«Хто я?
Сходинки соціальної адаптації дитини в суспільстві»
Появилася на світі дитина. Народилася маленька людина, у якої в житті все тільки починається. Попереду перша усмішка,перше слово,перший крок, а ще усвідомлення того, хто вона є на цій неозорій зеленій планеті, у цьому широкому білому світі.
Завдання педагога – дошкільника – допомогти дитині зрозуміти великий різноманітний навколишній світ через своє маленьке внутрішнє віконце .
Сходинкою за сходинкою піднімається малюк до вершин пізнання. А поруч допомагає, веде за руку та вселяє впевненість добрий наставник і чутливий друг-вихователь.
Перша сходинка «Я - дитина»
Народна мудрість: « Біля сонця тепло – біля мами добре».
Завдання: Стимулювати пізнавальну активність дитини. Розширювати сферу зовнішніх проявів позитивного ставлення до навколишнього світу. Збагачувати емоційні враження малюка, виховувати почуття довіри та прихильності до найріднішої людини- мами.
Є кожної матусі
Милі дитинчата.
Гусенята в мами-гуски,
В курочки-курчата,
У зайчихи-зайченята,
В слимачихи-слимачки.
У левиці-левенята,
А у мами-діточки.
Друга сходинка «Я – син,донечка»
Народна мудрість: « Людина без сім`ї , як пташка без гнізда.»
Завдання: у спільній роботі дошкільного навчального закладу і сім`ї закладати основи любові та поваги до членів своєї родини. Поглиблювати знання про родинні зв’язки і традиції, формувати почуття довіри до найдорожчих людей,виховувати культуру спілкування в сім`ї.
Креативний розвиток, ігрова діяльність: сюжетна гра «Сім`я» ;інсценівка « День народження»; обмін думками « за що я люблю своїх рідних»; етюд « Золоті руки»; розповідь дітей з власного досвіду « Мій дідусь,моя бабуся».
В золотого сонечка
Є сини і донечки –
Це веселі промінці
Невгамовні пустощі.
Третя сходинка «Я – дошкільня»
Народна мудрість: « Дитсадок – це другий дім, тут живеться добре всім».
Завдання: формувати правила поведінки в колективі;залучати дітей до посильної участі в індивідуальній(трудові доручення, чергування в куточку природи, на заняттях, допомога вихователеві в підготовці матеріалів до занять) та колективній (праця на городі,прибирання в живому куточку, «лікування» книг)роботі;виховувати старанність, почуття обов’язку та відповідальності своєї причетності до колективу,бажання допомагати тваринам,взаємодія з однолітками.
Креативний розвиток, ігрова діяльність: сюжетно-рольові гри «Дитячий садок», «Книжкова лікарня», «етюд «Разом веселіше»;бесіда «Кожна дитина має права та обов’язки»; дидактична гра «Турбота про тварин».
Що за дім?
Що за дім,як теремок?
Це ж веселий дитсадок.
В ньому хороше малятам,
Є де гратися і спати.
Тут готують смачно їсти;
Вчать,як треба встати й сісти.
Не життя у нім,а казка,
Де живуть і сміх, і ласка.
Четверта сходинка «Я – особистість»
Народна мудрість: «Добре серце – найцінніший скарб».
Завдання: учити дитину усвідомлювати свою унікальність, розуміти, що у світі немає двох однакових людей,усі різні та особливі,наче польові квіти,кожна з них має свій колір і запах. Бог створює людей усіх рівними,але кожен має свою неповторність - голос,усмішку,здібності та особливі якості. Збагачувати духовний світ дошкільника ,створювати максимальні умови для розвитку творчих здібностей , виховувати вміння поважати особистість в собі та в оточуючих.
Креативний розвиток, ігрова діяльність: обмін думками «Хто що вміє»; роздум «Що мене хвилює»;етюд «Мій настрій», «У мене свято»;розповідь «Мої мрії»; виховний захід «Добре серце - найдорожчий скарб»; розвага «Наші таланти».
Малюнок
Я намалюю квіти,
І маму,і себе,
Зелені пишні віти
І небо голубе.
І сонечко, й калину,
Й сестричку у вінку.
І звивисту стежину
В бабусинім саду.
П’ята сходинка «Я – людина»
Народна мудрість: « Шануй людей – і тебе шануватимуть».
Завдання: формувати кругозір у дитини, її соціальну і психологічну культуру згідно з етичними нормами та правилами,встановленими людством,учити бачити в кожній людині яскраву особистість,поважати її індивідуальність особливість та моралі якості, виховувати бажання бути потрібним людям.
Креативний розвиток, ігрова діяльність:дидактична гра «Професії моїх батьків»;конкурс малюнків»Як я допомагаю дорослим».
Шоста сходинка «Я – українець»
Народна мудрість: « Україна,як сонце одна».
Завдання: ознайомлювати дітей з характерними особливостями українців(гостинність,веселістю,почуттям гумору);відроджувати національні традиції.
Креативний розвиток, ігрова діяльність: обмін думками «Скарби рідної землі».