ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ РОЗВИТОК УЧНІВ ЗАСОБАМИ ПЕДАГОГІЧНОГО МАЛЮНКУ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ШКОЛІ

Про матеріал
Стаття на тему "ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ РОЗВИТОК УЧНІВ ЗАСОБАМИ ПЕДАГОГІЧНОГО МАЛЮНКУ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ШКОЛІ"
Перегляд файлу

ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ РОЗВИТОК УЧНІВ ЗАСОБАМИ ПЕДАГОГІЧНОГО МАЛЮНКУ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА У ШКОЛІ

 

 

          Мистецтво безпосередньо пов’язане із зоровими відчуттями і сприйманнями, лише на основі них людина може одержати повноцінне уявлення про художній твір, тому заняття малюванням пов’язані з наочністю навчання – одним із головних засобів інформації про навчальний матеріал. Мета даної статті полягає в тому, щоб показати значення педагогічного малювання в умовах шкільних уроків , взаємодію учня та вчителя, їх розвиток засобами педагогічного малюнку у процесі викладання.

          Опираючись на зорові враження, одержані під час розгляду ілюстрації при поясненні вчителя, школярі одержують повніше й глибше уявлення про вивчене, краще розуміють, осмислюють і запам’ятовують головне . Пояснювальні малюнки викликають в учнів підвищений інтерес до занять із образотворчого мистецтва. [5, 14]

           Ілюстративну діяльність вчителя, пов’язану з ілюструванням навчального матеріалу і доповненням усного пояснення під час уроку, у методиці образотворчого мистецтва називають педагогічним малюванням. [3, 18] Наприклад, пояснювальний малюнок вчителя, зроблений на полях учнівської роботи, а також начерки великого розміру, зроблені різноманітними матеріалами з метою пояснення навчального матеріалу і доповнення усного пояснення, є різновидами педагогічного малюнка. [1,34] Малюнки на класній дошці повинні передати саму головну думку вчителя, опускаючи все випадкове і другорядне. Замальовка вчителя на полях малюнка школяра  використовується в тому випадку, коли помилка в малюнку помічена в одного, двох учнів і немає сенсу відволікати увагу всього класу . Особиста поправка малюнка учня викладачем має велике освітнє значення. Учень бачить, як можна виправити саме його малюнок. Спостерігаючи, як викладач працює в його альбомі, учень вбирає всі деталі цього процесу, і потім вже сам намагається робити так, як сказав педагог. Велике освітнє і виховне значення має демонстрація малюнків видатних художників. Учень, розглядаючи малюнок, зроблений рукою великого майстра, бачить, якої виразності можна домогтися, малюючи звичайним олівцем. [6]

           За допомогою педагогічного малюнка можна  ілюструвати окремі положення усного пояснення вчителя під час уроку ; демонструвати методичну послідовність роботи над малюнками ; покази одну із стадій виконання малюнка; пояснити особливості побудови зображуваних об’єктів ; показати принципи композиційного виконання малюнків та технічних прийомів роботи, , що застосовуються в образотворчій діяльності ; наочний аналіз правильності виконання зображальних завдань, пов’язаних із темою малювання; пояснити особливості виконання малюнків на певну тематику. Можливі й інші випадки використання педагогічних малюнків у процесі проведення практичних занять з образотворчого мистецтва. [4, 46]

           Використання засобів педагогічного малювання,  дає можливість прослідкувати процес розвитку учнів на уроках , допомагає освоєнню технології побудови малюнка , конкретної живої форми, засвоєнню допоміжних прийомів її конструювання  і до того ж, не підміняє методичними схемами живого процесу малювання.У дітей розвивається спостережливість, формується розумова здатність бачити в конкретному загальне, а в загальному конкретне. [2, 74]
          Сучасні вчителі образотворчого мистецтва повинні прокласти дорогу новому типу педагогічного малювання: художній творчості педагога, здійснюваній в інтересах наочності, дидактичної насиченості і ефективності навчального процесу. Дуже важливо зацікавити , виробити в учнів звичку фіксувати свої спостереження, враження, задуми за допомогою малюнка . педагогічний малюнок стимулює розвиток логічного і образного мислення, зорової пам'яті, сприяє творенню естетичної культури і смаку учнів, тим самим дає можливість педагогу вирішувати не тільки освітні, розвиваючі, а й виховні завдання. Доступно і цікаво поданий навчальний матеріал, підкріплений правильно виконаним педагогічним малюнком, емоційно сприймається школярем й викликає у нього певні почуття, які слугують розвитку зацікавленості і внутрішньої мотивації до створення самостійного навчального малюнка

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Бучинський С. Л. Основи грамоти з образотворчого мистецтва. –К.: Мистецтво, 1981. – 178 с.

2. Любарська Л. Уроки образотворчого мистецтва // Початкова  школа. – 2002. – 164 с.

3. Ростовцев Н.Н. Методика викладання образотворчого мистецтва в школі. - М., 1980 – 160 с.
4. Терентьєв А.Е. Малюнок у педагогічній практиці вчителя образотворчого мистецтва. - М., 1981 – 98 с.
5. Шорохов Е.В. Тематичне малювання в школі. - М., 1975 – 198 с.

6. Головні  завдання викладання образотворчого мистецтва в школі  . 2011. -[Електронний ресурс] . Режим доступу : http://refua.in.ua/1-osnovni-koleori-spektra-hromatichni-j-ahromatichni-koleori-k.html?page=23

docx
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку