ТЕМА:І.Я.Франко «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації.Роль діалектизмів у повісті.
МЕТА:узагальнити і систематизувати знання учнів про історичну повість І.Я.Франка «Захар Беркут» та її зміст,з'ясувати ідейно-художню роль діалект-тизмів,історизмів та архаїзмів; розвивати вміння правильно визначати елементи сюжету в художньому творі,характеризувати образи повісті,добираючи відпо-відні цитати та виділяючи головне,грамотно висловлювати власні думки,вести дискусію,творчо мислити,робити відповідні висновки; формувати кругозір, сві-тогляд учнів; виховувати почуття обов'язку,відданості своєму народові,спра-ві,любові до Вітчизни,рідного краю; прищеплювати інтерес до результатів власної праці.
ТИП УРОКУ:узагальнення і систематизації знань.
7 КЛАС
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
ТЕМА:І.Я.Франко «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації.Роль діалектизмів у повісті.
МЕТА:узагальнити і систематизувати знання учнів про історичну повість І.Я.Франка «Захар Беркут» та її зміст,з’ясувати ідейно-художню роль діалект-тизмів,історизмів та архаїзмів; розвивати вміння правильно визначати елементи сюжету в художньому творі,характеризувати образи повісті,добираючи відпо-відні цитати та виділяючи головне,грамотно висловлювати власні думки,вести дискусію,творчо мислити,робити відповідні висновки; формувати кругозір, сві-тогляд учнів; виховувати почуття обов’язку,відданості своєму народові,спра-ві,любові до Вітчизни,рідного краю; прищеплювати інтерес до результатів власної праці.
ТИП УРОКУ:узагальнення і систематизації знань.
ОБЛАДНАННЯ:підручник,портрет І.Я.Франка,збірки творів письменника, вишитий рушник,тексти повісті.
Допоки будете жити в громадськім порядку,
дружно держатися купи,незломно стояти за одного,
а один за всіх,доти ніяка ворожа сила не побідить вас.
І.Франко
ХІД УРОКУ
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ
1)Слово вчителя.
Після проведення уроку учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.
1)Бліц-опитування «Мозковий штурм».
1.Яка тема твору І.Франка «Захар Беркут»?
2. Визначте основні події повісті.
3.Яка епоха(період) в історії України зображено у творі І.Франка?
4. Визначте жанр даного твору? Дайте визначення історичній повісті. Доведіть,що даний твір є історичною повістю.
5. Що називається композицією твору,що таке сюжет,його основні елементи?
6.Визначте основні сюжетні елементи твору «Захар Беркут».
7.Назвіть головних і другорядних героїв повісті «Захар Беркут».
2)Гра «Чиї це слова?»
3)Гра «Про кого мова?»
всюди він був,де його потрібно,всюди вмів зробити лад і порядок.Чи то між своїми товаришами-тухольцями,чи між боярами,чи між їх слугами-усюди був однаковий,спокійний,свобідний у руках і словах,мов рівний серед рівних…»;
ІV.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1).Бесіда.
ДИСКУСІЙНЕ ПИТАННЯ: ЧИ ЗАСУДЖУЄТЕ ВИ ЗАХАРА БЕРКУТА?
2) Усне малювання методом «ланцюжка».
Узагальнивши вивчений теоретичний матеріал і зміст твору, давайте кожен уявить собі ще раз головних героїв повісті і одним-двома епітетами чи порівняннями охарактеризує його.
3) Інтерактивна вправа «Мікрофон».
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ: ЯКІ ПОМІЖ СВОЇМИ ТА ЗАГАЛЬНОЛЮД-СЬКИМИ ІНТЕРЕСАМИ ОБИРАЄ КОЖЕН ІЗ ГЕРОЇВ? ЩО НИМИ КЕРУЄ? ЯКИЙ ВИБІР,НА ВАШУ ДУМКУ, КРАЩИЙ?
V.ПІДСУМОК УРОКУ
1)Систематизація узагальненого матеріалу у таблиці:
|
Захар Беркут |
Максим |
Мирослава |
Тугар Вовк |
Ставлення до громади |
|
|
|
|
Риси характеру |
|
|
|
|
2)Інтерактивна вправа «Займи свою позицію».
Хто з героїв твору вам найбільше сподобався? Чому?
3) Рефлексія.
4) Виставлення оцінок учням. Мотивація оцінок.
VІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: написати міні-твір-роздум на одну з тем:
1.Чи має людина вибір?
2.Що важливіше: громадське чи особисте?