ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
КОМУНАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»
Проект
Школа - територія здоров’я
Назва закладу освіти |
Хижнянський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Жашківської районної ради |
Юридична та фактична адреса закладу |
Черкаська область, Жашківський район, с. Хижня, вул. Миру, б. 35 |
Телефон/факс закладу освіти |
(04747) 98-2-40 |
e-mail закладу освіти |
|
Керівник закладу освіти |
Питель Валентина Юріївна |
Контактні дані керівника закладу освіти: телефон, e-mail |
(04747) 98-2-40, m197819@meta.ua |
Керівник проекту |
Ізотова Олена Станіславівна , |
Контактні дані керівника проекту: телефон, e-mail |
067-66-24-732, bogoslavec2011@ukr.net |
Науковий керівник проекту, посада, науковий ступінь, учене звання |
Богославець Галина Іванівна , |
Черкаси – 2019
2. Анотація проекту
Назва проекту: «Школа – територія здоров’я».
Актуальність проекту:
Від здорового розвитку молодого покоління залежить не тільки сучасне, але й майбутнє країни. Тому існує велика потреба у формуванні та популяризації здорового способу життя серед учнівської молоді.
У 2016 році школа стала дипломантом обласної педагогічної виставки за методичний посібник «Школа Семи див». За результатами «Всеукраїнського конкурсу – захисту сучасної моделі навчального закладу – Школи сприяння здоров’ю, впровадження інноваційних технологій щодо формування культури здоров’я, позитивної мотивації на здоровий спосіб життя учасників навчально-виховного процесу» педагогічний колектив нагороджений Почесною грамотою районного відділу освіти.
Концептуальними основами майбутнього закладу сприяння здорового способу життя є орієнтація дітей шкільного віку на збереження, зміцнення, формування й відтворення здоров’я. Медичне обстеження дітей школи (2016 - 2017 н.р.) показало, що із загальної кількості учнів 50% мають різні захворювання, деякі з них по 2 – 3 діагнози. Із них 35 % віднесені до підготовчої та спеціальної групи.
Причиною цього, з одного боку, є невміння вести здоровий спосіб життя як умови, збереження, зміцнення і формування здоров’я, а з другого - незнання основ безпеки життєдіяльності.
Заклад матиме за мету:
Виходячи з цього перед школою стоять такі завдання:
Реалізація даного проекту дасть можливість створити сприятливі умови для особистого становлення і творчої самореалізації кожної дитини, більш ширшого охоплення дітей шкільного віку різноманітними заходами з формування та популяризації здорового способу життя. Соціальна спрямованість проекту полягає у зростанні довіри в громаді один до одного, до влади, покращенні матеріально – побутових умов, зміцненні фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини, в отриманні якісних освітніх послуг.
Проблемою реалізації даного проекту є недостатність фінансових ресурсів районного бюджету, тому існує потреба в пошуку інших джерел фінансування.
3. Опис проблеми, на вирішення якої направлений проект
Сьогодні перед школою стоїть важливе завдання – створення умов для збереження здоров'я учнів, а саме розробка та втілення технологій збереження здоров'я у навчально-виховний процес. Якщо для учасників навчально-виховного процесу будуть створені оптимальні умови, а саме: гуманізація змісту уроку, вибір навчальних форм та методів навчання, різноманітні засоби підтримки учнів, право вільного вибору, комфортне середовище, то це значною мірою буде сприяти адаптації учасників навчально-виховного процесу на уроці.
Стосовно незадовільного стану здоров’я учнів говорять та пишуть останнім часом багато. І для цього є всі підстави. Лише 10% учнів можуть вважатися здоровими, більше половини школярів страждають на хронічні захворювання. Зміст шкільних програм постійно змінюється у бік підвищення вимог, інтенсифікації навчання та підвищення об’єму учбового навантаження. Складна за змістом та завелика за об’ємом наукова інформація суперечить недостатній гнучкості навчальних планів, програм, підручників, що призводить до хронічного перевантаження учнів, зниження інтересу до навчання, погіршенню їхнього здоров’я. Сьогодні перед школою стоїть важливе завдання – створення умов для збереження здоров’я учнів, а саме розробка та втілення технологій збереження здоров’я у навчально-виховний процес.
Що таке здоров’я? Як його зберегти?
Ось два найважливіші питання сьогодення, які турбують кожну людину.
Здоров’я – запорука повноцінного та щасливого життя. Проте згубні звички, малорухливий спосіб життя та неповноцінне харчування заважають сучасній людині бути здоровою.
Здоров’я – це найбільше багатство, яке має людина. Воно потрібне всім, щоб радіти, сміятися, насолоджуватися життям. Здоров’я залежить від того як ти поводишся, де ти живеш, що їси, як вчишся. Здоров’я треба вміти берегти.
За основу в роботі педколектив закладу взяв золоте правило: дітей необхідно вчити бути здоровими і душею , і тілом.
Керуючись нормативно - правовими документами, які захищають права людини, - Конституцією України, Законом України «Про загальну середню освіту», Законом України «Про охорону дитинства» та за ініціативи творчої групи у складі директора школи Коломієць Н.Я, заступника директора школи з навчально – виховної роботи Ізотової О.С., вчителя фізичної культури Ізотова М.Д., вчителів основ здоров’я 1 – 9 класів педагогічний колектив вирішив створити шкільну комплексну навчально – виховну програму «Школа – територія здоров’я».
Основні форми роботи в ході реалізації шкільної навчально – виховної програми «Школа – територія здоров’я»:
Цільові групи проекту:
Діти шкільного віку с.Хижня, їх батьки.
Працівники школи с.Хижня.
Громада с. Хижня.
Підставами для визначення цільових груп є підвищення вимог державних освітніх стандартів, негативна статистика дитячої захворюваності та потреба держави у формуванні здорової нації.
4. Мета проекту
- Виховання відповідального ставлення до збереження особистого здоров’я та життя, пропагування здорового способу життя серед мешканців села.
- Створення творчої атмосфери, яка сприяє виявленню лідерських якостей учнів.
- Розвиток в учнів творчого мислення, самостійності, відповідальності, комунікативних навичок.
- Залучення учнів, учителів, мешканців села, громадських організацій та установ до вирішення проблеми збереження здоров’я людей та формування у молоді навичок здорового способу життя
- Удосконалювати систему роботи, спрямовану на збереження і зміцнення здоров'я учнів і прищеплення їм навичок здорового способу життя.
- Створення в навчальному закладі системи управління та моніторингу здоров’язберігаючої технології.
- Забезпечення програмного і навчально-методичного обладнання з проблем здоров’язберігаючої технології.
Завдання проекту
- Об’єднати зусилля педагогічного колективу, батьків для реалізації права дітей і підлітків на збереження та зміцнення фізичного й психічного здоров’я, що дасть змогу зробити процес формування здорового способу життя неперервним;
- Активізувати роботу щодо пропаганди здорового способу життя, культури здоров’я та профілактики негативних звичок;
- Виховувати в учнів відповідальне ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших людей як до найвищих індивідуальних і суспільних цінностей;
- Залучити учнів до фізкультурно-оздоровчої роботи.
5. Опис діяльності в рамках проекту:
стратегія, механізми та план досягнення мети
Дитина – це диво, що одного разу сталося . Саме навколо неї, наче навколо Сонця , повинно обертатись все , щоб сонечко сяяло радісно, душа його світлою була, а тіло - здоровим.
Для спокою батьків та радісного і здорового життя дитини, народжуються нові ідеї. І наша школа почала освоювати новий проект «Школа - територія здоров’я», який включає максимум здоров’язберігаючих, здоров’яформуючих та здоров’язміцнюючих технологій навчання і виховання.
Причини:
Тривале сидіння за партою також призводить до втоми спини, шиї, ніг. У разі частого повторення такого стану організму, вже через 2—3 місяці навчання це призведе до загальної втоми;
На уроках мови діти «пишуть» букви або утворюють форму літери. Школярі мають змогу вийти з-за парти для зустрічі з казковим героєм, або до дошки для написання слова, речення, виконання завдання з мішечком на голові. Також можуть покрутитися, присісти, пострибати, щоб допомогти своєму організму перепочити на уроці. Проводиться 3—4 такі фізкультхвилинки під час уроку.
Чому ми звертаємось сьогодні до теми здоровʼязбереження у школі?
Тому що здоров’я дітей - одне з основних джерел щастя, радості і повноцінного життя батьків, вчителів, суспільства в цілому. Для України головною проблемою, яка пов’язана з майбутнім держави, є збереження і зміцнення здоров’я дітей та учнівської молоді. Турботу викликає різке погіршення стану фізичного та розумового розвитку підростаючого покоління, зниження рівня народжуваності й тривалості життя, зростання смертності, особливо дитячої, а також відсутність мотивації до збереження та зміцнення здоров‘я.
За останнє десятиріччя чітко спостерігаються такі фактори, які впливають на стан здоров'я учнів, а саме: перевантаження навчальних програм, інтенсифікація навчального процесу, недовершеність навчальних програм і технологій, авторитарний стиль викладання, відсутність індивідуального підходу до учнів, недостатня рухова діяльність школярів, вільний час діти все більше проводять за переглядом фільмів, за комп'ютерними іграми. Усе це призводить до гіподинамії, порушення постави, зору.
Виникає необхідність у розробленні технологій, що полегшують, по змозі, формування нових знань, зберігаючи при цьому здоров'я учнів. У класифікації освітніх технологій останнім часом виокремилася нова група – здоров'язбережувальні освітні технології (ЗОТ), які об'єднують у собі всі напрями діяльності загальноосвітнього закладу з формування, збереження та зміцнення здоров'я учнів. Мета ЗОТ – забезпечити дитині можливість збереження здоров'я під час навчання у школі, сформувати в неї необхідні знання, уміння та навички щодо здорового способу життя, навчити використовувати отримані знання у повсякденному житті.
Отже, здоров’я – єдність фізичного, психічного, духовного, соціального, інтелектуального та творчого аспектів здоров’я, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад.
У своїх працях видатний педагог В.О.Сухомлинський писав: «Досвід переконав нас у тому, що приблизно у 85% усіх невстигаючих учнів головна причина відставання у навчанні – поганий стан здоров’я, якесь нездужання або захворювання, найчастіше зовсім непомітне і таке, що можна вилікувати тільки спільними зусиллями матері, батька, лікаря та вчителя». На думку великого педагога, школа та вчитель зокрема повинні брати активну участь у збереженні здоров’я учнів.
Учитель, володіючи сучасними педагогічними знаннями, при постійній взаємодії з учнями, їхніми батьками, медичним працівником та шкільним психологом, повинен планувати й організовувати свою діяльність з урахуванням пріоритетів збереження та зміцнення здоров’я всіх суб’єктів педагогічного процесу.
У класифікації освітніх технологій останнім часом виокремилася нова група - здоров’язберігаючі технології. Слід зазначити, що здоров’язберігаюча педагогіка не може бути представлена як конкретна освітня технологія. Разом з тим, поняття "здоров’язберігаючі технології" об’єднує в собі всі напрями діяльності загальноосвітнього закладу з формування, збереження та зміцнення здоров’я учнів.
Я розглядаю це поняття, виходячи з розуміння технології як певного прийому, методу, методики; інші розумію його як сукупність певних технік, за допомогою яких реалізується освітнє чи інше педагогічне завдання; як опис процесу досягнення запланованих результатів, сукупність яких відображає певні зміни в здоров'ї учасників педагогічної взаємодії. Усі педагогічні технології, якими користується вчитель на уроці, можуть бути визначені (кількісно чи якісно) за ступенем впливу їх на здоров’я учнів. Здоров'язберігаючі - ті, що створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці в школі, та ті, що вирішують завдання раціональної організації виховного процесу (з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних вимог), у відповідності навчального та фізичного навантаження можливостям дитини.
Здоров'язберігаюча педагогіка, з одного боку, має сформувати в учнів спеціальні знання, уміння, навички збереження і зміцнення свого здоров'я, створення індивідуального здорового способу життя, а з іншого –передбачити в технологіях можливості здійснення самостійних спроб удосконалення себе, свого тіла, психіки, емоцій, працювати над розвитком своїх комунікативних здібностей, виховувати гуманне ставлення до світу, до оточення, до самого себе.
Сутність здоров'язберігаючих технологій постає в комплексній оцінці умов виховання і навчання, які дозволяють зберігати наявний стан учнів, формувати більш високий рівень їхнього здоров'я, навичок здорового способу життя, здійснювати моніторинг показників індивідуального розвитку, прогнозувати можливі зміни здоров'я і проводити відповідні заходи з метою забезпечення успішності навчальної діяльності та її мінімальної фізіологічної «вартості», поліпшення якості життя суб’єктів освітнього середовища.
Існують різні думки щодо поняття «здоров'язберігаючі технології». Деякі науковці розглядають це поняття, виходячи з розуміння технології як певного прийому, методу, методики, інші розуміють його як значення змістової техніки, за допомогою якої реалізується освітнє чи інше педагогічне завдання. Розуміють технологію і як опис процесу досягнення запланованих результатів, сукупність даних, що відображають певні зміни в здоров'ї.
Здоров'язберігаючі технології не є чимось невідомим, таємним, чудодійним. Грамотно складений розклад уроків, використання вчителями на уроках та на перервах прийомів рухової активності, нейтралізації стресів, організації гарячого харчування, зв'язок навчального матеріалу з життям, озброєння учнів валеологічними та екологічними знаннями – це повсякденна діяльність школи.
Ефективність позитивного впливу на здоров'я школярів різних оздоровчих заходів визначається не хаотичністю методів, а системною роботою за всіма напрямками.
Практика показує, що процес формування свідомого ставлення до власного здоров'я потребує обов'язкового поєднання інформаційного й мотиваційного компонентів із практичною діяльністю учнів, що сприятиме оволодінню дітьми необхідними здоров'язберігаючими вміннями і навичками.
Діяльність учителя щоурочно повинна бути орієнтована на формування в дітей стійкої позиції, що передбачає визначення цінності здоров'я, почуття відповідальності за збереження й зміцнення власного здоров'я, поглиблення знань, умінь та навичок, пов'язаних з усіма складовими здоров'я (фізична, соціальна, психічна, духовна). Формування в учнів компетентного ставлення до власного здоров'я неможливе без реалізації всіх складових здоров'я.
Здоров’язберігаючі технології навчають дітей жити без конфліктів. Навчають укріплювати, зберігати своє і цінити чуже здоров’я. Ці технології прищеплюють дітям принципи здорового способу життя, посилюють мотивацію до навчання.
Урок – це основна структурна одиниця навчального процесу. Урок у здоров’язберігаючих технологіях повинен не викликати в учнів погіршення здоров’я. Сучасний урок – це урок інноваційний, який викликає в учнів і вчителів задоволення, стимулює цікавість, творчість. Усе це досягається різноманітними формами роботи з використанням інтерактиву та інноваційних технологій.
Теоретична значущість й актуальність розглянутої проблеми, її недостатня розробленість послужили підставою для визначення теми практикоорієнтованого проекту «Здоров’язберігаючі технології – інноваційний крок в освіті». Психічне здоров’я утворюють позитивні емоції і почуття, воля, самосвідомість, самовиховання, мотивація поведінки, стреси, психотравми, резерви психологічних можливостей людини, запобігання шкідливих звичок, формування гігієнічних навичок і позитивних звичок.
Духовне здоров’я – це здоров’я в системі загальнолюдських цінностей, ідеал здорової людини, традиції культури українського народу, розвиток позитивних духовних рис, духовні цінності й засоби розвитку духовності.
Соціальне здоров’я - соціальні потреби та інтереси, етика родинних зв’язків, наслідки антисоціального ставлення до довкілля, соціальне забезпечення життєво важливих потреб, соціальна адаптація, здоров’я нації, формування потреби вести здоровий спосіб життя.
Інтелектуальне здоров'я - це можливість відкрити наші уми для нових ідей та досвіду, які можуть допомогти в поліпшенні особистої, групової та суспільної взаємодії.
На шляху до інтелектуального здоров'я необхідно витрачати більше часу на
навчання, наприклад читання книг, журналів і газет, для того щоб бути в курсі
поточних питань та ідей.
Одним із складових здоров‘я є і творчість. Тому що саме творчий підхід до вирішення будь-яких життєвих проблем, завдань робить людину здоровою.
Ось чому тема створення у школі здоров‘язберігаючого середовища є такою актуальною.
Тому головним завданням у діяльності педагогічних колективів навчальних закладів на сучасному етапі повинно бути збереження і зміцнення здоров’я дітей, формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у вчителів, учнів та їхніх батьків.
Тож давайте виховувати здорову, творчу й мислячу особистість!
Назва проекту |
«Школа – територія здоровя» |
Підстава для розроблення проекту |
Відповідно до Наказу Міністерства науки і освіти, молоді та спорту України № 1243 від 31.10.2011 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» основою сучасного виховного процесу є людина як найвища цінність. |
Автор проекту |
Заступник директора НВР Ізотова О.С. |
Терміни реалізації проекту |
І етап-підготовчий (дослідницько-аналітичний) листопад 2018 р. ІІ етап-реалізаційний (етап творчого розвитку) листопад 2018 р.- березень 2019 ІІІ етап-підсумковий (заключний) – березень 2019 р. |
Виконавці проекту |
Учні, вчителі,батьки |
Партнери проекту |
Медичний заклад, громадські організації села |
Цільова аудиторія |
Учні, педагогічний колектив, батьки. |
Очікувані результати реалізації проекту |
Реалізація проекту сприятиме: - залученню учнів до пошуково – дослідницької та проектної діяльності; - набуття школярами навичок здоровʼязберігаючих, здоровʼяформуючих, здоровʼязміцнюючих технологій . |
Показники виміру результатів проекту (критерії):
|
- Підвищення самоосвітніх здібностей учнів; - Кількість учнів, залучених до реалізації проекту; - Розробка й впровадження нових здоровʼязберігаючих, здоровʼяформуючих, здоровʼязміцнюючих технологій технологій; - Рівень підготовки та проведення запланованих заходів. |
Ресурси, необхідні для реалізації проекту |
- Учнівський колектив; - Педагогічний колектив; - Медичний працівник.
|
ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
Види робіт |
Термін виконання |
Відповідальні |
|||
Підготовчий етап реалізації проекту
|
|||||
Методичне й теоретичне обґрунтування актуальності проблеми, вибір форм і методів її розв’язання. |
Листопад 2018 р. |
Директор школи, заступник директора з НВР |
|||
Наказ про відповідальних за проект «Школа - територія здоровʼя» |
Листопад 2018 р |
Дирекція школи |
|||
Ознайомлення цільової групи з наказом, орієнтовним переліком тем заходів. |
Листопад 2018 р. |
Дирекція школи |
|||
Формування робочих мікрогруп |
Листопад 2018 р. |
Заступник директора з НВР |
|||
Створення творчих груп для координації роботи щодо реалізації проекту. |
Листопад 2018 р. |
Заступник директора з НВР |
|||
|
|
|
|
||
Основний етап реалізації проекту
|
||||
Створення «Зеленого класу»
|
Листопад–березень 2018-19 н. р. |
Педагогічний та учнівський колективи |
||
Створення валеологічної доріжки |
Грудень–2018 н.р. |
Педагогічний та учнівський колективи |
||
Створення «Динамічної круговерті» |
Грудень–2019 н.р.. |
Педагогічний та учнівський колективи |
||
Створення тренажерів з природного матеріалу» |
Січень - 2019 н.р. |
Педагогічний та учнівський колективи |
||
|
|
|
||
Створення стоячих парт у класних кімнатах |
Лютий - 2019 н.р. н. р. |
Педагогічний та учнівський колективи |
||
Заключний етап реалізації проекту |
||||
Відкриття Зали здоровʼя |
Березень 2019 р. |
Педагогічний та учнівський колективи |
||
Обробка й оформлення результатів виконання проекту (створення мультимедійної презентації). |
Березень 2019 р. |
Заступник директора з НВР |
||
Поширення інформації про проведену роботу в ЗМІ. |
Березень-квітень 2019 н. р. |
Заступник директора з НВР |
||
Проведення аналізу роботи над проектом і нагородження найактивніших учасників. |
квітень 2019 р. |
Дирекція школи |
||
В ході реалізації проекту
Тут відбуваються уроки
на свіжому повітрі
2. Валеологічну стежину
3. Залу здоров’я «Життєдайне джерело»
В нашій залі можна відпочити, позмагатися в шахи, з’їсти яблуко, тертої морквочки , калини, випити узварчику, послухати лікувальну музику, підбадьоритися спілкуванням з морськими свинками, акваріумними рибками, папугами.
4. Кімнату Духовності (своєрідне джерело духовності. Тепер тут школярі пізнають вічні істини життя)
5. «Динамічну круговерть» (для активної рухової діяльності)
6. Спортивний зал
1. Щодня руханки – вітанки. Після кожного уроку , на перервах по всій школі звучить ритмічна, лірична музика, під яку школярі відпочивають, рухаються, розважаються. Після 4 уроку обов’язково є велика «перерва здоров’я» , під час якої учні виконують фізкультурно – оздоровчі комплекси.
2. Комплекс «хвилинки здоров’я» перед початком першого уроку:
Понеділок – динамічні вправи
Вівторок - дихальна гімнастика
Середа – сміхотерапія (фізкульт – гра)
Четвер – музикотерапія (музично – ритмічні вправи під музику Р.Блаво)
П’ятниця – ритмічні вправи.
3.Для формування правильної постави використовуємо мішечки на голову.
Для профілактики викривлення хребта в навчальних кабінетах застосовуються тренажери з природного матеріалу.
Тривале сидіння за партою призводить до втоми спини, шиї, ніг. Для відпочинку спини учнів у класних кімнатах створені стоячі парти.
4. Культивування активних занять фізкультурою, організатором яких є учитель фізкультури Ізотов Михайло Дмитрович.
Футбол, хокей, весела гра —
лунає скрізь: «Фізкульт-ура!».
У ритмі стукотять серця,
усіх гуртує фраза ця.
1. Театр – студія «Джерело» організовує вивчення духовно – моральних причин виникнення захворювань:
Наслідки:
Наші плани:
І. Розширення фізкультурно – оздоровчої бази з лікувальної гімнастики:
1) придбання гімнастичних палиць;
3) створення сольових доріжок.
ІІ. Проведення фізкультурно – спортивних заходів:
1) «Естафетна паличка» - червень;
2) «Швидкі старти» - червень;
3) День стрибуна – червень;
4) Чемпіонат школи з баскетболу – вересень;
5) Крос «Золота осінь» - жовтень;
6) День метальника – листопад.
6. Очікувані результати проекту:
Кількісні:
Якісні:
7. Презентація результатів та звітність
за результатами проектної діяльності
1. Щомісячне висвітлення на шкільному сайті Акцій присвячених здоровому харчуванню:
- Яблуко на перерві;
«Узвар на перерві»;
«День калини», «День капусти», «День моркви», «День цибулі».
2. Проведення семінару – практикуму «Цілющі скарби мого села» учнями, батьками та педагогічним колективом;
3. Науково – практична конференція для батьків, учителів, учнів «Оздоровчі сили природи та гігієнічні фактори в системі фізичного виховання дітей».
Поточні та остаточні результати проекту будуть представлені на :
1. Районних методичних об’єднаннях директорів, заступників з виховної роботи, вчителів основ здоров’я.
2. На загальношкільних і класних батьківських зборах.
3. Педрадах та шкільних МО.
8. Бюджет проекту
№ |
Найменування витрат |
Одиниця виміру |
Кількість |
Вартість |
Очікуване фінансування за рахунок коштів сільського бюджету |
Власний внесок ІГС |
Всього |
1 |
Круглий стіл |
1 шт. |
1 |
2600 |
кошти сільської ради |
|
2600 |
2 |
Лави |
5 шт. |
5 |
500 |
кошти сільської ради |
|
2500 |
3 |
Акваріум з рибками |
1 шт. |
1 |
200 |
благодійні кошти |
|
200 |
4 |
Зоокуточок (морські свинки, папуга, хом’яки) |
1 шт. |
1 |
700 |
благодійні кошти |
|
700 |
5 |
М’які іграшки |
10 шт. |
10 |
1000 |
благодійні кошти |
|
1000 |
6 |
Фарба |
7 шт. |
7 |
600 |
спонсорські кошти |
|
600 |
7 |
Рамки для фотографії |
9 шт. |
9 |
|
спонсорські кошти |
|
225 |
8 |
Профілактор Євмінова |
1 шт. |
1 |
700 |
спонсорські кошти |
|
700 |
9 |
Велотренажер |
1 шт. |
1 |
3600 |
спонсорські кошти |
|
3600 |