6 травня о 18:00Вебінар: Література: секрети організації ефективних підсумкових уроків вивчення творчості письменника

Ідея радості життя й відкриття світу в романі Е. Портер "Полліанна".

Про матеріал

Урок засвоєння знань , умінь і навичок з використанням інтерактивних методів і прийомів для кращого засвоєння і розуміння закладенної ідеї в творі ,формування навичок виразного читання, переказу, виокремлення основних епізодів і деталей, характеристики образів, уміння висловлювати оцінні судження, виховання пошани до загальнолюдських цінностей.

Перегляд файлу

Урок з використанням  інтерактивних  технологій.

С.І.Ковнацька , учитель  зарубіжної  літератури  і  російської  мови  Просянської  ЗОШ  І-ІІІ  ст.

Тема. Ідея  радості  життя  й  відкриття світу  в романі  Е.Портер  «Поллі-анна».  5клас.

Мета:

    формувати  ключові  компетентності:  розуміти  важливість  вияву  ініціа-тиви  в  суспільному  житті;  усвідомлювати  переваги  позитивного  мислення для  збереження  здоров'я.

   формувати  предметні  компетентності:  продовжити  ознайомлення  з  розділами  роману  «Полліанна»;  сприяти  розумінню  учнями  глибини  закла-деної  ідеї  у  творі;  формувати  навички  виразного  читання,  переказу,  вио-кремлення  основних  епізодів  ідеталей,  характеристики  образів,  уміння  вис-ловлювати  оцінні  судження;  виховувати  пошану  до  загальнолюдських  цін-ностей.

Обладнання:  портрет  письменниці,  текст  роману,  ілюстрації  до  твору.

Тип  уроку:  засвоєння  знань,  умінь,  навичок.

                              Радість  починається  тієї  миті,  коли  ти  перестаєш  шу-кати  власне  щастя  для  того,  щоб  давати   його  іншим.

                                                                              Мішель  Куаст

                                                 Хід  уроку

І.  Організаційний  момент.

ІІ.  Актуалізація  опорних  знань.

  Гра  «Чи  вірите  ви,  що…»

-- Основною  окрасою  міста  Лілтон  є  бронзова  статуя  дівчинки. (Так).

--Елеанор  Портер – англійська  письменниця.(Ні, американська)

--Родина  Годжман  складалася  з  трьох  людей.(Ні,  чотирьох).

-- Спочатку  Елеанор  займалася  живописом.(Ні , була  солісткою  в  хорі)

- Письменниця  померла  від  туберкульозу.(Так).

- Перші  твори  письменниці  з'явилися  під  псевдонімом  Елеанор  Лайман .(Ні, Елеанор  Стюарт)

- Перший  роман  Елеанор  Портер  мав  назву  «Течія  ріки».(Ні, «Зустрічі  течії)

- Найбільший  епічний  твір – роман (Так).

- У  своїх  творах  Е. Портер  описувала  життя  бізнесменів.(Ні, сиріт).

- Роман  «Полліанна»  вийшов  у  світ  1913 р. (Так).

Перевірка  домашнього  завдання.

(Кілька  учнів  читають  план  5  розділу  роману)

                      Орієнтований  план

  1.  Ненсі  налякана  вчинком  Полліанни.
  2. Дівчинка  виходить  із  будинку  через  вікно.
  3. Сердечна  розмова  Ненсі  та  Полліанни.
  4. Дівчинка  здатна  радіти  будь-чому.
  5. Татова  гра.
  6.  Милиці  замість  ляльки.
  7. Привід  для  радощів  у  всьому  без  винятку.
  8. Так  жити  легко!
  9. Ненсі  погоджується  грати в  радість.
  10. Сувора  вечеря:  хліб  із  молоком.
  11. Тітонька  Поллі не  розуміє  небогу.
  12. Кімната  на  горищі.
  13. Маленька  дівчинка  у  відчаї.

Робота  з  текстом

-Що  ви  дізналися  про  Полліанну  та  її  родину?

- Розкажіть  життєві  історії  сестер  Поллі  та  Дженні.

- Скільки  часу  минуло  з  моменту , як  сестри  розлучилися?

- Чому  міс  Поллі  довго  не  спілкувалася  з  Дженні  та  її  чоловіком?

ІІІ  Повідомлення  теми  та  мети  уроку

ІY. Мотивація  навчальної  діяльності

  Учитель. «Гра  в  радість»,  про  яку  говоритимемо  сьогодні  на  уроці ,- гені-альна  знахідка,  відкриття  письменниці  Е. Портер. Недаремно  саме  роман  «Полліанна», як  жоден  інший  із  багатьох  її  творів, приніс  їй  славу  та  все-світнє  визнання.  Знаходити  радість  навіть  у  дуже  неприємних  речах,  складних  обставинах – це  дуже  непросто. І  хто  зуміє  так – щасливий. «Ре-цепт»  радості  від  Полліанни – далі.

          Робота  з  епіграфом

Учитель.Чи  збігаються  слова  Мішеля  Куаста  з  основною  думкою уроку?

          Метод  «Прес»

Учитель.  Погодьтеся  або  спростуйте  думку  про  те , що  міс  Поллі  не  сподобалася  звістка  про  приїзд  небоги.

         Метод  «Гронування»

Учитель.  Яке  враження  справила  на  вас  Полліанна  під  час  першого  знайо-мства  з  нею? (Худорлява  дівчинка  з  ластовинням  на  обличчі. Сумує  за  по-мерлим  батьком.  Сподівається  на  зміни  в  житті на  краще. Втратила  родину . Випромінює  оптимізм. Підкупає  щирістю. Розповідає  всім  про  себе Пережила  бідність  і  поневіряння. Любить  подорожувати.  Уміє  радіти  життю.  Щира  в  спілкуванні.  Відкрита  для  світу  і  людей.)

Y.Опрацюванння  навчального  матеріалу

   Робота  з  текстом

  -Що  вигукнула  Ненсі,  коли  поспішала  до  скелі?

- Як  відреагувала  Полліанна  на  вечерю,  яку  мала  їсти?

- Про  яку  гру  розповіла  дівчинка  служниці?

- У  чому  полягала  ця  гра  та  відколи  в  неї  почала  грати?

- Чим  була  незадоволена  Ненсі?( Розповідддю  про  милиці).

- Як  усе  пояснила  Полліанна?

-  Хто  погодився  з  дівчинкою  грати  в  «гру  в  радість»?

- Про  що  розмовляла  Полліанна  з  тіткою  після  вечері  з  хлібом  і  молоком ?

- Чому  дівчинка  ніжно  обняла  тітку  Поллі?  Як  відреагувала  тітка?

- Що  відбулося  в  маленькій  кімнатці  на  горищі  чверть  години  потому ?

          Гра  «Сонечко»

Учитель. Як  характеризує  Полліанну  «гра  в  радысть»  ы  нелегке  життя  в  будинку  тітки  Поллі?

(Визначте  риси  характеру  Полліанни).

                                  Схема

                       Полліанна

- добра

-жвава

- винахідлива

- співчутлива

- милосердна

- стримана

- цілеспрямована

- вольова

- весела

- розумна

- сильна

- чуттєва

- наполеглива

- оптимістка

- життєрадісна

Складання асоціативного  ланцюжка

Учиитель.  Що  для  вас  означає  слово  «радість»? (Сонце, весна,  тепло,  до-мівка,  батьки,  друзі,  здоров'я,  жити,  добро  тощо).

Рольова  гра  «Перевтілення»

Учитель.  Розкажіть  від  імені  Полліанни  про  сутність  «гри  в  радість».

Інтерактивна  вправа  «Мікрофон»

Учитель. Чи  сподобалась  вам  гра  Полліанни?  Висловіть  власну  думку  та  поясніть  її.

Складання  правил  гри  в  радість

Гра  «Радість»

  1. Завжди усміхатися.
  2. У  всьому  знаходити  хороше.
  3. Намагатися  несумувати.
  4. Не  радіти  чужому  горю.
  5. Дарувати  радість  хорошим  людям.

Проблемне  питання

Учитель. Чи  правомірними  є  такі  твердження  Полліанни:  «Коли  шукаєш  привід  для  радості,  забуваєш  про  неприємне», «Жити – це  робити  те,  що  хочеться»?  (Із  першим  твердженням  можна  погодитися,  хоча  дуже  важ-ко  розрізнити,  побачити  те  добро,  особливо  коли  стається  непоправна втрата  когось  із  близьких;  із  другим  твердженням  не  можна  погодити-ся,  добре  пам'ятаючи,  що  дівчинка  жила  в  бідності,  була  сиротою  і  фак-тично  не  мала  друзів,  а  життя  було  швидше  боротьбою  за  існування, складним  виживаннням).

           Метод  «Займіть  позицію»

Учитель.  Чи  є  «гра  в  радість»  щирою,  якщо  інколи  Полліанна  грає  в  неї, ковтаючи  сльози  від  образи  та  смутку?  Чи  не  є  ця  гра  втечею  від  дійснос-ті  з  її  проблемами  та  неприємностями?  Чи  справді  вона  може  допомогти  людині?

YІ.  Підбиття  підсумків  уроку

     Вправа  «Скарбничка  душі»

Учитель.  Що  зробили  б  ви  для  Полліанни,  щоб  змінити  її  життя  на  кра-ще?  Можна  запропонувати  дружбу,  подарувати  ляльку,  запросити  до  се-бе  на  літній  відпочинок,  подарувати  мобільний  телефон,  підтримувати  листування).

  Складанння  сенкана  «Радість»  або  «Полліанна»

Зразок

Радість .                                                          Полліаннна

Велика,  загальна.                                       Хоробра,  цілеспрямована.

Приходить,  хвилює, надихає.                Вигадує,  грає,  запалює.

Дарує  життю  людини  мету.              Дівчинка  зігріває  душі  людей.

Злет.                                                                Вогник.

     Прийом  «Незакінчені  речення»

- Я  хотів(ла)  б,  щоб …

     Рефлексія

- Чи  дійсно  радість  має  надзвичайно  велику  силу?

-  Чи  з'явилось  у  вас  бажання  щось  змінити  увласному  житті?

YІІ.  Домашнє  завдання

  1. Перечитати  8  і  18  розділи  у  роману  «Полліанна».
  2. Написати  лист  до  Полліанни.
docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
8675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку