Ігри економічної спрямованості для дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал

Ігри економічної спрямованості для дітей старшого дошкільного віку. Дана картотека складалася в ході роботи дошкільного закладу над освітою для сталого розвитку.

Перегляд файлу

ІГРИ ЕКОНОМІЧНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ.

«Види витрат».

Мета:навчати дітей визначати види витрат,виділяючи серед них основні; розвивати вміння аналізувати, робити висновки.

Хід гри: вихователь показує дітям картки із зображенням театру, хліба, помешканням (дому), дитячого садочка, меблів, іграшок, цукерок. Пропонує вибрати ті картки, на яких зображеннях основні види витрат будь-якої людини.

«Банк».

Мета :Закріпити знання дітей про діяльність банку; розвивати мислення; формувати вміння рахувати, аналізувати.

Хід гри: діти,ознайомлені з діяльністю банку можуть виконувати банківські операції: знімати гроші з картки, обмінювати валюту, вносити плату за комунальні послуги, за дитячий садок, обмінювати старі купюри на нові. Декілька дітей виконують ролі касирів,інші – відвідувачі банку. Гра може повторюватися декілька разів зі зміною ролей.

«Якість товару».

Мета:закріпити знання дітей про взаємозалежності якості товару на його ціну:учти дітей співвідносити якість їх ціною;розвивати вміння аналізувати,робити висновки,виховувати дбайливе ставлення до речей.

Хід гри: вихователь пропонує оглянути предмети,серед яких можуть бути зламані іграшки,книжки з відірваними сторінками тощо і обрати ті, які, на думку дітей, мають не дуже гарний вигляд,тому їх ціна має бути низькою. Діти отримують завдання поліпшити зовнішній вигляд цих речей, а отже, й підвищити їхню вартість.

«Корисна річ».

Мета:закріпити знання дітей про товар,виховувати дбайливе ставлення  до предметів,розвивати фантазію, уміння аналізувати.

Хід гри: вихователь пропонує дітям уважно розглянути запропонований предмета визначити його основне призначення. Після цього діти намагаються згадати якомога більше способів застосування цього предмета.

«Упізнай професію».

Мета: закріпити знання дітей про професії людей, розвивати кмітливість, увагу,спостережливість.

Хід гри:1.Діти зображують за допомогою пантоміми людей різних професій.

2.Кожен з дітей загадує собі професію. Після починає розповідати про себе. Діти намагаються впізнати професію.

«Послуги».

Мета: Закріпити знання дітей про види послуг,розвивати кмітливість, увагу, спостережливість, виховувати ввічливість.

Хід гри:діти розподіляються на групи,кожна з яких представляє один із закладів:банк, перукарня, лікарня, пошта. Діти докладно розповідають про види послуг,які вони можуть надати в своєму закладі.

 «Природні ресурси»

Мета: Формувати в дітей уявлення про природні ресурси: що означає слово «ресурси», що належить до природних ресурсів. Уточнити відомості про важливість природних ресурсів для економічної діяльності й життя взагалі. Виховувати дбайливе ставлення до природних ресурсів.

Матеріал. Чотири демонстраційні картини із зображеннями води, землі, рослини, тварини. Чотири картки з великими літерами В, З, Р, Т. Предметні малюнки всіх видів природних ресурсів: джерела, риби, водорості, корисні копалини, рослини, тварини. Табличка зі словом «Ресурси».

Зміст. Гномик-Економік повідомляє, що завітав у гості до дітей із дуже цікавим словом «ресурси». У нашу мову це слово прийшло з Франції. Воно позначає цінності, запаси, щось дороге. Існують трудові ресурси — трактор, книга, комп'ютер. їх виготовили люди. А є природні ресурси — їх нам дарує природа. Вони теж різні: водні (дарує вода), земельні (дарує земля), рослинні (дарують ліси, поля), тваринні (дарує нам живий навколишній світ). Гном показує дітям чотири демонстраційні картини та їхні почат­кові літери, а потім пропонує всім розглянути предметні картинки в себе на столиках. Як тільки, наприклад, він назве літеру «В», підходять і відповідно прикріплюють на стенд малюнки лише ті діти, у яких опинилися зображення водних ресурсів. Потім діти разом із Гномом згадують казки, у яких ідеться про природні ресурси: «Казка про рибалку й рибку» («В»), «Царівна-жаба» («В»), «Троє ведмедів» («Р» — ліс), «Снігуронька («В»), «Дюймовочка» («З»), «Лисиця, Заєць і Півень» («Т») і т. д.

«SOS»

Мета. Продовжити закріплювати знання про різні природні ресурси. Звернути особливу увагу на скінченність багатьох видів природних ресурсів. Навчати розуміти й установлювати взаємозв'язок і взаємозалежність: стане менше природних ресурсів — гірше буде всім — і людям, і в цілому планеті Земля. Виховувати почуття господаря, раціональне, вдумливе ставлення до дарів природи.

Матеріал: Предметні малюнки всіх видів природних ресурсів; для кожної дитини по два кружки – червоний і зелений; табличка «SOS».

Зміст:  Під тривожну музику вбігає  Гномик-Економік із табличкою «SOS» у руках. Він каже:

- Сьогодні я рятувальник природних ресурсів. Чи ви знаєте їх? (Діти називають). Запрошую всіх вас так само стати маленькими рятувальниками. Адже багато ресурсів зменшуються або зникають зовсім. Особливо їх стає менше, коли люди погано, легковажно до них ставляться: засмічують озера й річки (вони висихають), розводять багаття (стає менше рослинності), відстрілюють тварин (деякі види зникають), вирубують ліси (стає менше грибів, ягід, тварин і птахів) і т. д. Адже є такі ресурси, які відновити неможливо: дерева можна посадити, а вугілля в землю не додаси. Зараз я, покажу вам малюнок. Якщо на ньому зображено той ресурс, який можна відновити, показуйте зелений кружок, а якщо не можна — червоний. Причому після показу кружків одразу потрібно казати «SOS» (врятуйте) і свій варіант порятунку. Ведучий показує картинки:

 ліс — діти (поодинці, доповнюючи одне одного) показують зелений кружок і кажуть: «Потрібно берегти рослини, ви­саджувати молоді дерева»;

' риба в річці — зелений кружок, слід зберігати водойми чистими, не ловити рибу сітями;

 вугілля, залізо, золото, срібло, нафта — червоний кружок, ці ресурси потрібно берегти для своєї країни, розумно ви­користовувати.

Кожному рятувальникові Гномик-Економік дарує своє величезне «спасибі!».

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
1507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку