Представлений матеріал допоможе порівняти варіанти втілення теми "П'єта" тим самим автором. Можна пояснити, які емоції та настрій вони викликають, який із них трагічніший.Проаналізувати кожну композицію, пластичні засоби, ракурси, пози.
Порівняльна характеристика.
Назва |
«П’ЄТА» - «Опл́акування Христа́» |
|
Автор |
Мікела́нджело ді Франче́ско ді Не́рі ді Мініа́то дель Се́ра і Лодо́віко ді Леона́рдо ді Буонарро́ті Сімо́ні |
|
Часстворення |
1498 —1499 |
1550 |
Вид мистецтва |
Скульптура |
|
Розмір |
Розміри:174×195×69 см, Висота:174 см, Ширина:195 см |
|
Жанр |
Скульптурна група |
|
Матеріал |
Мармур |
|
Композиція |
Богоматір молода, наче це не Мати і Син, а сестра, що оплакує передчасну смерть брата. У неї спокійне обличчя, опущені очі. Скорбота її виражена схиленою головою, втілюючи собою спокій і біль. Мертве тіло Христа здається невагомим, і його оголеність контрастує із пишним, багатим одягом Богоматері. Його замучене тіло не спотворено смертю, тільки руки, ноги та бік проколоті:
|
Мертве тіло Христа тримає Святий Никодим, а з двох сторін підтримують Богоматір і Марія Магдалина (закінчена фігура Христа і частково Святої Магдалини). На відміну від «П'єти» собору Святого Петра, ця група є більш площинна й незграбна, а увага зосереджена на зламаній лінії тіла Христа. Розташування трьох незавершених голів створює драматичний ефект, рідкісний у творах із цим сюжетом. Можливо, голова Святого Никодима була ще одним автопортретом старого Мікеланджело, а сама статуя призначалася для його могили. |
Сюжет |
Біблійний |
|
Цікаві факти |
Цю статую також називають «Ватиканською» чи «Римською П'єтою». Найбільш істотного пошкодження статуя зазнала 21 травня 1972, коли психічно неврівноважений геолог Ласло Тот увійшов до каплиці і напав на скульптуру з геологічним молотком. Він уявив себе повсталим з мертвих і стрімко завдав молотком 15 ударів по скульптурі Мікеланджело. Багато уламків полетіло в сторону присутніх у каплиці. У Діви Марії були відбиті рука до ліктя і ліве око. Деякі були знайдені, проте багато уламків не були повернуті, серед них і ніс Марії — при реставрації його відновили з блоків мармуру, вирізаних зі спини. Сьогодні відреставрована «П'єта» зберігається за куленепробивним склом. |
Виявивши тріщину в камені, він розбив скульптуру молотком. Лео Стайнберґ вважав, що Мікеланджело знищив статую, бо відчував якусь межу виразності свого мистецтва. Пізніше статую було відновлено його учнями |
Написи |
Мікаель Ангелюс Буонарротус, флорент. різьбивОригінальний текст
|
|
Зберігається: |
Ватикан, Італія Музей: Собор Святого Петра |
Собор Санта Марія дель Фйоре, Флоренція |