5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

І.Я.Франко «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації.Роль діалектизмів у повісті

Про матеріал

ТЕМА:І.Я.Франко «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації.Роль діалектизмів у повісті.

МЕТА:узагальнити і систематизувати знання учнів про історичну повість І.Я.Франка «Захар Беркут» та її зміст,з'ясувати ідейно-художню роль діалект-тизмів,історизмів та архаїзмів; розвивати вміння правильно визначати елементи сюжету в художньому творі,характеризувати образи повісті,добираючи відпо-відні цитати та виділяючи головне,грамотно висловлювати власні думки,вести дискусію,творчо мислити,робити відповідні висновки; формувати кругозір, сві-тогляд учнів; виховувати почуття обов'язку,відданості своєму народові,спра-ві,любові до Вітчизни,рідного краю; прищеплювати інтерес до результатів власної праці.

ТИП УРОКУ:узагальнення і систематизації знань.

Перегляд файлу

7 КЛАС

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

ТЕМА:І.Я.Франко «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації.Роль діалектизмів у повісті.

МЕТА:узагальнити і систематизувати знання учнів про історичну повість І.Я.Франка «Захар Беркут» та її зміст,з’ясувати ідейно-художню роль діалект-тизмів,історизмів та архаїзмів; розвивати вміння правильно визначати елементи сюжету в художньому творі,характеризувати образи повісті,добираючи відпо-відні цитати та виділяючи головне,грамотно висловлювати власні думки,вести дискусію,творчо мислити,робити відповідні висновки; формувати кругозір, сві-тогляд учнів; виховувати почуття обов’язку,відданості своєму народові,спра-ві,любові до Вітчизни,рідного краю; прищеплювати інтерес до результатів власної праці.

ТИП УРОКУ:узагальнення і систематизації знань.

ОБЛАДНАННЯ:підручник,портрет І.Я.Франка,збірки творів письменника, вишитий  рушник,тексти  повісті.

Допоки будете жити в громадськім порядку,

дружно держатися купи,незломно стояти за одного,

а один за всіх,доти ніяка ворожа сила не побідить вас.

І.Франко

ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ

1)Слово вчителя.

Після проведення уроку учні повинні знати:

  • Зміст повісті,тему та ідею твору;
  • Історичну основу,жанр твору;
  • Головних та другорядних героїв повісті.

 

Учні повинні вміти:

  • Давати характеристику персонажів  твору;
  • Порівнювати вчинки героїв;
  • Висловлювати своє ставлення до вчинків героїв повісті;
  •  Робити висновки і вести дискусію.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

1)Бліц-опитування «Мозковий штурм».

1.Яка тема твору І.Франка «Захар Беркут»?

2. Визначте основні події повісті.

3.Яка епоха(період) в історії України зображено у творі І.Франка?

4. Визначте  жанр даного  твору? Дайте визначення історичній повісті. Доведіть,що даний твір є історичною повістю.

5. Що називається композицією твору,що таке сюжет,його основні елементи?

6.Визначте основні сюжетні елементи твору «Захар Беркут».

7.Назвіть головних і другорядних героїв повісті «Захар Беркут».

2)Гра «Чиї це слова?»

  •  «Життя лиш доти має вартість,доки чоловік може помагати іншим»;
  • «За мої заслуги князь нагородив мене землями й лісами Тухольщини»;
  • «Тілько …суцільність і свобода кожної поодинокої громади робить усю цілісність суцільною і свобідною»;
  • «Я не знаю ніякого царя,крім великого Чінгісхана,пана  всього світа»;
  • «Не відбити,але розбити їх – се повинна бути наша мета!»;
  • «Ні,батьку,я не лякаю тебе.Я ж тепер просто з монгольського табору.Ні,батьку,твій син не подав твоє імєя в неславу!»;

 

 

3)Гра «Про кого мова?»

  • «Усе в нього виходило у свій час і на своъм місці,без сумішки й сутолоки;

всюди він був,де його потрібно,всюди вмів зробити лад і порядок.Чи то між своїми товаришами-тухольцями,чи між боярами,чи між їх слугами-усюди був однаковий,спокійний,свобідний у руках і словах,мов рівний серед рівних…»;

  • «Громада – то був його світ,то була ціль його життя»;
  • «Мовчи,підлий рабе!Мовчи,а то тут буде й конець твойому нужденному життю!»;
  • «Е,що нам так довго ждати.Раз мати родила,раз і гинути прийдеться.Але поперед мене гинь ти,рабе поганий!»

 

ІV.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1).Бесіда.

  • Хто із героїв твору є уособленням справжнього патріотизму?
  • Зачитайте опис зовнішності Захара Беркута.
  • Якими рисами наділений Захар Беркут?
  • Чому він має авторитет серед тухольців?
  • У чому вбачає смисл свого життя?
  • Хто із героїв твору є повною протилежністю Захара Беркута?
  •             Зачитайте опис зовнішності Тугара Вовка.Чи вкладає автор у опис зовнішності якісь деталі,що різко розмежовують  образи Захара Беркута і Тугара Вовка?
  •             Що є смислом життя для Тугара Вовка?Чому він стає зрадником?
  •             Чи розділяє Мирослава погляди на життя свого батька?Чи прагне зрозуміти його? Чому не зупиняє?
  •             Який  шлях обирає Мирослава? Чи впевнена вона у своїх діях?
  •             Що стало найвищою нагородою для Мирослави в ході боротьби тухольців проти монголів? Що це для неї означало?
  •             Чому Максим відмовився від допомоги Мирослави?
  •             Чи знав Максим,що батько не згодиться на обмін сина за волю монголам? Чи засуджує він за це батька? Поясніть свою думку.
  •             Що відчував  Захар Беркут,промовляючи такі слова: « Нехай радше гине мій син,ніж задля нього має уйти хоч один ворог нашого краю».
  •             Що йому пропонували тухольці?
  •             Що на їх раду відповів Захар Беркут?

ДИСКУСІЙНЕ ПИТАННЯ: ЧИ ЗАСУДЖУЄТЕ ВИ ЗАХАРА БЕРКУТА?

  • Хто врятував життя Максимові? Чому?
  • Якими були останні дії і слова Захара Беркута?
  •             Після таких слів саме час визначити ідею вивченого твору.У яких словах Захара Беркута звучить ідея твору? (Записати у зошити).
  •             Чим відрізняється мова героїв твору від сучасної літературної мови?Навіщо автор використовує таку лексику у творі? Як називаються такі слова у творі?

2) Усне малювання методом «ланцюжка».

Узагальнивши вивчений теоретичний матеріал і зміст твору, давайте кожен уявить собі ще раз головних героїв повісті і одним-двома епітетами чи порівняннями  охарактеризує його.

3) Інтерактивна вправа  «Мікрофон».

ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ: ЯКІ ПОМІЖ СВОЇМИ ТА ЗАГАЛЬНОЛЮД-СЬКИМИ  ІНТЕРЕСАМИ  ОБИРАЄ  КОЖЕН  ІЗ  ГЕРОЇВ? ЩО НИМИ КЕРУЄ? ЯКИЙ ВИБІР,НА ВАШУ ДУМКУ, КРАЩИЙ?

 

V.ПІДСУМОК УРОКУ

1)Систематизація узагальненого матеріалу у таблиці:

 

 

 

Захар Беркут

Максим

Мирослава

Тугар Вовк

Ставлення до громади

 

 

 

 

Риси характеру

 

 

 

 

 

2)Інтерактивна вправа «Займи свою позицію».

Хто з героїв твору вам найбільше сподобався? Чому?

3) Рефлексія.

  • Чи все вам було зрозумілим на уроці?
  • Чого ви не знали?
  • Чи зрозуміли після роботи на уроці?

4) Виставлення оцінок учням. Мотивація  оцінок.

 

VІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: написати міні-твір-роздум на одну з тем:

              1.Чи має людина вибір?

              2.Що важливіше: громадське чи особисте?

doc
Додано
24 березня 2018
Переглядів
2189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку