Вправи для розвитку пізнавальних процесів
«Знайди помилку»
Мета: розвиток уваги, мислення.
Інструкція: дитині показують картинки, на яких щось недомальовано. Дитина має роздивитися і знайти помилки ( те, чого не вистачає). Можливо домалювати.
«Знайди однакові малюнки»
Мета: розвиток уваги, мислення.
«Коректурна проба»
Мета: розвиток уваги, мислення.
Інструкція: дитині пропонується бланк із зображенням фігурок та завдання:
Варіант 1
Варіант 2
- Знайди всі ялинки та підкресли зеленим олівцем;
- Знайди всі зірочки та підкресли синім олівцем;
- Знайди всі квіточки та підкресли червоним олівцем;
- Знайди всі будиночки та підкресли чорним олівцем;
- Знайди всі відерця та підкресли жовтим олівцем;
- Знайди всі грибочки та підкресли коричневим олівцем;
- Знайди всі флаги та підкресли рожевим олівцем;
- Знайди всі м’ячі та підкресли фіолетовим олівцем.
«Літає – не літає»
Мета: розвиток логічного і образного мислення, уваги.
Інструкція: називаємо дитині предмети (можна показувати картинки). Якщо дитина вважає, що предмет не літає - плескає в долоні. Вибір потрібно обґрунтувати.
«Четвертий зайвий»
Інструкція: називаємо чотири предмети, три з яких відносяться до одного загального поняття. Дитина має назвати зайвий предмет, тобто той, котрий не має відношення до інших та пояснити свій вибір.
Варіанти слів:
-стіл, стілець, ліжко, чайник