Презентація "Управління інноваційним процесом в закладі дошкільної освіти"

Про матеріал

"Управління інноваційним процесом в закладі дошкільної освіти " - матеріали на допомогу сучасному директору дитсадка при підготовці до педагогічної ради чи семінару відповідного спрямування.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Управління інноваційним процесом в закладі 

              дошкільної освіти

Модернізація системи дошкільної освіти є пріоритетною в сучасному освітньому просторі. Інноваційні процеси, які зараз відбуваються в дошкільній ланці загальної освіти, це вимога часу, це актуальне замовлення сьогодення.  Впровадження нових технологій ґрунтується творчому потенціалі та креативності особистості педагога. Метою освітнього процесу є розвиток індивідуальності з гнучким мисленням та педагогічною ерудицією.

 Маючи майже 30-ти літній досвід роботи в дошкіллі, з них 20 років я очолюю один з найбільших закладів дошкільної освіти міста Чортків, Тернопільської області – дитсадок №1 «Золота рибка». Усі процеси, зміни і разом з тим прогресивні новітні віяння та апробації програм і методик, мені знайомі з власного досвіду. Найяскравішими прикладами впровадження в роботу закладів нашого міста є педагогічна спадщина Марії Монтессорі, Василя Сухомлинського, Софії Русової, Миколи Єфименка з фізичного виховання, моделювання за Венгером, музичне виховання дітей за Карлом Орфом.

Управління інноваційним процесом в закладі дошкільної освіти, звичайно, лягає на плечі керівника. За твердженням Іманнуїла Канта у світі існує дві складні речі – керувати і виховувати. І саме вони здійснюються керівниками дошкільних установ. 

Нововведення – це завжди розвиток, це, безперечно, зміни, та домогтися виникнення нових ідей чи впровадження досвіду колег просто за наказом керівника неможливо. Цей процес багатогранний, у багатьох випадках ситуативний і непередбачуваний, а ще він глибоко-психологічний. І якраз створення позитивного, соціально-психологічного клімату у колективі навчального закладу, який би налаштовував педагога на творчу інноваційну діяльність я вважаю запорукою успіху у керівній роботі. 

Зміст і форми діяльності керівника в управлінні інноваційним процесом дуже різні. Це і створення особистісно-орієнтованої моделі роботи з педагогічними кадрами, і визначення місця педагога у системі внутрішньо-колективних відносин і генерування нових ідей під час роботи «Педагогічної майстерні». Також і налаштування педагогів на інновації до яких спонукають популярні інтерактивні форми роботи – ділові ігри, тренінги, занурення, дискусії, і сприяння до самоосвіти, і самовдосконалення, і наставництво, і школа молодого педагога. 

Об’єднуючою метою є те, щоб зруйнувати старі стереотипи, а також дати можливість кожному відчути себе повноправним членом колективу, таким, працю якого цінують, шанують, дослухаються до його думки та поважають її. 

Але моє завдання, і моя найбільша мрія, яка здійснилася із впровадження нової Базової програми розвитку дитини “Українське дошкілля”, це навчитися виходити за рамки тих обмежень, які були колись. Адже коли я працювала вихователем і до мене на заняття приходив методист чи завідувач, то я безнастанно думала про те, як вкластися у тих 25 хвилин на занятті у старшій групі, а мої вихованці, зацікавлені якоюсь темою, чи грою, хотіли ще гратися, та я вимушена була уже робити підсумок, тому що мене чекало інше заняття, до якого потрібно було підготувати наочність та роздатковий матеріал, і за час короткої перерви налаштуватися та переключитися самій і дітям з одного виду діяльності на інший. Тому тепер, коли ми, згідно вимог нової програми, створили розвивальний простір у групових кімнатах, а навчально-пізнавальна діяльність включає різні варіанти, методи, прийоми реалізації завдань, ставлячи на перше місце замовлення дитини, її потреби та інтереси, то це є зеленою вулицею для впровадження інноваційних технологій в дошкільній освіті. 

Об’єднавши методичну, психологічну служби закладу, творчу групу педагогів-новаторів у триєдності «педагог-дитина-батьки», ми засіваємо творчу ниву дошкілля. В нашому колективі ми цінуємо народження власних педагогічних ідей, а вони можуть виникати не тільки на роботі, а і в повсякденному житті, і це не обов’язково якісь нові програми чи методики, це можуть бути невеличкі вкраплення, нове бачення проведення тієї чи іншої вправи, структура якогось заходу, чи просто цікава думка, яку підхоплять колеги і вже колективно обговоривши прийдуть до спільної мети. Це ні в якому випадку не експерименти, які можуть зашкодити малятам, це тільки творча праця, як кожного особиста так і спільна.

Я ж протягом багатьох років досліджувала і прийшла до висновку, що віршований матеріал ефективніше впливає на засвоєння дошкільниками тієї, чи іншої теми. На сьогоднішній день упорядкувала свої художні твори у хрестоматії по сферах життєдіяльності. Вони допомагають в роботі педагогам-дошкільникам  нашого закладу. 

І ще хочу наголосити, що хоча й відомо, що в суперечці народжується істина, у нашому дитсадку ми стараємося суперечок уникати, а якщо вони й виникають, то ми їх зразу ж переводимо у інше благодатне русло. Бо все-таки, за великим рахунком, у кожній суперечці є частинка агресії. А у нашому колективі все побудовано на дружніх стосунках і ділових бесідах, які несуть в собі тільки позитив, добро і любов, а ще усмішки і хороший настрій. Робимо все для того, щоб у педагогів зберігалася внутрішня душевна рівновага, терпимість до невдач, взаємодопомога, взаємодовіра, прагнення до вдосконалення і до створення ситуацій успіху. 

Незважаючи на всі матеріальні труднощі, на шалений ритм нашого життя, педагоги-дошкільники щодня, щохвилини плекають дитячі душі, віддаючи по краплинці той найбільший скарб який є у серці – любов до дитини. Тому завершити я хочу словами свого вірша, який присвячений людям, котрі працюють в дошкільній освіті.

                  Дошкільник

Ти любові своєї невільник – дошкільник, Ти в душі – первозданне дитя. Ти в світлиці дитинства – світильник, Що освічує шлях майбуття.

Ти – дошкільник. Ти сонце для світу,

Ти натхненник, творець, чарівник, Охоронець рожевого цвіту, Невгамовний сіяч – садівник. У сумлінні не рівня нікому, Ти провісник життя, що гряде. Мандрівник, що не знаючи втоми, Наше завтра за руку веде!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Героєва Валентина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
26 березня 2018
Переглядів
1589
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку