І тема. Краса навколо нас. Урок 6. «Лялькові настрої»

Про матеріал
І тема. Краса навколо нас. Урок 6. «Лялькові настрої» Підручник: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило; Київ «Генеза» 2018 Тип уроку: інтегрований.
Перегляд файлу

І тема. Краса навколо нас.

Урок 6. «Лялькові настрої»

Підручник: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило;

Київ «Генеза» 2018

 Тип уроку: інтегрований.

Цілі уроку:

Навчальні: ознайомити учнів з основними геометричними фігурами,

 з простими геометричними формами, з музикою творів про іграшки; формувати уміння створювати художній образ; вчити малювати свої улюблені іграшки, передаючи  правильне розміщення, форми, колір і пропорції іграшки.

Розвивальні: розвивати художньо-творчу уяву, оригінальне асоціативно- творче мислення, відчуття форми,  увагу, дрібну моторику руки.

Виховні: виховувати почуття естетичної насолоди, активізувати творчу ініціативу учнів.

------ознайомити учнів з поняттям: настрої в музиці;

формувати креативні, комунікативні якості особистості учнів;

виховувати усвідомлення власної причетності до української культурної спадщини, виховувати вміння естетично оцінювати твори мистецтва.

Формувати на уроці ключові компетентності Нової Української Школи:

  • Спілкування рідною/державною мовою: обговорення, аналіз музичних творів;
  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях: відтворення звуків навколишнього середовища, музичних звуків;
  • Інформаційно-цифрова компетентність: використання сучасних цифрових технологій для пізнання та творення мистецтва;
  • Компетентність уміння вчитися впродовж життя: імпровізація дій у різних ситуаціях;
  • Компетентності ініціативності і підприємливості: імпровізація на дитячих музичних інструментах;
  • Математична компетентність: застосування обчислювальних умінь упродовж уроку;
  • Соціальна та громадянська компетентності: робота у групах на уроці;
  • Компетентність здорового життя: організація правильної співацької постави.

 

Обладнання:  підручник Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило;

Київ «Генеза» 2018, робочий зошит-альбом інтегрованого курсу для 1 класу, автори: Л. М. Масол, О. В. Гайдамака. О. М. Колотило; ноутбук з колонками,

дитячі музичні інструменти, іграшка лялька,

 фарби гуаш, пензли різних розмірів, палітра, аркуш білого кольору формату А4.

Дидактичні та методичні матеріали:  репродукції картин І. Шері «Безмежна уява», М. і І. Гармаш «Обійми з Мінні»,  відеозапис  із ресурсу YouTube , музичний  аудіозапис  (  П. Чайковський  «Марш дерев’яних солдатиків»).

 

 

                                   Хід уроку

I. Організація класу.

  1. Урок  розпочинається девізом «Кожній речі – своє місце ».

Повторення з учнями правил організації робочого місця.

- Фарбу і воду  зручно розмістити праворуч.

- Аркуш має лежати прямо, а не під кутом.

- Пензлик не залишайте у воді, бо щетинки можуть зіпсуватися.

                                             Поради від Олівця:

   -  Коли малюєш, не напружуйся, сиди рівненько.

 II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 - Уважно погляньте навколо.

- Що змінилося в класі?

- Чому так багато іграшок?

-Чи є такі, з  якими хотілося б пограти відразу?( Перед початком дня учитель кладе в різних місцях дитячі іграшки, заздалегідь принесені дітьми напередодні).

III. Вивчення нового матеріалу.

 1. Прослуховування музичних творів.

Звучить музика творів про іграшки: П. Чайковський «Нова лялька»

 ( фортепіано).

  • Які почуття викликає ця музика?
  • Хто створює музику? ( композитор).
  • Про що музика?
  • Бесіда з дівчатами про їхні ляльки. Звичайно, хлопці в ляльки не грають, але ви, хлопці, мені сьогодні допоможете. По-перше, хто з вас нагадає мені що таке форте і що таке піано, як у нотах виглядає знак повторення. Дякую, справа в тому, що все це нам сьогодні знадобиться на уроці. По-друге, питання до всіх: Що будь-яка дівчина думає про настрій своєї ляльки, коли вона, наприклад , їй одягає нову сукню? А коли її лялька приймає гіркі ліки?

2. - Бажаєте послухати іншу музику про іграшки?

 Звучать твори П. Чайковського «Хвороба ляльки» ( фортепіано),

 «Марш дерев’яних солдатиків» (аудіозапис).

-Порівняйте музику творів. Які настрої вони передають?

-Доберіть кольори до  музичних п’єс.

А зараз ви можете взяти олівці та намалювати веселку. Тільки ця веселка буде непроста. Вона в нас буде веселкою настроїв в музиці. Ви сьогодні почули три музичні твори. А веселка, як ви знаєте, має сім кольорів. Вам треба знайти та показати  мені ті кольори, які відповідають настроям в п`єсах П. Чайковського і Л. Колодуба.

3. Вивчення пісні «Бідолашна Маша». Гра «Ми веселі, ми сумні». Група «сумних» виконує слова: Бідолашна Маша вчилась їсти кашу;

                                          Тільки в рота Маші не попало каші.

Виконують пісню на р.

Група «веселих» виконує слова: Щоки Маші в каші, носик Маші в каші;

                                                      Ну й смачненьку кашу з`їла наша Маша.

Виконують пісню на f.

Кожна група має своїх музикантів, які акомпанують співаючим на дитячих музичних інструментах.

 

4.Фізкультхвилинка.

5.Робота з підручником.

 Діти, подивиться, будь ласка, в підручники, на стр. 21 ви бачите ноти і знак. Що він означає? – Повторення. Вчитель співає поспівку про бичка. Слова: « Іде бичок, хитається, зітхає на ходу» вчитель співає на р, а слова: «Ох, кладочка кінчається, я зараз упаду» вчитель співає на f. Вчитель пояснює, що музику можна характеризувати не тільки словами «весело-сумно». В музиці можна почути багато відтінків настрою. Наприклад, настрій бичка можна охарактеризувати як тривожний, неспокійний, збентежений.

Подивиться на намальовані іграшки .

- Визначте , із яких простих  геометричних форм складаються намальовані іграшки.

6. Відео для дітей «Геометричні фігури» ( взято із ресурсу YouTube) https://www.youtube.com/watch?v=f9mt5NudSTc

 IV.Практична робота.

1.  Пояснення виконання та показ окремих елементів роботи.

    Під час пояснення вчитель практично демонструє виконання роботи.

  • Розмістіть зображення  іграшки посередині аркуша.

1 варіант – це зображення ляльки, 2 варіант - ведмедика.

  •  Малювати ляльку починаємо з голови. Для голови  ляльки на палітрі вибираємо потрібний колір, змішуючи білий колір із маленькою крапелькою коричневого.  Не забувайте промивати гарно пензлик після роботи з фарбою. Під головою промальовуємо трикутних будь-якого кольору – це будуть руки, потім ми домалюємо долоньки. До половини  верхньої частини тулуба (трикутничка) домальовуємо спідничку.

Домальовуємо  пензликом середнього розміру ніжки та взуття. Тепер коли фарба висохла, можна промалювати волосся, очі , носик, ротик.

  • Малювати ведмедика теж починаємо з голови. Вона має круглу форму.

Для ведмедика підбираємо фарби жовтого, світло-коричневого ,
коричневого кольорів. Під головою промальовуємо овальний тулуб. Домальовуємо верхні і нижні кінцівки (лапи) . Вони мають продовгувату форму.  Домалюємо ведмедику вушка. Коли фарба висохне , промалюємо мордочку, оченята, носик, ротик.

Вчитель:

-  Намалюйте свою улюблену іграшку.

2. Практична робота дітей.

Діти виконують роботу самостійно. Вчитель слідкує за порядком виконання роботи та допомагає учням змішувати фарби, правильно розміщувати елементи малюнка.

V. Підсумок уроку.

 Після закінчення уроку малюнки вивішуються на дошку.

Перегляд малюнків із зображенням іграшок.

Презентація групами своїх робіт.

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
5 січня 2021
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку