Ігорове заняття, присвячене Всесвітньому дню охорони праці

Про матеріал
Цілі заняття: 1. Освітня: • перевірка знань і навичок з охорони праці; • проконтролювати ступінь засвоєння матеріалів; 2. Виховні: • прищеплювати інтерес до дотримання вимог з охорони праці та техніки безпеки; • формувати культуру безпеки життєдіяльності, колективізм, навички взаємодопомоги, винахідливість у важких ситуаціях; 3. Розвиваючі: • розвивати навички прийняття правильних рішень в створилися на робочому місці ситуаціях, при недотриманні вимог охорони праці та техніки безпеки; • сприяти розвитку аналітичного мислення і пізнавальних умінь; • прищепити інтерес до досліджуваної дисципліни і майбутньої професії; • розвинути логічне мислення; 4. Методична • Продемонструвати елементи ігрової діяльності, як методу підвищення продуктивності мислення студентів.
Перегляд файлу

Ігорове заняття, присвячене Всесвітньому дню охорони праці у КЗ СЗШ № 20 імені О. І. Стовби

 

Хід заняття:

Дата: 22.05.2019 р.

Відповідальна за охорону праці у закладі – вчителька географії, Мартемянова Ілона Сергіївна.

Учні – 9-А клас.

Тема заняття. «Охорона праці на підприємстві». Ми сьогодні проведемо ігровий урок, на якому підіб'ємо підсумки опанування дисципліни на класних годинах за останні 2 місяці, присвячене Всесвітньому дню охорони праці.

Цілі заняття:

 1. Освітня:

 • перевірка знань і навичок з охорони праці;

 • проконтролювати ступінь засвоєння матеріалів;

 2. Виховні:

 • прищеплювати інтерес до дотримання вимог з охорони праці та техніки безпеки;

 • формувати культуру безпеки життєдіяльності, колективізм, навички взаємодопомоги, винахідливість у важких ситуаціях;

 3. Розвиваючі:

 • розвивати навички прийняття правильних рішень в створилися на робочому місці ситуаціях, при недотриманні вимог охорони праці та техніки безпеки;

 • сприяти розвитку аналітичного мислення і пізнавальних умінь;

 • прищепити інтерес до досліджуваної дисципліни і майбутньої професії;

 • розвинути логічне мислення;

 4. Методична

 • Продемонструвати елементи ігрової діяльності, як методу підвищення продуктивності мислення студентів.

 

Загальні компетенції:

  •                 Приймати рішення в стандартних і нестандартних ситуаціях і нести за них відповідальність.
  •                 Працювати в колективі і команді, ефективно спілкуватися з колегами, керівництвом, споживачами.

Вчитель: А зараз переходимо до роботи. Нам необхідно сформувати дві команди.  Я прошу групи вишукуватися. Капітанів команд ми з Вами визначили.  А тепер капітани по черзі будуть набирати собі команду.

Вчитель: Прошу команди придумати собі назви (Перша команда обрала назву «Струм», друга – «ОпіR», обидві команди зобразили свої емблеми на аркушах А-3).

Вчитель: І так ми починаємо гру.

1 тур: - Мозковий штурм

Командам задаються по сім запитань, що вказані на зворотній стороні карток (білетів), якщо хтось не відповідає, то команда втрачає право відповідати далі і питання задаються іншій команді. Наступна команда може набрати більше балів, якщо відповість на свої питання і питання, що залишилися попередньої команди.

Завдання на зворотній стороні карток (члени команди витягують картки по черзі):.

1. На що спрямована Охорона праці у закладах? (Направлена на забезпечення здорових і безпечних умов праці.)

2. Що таке виробнича травма? (Травма, отримана на виробництві)

3. Перелічіть види інструктажів з ТБ на виробництві.  (Вступний, первинний, повторний, позаплановий, цільовий)

4. Що таке шкідливий виробничий фактор. (Виробничий фактор, вплив якого на людину призводить до погіршення самопочуття або, при тривалому впливі, до захворювання.)

5. Що таке виробнича санітарія? (Це система організаційних заходів і технічних засобів, що запобігають або зменшують вплив на працюючих шкідливих виробничих факторів, що виникають в робочій зоні в процесі трудової діяльності.

6. Перерахуйте побутові приміщення на підприємстві (у вашому закладі). (Гардероб, туалет, душ, їдальня ...)

7. Який інструктаж проводить Інженер зтехніки безпеки ( далі ТБ)? (Вступний)

8. Назвіть головний документ з охорони праці на підприємстві. (Трудовий кодекс)

9. Що, таке побутова травма? (Травма, отримана в побутових умовах)

10.Хто відповідає, за техніку безпеки на виробництві? ( Головний інженер)

11. До кого йде робочий після оформлення на роботу у Відділі кадрів? (Інженер з ТБ)

12. Що таке, професійні захворювання? (Захворювання в результаті впливу шкідливих виробничих факторів)

Вчитель: Переходимо до 2 туру. Ми відповідаємо самі (питання задають команди)

Картка 1.

1. Перерахуйте основні вузли механічної вентиляції. (Повітровід, шибер, колектор, магістральний повітропровід, циклон, бункер, вентилятор, витяжна шахта)

2. Перерахуйте основні форми діяльності людини. (Фізична праця, механізовані форми фізичної праці, розумова праця)

3. Що таке комфортні умови праці? (Умови, що забезпечують оптимальну динаміку працездатності людини і збереження його здоров'я.

4. Перерахуйте параметри повітря робочої зони. (Температура, вологість, рухливість повітря, тиск).

5. Дайте визначення вентиляції. (Вентиляцією називається організований і регульований повітрообмін, що забезпечує видалення з приміщення забрудненого повітря і подачу наего місце свіжого).

6. Що таке дискомфортні умови праці? (При впливі протягом певного інтервалу часу забезпечують задану працездатність і збереження здоров'я, але викликають суб'єктивне відчуття і функціональні зміни, що не виводять за межі норми.

7. Якими приладами визначають параметри повітря робочої зони?  (Термометр, психрометр, анемометр, барометр).

8. Дайте визначення заземлення. (Навмисне з'єднання неструмоведучих частин, які випадково можуть виявитися під напругою, із заземлюючим пристроєм).

Вчитель: Переходимо до 3 туру. Конкурс капітанів.

Перший конкурс капітанів:

Команда №1 - Цікава ситуація – Ви інженер по техніці безпеки, запропонуйте, як будете проводити вступний інструктаж з робочим.

Команда №2 - Цікава ситуація – Ви майстер, запропонуйте, як будите проводити первинний інструктаж з робочим.

Другий конкурс капітанів:

Питання 1. Чому електрику вважаєть одним з найнебезпечніших виробничих чинників? (Вона не має запаху, не має смаку, кольору, невидима)

Питання 2. Які способи захисту від ураження електричним струмом ви знаєте? (Ізоляція та огорожу струмоведучих частин, знаки безпеки та плакати, застосування засобів індивідуального захисту, застосування малих напруг, захисне заземлення, захисне відключення, попереджувальна сигналізація і блокування.)

Питання 3. Який вид інструктажу проводиться перед виконанням особливо небезпечних робіт (Цільовий)

Питання 4. Чому не можна брати електроприлади мокрими руками. (Вдарить струмом)

Питання 5. Як повинен поступити учень, якщо отримає травму. (Негайно звернутися до вчителя)

Питання 6. Що потрібно зробити в першу чергу, якщо під час занять в кабінеті щось загориться. (Організовано, без паніки залишити кабінет)

Вчитель: Переходимо до 4 туру. Ох, щасливчик.

Беруть участь учні, які набрали більшу кількість балів з кожної команди по дві людини.

Ведучий задає по черзі питання, якщо команда не відповіла, то питання переходить до 2 команди.

Питання 4 туру:

1. Перерахуйте категорії праці. (Легка праця, середня праця, важка робота)

2. Яким приладом вимірюють освітленість? (Люксметр)

3. Назвіть кордони інфразвуку. (0-20 Гц)

4. Назвіть кордону ультразвуку. (Більш 20000Гц)

5. Основне обладнання при гасінні пожежі? (Вогнегасник)

6. Перерахуйте види природного освітлення. (Бічне, верхнє, комбіноване, поєднане)

Вчитель: Переходимо до 5 туру – «Виробнича ситуація» Максимальна кількість балів - 5.

 - Ви працівники підприємства. На підприємстві сталася пожежа.  Перерахуйте алгоритм дії керівника підприємства і дії працівників.

Порядок дії керівництва організації

Даний алгоритм був спеціально розроблений компетентними фахівцями і є правилами поведінки при пожежі.  Список дій і їх послідовність виглядає так:

 • Повідомити про виявлення спалаху пожежної станції по телефону, набравши «101» – слід вказати свої ім'я та прізвище, точну адресу будинку, в якому сталася пожежа.

 • По можливості, довести до відома всіх колег поблизу.

 • Тверезо оцінивши ситуацію і врахувавши всі свої можливості, почати ліквідацію вогнища загоряння підручними засобами пожежогасіння, якщо немає ризику отримати каліцтв різної тяжкості.

 • Уразі отримання команди з диспетчерської рубки пожежної станції про зупинку виробничого циклу, то слід зупинити виробництво.

 • Якщо ситуація швидко погіршується, тобто  стало більше диму, вогонь швидко поширюється, то варто почати повну евакуацію. Це можна здійснити за допомогою відповідного сигналу або наказу керівника установи

 • Після досягнення безпечного місця керівник повинен зробити підрахунок своїх співробітників і здійснити перекличку, адже тільки так можна оперативно встановити всі працівники підприємства в безпеці. Після переклички працівник зобов'язаний доповісти рятувальникам і пожежникам, чи всі цілі або хтось залишився в будівлі. Слід надавати будь-яке сприяння рятувальної і пожежної служб, а також слідчим органам.

 • Ще одним важливим пунктом є позначення пожежникам розташування будівель, в яких знаходяться вибухонебезпечні, горючі і отруйні речовини.  Співробітники організації повинні всіляко допомагати в ліквідації вогню, але не слід відкривати вікна і двері, тому що це може сприяти напору повітря і все більшого розпалювання вогню.

Вчитель: 7 тур – Складання кросворду з дисципліни «Охорона праці».

Беруть участь всі члени команди.  Необхідно протягом 7 хвилин скласти кросворд з охорони праці та техніки безпеки. Команда, яка написала більшу кількість слів отримує п'ять балів, меншу – три бали.

Ключові слова:

  •                команда №1 – інструктаж;
  •                команда №2 – санітарія.

Ведучий оцінює роботу команд.

Підведення підсумків, учням оголошують підсумки і виставляють оцінки за урок.

Вчитель: Дякую за роботу на уроці.

docx
Додано
22 вересня 2019
Переглядів
528
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку