознайомити учнів з основними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про живлення звірів; розвивати вміння аналізувати та узагальнювати; сприяти розвитку допитливості; виховувати пізнавальний інтерес.
Очікувані результати навчання. Учні мають уявлення про звірів, їх різноманітність в природі; усвідомлюють ознаки звірів; пояснюють де живуть тварини; використовують знання про звірів та їх особливості.
ПРО: здобувач освіти:
• відкриває світ природи, набуває досвіду її дослідження, шукає відповіді на запитання, спостерігає за навколишнім світом, експериментує та створює навчальні моделі, виявляє допитливість та отримує радість від пізнання природи;
• опрацьовує та систематизує інформацію природничого змісту, отриману з доступних джерел, та представляє її у різних формах; • усвідомлює розмаїття природи, взаємозв’язки її об’єктів та явищ, пояснює роль природничих наук і техніки в житті людини, відповідально поводиться у навколишньому світі;
• критично оцінює факти, поєднує новий досвід з набутим раніше і творчо його використовує для розв’язування проблем природничого характеру.
СЗО: здобувач освіти:
• дбає про особисте здоров’я і безпеку, реагує на діяльність, яка становить загрозу для життя, здоров’я, добробуту;
• визначає альтернативи, прогнозує наслідки, ухвалює рішення з користю для здоров’я, добробуту, власної безпеки та безпеки інших осіб;
• робить аргументований вибір на користь здорового способу життя, аналізує та оцінює наслідки і ризики;
• виявляє підприємливість та поводиться етично для поліпшення здоров’я, безпеки та добробуту.
ГІО: здобувач освіти:
• встановлює зв’язки між подіями, діяльністю людей та її результатами у часі, пояснює значення пам’ятних для себе та інших громадян України дат (подій);
• орієнтується у знайомому соціальному середовищі, долучається до його розвитку, пояснює вплив природи та діяльності людей на нього; • працює з різними джерелами соціальної та історичної інформації, аналізує зміст джерел, критично оцінює їх;
• узагальнює інформацію з різних джерел, розповідаючи про минуле і сучасне;
• представляє аргументовані судження про відомі факти та історичних осіб, а також про події суспільного життя;
• має розвинуте почуття власної гідності, діє з урахуванням власних прав і свобод, поважає права і гідність інших осіб, протидіє проявам дискримінації та нерівного ставлення до особистості;
• усвідомлює себе громадянином України, аналізує культурно історичні основи власної ідентичності, визнає цінність культурного розмаїття;
• дотримується принципів демократичного громадянства, бере активну участь у житті шкільної спільноти, місцевої громади.
Освітні галузі: природнича, мовно-літературна.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Методи і види роботи: мікрофон, ігрове проектування ,гра
Форми організації роботи: самостійна робота
Інтерактивні технології навчання: пасивна,активна,інтегрована.
Обладнання: мультимедійна презентація, ментальна карта, картки із зображенням тварин, м’які іграшки, мікрофон, «Кубик Блума», танграм.
Засоби наочності:
демостраційний матеріал: презентація, відеоролик,кубик Блума. роздатковий матеріал: картинки звірів.
Рекомендована література:
1)https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%B2%D1%96%D1%80% D1%96
2) https://sites.google.com/site/tvarinnijsvitas/teoreticnij-blok/zviri
3)https://footyclub.ru/uk/hobbi/kto-takie-zveri-chto 4)https://pidruchnyk.com.ua/1220-ya-doslidzhuyu-svit-1-klas gruschynska.html
Перебіг уроку
1. Організація класу.
1.1.Вітання
Весела пісенька дзвіночка
Покликала нас всіх на урок,
Я бачу ваші милі личка
І очі з безліччю думок.
Ми помандруємо в світ чудовий,
Що гордо мовою зовуть.
Та лиш кмітливість і увагу
1.2Переіврка готовності.
На уроці у нас сьогодні буде сяяти сонечко. Воно своїм теплом і світлом буде надихати нас на творчу роботу, а його лагідні промінці даруватимуть нам цікаві завдання, які відкриють безліч таємниць.Ви готові до роботи
1.3Гігієнічні вимоги до уроку Сядьте, дітки, всі рівненько,
Усміхніться всі гарненько,
Настрій гарний ми взяли.
Працювати почали.
2.Актуалізація опорних знань.
Щож.Ми продовжуємо мандрівку «Світом живої природи»
2.1 Відгадування загадок.
Боюсь я вовка і лисицю,
Боюсь мисливської рушниці.
Тому від страху перед ними,
Я сплю з відкритими очима. (Заєць)
Сірий, зубастий,
По полю блукає,
Ягнят шукає. (Вовк) В теплій шубі він лежить, Цілу зиму міцно спить.
А пробудиться від сну – Зустрічатиме весну. (Ведмідь)
Живу в норі, у теплому кублі,
Щоб зайти до хатки,
Витираю лапки. (Борсук)
Червонясту шубку має, По гілках вона стрибає. Хоч сама мала на зріст, Та великий має хвіст.
Як намисто оченята.
Хто це? Спробуй відгадати. (Білочка). Як можна їх назвати? До якої групи їх віднести? Чому це не комахи? Не риби? Не птахи?
3.Мотивація навчальної діяльності. -Сьогодні на уроці в нас буде багато цікавих завдань, які допоможуть нам краще пізнати світ ,дізнатись багато нового і корисного. Ви будете дослідниками і дослідницями, попробуєте вжитись в цю роль , можливо і наукове відкриття нам прийдеться зробити. Але це стане можливим за умови, якщо ви будете старанними, активними, тактовними.
4. Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні на уроці, ми познайомимось з групою тварин, які називаються «звірі», та дізнаємось про їх головні ознаки.
Та спершу нам потрібно розділитися на групи. Витягніть з мішечка картку із зображенням звіра.
Сядьте, будь ласка, в ту групу, де знаходиться така ж тваринка, що зображена у вас на картці. 5. Вивчення нового матеріалу
5.1Розповідь.
Звірі опанували наземну, водну й повітряну стихії. Тому живуть скрізь на Землі. У них найдосконаліша будову тіла. Його поділяють на голову, шию, тулуб, хвіст, передні й задні кінцівки. Поверхня тіла в них повністю або частково вкрита волоссям, хутром, шерстю, щетиною чи голками. Звірі відзначаються неабияким «розумом» і кмітливістю. Звірі (ссавці) — турботливі батьки, бо невтомно піклуються про своє потомство. Своїх дітей вони вигодовують молоком.
5.2 Гра. «Відгадай тварину».
Влітку їсть траву, а взимку, коли сніг глибокий, їсть гілки кущів, кору дерев. Дуже швидко бігає і стрибає. У нього дуже багато ворогів. Це і лисиці, і вовки, і собаки, і хитрі птахи, і мисливці. Один його порятунок – швидкі ноги. (Заєць).
Замість шерсті його тіло вкрито голками, яких шість – вісім тисяч. Нічна тварина. Полює на змій, мишей, жаб за допомогою нюху. Наколює на голки лісові яблука для того, щоб кислий сік, який стікає по голках на шкіру, виганяв бліх. Ці комахи-паразити дуже дошкуляють їм, а лапою дістатися до них вони не можуть. (Їжачок).
При перестрибуванні з гілки на гілку вони долають відстань до 15 метрів, хвіст про цьому служить їм за парашут. Харчуються горіхами. Насінням шишок, жолудями, грибами .бруньками з дерев. Одна вона може запасти до 2 тисяч грибів, переважно маслят.(Білка).
5.3 Фізкультхвилинка
-Діти,давайте трішки відпочинемо https://www.youtube.com/watch?v=xeU7EO7wCaM
5.4Вправа «Кубик Блума»
Пропоную вам пограти в гру. Я передаватиму вам кубика із запитаннями, а ви повинні дати на них відповіді.
Назви, хто зображений?
Чому? Опиши його.
Придумай ім’я.
Поясни,до якої групи вона належить належить?
Поділися своїми почуттям
Де вона живе?
5.4 Робота з підручником стор.30-31
- Діти, розгляньте малюнки на стор.30 та назвіть зображених тварин (Кіт, бобер, лось, морж, рись).
Цих тварин об’єднали в групу звірів.
- А що є в них спільного? (Тіло вкрите шерстю, що захищає від холоду)
Висновок. Звірі – це тварини, тіло яких укрите шерстю. - Розглянемо сторінку 31.
- Хто зображений на малюнках?
- Де можуть жити ці тваринки (у лісі, на луці, у полі)? Прочитайте текст підручника на сторінці 31. - Отже, де можуть жити звірі?
Висновок. Звірі живуть у лісі, на луці, у полі. Є звірі, які все життя проводять у воді (кити, дельфіни)
6.Осмислення та систематизація знань,умінь та новичок.
6.1 Порівняй.
Чим схожі герої мультфільмів і справжні звірі?
6.2Продовж словосполучення.
Дітки кожен самостійно продовже речення.
КОРЛЮЧИЙ, ЯК......
ХИТРИЙ,ЯК.......
ГОЛОДНИЙ,ЯК........
ВЕЛИКИЙ,ЯК.......
6.3Узагальнююча бесіда Звірі - це тварини, тіло яких покрите шерстю, вони пересуваються, в основному, на чотирьох лапах. Своїх дитинчат звірі вигодовують молоком, тому їх називаютьссавцями. Деякі звірі (їжак, ведмідь, борсук) взимку впадають у сплячку.
7.Підсумок уроку.Руфлексія.
7.1 Рефлексія
--Як називають дитинчат цих звірів: рись, собака, свиня, олень.(Рисята,цуценята,поросята,оленята). Чому ці тварини належать до звірів?
― На які групи можна розподілити цих звірів?(Свійські та дикі). ― Назвіть свійських звірів.(свиня,кіт,собака,кінь,вівця,корова,коза). ― Назвіть диких звірів.(рись,вовк,лисиця,тигр,лев,ведмідь).
7.2Вправа «Мікрофон».Закінчіть речення.
-Що нового ви дізналися про звірів?
-Звірі, це група тварин, які годують …….( малят молоком). -Свійські варини, це тварини за якими….( доглядають люди) -Дикі тварини - це звірі, які живуть ….(у лісі).
-Рослиноїдні - це звірі, які живляться…..( рослинами)
-Хижі звірі - це звірі, які живляться….. іншими тваринами.
-Тіло звірів складається з……..( голови, шиї,тулуба, хвоста і чотирьох кінцівок ).
-На цьому все. Дякуємо за увагу, ви всі великі молодці!До нових зустрічей у світі живої природи! До побачення!