Ручки розвиваємо – гарно розмовляємо. Розвиток дрібної моторики у дітей дошкільного віку.

Про матеріал
Ігри за участю рук і пальців сприяють гармонійному розвитку тіла й розуму. Регулярні вправи на розвиток моторики, пальчикова гімнастика поліпшують розвиток пізнавальних процесів, діяльність серцево-судинної системи, розумові здібності дитини , зменшують емоційне напруження, розвивають силу і спритність рук. Вони здатні поліпшити вимову багатьох звуків, а значить – розвивати мовлення дитини.
Перегляд файлу

Ручки розвиваємо – гарно розмовляємо.

Розвиток дрібної моторики у дітей дошкільного віку.

 

Василь Сухомлинський писав: «Розум дитини – на кінчиках її пальців». Рука пізнає, а мозок фіксує відчуття й сприйняття, поєднуючи їх із зоровими, слуховими й нюховими в складні образи й уявлення. Високий рівень сформованості дрібної моторики дитячих пальців забезпечує достатній рівень пам'яті, уваги й готує руку до письма.

    Ігри за участю рук і пальців сприяють гармонійному розвитку тіла й     розуму. Регулярні вправи на розвиток моторики, пальчикова гімнастика  поліпшують розвиток пізнавальних процесів, діяльність серцево-судинної системи, розумові здібності дитини , зменшують емоційне напруження, розвивають силу і спритність рук. Вони здатні поліпшити вимову багатьох звуків, а значить – розвивати мовлення дитини.

    Ураховуючи оздоровчий вплив на організм стану дрібної моторики кожного пальця,потрібно  вчити дітей ще з раннього віку координувати і спритно ними маніпулювати. Діти з погано розвиненою ручною моторикою незграбно тримають ложку, олівець, не можуть застібати ґудзики, шнурувати черевики. Їм буває важко зібрати деталі конструктора, що розсипалися, працювати з пазлами, паличками для рахування, мозаїкою. Вони відмовляються від улюблених іншими дітьми ліплення і аплікації, не встигають за дітьми на заняттях. Таким чином, можливості освоєння світу дітьми виявляються збіднілими.

   Рівень розвитку дрібної моторики – один з показників інтелектуальної готовності до школи, і саме в цій області дошкільнята зазнають серйозні труднощі. Дитина , в якої добре розвинута дрібна моторика, в неї добре розвинута  увага, пам'ять, зв’язне мовлення , вміє логічно мислити. Тому роботу по розвитку дрібної моторики треба починати задовго до вступу до школи, а саме з самого раннього віку. Така робота повинна проводитись регулярно, тільки тоді можна досягти хороших результатів від спеціальних вправ.

 

Завдання,які сприяють розвитку дрібної моторики рук:

  1. Ігри з прищіпками. Чіпляння прищіпок  до картонних картинок чи інших предметів розвиває дрібну моторику трьох основних пальців рук: великого,вказівного та середнього.(мал..1)

4754951c0a40ff0f5b317414ee876e1f.jpg

                                                   Мал.1

  1. Ігри-шнурування. Розвивають дрібну моторику,сенсомоторну координацію,просторове орієнтування,сприяють розумінню понять «зліва», «справа», «внизу», «угорі», формувати навички шнурування,розвивати творчі здібності, сприяти розвитку мови.

-.jpg_q50.jpg

 3.Пазли. Яскраві картинки розвивають увагу,кмітливість та дрібну     моторику рук.

4.Ігри з ґудзиками та намистинами. Нанизування на нитку намистинок, застібання  ґудзики, прості та корисні вправи для розвитку дрібної моторики рук.

5.Малювання,штрихування, розфарбовування.

6.Вирізання ножицями.

7. Ігри з піском, водою.

Пальчикові ігри

Пальчики вітаються

  • Однією рукою:кінчиком пальця правої руки почергово торкатися кожного пальця цієї ж руки;
  • Те саме робило лівою рукою;
  • Двома руками:долоні вертикально одну напроти одної,почергово(починаючи з мізинців і закінчуючи великими пальцями)з’єднувати й розводити пальці,промовляючи слова «Добрий день, пальчику!»

 

Січемо капусту

  • Ребром однієї долоні бити по розгорнутій долоні другій.

 

Кінь біжить

  • Почергово стукати по столу чотирма пальцями руки(крім великого).

Молоточок

  • Вказівним пальцем однієї  руки стукати по другому кулачку.

Конячка

  • Почергово стукати по столу чотирма пальцями рук(крім великого).

Скакалка

  • Руки,стиснуті в кулачки,лежать на столі,з’єднані кінчиками великих пальців,пальці роблять колові оберти.

Барабан

  • Напруженими пальцями обох рук барабанити по столу.

 

 

Барабанщик

  • Двома пальцями обох рук (указівним або середнім) «барабанити» в повітрі або на столі.

Квіти

  • Тильний бік долоні лежить на столі,пальці зібрані в жменю,потім долоня розкривається,пальці розходяться.

Млинок

  • Поставивши один кулачок над другим,робити ними  обома колові оберти.

Слон іде

  • Виставши вперед вказівний палець(хобот),переступаючи чотирма пальцями по столу.

Падає сніг

  • Робити плавні синхронні рухи обома руками згори донизу.

Потрусимо долонями

  • Потрусити обома долонями – спочатку сильніше,потім слабіше.

Хвилі

  • Робити хвилеподібні рухи руками перед грудьми – з одного боку в інший.

Вогонь

  • Підняти руки догори й ворушити пальцями,імітуючи палахтіння вогню.

Ліпимо вареники

  • Вказівним і великим пальцями однієї руки пощупувати подушечки пальців іншої руки,імітуючи ліплення вареників.

Равлик – мандрівник

  • Вказівним пальчиком однієї руки «малювати» спіраль на долоні іншої,уявляючи, що це повзе равлик.

Окуляри

  • Першим і другим пальцями зробити коло та піднести до очей.

Кружечки

  • Кінчиками пальців обох рук по черзі натискати на п’ять паперових кружків,що розкладені на столі.

Замок

  • Пальці переплетені в замку. Похитувати долонями в різні боки, потім трусити руками, стукати зап’ястями, розчепити долоні і показати.

 

Використані джерела

В.М. Рожнів. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2019. – вкл..- (Серія «Логопедична майстерня»). 

  Болышакова С.Е Формування дрібної моторики рук: Ігри та вправи. – М.: ТЦ Сфера, 2006. – 89с.

Воробйова С. Л. Розвиваючі ігри для дошкільнят.- СПб: Изд.будинок «Літера»,2006.- 98с.

Яловська  О.О. Пальчики дошкільнят: розвиваємо руки - розвиваємо мозок /О.О Яловська. – Тернопіль: Мандрівець,2011-228с.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
862
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку